; گل انار برای لک صورت ؛ تاثیر استفاده از گل انار برای از بین بردن لک صورت - فال و خواب
خواص برنج در بدنسازی و مواد معدنی و کربوهیدرات در برنج باعث افزایش انرژی بدنسازان

خواص برنج در بدنسازی و مواد معدنی و کربوهیدرات در برنج باعث افزایش انرژی بدنسازان

خواص برنج در بدنسازی خواص برنج در بدنسازی ؛ مواد معدنی و کربوهیدرات در برنج باعث افزایش انرژی بدنسازان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص تره کوهی برای زنان و تاثیر استفاده از تره کوهی برای سلامت زنان

خواص تره کوهی برای زنان و تاثیر استفاده از تره کوهی برای سلامت زنان

خواص تره کوهی برای زنان خواص تره کوهی برای زنان ؛ تاثیر استفاده از تره کوهی برای سلامت زنان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

طرز تهیه جوانه گندم و چگونه می توان در خانه جوانه گندم درست کرد

طرز تهیه جوانه گندم و چگونه می توان در خانه جوانه گندم درست کرد

طرز تهیه جوانه گندم طرز تهیه جوانه گندم ؛ چگونه می توان در خانه جوانه گندم درست کرد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

گل انار برای لک صورت

گل انار برای لک صورت ؛ تاثیر استفاده از گل انار برای از بین بردن لک صورت

گل انار برای لک صورت ؛ تاثیر استفاده از گل انار برای از بین بردن لک صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

گل انار برای لک صورت

گل های باز شده و پر رنگ گل انار فارسی را با مقداری کف دریا بسائید. یک قاشق مربا خوری آن را داخل نصف استکان ماست پانزده دقیقه خیس کنید. بعد روی پوست صورت بمالید نیم ساعت الی یک ساعت بعد بشوئید. کک و مک صورت را بر طرف می کند. گل‌های باز شده و پر رنگ آن کک و مک صورت را بر طرف می‌کند

گل انار فارسی دارای خواص دارویی و درمانی متعددی است. از جمله مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره کرد: کک و مک صورت، جوش و برفک دهان، تنظیم قند خون، روشن کننده پوست . مقداری را نرم سائیده با سفید آب نقره در عرق بید حل کرده به صورت بمالید یکی دو ساعت بعد بشوئید پوست را شفاف می کند.برای برطرف کردن سوختگی پوست، گلهای انار را له کرده و با روغن کنجد مخلوط کنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالید.

آشنایی با دیگر خواص گل انار

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گل انار آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گل انار

درخت انار نر که میوه نمی ‌دهد، به گلنار فارسی مشهور است. این درخت در اوایل فصل بهار برگ می ‌دهد و برگ‌ های آن از نوع کشیده و نوک تیز به رنگ سبز تیره است. شاخه ‌های این درخت آکنده از تیغ است. این درخت در ماه اردیبهشت غنچه می‌ کند. غنچه های گلنار فارسی از لحاظ ظاهری تفاوتی با گل انار ندارند؛ منتها تبدیل به میوه نمی شوند. گل ‌های درخت گلنار فارسی تا اواخر تیر ماه روی شاخه ‌های درخت به چشم می‌ خورند. این گل‌ ها جمع آوری می‌ شوند و جهت مقاصد دارویی و درمانی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

انار مثل بسیاری از میوه های دیگر حاوی مقادیر بالایی ویتامین و سایر مواد مفید است. در مورد خواص درمانی میوه ها بسیار خوانده ایم. اما حقیقت این است که غیر از میوه درخت، بقیه قسمتهای آن نیز خواص زیادی دارند که در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری ها مفید می باشند.یکی از بخشهای فرعی درخت انار که خواص درمانی زیادی دارد شکوفه آن است.گلنار فارسی را می‌ توان هر جایی که درخت انار وجود دارد، پیدا کرد. این گیاه بومی بخش هایی از ایران، هند، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه است. از جمله مناطقی در ایران که درخت انار و همچنین گلنار فارسی در آنجا رشد می‌ کنند می ‌توان به ساوه، بهشهر، ارسنجان، شهرضا، فردوس، تنگ سیاب و … اشاره کرد.

