; کینوا از کجا بخرم ؛ ایا دانه بسته بندی کینوا را از فروشگاه ها میتوان خرید - فال و خواب
عکس بابونه کوهی ؛ شکل ظاهری بابونه در اینترنت + تصویر بابونه کوهی

عکس بابونه کوهی ؛ شکل ظاهری بابونه در اینترنت + تصویر بابونه کوهی

عکس بابونه کوهی عکس بابونه کوهی ؛ شکل ظاهری بابونه در اینترنت + تصویر بابونه کوهی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص کلم بروکلی برای کم خونی و درمان کم خونی و افزایش آهن

خواص کلم بروکلی برای کم خونی و درمان کم خونی و افزایش آهن

خواص کلم بروکلی برای کم خونی خواص کلم بروکلی برای کم خونی ؛ درمان کم خونی و افزایش آهن همگی در سایت فال و خواب …

خواص عسل طبیعی برای قلب ؛ پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی با مصرف عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی برای قلب ؛ پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی با مصرف عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی برای قلب خواص عسل طبیعی برای قلب ؛ پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی با مصرف عسل طبیعی همگی در سایت …

کینوا از کجا بخرم

کینوا از کجا بخرم ؛ ایا دانه بسته بندی کینوا را از فروشگاه ها میتوان خرید

کینوا از کجا بخرم ؛ ایا دانه بسته بندی کینوا را از فروشگاه ها میتوان خرید همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

کینوا از کجا بخرم

کینوا را میتوان از فروشگاه های عرضه غلات و مود غذایی تهیه کرد .

آشنایی با دیگر خواص کینوا

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص کینوا آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص کینوا

کینوا یکی از دانه های باستانی موجود در جهان است که امروز در برخی کشورهای غربی به صورت محدود جایگزین گندم شده است. گیاه کینوا دارای ۵۰۰۰ سال قدمت می باشد و در شرایط آب و هوایی خیلی بد هم می تواند محصول بدهد.کینوا گیاهی با قدمت ۵۰۰۰ ساله بومی آمریکای جنوبی و کشورهایی مثل بولیوی و شیلی استکه به آن خاویار گیاهی هم می‌گویند و به عنوان غلات مورد مصرف قرار می‌گیرد؛ با این حال در ایران هنوز بسیاری از افراد از این دانه‌ها به‌صورت گسترده در تهیه انواع متنوعی غذا استفاده نمی‌کنند.

دانه کینوا کالری کمی دارد و جایگزین برنج و گندم است و به همین دلیل مورد علاقه بسیاری از مردم قرار گرفته است؛ اما جالب است بدانید در واقع دانه کینوا از خانواده اسفناج یا همان تاج خروسیان است.کینوا (به انگلیسی : Quinoa) یک دانه خوراکی کامل است که از ۷۰۰۰ سال پیش در مناطق کوهستانی آمریکای جنوبی کشت شده است. برخلاف تصور عموم کینوا از خانواده ی غلات نبوده و از خانواده ی تاج خروسیان محسوب می شود. جالب است بدانید که ناسا، کینوا را که حاوی مقادیر بالای پروتئین و کربوهیدرات می باشد به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای تغذیه فضانوردان معرفی کرده است. ۸۰ درصد کینوای جهان در کشور های پرو و بولیوی کشت می شود.

کینوا از دانه های خوراکی پرخاصیت است که از حدود ۵ هزار سال پیش در مناطق پرو، شیلی و بولیوی مصرف می شده و امروزه یکی از محبوب ترین مواد غذایی در سراسر جهان محسوب می شود. از جمله خواص بی نظیر کینوا می توان به لاغری، سلامت قلب، کاهش علائم کم خونی، دیابت، پوکی استخوان، کاهش فشار خون و کلسترول، درمان یبوست و افزایش رشد و طول عمر اشاره کرد. کینوا برای زنان باردار، گیاهخواران، کودکان و بدنسازان نیز بسیار مفید است.

خواص کینوا برای عروس هلندی و طوطی

کینوا نه تنها برای انسان مفید است، بلکه برای پرندگان ما نیز مفید است. کینوا برای طوطی ها بسیار مناسب است زیرا سرشار از کلسیم، پروتئین و فسفر است. آن­ها می توانند آن را به صورت خام، جوانه زده و پخته شده بخورند. از آن جا که طوطی سانان علاقه زیادی به خوردن برنج دارند و خوردن زیاد برنج نیز برای آنان ضرر دارد، کینوا می­تواند جایگزین بسیار مناسبی به جای برنج برای طوطی های شما باشد.

