; کالری آب خیار و میزان کالری اب خیار و کرفس برای لاغری شکم و پهلو - فال و خواب
کالری ادویه ها ؛ چه میزان کالری در ادویه ها وجود دارد

کالری ادویه ها ؛ چه میزان کالری در ادویه ها وجود دارد

کالری ادویه ها کالری ادویه ها ؛ چه میزان کالری در ادویه ها وجود دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص سیب درختی و لاغری ؛ ایا سیب درختی برای لاغری مفید است

خواص سیب درختی و لاغری ؛ ایا سیب درختی برای لاغری مفید است

خواص سیب درختی و لاغری خواص سیب درختی و لاغری ؛ ایا سیب درختی برای لاغری مفید است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

فرق شیر شتر با دوغ شتر ؛ تفاوت بین شیر شتر با دوغ شتر در چیست

فرق شیر شتر با دوغ شتر ؛ تفاوت بین شیر شتر با دوغ شتر در چیست

فرق شیر شتر با دوغ شتر فرق شیر شتر با دوغ شتر ؛ تفاوت بین شیر شتر با دوغ شتر در چیست همگی در سایت …

کالری آب خیار

کالری آب خیار ؛ میزان کالری اب خیار و کرفس برای لاغری شکم و پهلو

کالری آب خیار ؛ میزان کالری اب خیار و کرفس برای لاغری شکم و پهلو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

کالری آب خیار

خیار در طب سنتی دارای مزاج در درجه دوم سرد است. پیامبر (ص) و هم از امام صادق (ع) نقل شده توصیه شده است که ته خیار هم با خیار مصرف شود. که دلیل آن شاید این است که طعم تلخ، مزاج گرم دارد و خود خیار هم مزاج سرد دارد که این عمل باعث تعدیل طبع آن می شود. افراد با مزاج سرد باید در مصرف خیار احتیاط کنند. مصلح آن عسل یا خرما و یا ادویه جاتی مثل سیاه دانه و زنیان و یا نعناع است. یک خیار متوسط حدود ۴۵ کالری دارد. به این معنی که خوردن خیار و بهره بردن از خواص آب خیار و یا انداختن چند حلقه خیار در آب به کالری مصرفی شما اضافه نخواهد کرد.

آب خیار، به خاطر محتوای آب زیاد با از بین بردن سموم و مواد زائد قدیمی بدن را پاکسازی می‌کند. این مایع یک نوشیدنی سم زدای قوی محسوب می‌شود. برای حصول نتایج بهتر می‌توانید آن را با لیمو و نعناع نیز ترکیب کنید.

خیار به‌دلیل داشتن میزان زیاد آب و کالری پایین، رژیمی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند وزن اضافی خود را کم‌کنند. آب زیاد و فیبرهای موجود در خیار برای دفع سموم از بدن مفید است و به گوارش کمک‌می‌کند. مصرف روزانه خیار می‌تواند درمانی برای یبوست مزمن باشد.

خیار یک مرطوب کننده طبیعی پوست است که با آبرسانی به پوست می تواند برای درمان چین و چروک دور چشم مفید باشد. ماسک خیار و روغن زیتون و عسل یک قاشق چای خوری آب خیار را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و عسل ترکیب کنید و به آرامی با انگشتان دور چشم ها بمالید، بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با یک پارچه تمیز به آرامی پاک کنید.

خیار برای رشد جنین مناسب است، و همچنین ویتامین ب باعث بهتر شدن حالت روحی مادر می شود. قطره قطره ریختن آب خیار در بینی و بوییدن آن جهت رفع گرفتگی، بی حوصلگی و کم خوابی مفید است. برای درمان آفتاب سوختگی ضماد خیار روی پوست بگذارید. برای از بین بردن زیادی صفرا و اسید خون از خیارهایی که تخم زرد دارند (کاملاً رسیده‎اند) بدون نمک استفاده کنید.

خیار کالری کمی دارد، اما حاوی مقدار زیادی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است‌. ارزش غذایی ۳۰۰ گرم خیار خام با پوست در ادامه آورده شده است. کالری: ۴۵ چربی کل: ۰ گرم کربوهیدرات: ۱۱ گرم پروتئین: ۲ گرم فیبر: ۲ گرم ویتامین ث: ۱۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن ویتامین کا: ۶۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن منیزیم: ۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن پتاسیم: ۱۳ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن منگنز: ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن خیار آب خیلی زیادی دارد؛ به طوریکه ۹۶ درصد از آن را آب تشکیل می‌دهد. برای اینکه از مواد مغذی موجود در خیار بیشترین بهره را ببرید، باید آن را با پوست بخورید. پوست کندن خیار باعث کم شدن میزان فیبر و بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن می‌شود.

