; اسم انواع آجیل و همه چیز درباره آجیل ها و انواع مغزیجات - فال و خواب
طرز تهیه دمنوش زنجبیل و عسل و روشی آسان برای تهیه دمنوش زنجبیل و عسل

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و عسل و روشی آسان برای تهیه دمنوش زنجبیل و عسل

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و عسل طرز تهیه دمنوش زنجبیل و عسل ؛ روشی آسان برای تهیه دمنوش زنجبیل و عسل همگی در سایت فال …

معجزه هلیله سیاه ؛ ایا مصرف هلیله سیاه برای رشد مو معجزه میکند

معجزه هلیله سیاه ؛ ایا مصرف هلیله سیاه برای رشد مو معجزه میکند

معجزه هلیله سیاه معجزه هلیله سیاه ؛ ایا مصرف هلیله سیاه برای رشد مو معجزه میکند همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

لوبیا کپسولی چیست ؛ قیمت لوبیا قرمز کپسولی + شکل لوبیا کپسولی

لوبیا کپسولی چیست ؛ قیمت لوبیا قرمز کپسولی + شکل لوبیا کپسولی

لوبیا کپسولی چیست لوبیا کپسولی چیست ؛ قیمت لوبیا قرمز کپسولی + شکل لوبیا کپسولی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

اسم انواع آجیل

اسم انواع آجیل ؛ همه چیز درباره آجیل ها و انواع مغزیجات

اسم انواع آجیل ؛ همه چیز درباره آجیل ها و انواع مغزیجات همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

اسم انواع آجیل

ترکیبات بسیار متنوعی برای آجیل شیرین موجود است اما این نوع آجیل معمولا مخلوطی از برگه زردآلو، توت خشک، کشمش و سایر مواد مغذی متشکل از بادام هندی، گردو، بادام درختی، مغز پسته و مغز فندق می‌باشد؛ همچنین شما می‌توانید بسته به سلیقه و ذائقه خود از انجیر خشک و حبه آناناس نیز استفاده کنید.

آجیل شور به نسبت آجیل شیرین از محبوبیت بیشتری برخوردار است. به طور معمول عموم مردم برای عید نوروز از آجیل شور استفاده می­کنند که تخمه جابانی، بادام زمینی، تخمه کدو، تخمه آفتابگردان، پسته و بادام درختی است. شاید یکی از دلایلی که سبب شده آجیل شور به نسبت آجیل شیرین طرفداران بسیاری داشته باشد، وجود انواع تخمه ها در آن است. تخمه های موجود در آجیل شور با تنوعی که در طعم خود دارند بسیار خوش‌طعم­ و دلپذیر هستند.

آجیل خام را می­توان بهترین نوع آجیل دانست؛ چرا که به دلیل تفت داده نشدن، خواص درمانی آن به طور کامل حفظ می‌شود. شما می‌توانید مغز پسته، مغز گردو، مغز فندق، بادام هندی، بادام درختی و به طور کلی تمامی مغزیجات را در این ترکیب بگنجانید. برای افراد میانسال و کهنسال که آجیل را به خاطر خواص آن میل می­کنند، آجیل خام بهترین گزینه است.

آشنایی با دیگر خواص آجیل

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آجیل آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص آجیل

آجیل دسته‌ای از خشکبار محسوب می‌شود و از دیرباز جزو فرهنگ ایرانی بوده است. به‌صورت کلی بخش عمده‌ای از آجیل‌ را میوه‌های روغنی تشکیل می‌دهند که پوست سخت دارند و درواقع باید آن‌ها آجیل میوه محسوب کرد؛ گردو، بادام، پسته، بادام‌هندی، بادام‌زمینی، فندق و غیره از این دست هستند. در سال‌های اخیر مصرف آجیل به عنوان میان وعده سالم توصیه ‌شده است تا اشتها و هوس خوردن مواد غذایی ناسالم و مضر را کاهش دهد. علاوه بر این مغز دانه‌ها و خشکبار مزایای دیگری نیز دارند که ارزش اضافه کردن آنها به برنامه غذایی را توجیه می‌کند.

به‌طورکلی خواص آجیل ها بی‌نظیر است. آجیل ها منبع خوبی از چربی، فیبر و پروتئین هستند. بخش زیادی از چربی آجیل ها، چربی غیراشباع تک حلقه‌ای و چربی غیراشباع چند حلقه‌ای (که خود به دودسته امگا ۳ و امگا ۶ تقسیم می‌شود) است. اگرچه مقداری چربی اشباع‌شده نیز در خود دارند. آجیل ها همچنین شامل ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مانند منیزیم و ویتامین E نیز هستند.

اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی برخی افراد ایدئال است و از طرف پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می‌شود. ولی برای برخی دیگر از افراد این خوراکی‌ها به عنوان بمب کالری شناخته می‌شوند و ممکن است افزایش وزن به همراه داشته باشند. از آنجایی که مغز دانه‌ها و آجیل حاوی میزان زیادی چربی هستند، مصرف بیش از حد آنها می‌تواند موجب افزایش وزن و چاقی شود. ولی اگر مغز دانه‌ها را به مقدار معمول و متوسط مصرف کنید، می‌توانید از خواص آجیل بهره‌مند شوید زیرا مواد مغذی بسیاری دارند.

آجیل منبع بسیار خوبی برای تامین پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بدن هستند؛ همچنین به سلامت بدن نیز کمک می­کنند. مصرف درست و منطقی آجیل به صورت روزانه می­تواند انرژی ضروری مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کند. آجیل سرشار از چربی های غیراشباع مفید است و می­تواند در پایین آوردن سطح کلسترول مضر و کاهش بیماری های قلبی بسیار موثر عمل کند.

خواص آجیل برای قلب

مانند بسیاری از آجیل های دیگر، به نظر می‌رسد که فندق نیز سبب کاهش عوامل خطرزای منجر به بیماری های قلبی می‌شود. یافته های یک مطالعه حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از فندق، کلسترول کل، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که فندق سبب کاهش نشانه های التهاب شده و عملکرد رگ های خونی را بهبود می‌بخشد.

به نظر می‌رسد گردو باعث بهبود برخی عوامل خطرزایی می‌شود که منجر به بیماری های قلبی می‌گردند. شاید علت این موضوع اسید آلفا لیولنیک (ALA) و دیگر مواد مغذی گردو باشد. تعدادی مطالعه گسترده نشان می‌دهند که مصرف گردو به‌طور چشمگیری کلسترول کل و کلسترول LDL را کاهش داده و درعین‌حال باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) گردیده است. همچنین گردو می‌تواند سبب بهبود عوامل مؤثر دیگر بر سلامت قلب شامل فشارخون و جریان طبیعی خون در بدن شود.

خواص آجیل برای کبد چرب

در واقع روزانه با مصرف چند دانه بادام زمینی در زمان ​های مشخص، بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می​کند و میل به خوردن غذا یا تنقلات مضر که یکی از عوامل مبتلا شدن به کبد چرب است، کاهش می​یابد.یکی دیگر از مغزهای آجیل برای کبد چرب گردو است. به واسطه داشتن آمینواسید آرجینین که باعث دفع سم آمونیاک می​شود و همچنین داشتن گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا ۳ در سم‌ زدایی کبد نقش به سزایی دارد.

خواص آجیل برای چاقی صورت

چربی های سالم موجود در پسته باعث تقویت عضله ها و ماهیچه های صورت می شود؛ در نتیجه چاق شدن صورت را به همراه خواهد داشت.بادام علاوه بر حجیم کردن عضلات و ماهیچه های صورت، باعث تامین مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن می شود. بادام سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها، فیبر و مواد دیگر می باشد. ویتامین ای موجود در ساختار انواع بادام ها به شاداب شدن پوست و تامین رطوبت پوست کمک می کند.

فندق یکی دیگر از مغزیجات و یا آجیل های موثر در چاق شدن صورت می باشد. فندق مانند بادام هندی، بادام زمینی و پسته به چاق شدن صورت، حجیم شدن ماهیچه های صورت و ترمیم بافت آن ها کمک می کنند. استفاده مداوم و روزانه از فندق در چاق شدن صورت به شدت موثر می باشد.برای چاق شدن صورت بهتر است سه عدد گردو را به صورت روزانه و به صورت مرتب مورد استفاده قرار داد.

آجیل برای رفلاکس و زخم معده و یبوست

یکی از آجیل های منحصر به فرد که این روزها در طب سنتی برای رفع رفلاکس معده و جلوگیری از بروز آن بسیار به آن اشاره شده است، مغز بادام درختی می باشد. بادام درختی نقش بسزایی در کاهش اسید معده خواهد داشت. این مغز و یا دانه منحصر به فرد، یک منبع خوب کلسیم بوده و می‌تواند سطح کلسیم بدن را به صورت متعادل حفظ نماید. در این صورت بر روی درمان رفلاکس معده نقش بسزایی را خواهد داشت.

بادام همچنین به دلیل داشتن فیبر زیادی که دارد باعث می‌شود دستگاه گوارش شما به درستی کار کند. این بدان معناست که نه تنها قادر خواهید بود غذاها را سریعتر هضم کنید بلکه بدن شما قادر به جذب سریعتر مواد مغذی خواهد بود و به بدن شما اجازه می‌دهد تا در فرایندهای مختلف خود بماند.

از دیگر انواع مغزهای پرخاصیت و ایده آل برای رفلاکس معده و تسکین درد معده، گردو است. گردو دارای مقادیر قابل توجهی از انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب و غیره بوده است که تاثیر فوق العاده‌ای بر روی سلامتی معده و بدن خواهد داشت. این مغز پرخاصیت اگر به صورت روزانه دو عدد مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر حیرت انگیزی بر روی درمان رفلاکس معده و کاهش دردهای ناشی از آن، خواهد داشت.

