; خواص گل کلم در طب سنتی و آشنایی با خواص درمانی گل کلم از نظر طب سنتی - فال و خواب
چای کوهی برای قاعدگی نی نی سایت و خواص و مضرات خوردن چای کوهی در پریودی

چای کوهی برای قاعدگی نی نی سایت و خواص و مضرات خوردن چای کوهی در پریودی

چای کوهی برای قاعدگی نی نی سایت چای کوهی برای قاعدگی نی نی سایت ؛ خواص و مضرات خوردن چای کوهی در پریودی همگی در …

خرمالو در بارداری ضرر دارد و عوارض خرمالو در بارداری و سقط جنین

خرمالو در بارداری ضرر دارد و عوارض خرمالو در بارداری و سقط جنین

خرمالو در بارداری ضرر دارد خرمالو در بارداری ضرر دارد ؛ عوارض خرمالو در بارداری و سقط جنین همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص نارگیل برای اسپرم و تقویت و افزایش تعداد اسپرم با مصرف نارگیل

خواص نارگیل برای اسپرم و تقویت و افزایش تعداد اسپرم با مصرف نارگیل

خواص نارگیل برای اسپرم خواص نارگیل برای اسپرم ؛ تقویت و افزایش تعداد اسپرم با مصرف نارگیل همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص گل کلم در طب سنتی

خواص گل کلم در طب سنتی ؛ آشنایی با خواص درمانی گل کلم از نظر طب سنتی

خواص گل کلم در طب سنتی ؛ آشنایی با خواص درمانی گل کلم از نظر طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص گل کلم در طب سنتی

طبیعت گل کلم گرم و خشک می باشد. زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن مصلح گل کلم هستند. مواد مغذی موجود در ۱ پیمانه یا ۱۲۸ گرم گل کلم خام عبارت‌اند از: ۲۵ کالری؛ ۳ گرم فیبر؛ ۷۷ درصد از شاخص RDI (شاخص مقدار مصرف توصیه‌‌شده‌ی روزانه‌) ویتامین C؛ ۲۰ درصد از شاخص RDI ویتامین K؛ ۱۱ درصد از شاخص RDI ویتامین B6؛ ۱۴ درصد از شاخص RDI فولات؛ ۷ درصد از شاخص RDI پانتوتِنیک اسید؛ ۹ درصد از شاخص RDI پتاسیم؛ ۸ درصد از شاخص RDI منگنز؛ ۴ درصد از شاخص RDI منیزیم؛ ۴ درصد از شاخص RDI فسفر.

مصرف میوه و سبزیجات سفید مانند گل کلم حاوی آلیسین می باشند که خطر بروز سکته مغزی را کاهش داده و کبد و خون را پاکسازی می کند.مطالعات نشان داده سولفورفان موجود در گل کلم از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماورابنفش محافظت کرده و از بروز التهاب، سرطان پوست و آسیب های سلولی جلوگیری می کند.

مصرف انواع کلم به ویژه گل کلم را به زنان باردار توصیه میکنند. همچنین کلسیم موجود در آن در شکل‌گیری استخوان‌های جنین و استحکام آنها در بزرگسالی نقش زیادی دارد. عصاره این سبزی حاوی موادی است که تأثیر آن‌ها مشابه داروهای درمان آلزایمر است.

آلیسین و سلفورفان موجود در گل کلم باعث سم زدایی و پاکسازی کبد و کلیه می شود و برای درمان کبد چرب و همچنین بیماری های کلیوی مفید است. افزودن اندکی زردچوبه به این سبزی خواص آن را چندین برابر می کند.

مصرف منظم گل کلم گردش خون را بهبود بخشیده و گلوکورافامین و ویتامین K موجود در آن به عملکرد درست رگ های خونی کمک می کند. گل کلم خام را می توان برای تهیه انواع سالاد، ترشی و شور گل کلم استفاده کرد، همچنین گل کلم سوخاری، گل کلم سرخ شده و گل کلم بخارپز را می توان برای تهیه خوراک گل کلم، خورش گل کلم، سوپ گل کلم، کوکو گل کلم و گل کلم پلو به کار برد.

مصرف گل کلم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی که دارد خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را کاهش می دهد.آلیسین، گلوکوراپامین و ویتامین K موجود در گل کلم به حفظ عملکرد مناسب رگ های خونی کمک کرده و با بهبود جریان خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد.

گل کلم حاوی ویتامین C، منگنز و سایر آنتی اکسیدان های قوی است که به تغذیه بدن کمک کرده و به همراه ترکیباتی همچون گلوکوبراسیسین، گلوکورافامین و گلوکوناستورتین از سلول های بدن در برابر آسیب اکسیداتیو و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت و از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند.

