; بلغور جو دوسر در بارداری ؛ ایا بلغور جو باعث سقط جنین در زنان میشود - فال و خواب
خواص بادام برای رشد کودکان و تاثیر مصرف بادام برای افزایش رشد کودک

خواص بادام برای رشد کودکان و تاثیر مصرف بادام برای افزایش رشد کودک

خواص بادام برای رشد کودکان خواص بادام برای رشد کودکان ؛ تاثیر مصرف بادام برای افزایش رشد کودک همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

چای هل برای لاغری ؛ آیا خوردن چای هل برای بدن چاق کننده است

چای هل برای لاغری ؛ آیا خوردن چای هل برای بدن چاق کننده است

چای هل برای لاغری چای هل برای لاغری ؛ آیا خوردن چای هل برای بدن چاق کننده است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

طبع هات چاکلت ؛ طبیعت هات چاکلت برای بدن سرد است یا گرم

طبع هات چاکلت ؛ طبیعت هات چاکلت برای بدن سرد است یا گرم

طبع هات چاکلت طبع هات چاکلت ؛ طبیعت هات چاکلت برای بدن سرد است یا گرم همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

بلغور جو دوسر در بارداری

بلغور جو دوسر در بارداری ؛ ایا بلغور جو باعث سقط جنین در زنان میشود

بلغور جو دوسر در بارداری ؛ ایا بلغور جو باعث سقط جنین در زنان میشود همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

بلغور جو دوسر در بارداری

مصرف جو دوسر و جود دوسر پرک ممکن است باعث نفخ و احتباس گاز در روده ها شود به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف جو دوسر و ترکیبات آن اجتناب کنند.

آشنایی با دیگر خواص بلغور جو دو سر

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص بلغور جو دو سر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص بلغور جو دوسر

بلغور جو دو سر به عنوان یکی از ماده های غذایی بسیار غنی شناخته شده است که از پرک شده گیاه جو دو سر تهیه می شود. این بلغور کلسترول پایینی دارد و مناسب افرادی است که به بالا بودن کلسترول خون مبتلا هستند. همچنین از له و آسیاب کردن یک نوع دانه غلات به دست می آید. یک صبحانه مقوی می باشد که البته به عنوان شام نیز می توان مصرف کرد.

جو دو سر در مقایسه با دیگر غلات، از ارزش غذایی بالایی برای انسان برخوردار است و از نظر چربی و پروتئین، بسیار غنی می باشد. قسمت اعظم جو ذخیره شده، به مصرف خوراک دام می رسد؛ ولی توجهات اخیر به فیبر موجود در جو دو سر، کاربرد انسانی آن را نیز افزایش داده است. عصاره ی جو دو سر برای بیش از یک قرن، به عنوان تسکین دهنده جلدی به کار می رود. از یک صد سال قبل از میلاد جو دو سر بیش تر در نواحی شمالی کشت می شده است.

طرز تهیه بلغور جو دوسر

بلغور جو دو سر نیاز به شستن ندارد و پخت آن شبیه برنج است. یک پیمانه بلغور جو دوسر را با ۶-۴ پیمانه آب، روی حرارت ملایم قرار دهید سپس به مدت ۴۰ دقیقه صبر کنید تا کاملاً دانه های بلغور بپزد. بلغور جو دوسر بهترین جایگزین نان و سیب زمینی است. بلغور جو دو سر لعاب زیادی دارد و غذاها را غلیظ و خوش طعم می کند.

ارزش غذایی بلغور جو دوسر

بلغور از دانه ی جو دو سر درست می شود و سرشار از کالری و گلوسیدها بوده و فیبر کمی دارد. سبوس از پوشش فیبردار جو دوسر حاصل می شود که سرشار از بتا گلوکان است و این فیبر اصلی ترین و مهم ترین فیبر موجود در آن است.

