; خواص و طبع عرق خرفه و فواید و طبیعت عرق خرفه برای تقویت بینایی - فال و خواب
خواص درمانی دمنوش مریم گلی ؛ فواید دمنوش مریم گلی برای زخم معده

خواص درمانی دمنوش مریم گلی ؛ فواید دمنوش مریم گلی برای زخم معده

خواص درمانی دمنوش مریم گلی خواص درمانی دمنوش مریم گلی ؛ فواید دمنوش مریم گلی برای زخم معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

پوست پیاز و سقط جنین و پوست پیاز باعث سقط جنین میشود

پوست پیاز و سقط جنین و پوست پیاز باعث سقط جنین میشود

پوست پیاز و سقط جنین پوست پیاز و سقط جنین ؛ پوست پیاز باعث سقط جنین میشود همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص گوشت جوجه تیغی برای چه بیماری خوب است و مضرات آن

خواص گوشت جوجه تیغی برای چه بیماری خوب است و مضرات آن

خواص گوشت جوجه تیغی برای چه بیماری خوب است خواص گوشت جوجه تیغی برای چه بیماری خوب است ؛ جوجه تیغی و ریه همگی در …

خواص و طبع عرق خرفه

خواص و طبع عرق خرفه ؛ فواید و طبیعت عرق خرفه برای تقویت بینایی

خواص و طبع عرق خرفه ؛ فواید و طبیعت عرق خرفه برای تقویت بینایی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص و طبع عرق خرفه

طبع خرفه در طب سنتی و طب اسلامی سرد و خشک در نظر گرفته می‌شود.مصرف خرفه همراه کرفس و نعنا سبب تأثیرگذاری بیشتر بر خواص و مزاج آن خواهد شد و از ضررهای آن کم می‌کند.خرفه کالری پایینی دارد، ولی سرشار از مواد مغذی و فیبراست. مصرف عرق خرفه سنگ کیسۀ صفرا را از بین مى‌برد و در درمان مسمومیت‌هاى غذایى، استفراغ و اسهال مى‌توان از آن استفاده کرد. میزان مصرف روزانۀ عرق خرفه ۲ تا ۳ فنجان قبل از غذاست.

عرق خرفه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده که برای قلب مفید است. اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش کلسترول بد بدن کمک می‌کند و باعث می‌شوند تعادل کلسترول در گردش خون بهتر برقرار بشود.از سبزی خرفه برای گیاه خرفه برای درمان اسهال خونی، خونریزی دستگاه گوارش و حتی بواسیر د طب سنتی چینی استفاده می‌شود.

نتایج اولیه نشان می‌دهند که بالابودن مقادیر اسیدهای چرب امگا ۳ در رژیم غذایی کودکان می‌تواند از بروز برخی اختلالات مربوط به رشد کودکان مانند اوتیسم (درخودماندگی)، اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) و مشکلات دیگری که میلیون‌ها کودک را در سرتاسر دنیا تحت‌تأثیر قرار می‌دهند، جلوگیری بکند.

خرفه دارای امگا۳ است و از همین رو موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و تصلب شرائین می‌شود. خرفه با داشتن مس و آهن با کم خونی مبارزه کرده و موجب تحریک تولید گلبول‌های قرمز می‌شود. از دیگر خواص خرفه در طب اسلامی می‌توان به تاثیر خرفه در کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام اشاره کرد. قرار دادن خرفه در رژیم غذایی کودکان به دلیل وجود امگا۳ می‌تواند علائم اختلال رشد مثل اوتیسم و بیش فعالی را کاهش دهد.

ویتامین B2 موجود در خرفه، یک گزینه اثبات شده برای مقابله با سردردهای میگرنی و آزار دهنده است. این گیاه و عرق اون به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای سردرد یا به عنوان درمانی برای کسانی که مکرر حملات جدی میگرن را تجربه می کنن، استفاده می شه.خرفه کالری پایینی دارد، ولی سرشار از مواد مغذی و فیبر است. بنابراین افراد با مصرف خرفه در وعده‌ی غذایی‌شان بدون دریافت کالری بیش‌ازاندازه، زودتر سیر می‌شوند. درنتیجه می‌توانید به‌کمک خرفه وزن کم کنید و رژیم غذایی بهتری داشته باشید.

