; خواص و مضرات کلم برگ ؛ فواید و عوارض مصرف کلم برگ برای معده - فال و خواب
باسلوق برای کدام شهر است و ایا باسلوق سوغات شهر شیراز است

باسلوق برای کدام شهر است و ایا باسلوق سوغات شهر شیراز است

باسلوق برای کدام شهر است باسلوق برای کدام شهر است ؛ ایا باسلوق سوغات شهر شیراز است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص زردچوبه و فلفل سیاه ناشتا و اثرات مثبت ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای بدن

خواص زردچوبه و فلفل سیاه ناشتا و اثرات مثبت ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای بدن

خواص زردچوبه و فلفل سیاه ناشتا خواص زردچوبه و فلفل سیاه ناشتا ؛ اثرات مثبت ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای بدن همگی در سایت …

فواید عرق زنجبیل و خاصیت مصرف عرق زنجبیل برای درمان زخم معده

فواید عرق زنجبیل و خاصیت مصرف عرق زنجبیل برای درمان زخم معده

فواید عرق زنجبیل فواید عرق زنجبیل ؛ خاصیت مصرف عرق زنجبیل برای درمان زخم معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص و مضرات کلم برگ

خواص و مضرات کلم برگ ؛ فواید و عوارض مصرف کلم برگ برای معده

خواص و مضرات کلم برگ ؛ فواید و عوارض مصرف کلم برگ برای معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص و مضرات کلم برگ

طبع خانواده کلم مستقل از رنگ آن گرم است و طبع کلم سفید، گرم و خشک بوده و مصرف آن برای افراد سردمزاج مناسب است.ارزش غذایی کلم کالی (۱۰۰ گرم) کالری : ۴۹ چربی : ۰٫۹ گرم کربوهیدات : ۹ گرم پروتئین : ۴٫۳ گرم فیبر : ۱٫۹ گرم . سکنجبین، روغن بادام و خردل از مصلحات کلم سفید هستند و مصرف کلم سفید همراه با آن‌ها توصیه می‌شود.

مطالعات نشان داده که کلم کالی به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ دارای خواص ضد التهابی قوی است و خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، کرون و سرطان را کاهش می دهد.کلم کیل سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، منگنز، منیزیم، فسفر، آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، لوتئین، زاکسانتین، اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است.

کلم منبعی غنی از منگنز، فیبر رژیمی، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. همچنین دربرگیرنده‌ی انواع ویتامین‌ها ازجمله، ویتامین K، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین ‌E است. حدود ۱۰۰ گرم کلم، فقط ۲۵ کالری انرژی دارد و می‌توان آن را به‌عنوان ماده‌ی مغذی سالم، به رژیم غذایی خود افزود. همچنین کلم سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی چون فلاونوئید، زآگزانتین، لوتئین، کولین و بتاکاروتن است.

گلوکوزینولات موجود در کلم کالی مانع از اتصال باکتری هلیکوباکتر پیلوری به پوشش معده شده و خطر ابتلا به زخم معده را کاهش می دهد. فیبر موجود در کلم کالی به بهبود هضم غذا کمک کرده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

اگر از افرادی هستید که بوی کلم را دوست ندارید، برای رفع این مشکل در هنگام پخت کلم مقداری پوست گردو یا ساقه کرفس به آن اضافه کنید. همچنین تفت دادن کلم با روغن زیتون، فلفل سیاه و سیر طعم آن را بهبود می‌بخشد.ترکیبی که در کلم و سایر سبزیجات قرار گرفته در خانواده کلم‌ها یافت می‌شود به عنوان ۳٬۳-دی‌ایندولیل‌متان( DIM ) شناخته شده است و می‌تواند در برابر اثرات مضر اشعه درمانی از بدن محافظت کند.

بخاطر گرمی، استفاده از آن در سالاد کاهو و خیار و گوجه و آبلیمو که همگی سرد هستند، طبع سالاد را معتدل می‌کند. بخارپز شده آن برای ریه‌ها و مجاری هوایی مناسب است. برای درمان کم خونی مناسب است. کبد را پاکسازی می‌کند. کلم سفید، کالری بسیار کمی دارد، پس با آن می توانید تناسب اندام خود را حفظ کنید و به وزن ایده آل خود برسید.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در کلم کالی خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهد؛ استرس اکسیداتیو یکی از مهم ترین علل ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و آلزایمر است.وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین کا در کلم سفید، به پیشگیری از ایجاد التهاب مزمن که منجر به برخی بیماری‌ها مانند آرتروز، دردهای مزمن و بیماری‌های خاص روده می‌شود، کمک موثری می‌کند. آب کلم به دلیل سولوفور فراوان برای از بین بردن عفونت بسیار مفید است.