ارزش غذایی بلغور جو دوسر در ۱۰۰ گرم اطلاعات تغذیه ای :

مقدار کالری ۶۸ کل چربی (اشباع و غیر اشباع) ۱.۴ گرم چربی اشباع ۰.۲ گرم چربی چند غیر اشباع ۰.۴ گرم چربی تک غیر اشباع ۰.۴ گرم کلسترول ۰ میلی گرم سدیم ۴۹ میلی گرم پتاسیم ۶۱ میلی گرم کل کربوهیدرات ها ۱۲ گرم فیبر غذایی ۱.۷ گرم قند ۰.۵ گرم پروتئین ۲.۴ گرم ویتامین آ ۸٪ کلسیم ۸٪ ویتامین دی ۰٪ ویتامین ب۱۲ ۰٪ ویتامین ث ۰٪ آهن ۳۳٪ ویتامین ب۶ ۱۵٪ منیزیم ۶٪

بلغور جو دوسر را چگونه بخوریم

بلغور جو دوسر را برای تهیه فرنی، پنکیک و حلیم گیاهی بدون گوشت استفاده می کنند. جو دوسر پرک را برای تهیه غلات صبحانه، انواع کیک، کوکی و کلوچه، انواع سوپ و آش استفاده می کنند. جو پرک با شکر ترکیب می کنند و از آن برای تهیه یک اسنک خوشمزه مانند گندمک استفاده می کنند.

موارد مصرف بلغور جو دو سر را می توان در صبحانه، آش، دلمه، سوپ، سالاد و خورش نام برد. مردم کشور آلمان بلغور جو دوسر را شب خیس کرده و صبح بدون پختن به عنوان صبحانه با عسل، شکر، میوه و آجیل مصرف می کنند. به جای بلغور گندم و برنج ، می توانید از بلغور جو دوسر استفاده کنید. به عنوان مثال در تهیه دلمه و کوفته

بلغور جو دوسر برای صبحانه

بلغور جو دو سر به عنوان یکی از ماده های غذایی بسیار غنی شناخته شده است که از پرک شده گیاه جو دو سر تهیه می شود. این بلغور کلسترول پایینی دارد و مناسب افرادی است که به بالا بودن کلسترول خون مبتلا هستند. همچنین از له و آسیاب کردن یک نوع دانه غلات به دست می آید. یک صبحانه مقوی می باشد که البته به عنوان شام نیز می توان مصرف کرد.

از مدت ها قبل بلغور جو دوسر یکی از غذاهای معمول صبحانه بوده است. بلغور جو دوسر معمولاً با مایع پخته می شود و گرم سرو می شود و غالباً با مواد افزودنی مانند آجیل، شیرین کننده ها یا میوه ها سرو می شود. می توان آن را از قبل تهیه کرد و صبح برای یک صبحانه آسان و سریع دوباره گرم کرد.

از آنجا که بلغور جو دوسر شاخص گلیسمی کمتری دارد، ممکن است جایگزین بهتری برای سایر گزینه های صبحانه، مانند غلات سرد همراه با شکر اضافه شده، پنکیک با شربت باشد. کسانی که دیابت دارند می توانند سطح گلوکز خون را بعد از انواع مختلف غذاهای صبحانه آزمایش کنند تا نحوه ی واکنش قند خون خود را ارزیابی نمایند. بلغور جو دوسر همچنین می تواند سلامت قلب را تقویت کند، این امر از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا افراد دیابتی مستعد بیماری های قلبی هستند.

بلغور جو دوسر برای نوزادان

گفته می شود که اگر به نوزاد پس از ۵ ماهگی جو دوسر پرک داده شود، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد خطر ابتلا به آسم در دوران کودکی را کاهش می دهد.لغور جو دوسر (از هفت ماهگی) انرژی مورد نیاز کودک را برای روز های آینده تامین میکند، جو دوسر یکی از بهترین غذاهای صبحانه در نظر گرفته شده است.

تحقیقات نشان می دهد که بچه هایی که جو برای صبحانه میخورند می تواند بهتر تمرکز کنند و توجه بیشتری در مدرسه بر روی درسها دارند. جو را با شیر یا ماست، یا با میوه بخورید.

بلغور جو دوسر برای افزایش وزن

طریقه مصرف جو دوسر برای چاقی ۱- برای تهیه‎ بسیاری از وعده‎های صبحانه‎ همانند، تهیه انواع کیک، کلوچه، انواع سوپ و آش می‎توان از جو دوسر استفاده کرد. ۲- از ترکیب جو دوسر با شکر می‎توان انواع اسنک خوشمزه همانند گندمک تهیه کرد.

۳- برای تهیه فرنی، پنکیک و حلیم گیاهی بدون گوشت از بلغور دوسر استفاده می‎شود. ۴- آرد جو دوسر برای قوام انواع سس‎ها، تهیه سوپ جو دوسر، تهیه انواع نان، خمیر پاستا و ماکارونی، کلوچه و کیک بسیار کاربرد دارد.

