; خواص کنار برای معده و خواص درمانی و دارویی استفاده از کنار برای بیماری معده - فال و خواب
دمنوش زرشک در طب سنتی و آشنایی با خواص و مضرات دمنوش زرشک از نظر طب سنتی

دمنوش زرشک در طب سنتی و آشنایی با خواص و مضرات دمنوش زرشک از نظر طب سنتی

دمنوش زرشک در طب سنتی دمنوش زرشک در طب سنتی ؛ آشنایی با خواص و مضرات دمنوش زرشک از نظر طب سنتی همگی در سایت …

طبع فندق و طبع فندق گرم است یا سرد از نظر طب سنتی

طبع فندق و طبع فندق گرم است یا سرد از نظر طب سنتی

طبع فندق طبع فندق ؛ طبع فندق گرم است یا سرد از نظر طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

مضرات کاکائو در طب سنتی و عوارض خوردن کاکائو از نظر طب سنتی

مضرات کاکائو در طب سنتی و عوارض خوردن کاکائو از نظر طب سنتی

مضرات کاکائو در طب سنتی مضرات کاکائو در طب سنتی ؛ عوارض خوردن کاکائو از نظر طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص کنار برای معده

خواص کنار برای معده ؛ خواص درمانی و دارویی استفاده از کنار برای بیماری معده

خواص کنار برای معده ؛ خواص درمانی و دارویی استفاده از کنار برای بیماری معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص کنار برای معده

میوه کنار معده را تقویت کرده و باعث بهبود وضعیت دستگاه گوارش می‌شود.میوه رسیده و خشک‌شده کنار باعث بهبود حرکات روده شده و برای درمان بیماری یبوست و اسهال بسیار مفید می باشد.

آشنایی با دیگر خواص کنار

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص کنار آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص کنار

کنار که با نام های رملیک یا عناب هم شناخته می شود نوعی میویه درختی است که بیش از ۴۰ گونه مختلف از درخت این میوه در طبیعت وجود دارد. میوه کنار یک میوه گرمسیری است که درخت آن در شرایط مناسب می تواند بیش از ۱۰ متر ارتفاع رشد کند.کنار که به نام های عناب هندی، سیب چینی و رملیک هم شناخته می شود، میوه ای از تیره ی عنابیان است، حدود ۴۰ گونه کنار وجود دارد که دو نوع کنار آفریقایی و کنار کازرونی یا ایرانی آن معروف تر هستند.

خاستگاه اولیه‌ی کنار به علت پرورش گسترده مشخص نیست، اما می‌توان آن را در جنوب آسیا، لبنان، ایران، پاکستان، هند، بنگلادش، نپال، شبه جزیره‌ی کره، جنوب و مرکز چین،‌ و جنوب شرق اروپا یافت. این میوه در این مناطق بیش‌تر شناخته شده‌است. این میوه را می‌توانید به صورت تازه و خشک‌شده مصرف کنید. گاهی آب میوه‌ی آن نیز مصرف می‌شود. در برخی کشورها کنار به عنوان افزودنی در شیرینی‌پزی استفاده می‌شود. هم‌چنین به صورت خشک و شیرین‌شده نیز موجود است.

خواص کنار برای دیابت

مقادیر بالای ویتامین A موجود در برگ های کنار باعث کاهش حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت می شود. در واقع ویتامین A از طریق فعال کردن گیرنده انسولین و پروتئین تیروزین فسفاتاز B1 حساسیت به انسولین را کاهش می دهد.– میوه‌ی کنار می‌تواند برای کسانی که دیابت دارند بسیار خطرناک باشد، چون محتوای کربوهیدرات آن می‌تواند روی میزان قند خون تاثیر چشمگیری داشته‌باشد.

توانایی میوه کُنار در کاهش قند خون احتمالاً به دلیل وجود مقادیر زیادی ویتامین A است که می‌تواند میزان انسولین کبد را تنظیم کند. برخی از دانشمندان و پزشکان بر این باورند که تأثیر مصرف کُنار بر آدیپونکتین باعث افزایش حساسیت کبد به انسولین می‌شود و میزان خروجی گلوکز از کبد را کاهش می‌دهد.

کنار برای درمان شکستگی استخوان

کنار را می‌‌توان برای درمان عضلات آسیب دیده و شکستگی استخوان استفاده نمود. میوه و هسته‌ کنار را در آب جوش بریزید و پس از جوشاندن مایع غلیظی به دست می‌آید. این مایع را بر روی عضلات آسیب دیده و شکستگی استخوان بمالید.