مصرف خرفه در فصل بهار و تابستان بسیار مفید است و از غلبه حرارت در بدن و بروز بیمای‌های گرم مانند تشنگی، اسهال، سردرد گرم، زردی و … پیشگیری می‌کند.سبزی مورد علاقه ائمه معصومین بوده است. گیاه خرفه به کاهش حرارت کبد، معده و رحم کمک می‌کند. خرفه در رفع دیابت و در درمان تب‌های گرم و عفونت ریه‌ها موثر است.

یکی از گیاهان تب‌بر است که افزودن خرفه به غذاهای فرد تب‌دار به کاهش تب او کمک موثری می‌کند. جویدن آن در رفع آفت دهان بخصوص در اطفال مؤثر است. خوردن خرفه به‌عنوان سبزی خوردن، تاثیر بسیاری در درمان خارش‌های فصل بهار و از بین رفتن تلخی دهان در این فصل دارد. خرفه ادرار آور است و سبب شست و شوی مجاری ادراری شده و سنگ کلیه و مثانه را دفع می کند.

عرق خرفه دارای طیف گسترده ای از مواد معدنیه، به همین خاطر برای افرادی که می خوان از استخوان خودشون محافظت کنن، گزینه ای سالم و مفید محسوب می شه. آهن، کلسیم، منیزیم و منگنز همه عناصری هستن که برای رشد بافت استخوانی و سرعت بخشیدن به روند بهبودی استخوانها در بدن ما لازمن. وجود این عناصر در عرق خرفه، می تونه به شما در جلوگیری از پوکی استخوان هم کمک کنه.

در طب سنتی چینی به‌طور گسترده‌ای از خرفه برای درمان مشکلات مختلف مانند درمان اسهال، درمان خونریزی روده، درمان بواسیر و درمان اسهال خونی استفاده می‌شود. امروزه نیز از خرفه برای درمان بیماری‌های روده‌ای مختلف استفاده می‌شود. این مزایا بیشتر به‌خاطر وجود ترکیبات آلی موجود در خرفه مانند دوپامین، اسید مالیک، سیتریک اسید، آلانین و… است.

برای میزان مصرف عرق خرفه دستورالعمل مصوبی در نظر گرفته نشده، اما به پیشنهاد حکمای طب سنتی می تونین دو تا سه فنجان از اون رو در طول روز بعد از وعده های غذایی مصرف کنین. خرفه در پیشگیری از سرطان موثر است. امروزه سرطان به یکی از شایع‌ترین و تلخ‌ترین بیماری‌ها در سرتاسر جهان تبدیل شده است. بنابراین وجود غذاهای ضدسرطان اهمیت چشمگیری پیدا کرده است.

خوردن خرفه باعث ازدیاد شیر مادران می‌گردد. برای درمان سوزش مجاری ادرار خرفه را به آش آبغوره بیفزایید. برای لکنت زبان از دمکرده تخم خرفه همراه نبات استفاده شود. مصرف عرق خرفه برای هپاتیت کبدی مفید می‌باشد. ۶. خوردن عرق خرفه ادرارآور می‌باشد.

خرفه موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. تقویت بینایی و جلوگیری از بروز آب مروارید از دیگر خواص خرفه است. خرفه حاوی کلسیم، منیزیم، آهن و منگنز است که با داشتن این مواد معدنی موجب التیام استخوان‌ها شده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

 خرفه برطرف کننده عوارض کمبود ویتامین ث می‌باشد. برای تسکین صفرا از برگ و ساقه خرفه به صورت خام استفاده شود. عرق خرفه جهت تسکین تب‌های گرم صفراوی از خرفه استفاده شود. افراد دیابتی که ترشح ادرار دارند از خرفه استفاده کنند.یکی از خواص خرفه کم کردن مدت زمان و مقدار خون‌ریزی رحم است. خرفه به دلیل اینکه می‌تواند از خون‌ریزی رحم جلوگیری کند از دانه‌های آن می‌توان در بانوان در مدت قاعدگی برای جلوگیری از خون‌ریزی شدید استفاده کرد.