۵- سبوس جو دوسر چاق‌کننده است و متخصصان تغذیه استفاده از سبوس جو دوسر برای چاقی را بسیار پیشنهاد می‎کنند. در واقع با سبوس جو دوسر شما می‎توانید انواع کیک، نان و غذا تهیه کنید.

در ۱۰۰ گرم بلغور جو دوسر، ۴۰۰ کالری و در ۲۸ گرم بادام زمینی بدون نمک، ۱۶۶ کالری وجود دارد. در حقیقت کالری جو دوسر بیشتر از سایر مواد تشکیل‎دهنده‌ی این معجون است و برای افرادی که تمایل به چاقی دارند، مفید است.

برای تهیه‌ حریره بادام زمینی و جودوسر به مواد زیر نیاز داریم : جو پوست‌کنده : ۱ فنجان آب: ۳ فنجان بادام زمینی برشته شده: ۱۵ عدد کشمش: ۱/۴ فنجان پودر دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری شیر: ۱ فنجان عسل: ۱ قاشق غذاخوری موز قطعه شده: ۱ عدد

در مرحله‎ی اول باید جوها را داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شوند. سپس حرارت را خاموش کنید و یک فنجان آب به ظرف اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه خیس بماند. آب باقی‌مانده را در یک ظرف دیگر بریزید و به آن پودر دارچین اضافه کنید.

آن را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوشد. جو دوسر خیس‌خورده را به ترکیب آب و پودر دارچین اضافه کنید و اجازه دهید ۱ دقیقه بجوشد. شعله را کم کنید و مرتب هم بزنید تا مواد به مدت ۳ دقیقه پخته شود. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و بادام زمینی، کشمش‌ها، شیر و عسل را به مواد اضافه کنید. در نهایت قطعه‎های موز را به ترکیب اضافه کنید. معجون شما آماده سرو است.

بلغور جو دوسر برای افزایش قد

برای افزایش قد کودک باید او را به خوردن مواد غذایی تشویق کنید که تولید HGH را بیشتر کند. ۱۰ ماده غذایی که باعث افزایش قد کودک می‌شود عبارت است از شیر، میوه و سبزیجات تازه، گندم و غلات، بلغور جو دو سر، تخم مرغ، سویا، لبنیات، گوشت و ماهی.

برای افزایش قد کودک بلغور جو دو سر یک معجزه هست. یک منبع عالی از پروتئین گیاهی هست که به افزایش توده عضلانی و کاهش چربی کمک می‌کند. بچه‌‌ها را تشویق کنید تا هر روز صبح یک صبحانه مقوی با بلغور میل کند.

بلغور جو دوسر در بدنسازی

مصرف جو دوسر یک گزینه سالم و بسیار مفید است، خواه شما به دنبال کاهش وزن باشید، خواه قصد عضله سازی و بدنسازی داشته باشید. بنا به گفته دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، جو دوسر حاوی بتاگلوکان است که نوعی فیبر غذایی می باشد و باعث کاهش سرعت هضم و افزایش احساس سیری می شود. در نتیجه، اشتهای شما را سرکوب می کند.

بلغور جو دوسر یا جو دوسر می تواند منبعی عالی برای تامین پروتئین باشد و کمک می کند تا ماهیچه های شما رشد کنند. مصرف جو دوسر در بدنسازی یک راه حل مناسب برای افزایش قدرت عضلات می باشد.

خواص بلغور جو دوسر برای کاهش کلسترول

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در جهان است. یکی از عوامل خطر مهم کلسترول خون بالاست.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که فیبر بتا گلوکان موجود در جو دوسر در کاهش کلسترول کل و کلسترول LDL موثر است.

بتا گلوکان ممکن است دفع صفرای غنی از کلسترول را افزایش دهد و در نتیجه سطح کلسترول در گردش خون را کاهش دهد.

اکسیداسیون کلسترول LDL که زمانی رخ می دهد که LDL با رادیکال های آزاد واکنش نشان می دهد مرحله مهم دیگری در پیشرفت بیماری قلبی است.

این باعث ایجاد التهاب در شریان ها می شود، به بافت ها آسیب می رساند و می تواند خطر حملات قلبی و سکته را افزایش دهد.

یک مطالعه گزارش می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در جو دوسر با ویتامین C برای جلوگیری از اکسیداسیون LDL کار می کنند.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.