همچنین اندول ۳-کاربنول موجود در گل کلم دارای اثرات شیمیایی و ضد استروژن است که در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی از جمله سرطان ریه، مثانه، سینه، پروستات، تخمدان و سرطان دهانه رحم مفید است.

گل کلم یک منبع عالی از ویتامین C،فولات، ویتامین K ، ویتامین های پیچیده B و ویتامین E است. گل کلم همچنین، حاوی ماده معدنی حیاتی، مانند:کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و آهن است که بدون اضافه کردن کلسترول، برای بدن مضر نمی باشند. همچنین یک منبع خوبی از پروتئین و چربی های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۳ است و فیبر رژیمی را فراهم می کند و مقادیر کمتری از قندهای طبیعی را در مقایسه با سایر اعضای خانواده گیاه شناسی مانند بروکلی دارد.

مصرف گل کلم به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین برای بدنسازان مفید بوده و می تواند سرعت ریکاروی و ترمیم عضلات پس از تمرینات سنگین بدنسازی را بهبود بخشد. گل کلم حاوی فیبر بالاست و از همین‌رو به سلامتی عمومی بدن کمک می‌کند.

در هر پیمانه گل کلم ۳ گرم فیبر وجود دارد که یعنی ۱۰ درصد نیاز روزانه‌ی بدن. فیبر منبع تغذیه‌ی باکتری‌های مفید روده است و از این‌جهت به کاهش التهاب و تقویت سلامت گوارشی کمک می‌کند. مصرف فیبر کافی همچنین در پیشگیری از بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، دیورتیکولیت (بیماری مربوط به روده) و بیماری التهابی روده مؤثر است.

گل کلم به دلیل اینکه کم کربوهیدرات است، گزینه‌ای مناسب برای جایگزین کردن به جای حبوبات و غلات است. این روش علاوه بر اینکه سبب بالا بردن مصرف سبزیجات می‌شود، برای رژیم‌های کم کربوهیدرات گزینه‌ای عالی است. مصرف یک پیمانه از آن فقط ۵ گرم کربوهیدرات به بدن می‌رساند. این در صورتی است که برنج مقدار ۴۵ گرم کربوهیدرات به بدن می‌رساند.

سولفورفان و ایندول های موجود در گل کلم نقش کلیدی در کاهش پیشرفت بیماری های تحلیل برنده ی اعصاب ایفا می کنند.آنها آنزیم های سم زدا را فعال می کنند و همین سطح گلوتاتین را افزایش می دهد و به درمان آسیب های عصبی ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو در بیماری های آلزایمر و پارکینسون کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در گل کلم باعث تقویت بینایی شده و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و نابینایی را کاهش می دهد. همچنین سولفورفان موجود در گل کلم بافت های شبکیه را از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کرده و از ابتلا به آب مروارید پیشگیری می کند.

از مهمترین ویژگی‌هایی که گل کلم دارد، اضافه کردن آسان آن به برنامه غذایی است. از این طریق می‌توان از خواص گل کلم بهره مند شد. برای شروع می‌توانید از آن به صورت خام استفاده کنید. مصرف خام گل کلم ویتامین و مواد مغذی بیشتری به بدن می‌رساند. اما می‌توانید برای پختن آن از روش‌های زیر کمک بگیرید: بخارپز کردن سرخ کردن گریل کردن می‌توانید آن را در تهیه انواع سوپ و سالا به راحتی به کار ببرید. اما باید در نظر داشته باشید، زمان زیادی برای پخت آن لازم نیست.

پتاسیم موجود در گل کلم به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک کرده و برای عملکرد سیستم عصبی در انتقال امواج عصبی و انقباض عضلانی حیاتی می باشد.گل کلم همچنین حاوی ویتامین C ، منگنز و دیگر اکسیدان های قوی است که به تغذیه بدن کمک می کند.همچنین فیات شیمیایی دارد که گلوکاناستروتین نامیده میشود و آنزیم ها را تحریک می کند و از سلول های بدن در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت میکند.

گل کلم حاوی مقادیر بالای ویتامین K و ویتامین C است که نقش مهمی در تولید کلاژن دارد و مفاصل و استخوان ها را در برابر آسیب های التهابی محافظت کرده و برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان مفید می باشد.

آشنایی با دیگر خواص گل کلم

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گل کلم آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گل کلم

گل کلم از سبزیجات پرخاصیت چلیپایی و هم خانواده کلم بروکلی و کلم پیچ است. گل کلم گیاهی بوته ای با برگ های پهن است که اطراف گل سفید آن را پوشانده اند. تاکنون بیش از صد نوع گل کلم در انواع مختلف آسیایی، ایتالیایی و اروپایی و به رنگ های سفید، سبز، بنفش و نارنجی شناخته شده است.