کلم، از سبزیجات برگدار یا از گیاهان دو ساله سفید است که هر سال رشد می‌کند. این سبزی چلیپایی متعلق به خانواده کلم‌سانان (Brassica) است و با ظاهری گرد یا بیضی، دارای برگ‌های نرم و سبک است. البته برگ‌های داخلی برخی از انواع کلم‌ها، به رنگ سفید متمایل است و برگ‌های بیرونی آن سفت‌تر و سبزتر هستند.

مردم سراسر دنیا، از کلم به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اما این سبزی بیشتر در سالادها، به‌شکل خام یا پخته، استفاده می‌شود. کلم از خانواده کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل است.

کلم کالی تقریبا قند ندارد، کربوهیدرات کمی دارد و به دلیل مقادیر قابل توجه فیبری که دارد سرعت آزاد سازی گلوکز به خون را کاهش داده، حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و باعث کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود. تحقیقات نشان داده که فیبر موجود در کلم کالی سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ را کاهش می دهد.

آنتوسیانین موجود در کلم قرمز می‌تواند التهاب را سرکوب نماید . همین امر موجب می‌شود ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی نیز کاهش پیدا کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف غذاهای غنی از فلاونویید همچون کلم می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهد. محتوای بالای پلی فنول در کلم ممکن است بتواند خطر بیماری‌های قلبی –عروقی را با کاهش تجمع پلاکت و فشارخون کاهش دهد.

مقادیر بالای آهن موجود در کلم کالی با افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن و پوست سر به تقویت و افزایش رشد مو ها کمک می کند. درمان شوره سر آنتی اکسیدان های موجود در کلم کالی باعث افزایش رطوبت و آبرسانی به پوست سر و درمان خشکی، خارش و شوره مو می شوند.

مصرف انواع کلم در دوران بارداری برای زنان بارداری که دچار مشکل تیروئید هستند به دلیل اینکه عملکرد غده تیروئید را در دوران بارداری دچار اختلال و مادر را دچار کم کاری تیروئید می کند، بایستی با احتیاط همراه باشد.کلم پیچ قرمز می تواند در برخی افراد باعث ایجاد گواتر، استفراغ، اسهال، کاهش سطح قند خون و کولیک شود.

زیاده روی در مصرف کلم سفید باعث ایجاد برخی ناراحتی‌های معده و نفخ شکم می‌شود.کلم برگ مانند سایر اعضای خانواده کلم بر روی غذه تیروئید تاثیر می گذارد ، پس کسانی که دچار بیماری کم کاری تیروئید هستند بهتر است از کلم برگ استفاده نکنند. کسانی که یبوست و بواسیر داشته دچار افسردگی و مالیخولیا هستند و افراد مبتلا به سرطان باید از خوردن زیاد کلم اجتناب نمایند. آنتی اکسیدان های موجود در کلم سنگ برای مقابله با آسم موثر هستند.

خوردن آن در شب، خواب را به هم می‌زند (به خاطر هضم سنگین آن). به خاطر گرم بودن آن برای سیستم تنفسی خوب است مگر اینکه خشکی صدای فرد ناشی از گرم بودن مزاج وی باشد (یکی از علائم افزایش حرارت، خشکی صدا می‌باشد). نفخ، بیماری آلودگی میکروبی، گواتر، باد شکم، اسهال، کاهش سطح قند خون و کولیک از عوارض جانبی کلم سفید میباشد.

باوجود اینکه، کلم خواص بسیاری دارد اما عوارض جانبی‌ای در آن مشاهده شده است. از این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: نفخ، مسمومیت غذایی، گواتر، جذب بیش‌ازحد ید، اسهال، کاهش شدید قند خون و قولنج.مصرف کلم سفید به دلیل میزان بالای ویتامین K موجود در آن و نقش این ویتامین در انعقاد خون، برای افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند وافارین مصرف می کنند، بایستی با احتیاط همراه باشد.

آشنایی با دیگر خواص کلم برگ

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص کلم برگ آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص کلم برگ

کلم کالی (به انگلیسی : Kale) یکی از اعضای مشهور خانواده کلم ها و یکی از بهترین سبزیجات زمستانی است، برگ های آن ترد بوده و ممکن است صاف یا چین دار باشند، ارتفاع آن می تواند به ۱۸۰ سانتیمتر برسد و به دو رنگ کلم برگ سبز و کلم برگ بنفش در طبیعت یافت می شود.

کلم برگ یا کلم سفید یکی از سبزیجات بسیار مفید است که با سبزیجات پرخاصیتی مثل کلم بروکلی ، گلم کلم ، کلم بروکسل و شلغم در راسته کلم سانان دسته بندی می شود. از مهم ترین خواص کلم برگ می توان به درمان زخم معده ، یبوست ، نقرس ، بیماری های قلبی و … اشاره کرد.