خواص کنار برای سرطان

دانه های میوه کنار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف بوده که برای جلوگیری و درمان بیماری سرطان مفید می باشد.

خواص کنار در طب اسلامی

کنار ( میوه درخت سدر) که به عربی نَبِق و به هندی بیر در لاتین cedrus libani گویند میوه آن شبیه به عناب است که قرمز و زرد رنگ است. هرچه رسیده تر باشد مزه آن از ترشی به شیرینی میرود.درخت سدر یکی از درختهای بهشتی است که در قرآن نام آن برده شده است. * فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ* [الواقعه: ۲۸]. *عِنْدَ سِدْرَهِ الْمُنْتَهى‏ *[النجم:۱۴].*ٍ وَ شَیْ‏ءٍ مِنْ سِدْرٍ قَلیل*[سبا: ۱۶] روایات اسلامی درباره کنار 📚قالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ تَهَادَوْا بِالنَّبِقِ‏ تَحْیَا الْمَوَدَّهُ وَ الْمُوَالاهُ. /الکافی (ط – الإسلامیه) پیامبر اکرم علیه السلام فرمود: «به یکدیگر میوه سدر هدیه دهید که دوستى و محبت را زنده مى‏کند.»

أبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ التُّفَّاحِ وَ الْأُتْرُجِ‏ وَ النَّبِقِ‏ وَ مَا طَابَت‏ رِیحُهُ فَقَالَ یُمْسِکُ عَلَى شَمِّهِ وَ یَأْکُلُهُ. تهذیب الأحکام (تحقیق خراسان)، در احکام محرم :از امام صادق علیه السلام پرسیدم از سیب و ترنج و کنار و آنچیزهایی که روی خوش دارند. حضرت فرمودند: جلوی بوییدن را بگیرد و بخورد. در روایتی پیامبر به اصحاب فرمودند: خواب دیدم که عمویم حمزه برادرم جعفر[در بهشت] ظرفی از کنار در پیش رو دارند و ساعتی از آن خوردند(بحار الأنوار (ط – بیروت)، ج‏۲۲، ص: ۲۸۴) از رایتی استفاده میشود که در گذشته درخت سدر،‌ درختی بدون خار و دارای میوه ای بزرگ و بدون هسته بوده است که به خاطر کفر و گناهان یهودیان و مسیحیان میوه آن کم و کوچک و هسته دار شده است.و در زمان ظهور حضرت حجت (عج) به شکل اول برمیگردد. /بحار الأنوار (ط – بیروت)، أبو نعیم فی کتابه «الطب النبوی»: مرفوعا: «إن آدم لما أهبط إلى الأرض کان أوّل شی‏ء أکل من ثمارها النّبق‏»./الطب النبوی، ص: ۳۰۴

میوه ای قابض است که برای بند آوردن شکم و اسهال مفید است. خون ریزی روده را آرام میکند. سویق آن درمان قوی‌تری دارد. زیاده روی در آن موجب یبوست میشود.  خوردن کنار با کباب موجب تقویت قوه باه میشود.  مسهل صفرا از روده و معده است. معده را دباغی میکند. بندآورنده‏ى شکم، آرام‏کننده‏ى زردآب. اگر کنار پخته را تا حدى که غلیظ شود بپزند و به اعضاى بدن بچه‏ها بمالند براى رفع سستى اعضا و حرکت آنها نافع است

خواص پودر کنار

بر اساس تجربه‌ها و آزمایش‌های صورت گرفته، ماسک برگ پودر شده کُنار یا سدر تأثیر معجزه‌آسایی بر زیبایی و درخشندگی پوست و رشد و افزایش مو‌های سر داشته است.ماسک سدر، ماده‌ای مؤثر در تسریع ترمیم جای زخم و جوش صورت است. البته در صورت داشتن اثر زخم‌های عمیق و پررنگ نمی‌توان چندان امید داشت که این ماسک مؤثر باشد، اما اگر جای زخم سطحی یا جوش روی صورت داشته باشید، پس از سه تا پنج بار استفاده، تأثیر آن را خواهید دید.

از خواص زیبایی این گیاه، این است که باعث روشنی رنگ رخسار می‌شود و پوست را شفاف می‌کند. برای افرادی که مشکل خشکی پوست دارند، بهتر است چند قطره روغن زیتون، نارگیل یا بادام را به ترکیب ماسک خود اضافه کنند.برگ سدر از جمله برگ درختانی است که در طب سنتی به آن قابض می‌گویند. همین خاصیت سدر باعث سفتی، کشیدگی و تقویت ماهیچه و پوست صورت می‌شود و پوست را از حالت شلی در می‌آورد.