گل کلم یک سبزی فصل خنک است. که نسبت به سایر کلم ها، احتیاج به مراقبت بیشتری دارد و نسبت به گرما حساس است. همچنین تحمل گل کلم نسبت به خشکی بسیار کم می باشد.

گل کلم یکی از انواع سبزیجات چلیپایی است که با سبزیجات شناخته شده ای مانند خاکشیر ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، کلم بروکسل و کلم قرمز در راسته کلم سانان دسته بندی می شود. گل کلم در رنگ های متنوعی مانند سفید ، بنفش ، قرمز ، نارنجی و سبز یافت می شود.

گل کلم ازجمله سبزیجات پرخاصیتی است که فواید بسیاری به بدن می‌رساند. این گیاه مغذی به‌دلیل برخورداری از ترکیبات گیاهی منحصربه‌فرد، منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود. گل کلم همچنین در تهیه‌ی غذاهای متنوعی کاربرد دارد و در کاهش وزن نیز مؤثر است.

گل کلم بومی آسیا بوده و ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مدیترانه، ترکیه و ایتالیا کشت شده است، امروزه هند، چین، ایتالیا، فرانسه و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کنندگان گل کلم در جهان هستند. گل کلم ایتالیایی، شمال غربی اروپا دوسالانه، شمالی اروپا سالانه و آسیایی انواع گونه های گل کلم هستند.

خواص گل کلم برای ریه

پاپیلوماتوز تنفسی یک نوع بیماری مربوط به حنجره است که از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد شده و روی حنجره، نای، ریه و برونش ها تاثیرات مخربی می گذارد. اما مصرف گل کلم به کاهش علائم این بیماری تنفسی کمک می کند.

خواص گل کلم برای عروس هلندی و قناری و سهره

کلم ها میتوانند یکی از وعدهای محبوب و مفید برای طوطی سانان باشند. گل کلم یکی از انواع کلم است که می تواند سود زیادی برای طوطی سانان داشته باشد. گل کلم حاوی فیبر و پتاسیم و همینطور ویتامین های C , B6 و منیزیم می باشد

استفاده از کلم قرمز بهتر از کلم سبز میباشد. زیرا مواد موجود در آن برای ثبات و رنگ دهی پرهای پرنده موثرتر است. کلم با داشتن انواع ویتامینها ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، کربوهیدارتها ، پروتئین ، آهن و گوگرد نقش مهمی در رشد عضلات ، تصفیه ی خون و سم زدایی در کبد را داراست . برای هر قناری دو تا سه سانتی کافی می باشد.

کلم بروکلی و گل کلم: این سبزی با داشتن ویتامین آ و ب ، ویتامین E, C , K ، آهن ، فسفر ، پتاسیم ، کربوهیدارتها و پروتئین در جلوگیری از چاقی و جبران کمبود ویتامین در قناری بسیار مفید است. کلم بروکلی را می توان به صورت رنده شده در اختیار قناری قرار داد. همون میوه هایی که به قناری داده میشه برای سهره هم میشه استفاده کرد.

خواص گل کلم در بدنسازی

مصرف گل کلم به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین برای بدنسازان مفید بوده و می تواند سرعت ریکاروی و ترمیم عضلات پس از تمرینات سنگین بدنسازی را بهبود بخشد.

خواص گل کلم در لاغری

گل کلم می تواند از اختلالات التهابی و متابولیکی، چربی سوزی، کاهش وزن و پیشگیری کند در نتیجه برای درمان چاقی مفید است زیرا اندول موجود در آن دارای خاصیت ضد چاقی است و سولفورفان و اسید فولیک نیز به لاغری کمک کرده و ویتامین C باعث افزایش چربی سوزی در حین فعالیت های بدنی می شود.امگا ۳ موجود در گل کلم می تواند باعث افزایش ترشح لیپین شود، لیپین هورمونی است که متابولیسم بدن را افزایش داده و وزن را کنترل می کند.

خواص گل کلم و بروکلی

سولفورفان موجود در گل کلم ترکیبی است که در دفع سلول های سرطان زا موثر عمل می کند. به این ترتیب باعث مسدود شدن رشد تومور می شود. گل کلم حاوی میزان زیادی مواد مغذی ضدالتهاب است. این ترکیبات باعث پیشگیری از واکنش های التهابی در بدن می شود. مقدار زیاد ویتامین سی و آنتی اکسیدان ها گل کلم باعث تقویت بینایی می شود و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و همچنین نابینایی را کاهش می دهد.