کلم برگ یا کلم کیل که به نام های کلم کالری و کلم کالی هم شناخته می شود، از محبوب ترین سبزیجات برگ سبز قرون وسطی است که غنی از مواد مغذی است و به سم زدایی بدن کمک می کند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.بد نیست بدانید که کلم کالی هم خانواده کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم و کلم پیچ می باشد.

کلم کالی را به صورت خام برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، اسموتی سبز و ساندویچ استفاده می کنند. کلم کالی را به صورت پخته برای تهیه انواع غذا از جمله سوپ، پاستا و چیپس (یکی از بهترین جایگزین های چیپس سیب زمینی) به کار می برند.

خواص کلم برگ سفید

کلم سفید یکی از سبزیجات پرمصرف است و به دلیل غنی بودن از مواد معدنی و ویتامین‌ها خواص فراوانی برای سلامتی دارد.کلم سفید، کالری بسیار کمی دارد، پس با آن می توانید تناسب اندام خود را حفظ کنید و به وزن ایده آل خود برسید.طبع خانواده کلم مستقل از رنگ آن گرم است و طبع کلم سفید، گرم و خشک بوده و مصرف آن برای افراد سردمزاج مناسب است.

فیبر بالایی که دارد عملکرد روده را بهبود می‌بخشد، پس در نتیجه هرگز به یبوست مبتلا نمی شوید و دستگاه گزارشتان به مشکل بر نمی خورد. اگر می خواهید استخوان و دندان های محکمی داشته باشید، مصرف کلم سفید را فراموش نکنید.

از دیگر خواص کلم سفید کمک به پیشگیری و درمان کم خونی است. به این منظور هر روز یک لیوان آب کلم بنوشید و این کار را تا سه هفته ادامه دهید. کلم سفید حاوی ماده ای به نام لوکوزینولات است که این ماده توانایی سم‌زدایی کبد را افزایش می دهد بنابراین مصرف کلم سفید برای سلامت کبد بسیار مفید است.

خواص کلم برگ قرمز

طبع کلم قرمز گرم و خشک است، بنابراین استفاده از آن در سالاد کاهو و خیار و گوجه و آبلیمو که همگی سرد هستند، طبع سالاد را معتدل می‌کند. در ۱۰۰ گرم کلم قرمز خام ۳۱ کالری و در ۱۰۰ گرم پخته ۲۹ کالری موجود است. این گیاه به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدان در سلامت پوست بسیار موثر است. همان طور که اشاره شد، کلم قرمز منبع غنی از ویتامین C و ویتامین k است و رنگ قرمز آن موجب می‌شود تا نسبت به کلم سبز اثرات درمانی بیشتری داشته باشند.

کلم ازنظر داشتن فیبر بسیار غنی است. این امر باعث می‌شود به حفظ آب بدن کمک کند و با حجیم کردن توده‌ی غذا در دستگاه گوارش موجب تسهیل حرکت آن در لوله‌ی گوارشی شود. به همین خاطر کلم درمان خوبی برای یبوست و سایر مشکلات مرتبط با دستگاه گوارشی است.

کلم قرمز مانند هر گیاه دیگری، سطح بالایی از آنتی اکسیدان به ویژه آنتوسیانین دارد و سرشار از ویتامین C است که به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته می‌شود. مصرف کلم قرمز به عملکرد سیستم ایمنی بدن به ویژه در مبارزه با بیماری کمک می‌کند.کلم، به ویژه کلم قرمز، غنی از آنتوسیانین که به کاهش درد مفاصل و التهاب کمک می کند، این یکی از فواید سلامتی بالای کلم برای درد مفاصل است.

خواص کلم برگ برای کودکان و زردی نوزاد

کلم پیچ برای معده و روده کودکان مفید است و یبوست کودک را درمان می کند. کلم پیچ خطر ابتلا به کم خونی در کودکان را کاهش داده و از بدن کودک سم زدایی می کند. قبل از استفاده از کلم برگ برای زردی نوزاد با پزشک مشورت کنید.

هشدار ۱: مصرف کلم پیچ در کودکان و نوزادان باعث ایجاد گاز و نفخ می شود، کلم پیچ خام می تواند باعث اسهال شود و به دلیل ترد بودن برگ های آن، خطر بروز خفگی در کودک وجود دارد. هشدار ۲: مصرف کلم پیچ در نوزادان کمتر از ۶ ماه توصیه نمی شود و بعد از ۶ ماهگی نیز بهتر است به صورت پوره مصرف شود.