سدر با خاصیت خنک کننده، طبع سرد و همچنین ضد باکتری موجب رفع التهابات پوستی می‌شود. شاید رفع جوش‌های صورت بعد از درخشندگی پوست از نخستین تأثیرات استفاده از ماسک سدر یا برگ کُنار باشد که تجربه خواهید کرد. بیشتر جوش‌های حاصل از خوردن غذا‌های گرم با ترکیب ماسکِ عرق کاسنی و پودر سدر برطرف خواهند شد.برگ‌های کنار را می‌توان خشک و پودر کرده و برای شست و شوی بدن، پوست صورت و مو استفاده کرد. برگ کنار برای تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو مفید است.

طریقه مصرف پودر کنار

یکی از ماسک‌های طبیعی صورت که می‌توانید به عنوان لایه بردار، روشن‌کننده، ضد لک و نرم کننده پوست از آن استفاده کنید، ماسک گیاه سدر است. طبع پودر برگ درخت سدر یا کُنار سرد و معتدل است، در نتیجه برای پوست‌هایی که دچار برافروختگی و قرمزی هستند، مناسب است.

پس از تهیه پودر سدر از عطاری‌های معتبر می‌توانید آن را با یکی از این مواد مانند آب، ماست، عرق کاسنی، گلاب، آب‌لیمو، آب سیب‌زمینی، روغن بادام و یا روغن کرچک مخلوط کنید تا ماسک به دست آمده حالت خمیری و آبکی به خود بگیرد.

ابتدا صورت را بشویید و خشک کنید؛ سپس همه قسمت‌های صورت به غیر از اطراف چشم را با ماسک سدر بپوشانید و با حرکات دایره‌ای رو به بالا به مدت سه دقیقه ماساژ بدهید. بعد از آن به پوست خود استراحت دهید. پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

افرادی که پوست صورت آنها لک یا جای جوش و زخم دارد، می‌توانند یک قاشق چای‌خوری پودر سدر و پودر سفیدآب را با هم ترکیب کنند و با چهار یا پنج قاشق غذاخوری عرق کاسنی مخلوط کنند و به پوست خود بمالند. در هفته دو بار به مدت دو ماه این عمل را انجام دهید تا نتیجه مطلوب را ببینید. البته بعد از سه مرتبه استفاده شاهد تأثیر آن خواهید بود.

پودر سدر را از عطاری‌های مطمئن تهیه کنید. سپس یک لیوان از برگ پودر شده این درخت را با دو لیوان آب گرم کاملاً مخلوط کنید تا پودر سدر، گلوله گلوله نشود و مانند کف صابون شود. موهای خود را هر هفته یک مرتبه با این محلول شستشو دهید. هرچه بیشتر این ترکیب روی سر بماند، بهتر است.پس از آن مو‌ها را آب‌کشی کنید. پیشنهاد می‌شود که پودر سدر را با کمی حنا مخلوط کنید و اجازه بدهید دو تا سه ساعت روی موهای شما بماند؛ سپس کاملاً بشویید. بعد از استفاده مکرر و طولانی علاوه ‌بر نرم شدن، حالت‌پذیری و براقی مو‌ها شاهد رشد بهتر و افزایش مو‌های خود خواهید بود.

خواص کنار هندی چیست

خواص کنار هندی از لحاظ پروتئین، مواد معدنی، کلسیم، فسفر، کاروتن و ویتامین غنی تر از سیب و میزان کالری و ویتامین C موجود در آن، از پرتقال بیشتر است.از خواص میوه کنار می توان به درمان سستی اعضا و تقویت آنها، تقویت معده، درمان انگل‌های پوستی، درمان برونشیت و سرفه و سل، رفع عطش، کمک به درمان زخم معده و اسهال نیز اشاره کرد.همچنین کنار به دلیل هضم راحت،اثر ملین آور دارد.

خواص پودر هسته کنار

کنار برای درمان عضلات آسیب دیده و شکستگی استخوان مفید می باشد. میوه و هسته ی کنار را در آب جوش بریزید و بگذارید بجوشد تا مایع غلیظی حاصل شود، این مایع را بر روی عضله آسیب دیده و شکستگی استخوان بمالید.برگ‌های کنار را می‌توان خشک و پودر کرده و برای شست و شوی بدن، پوست صورت و مو استفاده کرد. برگ کنار برای تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو مفید است.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.