آشنایی با دیگر خواص عرق خرفه

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص عرق خرفه آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص عرق خرفه

خرفه یک گیاه علفی یک ساله است که آبدار با طعمی شیرین و ترش است. گیاه خرفه شامل برگ‌ها، ساقه‌ها، گل‌ها و دانه‌ها خوراکی است و به صورت گسترده در اروپا، آسیا، خاور میانه و آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص خرفه برای سلامتی فراوان است و این خواص را مدیون مواد مغذی فراوان خود است.

عرق خرفه، آب غلیظ یا عصاره ی خالص حاصل از شاخ و برگ های گلدار گیاه خرفه است که با روش تقطیر آب به دست میاد، طبع این گیاه در طب سنتی سرد و تر ذکر شده و برای اون خواصی همچون تقویت عضلات قلب، اختلالات و التهابات مجاری ادراری، مسکن صفرا، پایین آورنده ی حرارت و التهاب معده، رفع عطش، کنترل فشار و قند خون، سلامت کبد، رفع اسهال، تقویت روده و کاهش دهنده ی تب ذکر کردن.

در جنوب کشور به آن پرپین گفته می‌شود. مصرف آن در فصل بهار و تابستان بسیار مفید است از غلبه حرارت در بدن و بروز بیمای‌های گرم مانند تشنگی، اسهال، سردرد گرم، زردی و … پیشگیری می‌کند. کسانی که قصد مسافرت به مناطق گرمسیر دارند برای جلوگیری از مشکلات ناشی از گرما توصیه می‌شود از مصرف خرفه غافل نشوند.

خرفه حاوی مقادیر بالای امگا۳، فیبر، ویتامین B، C ، A ، آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، منگنز و مس است. خواص خرفه برای سلامتی بدن فراوان است . خرفه برای افراد با مزاج گرم بسیار مفید است، مصرف خرفه در گرم مزاجان لاغر و خشک، سبب چاقی و افزایش وزن آن‌ها می‌شود. منفعت دیگر خرفه برای گرم مزاجان، تقویت قوای جنسی آن‌ها است.

خواص عرق خرفه برای پوست

استفاده‌ی موضعی از خرفه موجب می‌شود تا مقادیر بالای ویتامین A، همراه با مجموعه‌ای از ترکیبات مفید موجود در آن، التهابات ناشی از نیش زنبور و مار را بهبود بخشد. خرفه به سلامت و ظاهر پوست، کاهش چین و چروک پوست، بهبود سلول‌های پوستی و از بین بردن جای زخم و لکه‌های پوستی کمک می‌کند.

خواص درمانی عرق پونه

پونه وحشی و عرق پونه دارای طبع گرم و خشکی می باشد. این گیاه دارویی حاوی مقدار زیادی فیتوسترون، ساپونین ها، فیبر، پروتئین، تریترپن ها، آنتوسیانین ها، آنتی اکسیدان، اسید فنولیک، کلسیم، فیبر، آهن، فلانوویید، پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و ویتامین A می باشد.عرقی که از این گیاه تهیه می شود به علت داشتن ترکیبات و خاصیت ضدباکتریایی گزینه مناسبی برای درمان و بهبودی عفونت های ادراری، تناسلی و گلو درد های مزمن محسوب شده و همچون یک آنتی بیوتیک قوی عمل میکند.

طریقه مصرف عرق خرفه

برای میزان مصرف عرق خرفه دستورالعمل مصوبی در نظر گرفته نشده، اما به پیشنهاد حکمای طب سنتی می تونین دو تا سه فنجان از اون رو در طول روز بعد از وعده های غذایی مصرف کنین.

