; لیمو شیرین برای نوزاد و خواص و مضرات خوردن لیمو شیرین برای نوزاد - فال و خواب
عوارض خوردن پوست لیمو ترش و عوارض پوست لیمو ترش برای معده

عوارض خوردن پوست لیمو ترش و عوارض پوست لیمو ترش برای معده

عوارض خوردن پوست لیمو ترش عوارض خوردن پوست لیمو ترش ؛ عوارض پوست لیمو ترش برای معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خاصیت لبو قرمز برای سرماخوردگی و لبو به عنوان ماده غذایی مقوی برای جلوگیری از سرماخوردگی

خاصیت لبو قرمز برای سرماخوردگی و لبو به عنوان ماده غذایی مقوی برای جلوگیری از سرماخوردگی

خاصیت لبو قرمز برای سرماخوردگی خاصیت لبو قرمز برای سرماخوردگی ؛ لبو به عنوان ماده غذایی مقوی برای جلوگیری از سرماخوردگی همگی در سایت فال …

فواید توت برای بدن و خاصیت مصرف توت برای تقویت دستگاه گوارش

فواید توت برای بدن و خاصیت مصرف توت برای تقویت دستگاه گوارش

فواید توت برای بدن فواید توت برای بدن ؛ خاصیت مصرف توت برای تقویت دستگاه گوارش همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

لیمو شیرین برای نوزاد

لیمو شیرین برای نوزاد ؛ خواص و مضرات خوردن لیمو شیرین برای نوزاد

لیمو شیرین برای نوزاد ؛ خواص و مضرات خوردن لیمو شیرین برای نوزاد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

لیمو شیرین برای نوزاد

لیموشیرین با تقویت عملکرد کبد و کنترل ترشح صفرا در بدن برای درمان زردی نوزادان و کودکان مفید می باشد. لیموشیرین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و از سرماخوردگی و آنفلونزا پیشگیری می کند.متخصصان تغذیه بر این باورند که لیموشیرین برای نوزادان کمتر از یک سال مناسب نیست و مادران برای دادن این میوه و سایر مرکبات در غذای نوزاد، باید تا یک سال پس از تولد نوزاد صبر داشته باشند.

زردی نوزاد مشکل رایجی است که بعضی از نوزادان در بدو تولد با آن مواجه می‌شود. مشخص نیست که به چه دلیل عده‌ای از مادران از پزشکان سؤال می‌پرسند که لیموشرین برای زردی نوزاد مفید است؟ واقعیت این است که پزشکان بارها و بارها تأکید می‌کنند که استفاده از لیموشیرین، داروهای گیاهی و حتی آب‌قند برای بهبود زردی مفید نیست و در روند درمان این بیماری هیچ تأثیری ندارد. حتی ممکن است با مصرف لیموشیرین و آب‌قند زردی نوزاد تشدید شود! حتی ممکن است مصرف لیموشیرین برای درمان زردی نوزاد به اسهال و مشکلات جدی‌تر منجر شود. اگر عدد زردی نوزاد پایین باشد به‌مرور زمان بعد از گذشت ۵۰ تا ۶۰ روز این مشکل برطرف می‌شود. البته تقریباً تا دوماه بعد رنگ پوست و چشم کودک به رنگ زردی تمایل است که جای نگرانی ندارد. ولی اگر عدد زردی بالا باشد، توصیه می‌شود حتماً به یک فوق تخصص گوارش کودکان مراجعه کنید.

آشنایی با دیگر خواص لیمو شیرین

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص لیمو شیرین آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص لیمو شیرین

لیمو شیرین، گونه‌ای لیمو است. با نام علمی (Citrus limetta) و از گونه (dulcis): و Citrus limonum var. dulcis. میوه آن شیرین و درشت است و آبش به‌عنوان مدر به بیماران تب دار داده می‌شود.معادل دیگر نام علمی آن ، Citrus limonum Risso. var. dulcis Moris هم ذکر شده‌است .علت تلخی آن وجود نارینژین و لیمونین است که در واکنش با اکسیژن هوا باعث طعم تلخ میشود. این مواد در میوه های مختلف مانند گریپ‌فروت نیز یافت میشود. این تلخی مانعی برای مصرف میوه ایجاد نمیکند.

لیمو شیرین گونه ای لیمو از خانواده مرکبات می باشد که شیرین و آب دار بوده و در هند با نام موزامبی شناخته می شود و بومی جنوب شرقی آسیاست. درخت لیمو شیرین در مناطق گرمسیری رشد می کند و زمانی که ۵-۷ ساله می شود میوه می دهد. طبع لیموشیرین سرد و خشک می باشد و از نظر ظاهری بسیار شبیه لیمو ترش می باشد. لیمو شیرین غنی از ویتامین C، مس، آهن، فیبر، روی و کلسیم می باشد.

لیمو شیرین از نظر ظاهری تا حدی شبیه به لیمو ترش است، اما مزه ای شیرین و نزدیک به پرتقال دارد. آب لیمو شیرین، در هند و پاکستان بسیار محبوب است و به دلیل مزه ملایم تری که نسبت به پرتقال دارد، بیشتر از خود میوه آن استفاده می شود. لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه ها برای درمان بیماری ها است و به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول کمک بسیار می کند.

خواص لیمو شیرین برای کبد

لیموشیرین با تقویت عملکرد کبد و کنترل ترشح صفرا در بدن برای درمان زردی نوزادان و کودکان مفید می باشد.