فیبر ماده‌ای حیاتی برای دستگاه گوارش محسوب می‌شود. نبود این ماده در برنامه‌ی روزانه غذایی ما می‌تواند به بیماری‌های گوارشی، یبوست و انواع سرطان‌های دستگاه هاضمه بینجامد. آجیل ماده‌ی غذایی مناسبی برای جبران فیبر مواد غذایی روزانه است؛ مخصوصاً اگر خام یا کمتربوداده باشد.

آجیل برای سگ

سگ ها عاشق طعم و مزه بادام هستند .به خصوص طعم دار (کبابی، دودی، وانیل، دارچین، و غیره). بادام سمى نیست .ولى سگها به راحتى نمیتوانند ان را هضم کنندو باعث ناراحتی معده و ایجاد ناراحتی های روده ای در آنها میشود.فندوق غنی از چربی است که معده سگ را ناراحت مى کند و ممکن است باعث پانکراتیت شود علاوه بر این، این آجیل بنا به گزارش ها، حاوی یک نوع سمی ناشناخته است که منجر به اختلالات عصبی میشود. پسته غنی از چربی است و سگ را دچار ناراحتی معده میکند. علاوه بر این، خوردن مکرر پسته می تواندموجب پانکراتیت در سگ شما شود.

آجیل برای سرماخوردگی

مصرف آجیل و میوجات ‌در کاهش شدت و طول سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر است مصرف آجیل‌ و به ویژه تخمه‌ به دلیل داشتن Zn (روی)، شدت و طول سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهند.

آجیل برای سنگ کلیه

سنگ کلیه عارضه نسبتا شایعی است که ممکن است در فرد بدون هیچ سابقه قبلی از شکل کلیه، بروز پیدا کند و با درد بسیار شدید همراه است.مصرف بادام، فندوق، پسته و کنجد بسیار مفید است. پسته و بادام در اصلاح کلیه اثری قوی دارد. فندق نیز در رفع سوزش ادراری بسیار مفید است.

آجیل برای دیابتی ها

پسته برای افراد دیابتی مفید است . گردو: خوردن روزانه گردو باعث کاهش التهاب ها می شود. التهاب رابطه ی مستقیمی با دیابت و بیماری های قلبی عروقی دارد. بادام درختی: این نوع بادام منیزیم مورد نیاز بدن یک فرد مبتلا به دیابت را به خوبی فراهم می کند و سطح قند خون او را کاهش می دهد. پسته: متخصصان اعلام داشته اند نشانه هایی از کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت که مصرف پسته داشته اند، را با موفقیت ثبت کرده اند. بادام زمینی: مقاله ای در مجله ی تغذیه بریتانیا ادعا داشته که کره بادام زمینی با کنترل اشتها و رساندن مواد مغذی به بدن تا حد زیادی قند خون در افراد چاق و مبتلا به بیماری را کنترل نموده است.

آجیل در رژیم کتوژنیک

گردو یکی از بهترین مغزها برای کتو است زیرا یکی دارای چربی های خشک آجیل است.بادام درختی از محبوب ترین آجیل های کم کربوهیدرات است ، به این معنی که می توانید به راحتی این مغز را به رژیم کتو اضافه کنید.فندق تنها با ۲ گرم کربوهیدرات خالص و ۱۷ گرم چربی به عنوان یک مغز کتو دوستانه شناخته می شود. می تواند بصورت خام یا بو داده مصرف شود و یا می توانید آن را به غذاهای مختلف اضافه کنید.می توانید به راحتی انواع پسته را به چندین برنامه غذایی مانند رژیم گیاهخواری یا رژیم کتو اضافه کنید.

آجیل در کرونا

بهترین برنامه تغذیه یک بیمار مبتلا به کرونا : استفاده از منابع غذایی ویتامین A مانند منابع گیاهی شامل انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و انواع مرکبات و منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات، استفاده از منابع غذایی ویتامین D (ماهی‌های چرب، لبنیات و زره تخم مرغ) برای افزایش سطح ایمنی بدن

و استفاده از منابع ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان و کمک کننده به عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌توان از روغن‌های مایع آفتابگردان و ذرت در طبخ غذا و سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، سویا و سیب زمینی در وعده‌های اصلی غذایی یا انواع آجیل مانند فندق، بادام، گردو در فاصله بین وعده توصیه می‌شود.افراد باید رژیم غذایی حاوی میوه، سبزی، نان و غلات سبوسدار، حبوبات و همچنین گوشت، ماهی و مرغ استفاده کنند. باید دقت گردد که در دریافت مواد غذایی و تنوع مواد غذایی تعادل رعایت شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.