درخت گلنار فارسی اسم دیگر درخت انار است . با این فرق که این درخت، نر است و میوه نمی‌دهد .گل انار فارسی دارای خواص دارویی و درمانی متعددی است. از جمله مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره کرد: کک و مک صورت، جوش و برفک دهان، اسهال، تنظیم قند خون، روشن کننده پوست، خونریزی بواسیر . قسمت مورد استفاده : ‌سرشاخه های گلدار . اثر شکوفه انار در درمان گرفتگی رگها بسیار بیشتر از آب میوه آن است.در هندوستان کرم کدو را با گل و پوست درخت انار دفع می کردند. پزشکان یونانی قرنها گل انار را برای درمان بیماری دیابت استفاده می کردند.

کلمه انگلیسی Pomegranate از زبان یونانی مشتق شده که به معنی ( سیب با هسته های زیاد ) می باشد . امروزه از این گیاه در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. همین موضوع باعث شده صادرات این محصول افزایش چشمگیری پیدا کند. از پوست انار و گلنار فارسی در رنگرزی طبیعی استفاده می شود.

خواص گل انار فارسی

رفع اسهال ساده بعد از دوره تحریک، رفع خونریزی، ترشح ساده مواد مخاطی، ترشح مهبلی، در استعمال خارجی غرغره برای رفع ورم لوزه به کار می‌رود، جوش دهنده زخم، قابض شدید و سرد است، برای لثه خونین بسیار سودمند است، خشک کننده، جهت استحکام لثه و دندان، جهت بدبویی زیر بغل، جلوگیری از زیاد شدن تورم، کاهش خونریزی قاعدگی(منوراژی) جهت اسهال دموی و صفراوی و رطوبتی.

در کتب داروسازی سنتی ایرانی ذکر گردیده، گلنار قابض است و علاوه بر آن خشکاننده و تقویت کننده اعضا می‌باشد. از پودر گلنار در فرآورده‌های دندانی جهت استحکام دندان و لثه استفاده می‌شود. این مفرده گیاهی دارویی ضد انواع اسهال‌های صفراوی، خونی و مسافرتی است و زخم‌ها و خراش‌های روده‌ها را ترمیم نموده، هر نوع خونریزی داخلی را بند می‌آورد. فرآورده دارویی خوراکی گلنار بند آورنده خونریزی‌های شدید قاعدگی بانوان و بواسیر است و به علاوه خارش‌های شدید پوستی را کنترل می‌کند.

خواص گل انار برای لک صورت و جوش و کک و مک پوست

گل های باز شده و پر رنگ گل انار فارسی را با مقداری کف دریا بسائید. یک قاشق مربا خوری آن را داخل نصف استکان ماست پانزده دقیقه خیس کنید. بعد روی پوست صورت بمالید نیم ساعت الی یک ساعت بعد بشوئید. کک و مک صورت را بر طرف می کند. گل‌های باز شده و پر رنگ آن کک و مک صورت را بر طرف می‌کند

گل انار فارسی دارای خواص دارویی و درمانی متعددی است. از جمله مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره کرد: کک و مک صورت، جوش و برفک دهان، تنظیم قند خون، روشن کننده پوست . مقداری را نرم سائیده با سفید آب نقره در عرق بید حل کرده به صورت بمالید یکی دو ساعت بعد بشوئید پوست را شفاف می کند.برای برطرف کردن سوختگی پوست، گلهای انار را له کرده و با روغن کنجد مخلوط کنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالید.

خواص گل انار برای عفونت

درباره خواص گل انار برای عفونت اطلاعات زیادی در دسترس نیست . در درمان بیماری ‌های هموروئید، خونریزی بینی و خونریزی ‌های رحمی کاربرد دارد. بر اساس طب سنتی گلنار فارسی در کاهش خونریزی دوران قاعدگی نیز موثر است.برای از بین بردن ترشحات ساده زنانگی از دمکرده گل انار روزی ۲ استکان استفاده شود. ۵ گرم گل خشک در ۲۰۰ سی‌سی آب جوش ۲۰ دقیقه دم کرده، بنوشید.