توانید کینوا را به صورت خام سرو کنید. کینوا را می توانید به پرندگان همان طور که خشک است، خیس نشده ارائه دهید با این حال، آنزیم های مفید با خیساندن و یا جوانه زدن آزاد می شوند که کینوای پخته شده اغلب گزینه سالم تری محسوب می­شود. اگر طوطی ها در طبیعت با کینوا برخورد می کردند، این ماده خام بود و بله، خوردن آن بی خطر است.

خواص کینوا و جو دوسر

جو دو سر سالهاست که به عنوان یک جز اصلی در رژیم غذایی آمریکایی ها وجود دارد ولی کینوا تنها درچند سال اخیر مطرح شده است، ولی به دلیل ارزش غذایی بالای این دانه توانسته در همین چند سال جایگاه ویژه ای در برنامه غذایی مردم پیدا کند. به گفته وزارت کشاورزی امریکا استفاده هر دو این دانه ها دارای ارزش غذایی بالایی هستند و توصیه می کند که افراد حتما از این دانه ها در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

بهترین روش برای کنترل و پیش گیری از دیابت و پیش دیابتی مصرف غلات با کربوهیدرات پیچیده مانند کینوا و جو دوسر است و مصرف این دسته از غلات سودمند بجای گندم و نان سفید. زیرا کینوا و جو دوسر هر دو غله دیابتی ها شناخته شده و از ابتلا به دیابت و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو جلوگیری می کنند.کینوا فیبر بیشتری نسبت به جو دو سر دارد و شما با اضافه کردن کینوا به رژیم غذایی خود می توانید باعث ترویج سلامت دستگاه گوارش – مبارزه علیه یبوست-کنترل اختلالات گوارشی –مبارزه با گرسنگی – مبارزه با چاقی و جلوگیری از دیابت نوع ۲ شوید.

یک فنجان کینوای پخته شده دارای ۵٫۲ گرم فیبر به همان نسبت جو دو سر دارای ۴ گرم فیبر است. باید توجه داشته باشید که با توجه به تحقیقات صورت گرفته زنان ۱۴% و مردان ۲۰% در روز به فیبر نیاز دارند.

کینوا برای صبحانه

یکی از ویژگی‌های بارز محصولات کینوا پروتئین بالای آن است. همانطور که می‌دانید مصرف مواد پر پروتئین در وعده صبحانه بسیار مفید و برای بدن حائز اهمیت است. دریافت پروتئین بالا توسط بدن، در وعده صبحانه باعث کاهش حس گرسنگی و اشتهای کاذب شده و موثرترین راه برای از دست دادن وزن است. ضمن این که با حفظ توده عضلانی بدن، از شل شدن پوست در فرآیند لاغری جلوگیری می‌کند. پروتئین بالا در وعده صبحانه باعث افزایش تمرکز و یادگیری در طول روز و یک گزینه عالی برای دانش آموزان و کودکان است. خوردن پروتئین در صبحانه باعث کاهش توده چربی شکم و زیبایی اندام بیشتر می‌شود. یکی از مواد غذایی که سرشار از پروتئین است، کینوا است. با استفاده از محصولات کینوا می‌توان به تنوع بسیار بالایی از غذاهای سرد و گرم، کیک و نان و پنکیک و دسر و … دست یافت. قیمت دانه کینوا در بازار مناسب است و با هر بودجه‌ای می‌توانید این محصولات را تهیه کنید

کینوا برای سگ

مانند هر نوع غذای “انسانی”، قبل از اینکه کینوا به سگ خود بدهید، با دامپزشک خود صحبت کنید. اگر سگ شما قبلاً هرگز کینوا نخورده باشد، با مقدار کمی شروع کنید – ممکن است هم برای انسان و هم برای سگ سالم باشد، اما این بدان معنا نیست که هر سگ قادر به هضم آن باشد. یک قاشق چای خوری (یا کمی بیشتر برای نژادهای بزرگتر) مقدار خوبی برای شروع است. می توان آن را در غذای آنها مخلوط کرد، مستقیماً روی قاشق سرو کرد یا حتی با هم سرو کرد.

کینوا مجموعه ای از مزایای سلامتی را برای سگ های ما فراهم می کند. لیست مواد مغذی در کینوا به نظر می رسد بی پایان است، اما شامل کربوهیدرات های پیچیده و اسیدهای آمینه ضروری، فیبر، ویتامین E، آهن، کلسیم، فسفر، روی، کوپر، منگنز، تیامین، منیزیم و پتاسیم و غیره است. این مواد مغذی با افزایش انرژی سگ شما و تیز کردن عملکرد مغز او تا بهبود متابولیسم و ​​تنظیم قند خون با همه مرتبط است، و هنگامی که نوبت به ظاهر آنها می رسد، ویتامین های موجود در کینوا می توانند به درخشش مو ، سالم بودن دندان ها و ناخن های سگ شما کمک کنند .