خواص لیمو شیرین برای پوست

لیموشیرین برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.شما می توانید پوست لیمو شیرین را بر روی صورت ماساژ دهید تا آکنه و جوش صورت را درمان کند، همچنین می توانید پالپ های لیمو شیرین را بر روی صورت بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.آب لیمو شیرین حاوی مواد سفید کننده و پاک کننده ملایم بوده و می تواند به عنوان پاک کننده طبیعی آرایش صورت استفاده شود.

لیمو شیرین برای روشن شدن پوست صورت و درمان سیاهی زیر بغل، آرنج و زانو مفید می باشد.هر روز نصف لیمو شیرین را بر روی صورت و یا آرنج و زیر بغل و زانو به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید تا پوست را روشن و نرم کند.لیموشیرین به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست صورت و بدن عمل می کند.یک قاشق آب لیمو شیرین را با یک قاشق روغن جوانه گندم و یک قاشق عسل ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

خواص لیمو شیرین برای اسپرم

لیمو شیرین باعث افزایش اشتها، تصفیه خون و افزایش تعداد اسپرم می شود و همانطور بدن را خنک کرده و تشنگی را رفع می کند.

خواص لیمو شیرین برای فشار خون

لیمو شیرین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم می باشد که می تواند برای درمان فشار خون بالا مفید باشد. تحقیقات نشان داده که آب لیموشیرین به کاهش فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک کمک می کند. هر روز صبح آب لیمو شیرین بنوشید تا فشار خون را کاهش دهد.

خواص لیمو شیرین و عسل

عسل طبیعی یکی از کاملترین غذاهای موجود در طبیعت است که گستره بسیار وسیعی به لحاظ کیفیت، تنوع، رنگ، عطر و بو و همچنین خواص درمانی را داراست. عسل در دستورهای غذایی مختلف کشورهای گوناگون و به شیوه های متفاوت مصرف می شود و در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. عسل لیمو شیرین که از قرار گرفتن کندوی عسل در منطقه ای با پوشش گیاهی “لیمو شیرین” به دست می آید نیز دارای خواص بسیاری است. عسل لیمو شیرین مانند عسل مرکبات و عسل بهارنارنج جهت تأمین ویتامین ث بدن و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مؤثر است. همچنین جهت رفع تنش های عصبی و ایجاد آرامش، عسل لیمو شیرین انتخاب مناسبی است.

خواص لیمو ترش و عسل برای پوست در سال های اخیر مورد توجه مردم قرار گرفته است. این ترکیب علاوه بر اینکه با پاکسازی و از بین بردن سموم باعث درخشندگی و شفافیت پوست شما می شود، از بروز مشکلات پوستی نیز جلوگیری می کند.معجون یک لیوان آب با لیمو ترش و عسل می تواند یک درمان آرام بخش برای گلودرد باشد و زمانی که از آن بنوشید برای شما لذت بخش بوده و باعث بهبود سلامتی شما می شود. یکی از بهترین راه های استفاده از عسل و لیمو، زمانی است که شما از گلودرد، سرفه یا سایر بیماری های تنفسی رنج می برید. این معجون می تواند از سرفه جلوگیری و دستگاه گوارش را بهبود ببخشد.

چرا لیمو شیرین تلخ میشود

علت تلخی لیمو شیرین وجود آنتی اکسیدان های نارینژین و لیمونین در این میوه می باشد که به سرعت با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شوند.

لیمو شیرین و دیابت

آب لیمو شیرین برای درمان دیابت مؤثر است. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین، می‌توانید ۲ قاشق چای‌خوری آب لیمو شیرین را با ۴ قاشق چای‌خوری آمُله (انگور فرنگی هندی) و ۱ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. برای دریافت بهترین نتایج، این مخلوط را هر روز با معده‌ی خالی مصرف کنید.

آیا لیمو شیرین برای دیابت مضر است پاسخ مثبت است! در واقع، انجمن دیابت آمریکا (ADA)، لیمو شیرین را در فهرست مواد غذایی مناسب برای بیماری دیابت قرار داده‌است. پرتقال نیز در این فهرست قرار دارد. اگرچه پرتقال و لیموشیرین تقریباً حاوی مقدار برابری کربوهیدرات هستند، اما لیمو شیرین مقدار قند کمتری دارد. شاخص گلیسمی (Glycemic index) نشان‌دهندۀ تأثیر مواد غذایی بر جریان خون است. این معیار از ۰ تا ۱۰۰ درجه‌بندی می‌شود. ۱۰۰ به معنی گلوکز خالص است. هرچه شاخص گلیسمی بیشتر باشد، تجمع قند در خون بیشتر خواهد بود. هنگامی که همزمان با غذایی با شاخص گلیسمی بالا، آب لیمو مصرف شود، تبدیل نشاسته به قند کند شده و در نتیجه، شاخص گلیسمی آن غذا پایین می‌آید. اگرچه کنار آمدن با گریپ فروت و پرتقال، از لیموشیرین و لیمو ترش راحت‌تر است، اما بهتر است که کل مرکبات را مصرف کنید. همچنین خوردن خود میوه بهتر از خوردن آبمیوه است.

لیمو شیرین برای سگ

مرکبات مانند لیمو و لیمو شیرین از جمله میوه های نامناسب برای سگ‌ها میباشد ناخوشایند است. این دسته از مرکبات به دلیل مقدار اسید بالایی که دارند، موجب مسمومیت سگ‌ها می‌شود همچنین ممکن است مشکلات معده‌ای مثل زخم معده برای سگ ایجاد کند.

لیمو شیرین و تب

لیموشیرین در درمان سرماخوردگی و تب ناشی از بیماری توصیه شده است و خاصیت سم زدایی ازبدن را دارد. در طول بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا که با تب همراه هستند یکی از بهترین موادغذایی که قادر به کنترل تب و مبارزه با بیماری است لیمو شیرین می باشد

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.