آب خیار، یک نوشیدنی سالم، مغذی و پرفایده است. خیار، حاوی مقدار زیادی آب و ویتامین K، سیلیس، ویتامین A، ویتامین C و کلروفیل است. خواص آب خیار شامل درمان علائم حیاتی بالا و سنگ‌های دستگاه ادراری می‌شود. برای عطر و طعم بیشتر، می‌توان آب خیار را با شیرین‌کننده‌ها و آبمیوه‌های دیگر ترکیب‌کرد.

نوشیدن آب خیار بهترین جایگزین برای نوشابه یا نوشیدنی‌های ورزشی است که همه آنها کالری زیادی دارند و موجب چاقی می‌شوند. مصرف آب خیار برای شما خیلی بهتر از نوشابه‌های رژیمی است. هیدراته بودن در طول روز به شما کمک خواهد کرد تا احساس سیری بیشتری داشته باشید، بنابراین کمتر خواهید خورد. در نهایت، نوشیدن آب خیار خنک می‌تواند حتی مقداری از کالری‌هایی را که در طول روز مصرف کردید را بسوزاند! خوردن آب خیار قطعا می‌تواند به کاهش چربی شکم شما کمک کند.

واضح‌ترین دلیل برای نوشیدن آب خیار این است که بدن شما را هیدراته می‌کند. هیدراته شدن بدن برای سلامتی بسیار حیاتی است و از آنجا که آب‌های خوراکی مانند آب خیار، طعم و مزه خوبی دارند، نسبت به آب معمولی تمایل بیشتری به نوشیدنشان خواهید داشت. خیارها غنی از مواد مغذی و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند، به همین دلیل است که نسبت به آب خالص یک جایگزین عالی برای هیدراته شدن در هنگام سم زدایی بدن به حساب می‌آیند. هرچه بدن شما هیدراته‌تر شود، سریعتر می‌تواند سموم را دفع کند.

مصرف آب خیار باعث افزایش ویتامین B و ویتامین C می‌شود. این گیاه غنی از بتاکاروتن، منگنز و مولیبدن است. مهمتر از همه، خیار حاوی فلاونول‌های ضدالتهابی مانند فیستئین و سایر آنتی اکسیدان‌های دیگر، از جمله کورربیازین می‌باشند. با توجه به گزارش پایگاه داده‌های ملی مغز و اعصاب USDA، خیار حاوی اسید فولیک و سیلیس نیز هستند که بر روی بدن تاثیر مثبتی دارد.

یک تکه خیار را با زبان‌تان، ۳۰ ثانیه به قسمت بالایی دهان خود فشاردهید. ترکیب شیمیایی خیار، میکروارگانیسم‌های عامل بوی بد دهان را می‌کشد.خیار حاوی مقادیر بالای ویتامین C و آب می باشد که باعث پاکسازی پوست صورت شده و به این ترتیب با آبرسانی پوست باعث احیا و جوان سازی پوست صورت می شود.

ماسک خیار و ماست و آلوئه ورا و عسل و لیمو ترش ۲ قاشق غذا خوری پوره خیار را با ۱ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، ۱ قاشق چای خوری عسل و آب نصف لیمو ترش تازه ترکیب کنید و به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست صورت ماساژ دهید. بگذارید این ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید. ماسک خیار و شیر ۲ قاشق غذاخوری آب خیار را با یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و گردن بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

مصرف آب خیار یک راه مطمئن برای بهبود سلامتی شماست، زیرا دارای مزایای شگفت آوری است و آماده کردن آن نیز بسیار آسان می‌باشد. آب خیار دارای عطر و طعم و طراوت برآمده از دل زمین بوده و همچنین شامل بسیاری از مواد مغذی دیگر و مواد تشکیل دهنده فعال می‌باشد.

خیار برای درمان دیابت نیز مفید است. آب خیار، دارای هورمون‌هایی است که پانکراس برای تولید انسولین به آنها نیازدارد. دانه های خیار منبع پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش چین و چروک، خطوط ریز، لکه ها و سایر علائم پیری کمک می کنند. آب خیار، می‌تواند بیماری‌های لثه مانند پیوره و ضعف لثه را درمان‌کند. خیار، باعث حفظ سلامت دندان‌ها و لثه می‌شود.

خیار حاوی سیلیس است و سیلیس یک ماده معدنی ضروری برای حفظ سلامت بافت همبند است. هنگامی که شما در آب خود چند برش خیار می‌اندازید، آب شما همراه با عطر و طعم تازگی دارای سیلیس می‌شود. خیار غنی از ویتامین K است که به انتقال کلسیم به استخوان کمک می‌کند. مصرف فقط یک خیار معمولی حاوی حدود ۲۲٪ پتاسیم شما را تامین کند! شما همچنین می‌توانید از مزایای سیلیس و منگنز موجود در خیارها استفاده کنید که هر دو می‌توانند استخوان‌ها را تقویت کنند و احتمالا خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهند.