کینوا برای معده و یبوست

فیبر موجود در کینوا باعث بهبود هضم غذا شده و باعث سلامتی دستگاه گوارش می شود. گلوتامیک اسید موجود در کینوا در معده به گلوتامین تبدیل شده و باعث سلامت مخاط معده می‌شود.مقادیر بالای فیبر موجود در کینوا به بهبود حرکات روده کمک کرده و باعث پیشگیری و درمان یبوست می شود.

کینوا در رژیم کتوژنیک

کینوآ جزو غلات سرشار از پروتئین است اما به این معنی نیست که مناسب رژیم کتوژنیک باشد. نصف فنجان کینوآ، ۱۷ گرم کربوهیدرات خالص دارد.

کینوا در مقایسه با برنج

برنج از خانواده غلات است اما کینوا از خانواده اسفناج‌ها است ولی به دلیل شباهت کاربرد آن با غلات نوعی شبه غله نیز شناخته می‌شود.کینوا دانه‌ریزتر از برنج است و هر دانه کینوا حدود ۱-۲ میلی‌متر است. رنگ آن بسته به منطقه و شرایط کشت ممکن است تیره یا روشن باشد، اما معمولا کرمی رنگ است. برنج دارای پوستی به نام سبوس است که آن را از ورود بی میکروب‌ها و آفات محافظت می‌کند. کینوا هم دارای یک پوسته است که آن را از ورود میکروب‌ها و آفات مراقبت می‌کند. هر دو دانه قبل از مصرف باید از پوسته خود خارج شود. این فراوری که پوست‌گیری نامیده می‌شود برخی از خواص برنج را می‌کاهد. میزان فیبر موجود در دانه کینوا ۵٫۹ و میزان فیبر موجود در برنج ۱٫۷ است. فیبر زیاد موجود در دانه کینوا برای لاغری و چربی سوزی بسیار مفید است.

کینوا و کبد چرب

مصرف کربوهیدرات های پیچیده به تولید یک منبع منظم انرژی کمک کرده و افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. علاوه بر این، دانه های کامل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به عملکرد کبد کمک می کند. برنج قهوه ای، کینوا، جو، و چاودار سرشار از کربوهیدرات های پیچیده هستند.

فواید کینوا قرمز

دانه کینوا به سه رنگ سفید، قرمز و مشکی وجود دارد. دانه کینوا سفید که کمی مایل به زرد است، بهتر از بقیه انواع آن بدست می‌آید و به آن کینوا طلایی نیز می‌گویند زیرا بعد از پخت خیلی نرم و شیرین است. دانه کینوا قرمز که بعد از پخت به رنگ قهوه‌ای در می‌آید، بافت خود را حفظ کرده و بیشتر در تهیه سالاد استفاده می‌شود و دانه کینوا مشکی نیز بعد از پخت رنگ خود را حفظ می‌کند و از نوع سفید هم شیرین‌تر است.

طریقه مصرف کینوا

باید بگوییم کینوا مثل غلات پخته می‌شود و زمانی در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برای پخت لازم دارد.

طرز تهیه آن مثل برنج است و آن را می‌توان حتی به جای برنج نیز مصرف کرد. کینوا دارای کالری کمی بوده اما سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است.

کینوا حاوی پروتئین، منیزیم، فیبر، پتاسیم، آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها و حتی همه ۹ آمینو اسید ضروری بدن است

و از همین موضوع متوجه می‌شویم که خواص غذایی بالایی دارد.

کینوا را می‌توان پخت و جایگزین برنج استفاده کرد یا در انواع سالادها مصرف نمود.

می‌توان از کینوا آرد تهیه کرد و در پخت انواع نان و شیرینی فاقد گلوتن از آن استفاده کرد که برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند؛

بسیار مفید است و می‌تواند جایگزین غلات دیگر شود و ارزش غذایی بالاتری نیز داشته باشد. از کینوا خام به‌عنوان جوانه در سالادها یا خوراک‌ها استفاده می‌شود.

برای پخت هر ۲ پیمانه کینوا باید از ۲ و نیم پیمانه آب استفاده کرد و اگر کینوا با آب بیشتر پخته شود، نرم شده

و اگر سریع پخته شود، سفت و کرانچی می‌شود و همه این دو حالت را می‌توان به راحتی مصرف کرد

و تنها به ذائقه شما و غذایی که در آن استفاده می‌کنید، بستگی دارد.بسیاری از افراد از دانه کینوا در تهیه انواع سوپ، سالادها و خوراک‌ها استفاده می‌کنند

تا در کنار طعم آن که به خوشمزه‌تر شدن غذا کمک می کند ویا جلوه‌ای که ایجاد می کند، از خواص دانه کینوا نیز بهره‌مند شوند.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.