خواص کلم برگ برای سرماخوردگی و ریه

بخارپز شده کلم برای ریه‌ها و مجاری هوایی مناسب است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.آنتی اکسیدان های موجود در کلم سنگ برای مقابله با آسم موثر هستند.

خواص کلم برگ برای زانو درد

مواد مورد نیاز برای تهیه نسخه تسکین دهنده زانو درد: کلم برگ ارگانیک فویل آلومینیومی وردنه گاز استریل یا باند فر . دستورالعمل تهیه نسخه خانگی تسکین سریع زانو درد: برگ های بیرونی کلم را از آن جدا کنیم و برگهای لایه های داخلی را به خوبی بشویید و اجازه دهید برگها خوب خشک شود.

فراموش نکنید که بایستی برگ های بیرونی کلم برگ از ان جدا شوند. قسمت خشک میانی را از برگها جدا کنید. برگهای کلم را با استفاده از وردنه به حالت نصب شده در آورید. دقت داشته باشید که با استفاده از فشاری که با وردنه به برگ ها وارد می کنید له شدگی کامل ایجاد شود. در مرحله بعد برگهای له شده را داخل فویل آلومینیومی بپیچید و ان را برای چند دقیقه داخل فر قرار دهید.

لازم است بدانید که درجه حرارت فر و زمان مورد نیاز برای گرم شدن برگهای کلم است و نباید در این مورد زیاده روی شود. بعد از انکه نسخه خانگی شما گرم شد پوشش آلومینیومی را از برگها جدا کنید و اجازه دهید تا دمای آن کمتر شود و از حالت گرمای زیاد خارج شود ،کلم برگهای له شده را روی محل مورد نظر که احساس درد می کنید قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید این نسخه را به صورت کمپرسور سرد هم مورد استفاده قرار دهید به طوری که برگهای له شده را بعد از سرد شدن داخل یک کیسه پلاستیکی و سپس داخل فریزر قرار دهید. در این مرحله شما با استفاده از باند و یا گاز استریل بایستی برگ های له شده و گرم کلم را دور مفصل و یا زانویی که در آن احساس درد دارید به خوبی بپیچید. حالا نوبت شماست که با بی تحرکی یک ساعته خود اجازه عمل به این نسخه خانگی و گیاهی را بدهید.

کلم برگ برای معده و یبوست

کلم برگ برای گوارش مفید است چرا که دارای پروبیوتیک می باشد و باعث می شود تا مواد مغذی و ویتامین ها در بدن به شکل ساده تری هضم شوند و برای دستگاه گوارش موثر است. شما می توانید کلم خام را به تنهایی با مواد مغذی دیگر میل کنید و برای درمان زخم معده از آن استفاده کنید.کلم بروکسل، گل کلم، کلم پیچ و سبزیجات دیگر خانواده کلم منابع خوب فیبر هستند که به برطرف شدن یبوست کمک میکنند.

کلم برگ برای عروس هلندی و قناری

استفاده از کلم قرمز بهتر از کلم سبز میباشد. زیرا مواد موجود در آن برای ثبات و رنگ دهی پرهای پرنده موثرتر است. کلم با داشتن انواع ویتامینها ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، کربوهیدارتها ، پروتئین ، آهن و گوگرد نقش مهمی در رشد عضلات ، تصفیه ی خون و سم زدایی در کبد را داراست . برای هر قناری دو تا سه سانتی کافی می باشد.کلم بروکلی سرشار از کلسیم و پتاسیم و حاوی رنگدانه های بتا کاروتنی می باشد که مصرف آن برای پرندگان بسیار مفید می باشد.

کلم برگ برای سگ

خوردن کلم به هضم غذا کمک کرده، از سرطان پیشگیری کرده و پوست و موی حیوانات را سالم نگه می‌دارد. خرد کردن کلم بر روی غذای حیوان راه مناسبی است برای اینکه آنها را به مزه آن عادت دهید. اما برای جلوگیری از اثرات منفی آن بر روی غده تیروئید سگ باید اندازه مصرف را کنترل کنید. بهتر است قبل از تغذیه کلم را بپزید تا هضم آسان‌تر شود.

کلم برگ برای سنگ کلیه

ویتامین C و گوگرد موجود در کلم پیچ به سم زدایی و پاکسازی کلیه ها کمک می کند و با دفع اسید اوریک برای درمان سنگ کلیه مفید می باشد.

کلم برگ و کبد چرب

تحقیق جدید نشان می‌دهد ترکیب طبیعی موجود در سبزیجات چلیپایی نظیر کلم بروکلی، کلم پیچ،

گل کلم و کلم بروکسل (کلم فندقی) می‌تواند به کنترل بیماری کبدچرب غیرالکلی کمک کند.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.