خواص گل انار فارسی برای اسهال و معده

گل انار فارسی مشکلات مربوط به سستی معده و دستگاه گوارش را درمان می کند. در صورت اسهال، دم کرده گل انار فارسی را صاف کنید. بعد از نهار و شام آن را بنوشید بسیار مفید خواهد بود.گل انار حاوی میزان زیادی تانن است ، بهمین دلیل دم کرده ۲۰تا ۳۰ گرم از گل خشک آن در یک لیتر آب فورا اسهال های معمولی یا اسهال خونی را متوقف می سازد

طرز تهیه و خواص دمنوش گل انار

مصرف جوشانده گلنار فارسی به همراه سرکه منجر به خوشبو شدن دهان و استحکام لثه و دندان‌ ها می‌ شود.اگر گل‌ انار به صورت دم‏ کرده به‏ طور غرغره مصرف شود، براى التیام زخم‌هاى دهان و خونریزى بن دندان موثر خواهد بود.چای شکوفه انار را می توان از گل های خشک شده و خرد شده آن تهیه کرد.

به دلیل آنکه خواص درمانی آن می تواند مکمل خوبی برای چای سبز باشد و همچنین طعم گسی که دارد، بهتر است به صورت مخلوط با چای سبز مصرف شود. البته فراموش نکنید مصرف خودسرانه و به میزان بالای این چای ممکن است اثرات جانبی هم داشته باشید. پس بهتر است در مصرف آن جانب اعتدال را رعایت کنید!!

قبل از این که گیاه گلنار فارسی را به صورت مداوم مورد استفاده قرار دهید، حتما در مورد دوز مصرفی آن با پزشک یا داروساز مشورت‌ های لازم را به عمل آورید.گیاه گلنار فارسی را می‌ توان به دو روش خوراکی و موضعی مصرف کرد. روش مصرف خوراکی به این صورت است که مقداری از گیاه را درون آب سرد ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید. از سرد شده این محلول می ‌توان جهت درمان بسیاری از امراض استفاده کرد. روش دیگر به صورت دم کرده است. برای این کار نیز کافی است مقداری از گیاه خشک شده را مانند چای دم کنید. سپس محلول سرد شده آن را مورد استفاده قرار دهید.

روش دیگر مصرف گلنار فارسی به صورت موضعی است. برای این کار نیز می ‌توان گل‌ ها و برگ ‌های تازه گیاه را کوبید و آن را با سایر مواد مانند سرکه یا بارهنگ ترکیب کرد و روی زخم و جراحات قرار داد تا روند بهبود آن سرعت بیشتری پیدا کند. همچنین می توان این گیاه را با ماست ترکیب کرد و به عنوان ماسک صورت استفاده کرد. این ماسک در درمان کک و مک و همچنین لک و جوش موثر است.

علت ریزش گل انار

برای این که به علل ریزش شکوفه های درخت پی ببرید ابتدا باید درباره روش تولید مثل آن بیتشر بدانید. درخت انار خود بارور (self fruitful) است به این معنی که گل های روی درخت هم نر هستند هم ماده. پرندگان (مرغ مگس خوار) و حشرات گرده افشان به گسترش گرده ها از گلی به گل دیگر کمک می کنند. حتی شما هم می توانید به این فرایند گرده افشانی کمک کنید.

برای این کار با استفاده از برس یا فرچه کوچکی گرده های یک گل را به گل دیگر منتقل کنید. گل های نر انار هنگامی که گل ماده را بارور کردند، به صورت طبیعی می ریزند در حالی که گلهای بارور ماده روی درخت می مانند تا تبدیل به میوه شوند. پس گرده افشانی یکی از علل ریزش گل انار است.

حمله ی آفت ها : گلدهی درخت انار از اوایل بهار شروع می شود و تا اوایل پاییز ادامه پیدا می کند. اگر گل های انار در اوایل بهار بریزند، احتمالا آفت زدگی علت آن است. معمولا آفت های مگس سفید، حشره پولک دار، شپشک آرد آلود، شته یا قارچ ها به درخت انار هجوم برده و باعث ریزش گل های آن می شوند.

برای اطمینان از عدم وجود آفت، درخت را بررسی کنید و به دنبال علائم آفت زدگی بگردید. در صورتی که متوجه هجوم آفت شدید باید نوع آن را شناسایی کرده و به مقابله با آفت اقدام نمایید.

آبیاری : رطوبت زیاد و کم آبی بیش از حد درخت های انار در زمان گلدهی یکی دیگر از عوامل ریزش گل های انار است.

خواص کلاهک انار

از جوشانده کلاهک انار برای رفع خونریزی و تنظیم شدن دوره قاعدگی استفاده می شود. هر روز گل‌های داخل کلاهک انار را بجوشانید، بعد آب آن را بنوشید. بواسیر خونی را درمان می‌کند. آب جوشانده‌ی آن را در دهان مزمزه کنید. دندان دردی که از نزله باشد را تسکین می‌دهد.