عرق خرفه برای لاغری

خرفه کالری پایینی دارد، ولی سرشار از مواد مغذی و فیبر است. بنابراین افراد با مصرف خرفه در وعده‌ی غذایی‌شان بدون دریافت کالری بیش‌ازاندازه، زودتر سیر می‌شوند. درنتیجه می‌توانید به‌کمک خرفه وزن کم کنید و رژیم غذایی بهتری داشته باشید. برای این منظور، فقط کافی است که دمنوش گیاهی ، عرق با خرفه خشک را امتحان کنید.

عرق خرفه برای کیست تخمدان

درباره عرق خرفه برای کیست تخمدان اطلاعات زیادی در دسترس نیست. گیاه خرفه به کاهش حرارت کبد، معده و رحم کمک می‌کند. خرفه یک گیاه قاعده آور است و موجب تشدید تداخلات رحمی می‌شود .

عرق خرفه برای دیابت

خرفه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای دیابت است. از خواص خرفه می‌توان به تنظیم قند خون افراد دیابتی و کاهش تشنگی در آن‌ها اشاره کرد. طبق تحقیقات و مطالعات اثر هیپوگلایسمیک پلی ساکاریدهای موجود در خرفه ثابت شده است.

دانه‌های خرفه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دو تاثیر قوی‌‌تری در کاهش گلوکز ناشتا پلاسما و سطح سرمی انسولین نسبت به متفورمین دارند. دانه‌های خرفه با تاثیر بر ترشح انسولین به واسطه بستن کانال‌های K+/ATP و تأثیر بر دپولاریزاسیون غشا و ورود کلسیم موجب کاهش سطح قند خون می‌شوند.

همچنین خرفه می‌تواند موجب افزایش سطح GLP-1 (پپتید شبیه گلوبین-یک) شود که این GLP-1 از سلول‌های L روده‌است، ترشح می‌شود و از عملکرد‌های آن می‌توان به تقویت عملکرد سلول‌های بتا پانکراس، تنظیم ترشح انسولین و ممانعت از رهایی گلوکاگون اشاره کرد.

بنابراین یکی دیگر از روش‌هایی که سبزی خرفه می‌تواند بر تنظیم سطح قند خون موثر باشد افزایش سطح GLP-1 است. از سبزی خرفه می‌توانید در تهیه انواع سوپ و سالاد استفاده کنید. همچنین دانه و تخم خرفه برای پخت شیرینی‌های رژیمی نیز کاربرد دارد.

عرق خرفه برای کبد

یکی از خواص خرفه این است که تخم خرفه خاصیت ضد کرم دارد و می‌تواند بیماری‌های کبد را درمان کند. متخصصان طب سنتی بر این باورند که برای تسکین مشکلات کبد می‌توان از برگ و ساقه سبزی خرفه استفاده کرد‌. برگ‌های خرفه برای افزایش و بهبود عملکرد کبد بسیار مفید و موثر هستند.

عرق خرفه برای چاقی

برای افراد با مزاج گرم بسیار مفید است، مصرف خرفه در گرم مزاجان لاغر و خشک، سبب چاقی و افزایش وزن آن‌ها می‌شود.

طرز تهیه عرق خرفه

عرق خرفه، آب غلیظ یا عصاره ی خالص حاصل از شاخ و برگ های گلدار گیاه خرفه است که با روش تقطیر آب به دست میاد.براى تهیۀ عرق خرفه از شاخ و برگ گلدار این گیاه استفاده مى‌کنند.

خواص عرق خرفه برای مو

یکی دیگر از خواص خرفه کمک به جلوگیری از ریزش مو است. خرفه منبعی غنی از آهن است و با داشتن آهن می‌تواند سرعت ریزش مو‌ها را کاهش داده و از بروز طاسی مردانه و یا زناناگه ممانعت کند. خرفه حاوی آنتی اکسیدان‌های پرنفوذی است که از رسیدن آسیب به موهای حساس و شکننده جلوگیری می‌کنند و تاثیرات منفی و مضر رنگ مو و رنگساژ مو را کاهش می‌دهد و از موها محافظت می‌کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 مهر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.