خیار دارای خواص ضد التهابی بوده و به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها و مواد مغذب به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. ماسک خیار و جوش شیرین ۲ قاشق غذاخوری آب خیار را با ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

آشامیدن آب خیار جهت رفع اکثر تب های شدید، تسکین حرارت صفرا و خون، التهاب معده، رفع تشنگی، پاک کردن کبد، زیاد شدن ادرار، دفع سنگ کلیه و مثانه و بهبود یرقان سودمند است. کسانی که اسهال هستند از خوردن خیار خودداری کنند. بهتر است کودکان کم سال کمتر خیار بخورند. خوردن خیار با پوست، مخصوصاً اگر تر و تازه نباشد، دیر هضم بوده و باد معده و قولنج ایجاد می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که خیار می‌تواند در مبارزه با سرطان موثر باشد. آنتی اکسیدان‌هایی که در خیار وجود دارند از سرطان جلوگیری می‌کنند. خیار شامل ترکیباتی به نام cucurbitacins است که همراه با گروهی از مواد مغذی به نام lignans ها، هر دو ممکن است در پیشگیری از سرطان یا کند شدن پیشرفت برخی از سرطان‌ها نقش داشته باشند.

اسید آسکوربیک، اسید کافئیک و سیلیکا موجود در خیار می تواند به درمان پف زیر چشم و سیاهی دور چشم کمک کند. ماسک خیار برای پف و سیاهی دور چشم دو تکه خیار را ۲۰ دقیقه بر روی چشم ها بگذارید تا پف و سیاهی دور چشم را درمان کند. ماسک خیار و گلاب نصف یک خیار را رنده کنید و با ۳ قاشق غذا خوری گلاب ترکیب کنید، این خمیر را بر دور چشم بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

آشنایی با دیگر خواص آب خیار

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آب خیار آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص آب خیار

آب خیار دارای مزایایی زیادی برای سلامتی است و از جمله خواص آب خیار کمک به لاغری، تقویت عضلات، جلوگیری از پوکی استخوان، افزایش قدرت مغز، درمان آکنه و تنظیم فشار خون است. خیار میوه ای چهار فصل از تیره ی کدوییان است که به انواع خیار سبز ( خیار گلخانه ای، خیار درختی و خیار خاردار )، خیار چنبر یا خیار شنگ و خیار سفید تقسیم می شود.

آب خیار نباید در مجاورت هوا قراربگیرد و باید تا چنددقیقه بعد از گرفتن مصرف‌شود.آب خیار را باید ۱۵-۲۰ دقیقه بعد از گرفتن مصرف‌کرد تا از واکنش‌های شیمیایی و ازدست‌رفتن مواد مغذی جلوگیری‌شود. آسان‌ترین راه گرفتن آب خیار زمانی است که خیار خام است. نیازی به پختن آن نیست. برای داشتن یک نوشیدنی سالم، می‌توانید هویج، گوجه‌فرنگی، چغندرقند و فلفل و نمک را به آب خیار اضافه‌کنید.

خواص آب خیار ناشتا

بهترین زمان مصرف آب خیار برای لاغری صبح ها به صورت ناشتا است. آب خیار ناشتا براب سم زدایی و پاکسازی کبد مفید بوده و به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.

خواص آب خیار برای پوست خشک و جای جوش و لک صورت

خیار برای آب رسانی، درمان آکنه و جوش صورت و همچنین پاکسازی پوست صورت مفید می باشد. خیار دارای خواص ضد التهابی بوده و به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها و مواد مغذب به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. ماسک خیار و جوش شیرین ۲ قاشق غذاخوری آب خیار را با ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

هیدراته شدن، کلید شماره یک برای داشتن پوستی زیبا است، اما سیلیکا و آنتی اکسیدان‌های موجود در خیار نیز می‌توانند به پاک کردن پوست و جلوگیری از چین و چروک آن کمک کنند. اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 خیار همچنین ممکن است آرام آرام آکنه را از چهره شما بزداید. اگر خیار ( ماسک خیار) را بطور مستقیم روی هر قسمتی که دارای قرمزی یا التهاب است بگذارید یا با پنبه آب خیار را به صورت خود بمالید، باعث بهبود آن می‌شود.

خیار دارای خواص ضد ااتهابی بوده و می تواند به درمان لک های سفید و قهوه ای پوست کمک کند. ماسک خیار و قهوه و جوانه گندم ۱ قاشق چای خوری پودر جوانه گندم را با آب یک خیار بزرگ ترکیب کنید و بر روی لک های پوست بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس پوست را با آب خوب بشویید.