ماسک گل انار و ماست

روش دیگر مصرف گلنار فارسی به صورت موضعی است. برای این کار نیز می ‌توان گل‌ ها و برگ ‌های تازه گیاه را کوبید و آن را با سایر مواد مانند سرکه یا بارهنگ ترکیب کرد و روی زخم و جراحات قرار داد تا روند بهبود آن سرعت بیشتری پیدا کند. همچنین می توان این گیاه را با ماست ترکیب کرد و به عنوان ماسک صورت استفاده کرد. این ماسک در درمان کک و مک و همچنین لک و جوش موثر است.

این ماسک دارای خاصیت مرطوب کنندگی پوست صورت می‎باشد. مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری پودر پوست انار ۱ قاشق غذاخوری ماست طرز تهیه و طریقه استفاده: مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود و بعد ماسک را بر روی تمام نواحی صورت و گردن خود اعمال کنید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

درخت گل انار

درخت گلنار فارسی اسم دیگر درخت انار است .با این فرق که این درخت، نر است و میوه نمی‌دهد . در روزهای نخستین بهار برگ می‌دهد. برگ‌های آن بیضی نوک تیز کشیده به ارتفاع پنج سانتی متر به عرض یک و نیم سانتی متر، است. روی برگ‌ها براق، پشت آنها کدر، خود درخت نیز به رنگ سبز تیره می‌باشد. هر شاخه آن مانند درخت انار است. شاخه‌های درخت پر از تیغ می‌باشد. در اواسط ماه اردیبهشت غنچه می‌دهد.

این غنچه‌ها فرقی با گل انار ندارند. در ماه خرداد غنچه‌ها باز می‌شوند و گل‌های قرمز پر رنگ و پر برگ را تشکیل می‌دهند .این گلها تا اواخر تیر ماه، روی شاخه‌های درخت، خود نمائی می‌کنند و زیبائی خاصی به درخت و اطراف آن می‌بخشند. گل‌های درخت گلنار فارسی در تجارت، دارای خواستاران فراوانی می‌باشد.
به همین علت است به این درخت توجه زیادی می شود و آن را در محل های پرورش درختانی آن را برای مغازه چای گل فروشی و سایر گلخانه هائی که انواع درختان زینتی را به معرض فروش عرضه می دارند به این مکان ها روانه می گردانند

گل انار در ایران باستان و تخت جمشید نماد چیست

میوه انار به عنوان نماد باروری و فراوانی، در آیین گواه‌گیران و پیوند زناشویی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد،

چنان که اناری شیرین را به دو نیم می‌کنند و آن را به نیت فراوانی فرزند به عروس و داماد می‌دهند.

ناربلا در لغت به معنای گل درخت انار می‌باشد و نام یکی از ملکه‌های زیبا و مهربان ایرانی که همسر داریوش کبیر بوده‌است

و در تمام کتیبه‌ها و سنگ برجسته‌ها و مجسمه‌های آن زمان استفاده میشده

و با کمی دقت در مجسمه‌ها و نقش برجسته‌هایی که از کوروش کبیر به جا مانده ناربلا سنبل ایران را در دست آن مشاهده می نمایید.

گل انار یکی از نمادهای معماری ایران باستان است، که بیشتر در کاخ‌های هخامنشی برای آراستن دیوارها

و همچنین نقش گردنبند اسب‌های دو سر سر ستون‌ها به کار برده شده. برخی باستان شناسان بر این باورند

که گل‌های انار سنگ تراشی شده نیلوفر آبی هستند، با این دلیل که گل نیلوفر در آین‌های هندو

و بودا و همچنین مصر باستان گیاهی مقدس است، پژوهش‌های اخیر چنین تئوری‌هایی را رد می‌کنند.

به جز حدس و گمان که بیشتر بر پایه معماری مصری استوار است، هیچ گونه شواهدی

که بتواند نیلوفر بودن این گل را اثبات کند وجود ندارد. در ضمن انار و گلابی، هر دو ارزش ویژه‌ای در ادبیات و رسوم ایرانیان دارند.

در نقش برجسته‌ای در تخت جمشید (اکنون در موزه ایران باستان تهران) داریوش بزرگ یک گل انار در دست گرفته‌است.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 1 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.