کلم بروکلی خواص زیادی برای بدن دارد و به همین دلیل باید آن را در رژیم غذایی خود داشته باشید. کلم بروکلی برای کلیه، بیماری‌های قلبی، سلامت چشم، سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها، تقویت سیستم ایمنی و… اهمیت دارد. دلیل اهمیت کلم بروکلی ارزش غذایی بالای آن است. ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین B6، پتاسیم، فسفر، گوگرد، سلنیوم و برخی از آمینواسیدها است؛ به‌همین دلیل در سلامت افراد اهمیت بسیاری دارد.

گل کلم برای سگ

گل کلم سرشار از مواد غذایی مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان ها است که مصرف آنها برای سگ بسیار خوب می باشد. گل کام منبع خوبی از ویتامین ها و فیبر محلول است که می تواند به تمیز شدن دندانهای سگ کمک کند.

ویتامین ها و آنتی اکسیدان موجود در گل کلم خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را در سگ کاهش می دهد از جمله التهاب و پیری زودرس. تحقیقات نشان می دهند که گل کلم دارای مسدود کننده های قوی سرطان زا به نامisothiocyanate می باشد که می تواند از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری به عمل آورد اما شما باید توجه داشته باشید که isothiocyanate می تواند باعث تحریک روده و تولید گاز کند.

بنابراین سگ ها نباید بیش از حد گل کلم مصرف کنند. گل کلم باید کمتر از ۵% از جیرۀ غذایی سگ را به طور منظم دربر گیرد. مواد مغذی موجود در کلم کاملا مشابه کلم بروکلی می باشد. با این تفاوت که کلم بروکلی حاوی سطح بالاتری از کاروتن و فیبر است. به طور کلی کلم بروکلی ارزش غذایی بیشتر و طعم بهتری نسبت به گل کلم دارد.

سگ ها گل کلم را می توانند به صورت خام یا پخته مصرف کنند. شما می توانید آنها را در تکه های کوچک خورد کرده تا بهتر هضم شوند. همچنین می توانید گل کلم را پخته و یا بخارپز در اختیار سگ قرار دهید تا هضم راحتری داشته باشد و مواد مغذی خود را از دست ندهد چون جوشاندن گل کلم در آب باعث از دست رفتن مواد مغذی آن می شود. در میزان گل کلمی که در جیرۀ غذایی روزانۀ سگ قرار می دهید همیشه اعتدال را رعایت کنید.

گل کلم برای معده و یبوست

گلم کلم دارای فیبر بسیاری است که به هضم غذا کمک می کند و برای از بین بردن سموم بدن مفید است.گلوکوزینولات، گلوکورافامین و سولفورفان موجود در گل کلم سلامت معده را تضمین می کند و مانع رشد باکتری های اچ پیلوری می شود.ایزوتیوسیانات های رژیمی موجود در گل کلم از بروز مشکلات گوارشی مانند زخم معده و سرطان روده پیشگیری می کند.

گل کلم حاوی فیبر بالاست و از همین‌رو به سلامتی عمومی بدن کمک می‌کند. در هر پیمانه گل کلم ۳ گرم فیبر وجود دارد که یعنی ۱۰ درصد نیاز روزانه‌ی بدن. فیبر منبع تغذیه‌ی باکتری‌های مفید روده است و از این‌جهت به کاهش التهاب و تقویت سلامت گوارشی کمک می‌کند. مصرف فیبر کافی همچنین در پیشگیری از بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، دیورتیکولیت (بیماری مربوط به روده) و بیماری التهابی روده مؤثر است.

گل کلم و تیروئید

سبزیجات خانواده کلم مثل گل‌ کلم، کلم‌پیچ و کاهو هم به صورت پخته سالم‌تر هستند، چرا که مصرف آن‌ها به صورت خام می‌تواند باعث کاهش ترشح هورمون‌های تنظیم کننده متابولیسم در غده تیروئید شوند. بدون این هورمون‌های تنظیم‌ کننده فرد دچار افزایش وزن، احساس خستگی و مشکل در اجابت مزاج می‌شود.

گل کلم و فشار خون

فشار خون بالاخواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی گلوکورافین و سولفورفان موجود در گل کلم در کاهش استرس اکسیداتیو و کلسترول بد خون تاثیراتی فوق العاده دارد و می تواند باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش فشار خون بالا می شود. فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گل کلم می تواند به سلامت قلب و عروق کمک بسیار یکند و از سفت شدن عروق جلوگیری نماید.

نحوه مصرف گل کلم

گل کلم خام را می توان برای تهیه انواع سالاد، ترشی و شور گل کلم استفاده کرد، همچنین گل کلم سوخاری، گل کلم سرخ شده و گل کلم بخارپز را می توان برای تهیه خوراک گل کلم، خورش گل کلم، سوپ گل کلم، کوکو گل کلم و گل کلم پلو به کار برد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.