برای درمان پوست خشک بعد از خرد کردن یک عدد خیار، یک قاشق غذا خوری شکر را به آن اضافه کنید.بگذارید مدتی در یخچال بماند. سپس آن را روی صورت خود بگذارید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. خیار اثر خنک‌کنندگی دارد و پوست را نرم و لطیف می‌کند بنابراین برای پوست خشک بسیار مناسب است. خیار همچنین جزو مواد طبیعی‌ای که پوست را جوان نگه می‌دارند هم هست.

خواص آب خیار برای کبد

آب خیار ناشتا براب سم زدایی و پاکسازی کبد مفید بوده و به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.خیار یکی از بهترین میوه ها برای سم زدایی و پاکسازی کبد است که به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند.

خواص آب خیار برای کلیه

خیار منبع خوب آب می باشد که با افزایش ادرار به پاکسازی کلیه ها و درمان سنگ کلیه کمک می کند.

خواص آب خیار برای چاقی صورت

آب خیار باعث آب رسانی پوست صورت شده و می تواند باعث چاقی صورت شود، آب یک خیار را بگیرید و صبح و عصر بر روی صورت بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خواص آب خیار و هویج

خیار غنی از ویتامین A،B۱،B۶،C،D ، فولات، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است و در صورت مخلوط شدن با آب هویج باعث کاهش اسیداوریک و در نتیجه کاهش درد آرتریت و نقرس می شود.

خواص آب خیار و کرفس

یکی از بهترین درمان ها در طب سنتی استفاده از مخلوط آب کرفس و خیار است.چرا که متابولیسم بدن شما را بالا می برد و بسیار کم کالری است و تا مدت زیادی به دلیل داشتن فیبر شما را سیر نگه می دارد. برای سلامتی کلی بدن و دفع سموم نیز مفید است و تاثیر زیادی روی پوست شما می گذارد.

خواص آب خیار و لیمو

خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی، خنک‌کنندگی و کاهش چین و چروک می‌شود. کسانی که پوست چرب دارند؛ می‌توانند خیار را در آب بپزند و سپس صاف کنند. در ادامه چند قطره آبلیمو در آن بچکانید و پوست را تمیز کنید. آب خیار را بگیرید و یک قاشق غذاخوری از آن را با چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا کاملاً یک‌دست شود. ماسک را روی پوست صورت و گردن قرار دهید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بشویید. این ماسک باعث سفید شدن پوست خواهد شد.

همانطور که می دانید معجون خیار ، لیمو و زنجبیل را به عنوان یک چربی سوز قوی معرفی کرده ایم،اما می خواهیم بدانیم که این معجون چگونه به کاهش وزن کمک می کند. با توجه به اینکه زنجبیل ،خیار و لیمو هر دو خاصیت چربی سوزی و سم زدایی بدن را دارند می توانند با ترکیب هر سه یک فرمول لاغری طبیعی ایجاد کرد که در کنار یک رژیم غذایی سالم باعث کاهش وزن و لاغری شود. همچنین لیمو ترش به عنوان یک آنتی اکسیدان موثر در بدن عمل کرده و باعث می شود بدن سم زدایی شود و با احتباس مایعات در بدن و کاهش تورم شکم کمک می کند. همچنین زنجبیل خاصیت ترموژنیک نیز دارد که به فعال شدن سوخت و ساز بدن کمک زیادی می کند و کالری سوز قوی می باشد.

خواص آب خیار و سیب

سیب غنی از فیبر است و آب خیار رفع کم آبی بدن کمک میکند و در تمام طول روز پوست را درخشان نگه می دارد. مواد لازم برای ۴ لیوان کوچک مواد لازم: ۳ فنجان سیب خرد شده (با پوست) ۳ فنجان خیار خرد شده آب لیمو ۱/۲ قاشق چایخوری طرز تهیه: سیب و خیار را خرد کنید ا در مخلوط کن بریزید آب لیمو را اضافه کنید به هر لیوان به مقدار مساوی بریزید

طرز تهیه آب خیار

خیار را حتما پوست بکنید و خرد کنید . اصولا روی خیار با یک لایه محافظ پوشانده شده است البته خوردن آن مشکل زیادی ندارد اما باعث تغییر در مزه آب خیار میشود . سر و ته خیار را جدا کنید و خیار را به تکه های نسبتا بزرگ حدود ۲٫۵ سانتی متر خرد کنید .خیار را با غذاساز یا مخلوط کند کاملا مخلوط کنید . به مدت ۲ دقیقه روی سرعت نرمال و بالا مخلوط کنید . خیار باید کاملا خمیری مانند شود . آب خیار را سرو کنید . مقداری یخ به آن اضافه کرده و میل کنید . آب خیار داخل ظرف سر بسته و داخل یخچال تا ۱ هفته ماندگاری دارد .یک عدد صافی گذاشته و روی آن پارچه کوچکی بگذارید . مقداری خمیر خیار را روی صافی بریزید سپس با قاشق روی آن را فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 مهر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.