; فواید شیر دارچین و خواص مصرف شیر دارچین برای زیبایی پوست - فال و خواب
خواص عصاره بابونه ؛ خاصیت خوردن عصاره بابونه برای سرماخوردگی

خواص عصاره بابونه ؛ خاصیت خوردن عصاره بابونه برای سرماخوردگی

خواص عصاره بابونه خواص عصاره بابونه ؛ خاصیت خوردن عصاره بابونه برای سرماخوردگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم …

خواص پای مرغ برای پوست ؛ فواید مصرف پای مرغ برای پوست صورت

خواص پای مرغ برای پوست ؛ فواید مصرف پای مرغ برای پوست صورت

خواص پای مرغ برای پوست خواص پای مرغ برای پوست ؛ فواید مصرف پای مرغ برای پوست صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

کدو سبز برای دیابت و پیشگیری از دیابت با خوردن کدو سبز

کدو سبز برای دیابت و پیشگیری از دیابت با خوردن کدو سبز

کدو سبز برای دیابت کدو سبز برای دیابت ؛ پیشگیری از دیابت با خوردن کدو سبز همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

فواید شیر دارچین

فواید شیر دارچین ؛ خواص مصرف شیر دارچین برای زیبایی پوست

فواید شیر دارچین ؛ خواص مصرف شیر دارچین برای زیبایی پوست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید شیر دارچین

شیر گاو دارای طبع سرد و تر شیر گوسفند طبع گرم و تر و شیر بز طبع سردتر نسبت به شیر گاو دارد. در طب سنتی بهترین شیر برای انسان شیر گاو است. چون دوران بارداری گاو هم مانند انسان ۹ ماه است. بعضی براین باورند که در طب سنتی گفته شده بهتر است که شیر و ماست اصلاً مصرف نشود یا کمتر استفاده شود. اول از همه باید بگم، طب سنتی اصلاً با خوردن شیر مخالفت نمی‌کند.

بلکه شیر دارای مواد مغذی و خواص عالی برای همه گروه‌های سنی است. بخصوص کودکان، زنان باردار و سالمندان است. اما ممکن است در این بین، افرادی باشند که به دلیل بیماری خاص توصیه شود تا درمان آن بیماری شیر میل نکنند یا اینکه فرد غلبه مزاج بلغمی (سرد و تر) دارد که در اینصورت بهتر است شیر را همراه با مصلح‌هایش استفاده کند. مانند: شیر و دارچین شیر و زنجبیل ویا شیر و عسل . یک لیوان شیر دارچین ( معادل ۲۶۰ گرم )، دارای ۱۱۰ کالری هست. برای از سوزوندن این میزان کالری کافیه ۷ دقیقه با شدت متوسط بدویید یا ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید.

مصرف شیر دارچین یک ساعت قبل از خواب، برای داشتن خوابی راحت کمک بسیاری می‌کند.در طب سنتی به این موضوع تأکید می‌شود که: استفاده شیر همراه دارچین موجب می شود خواص شیر چند برابر شود بعلاوه بدن از خواص خوب دارچین هم استفاده کند.

دارچین همچنین تا به امروز در مبارزه با عفونت ها و ترمیم بافت های آسیب دیده بسیار مفید واقع شده است. پس وقت آن رسیده است که برای خودتان یک فنجان شیر گرم مخلوط شده با دارچین درست کنید.دارچین دارای خواص فوق العاده قوی ضد قارچی و ضد میکروبی است که می تواند از همین طریق باکتری های مضر دهان را از بین ببرد. در نتیجه اگر علاقه ای به ملاقات با دندان پزشک خود ندارید، مصرف منظم مخلوط شیر گرم و دارچین را فراموش نکنید.

مهمترین خاصیت دارچین افزایش انرژی و تعدیل قند خون است و به همین علت از مفید ترین ادویه ها محسوب میشود. از دیگر خواص آن کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه افزایش سوخت و ساز کالری و لاغری است .

عملکرد تسکین درد یکی از جذاب ترین خواص دارچین به شمار می‌ رود. به دنبال مصرف دارچین با شیر گرم، تخفیف نسبتا سریع احساس درد حاصل می شود. مشخص شده که واکنش دارچین با پروستاگلاندین ها باعث شل شدن عضلات تحت استرس می شود. در نتیجه بدون آن که نیازمند استفاده از مسکن باشید، به مرور زمان با درد خداحافظی خواهید کرد.

دارچین موجب پایین آوردن قند خون افراد دیابتی می‌شود. بنابراین بهتر است این افراد شیر را به همراه دارچین میل کنند تا دیابت خود را کنترل کنند. بعلاوه افراد دیابتی بهتر است شیر و عسل را به دلیل داشتن قند میل نکنند. بنابراین بهترین انتخاب برای آن‌ها شیر و دارچین است چون هم شیر را همراه با یک مصلح استفاده کردند هم اینکه دارچین برای افراد دیابتی مفید است و قندخون را کاهش می‌دهد.

زمانی که دارچین و عسل رو به شیر اضافه میکنیم، بیشتر از ۲ برابر هضم غذا راحت تر و بهتر میشه. این موضوع میتونه به حفظ سلامت دستگاه گوارش بدن کمک زیادی کنه. برای این که به نتیجه ایمان بیارید، پیشنهاد میکنیم به مدت یک هفته هر روز یک لیوان این نوشیدنی رو میل کنید. احیا کردن خون، کاهش دردهای قاعدگی و بالا بردن ایمنی بدن هم از جمله خواص و فواید دیگه ی مصرف شیر و دارچین هست.

برای افراد که دچار چاقی هستند ،گفته می شود اکثر افراد چاق و هیکل بزرگ و پف‌دار، دارای غلبه مزاج بلغمی هستند. بنابراین خوردن شیر تنها موجب سردتر شدن مزاج آن‌ها و چاقی بیشتر این دسته از افراد می‌شود. اما درست نیست شیر را از رژیم روزانه خود حذف کنند. بنابراین توصیه میشود افراد چاق و افرادی که قصد لاغری دارند شیر را همراه دارچین میل کنند.

ترکیبات موجود در شیر دارچین به پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان کمک می‌کند. همچنین از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. دارچین منبع آنتی‌اکسیدان است و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. شیر و دارچین به افزایش گردش خون در بدن کمک می‎کند. همچنین شیر و دارچین یک نوشیدنی ایده‌آل برای فصول سرد است و مشکلات گوارشی را که در اثر سردی به وجود می‎آیند، کاهش می‌‎دهد.

دارچین روند انتقال غذا به معده را کند می‌کند و برای افراد دارای اضافه وزن که تصمیم به لاغری دارند، مفید است.مصرف نوشیدنی شیر و دارچین برای زیبایی پوست بسیار مفید است. اگر این ترکیب معجزه آمیز را پیش از خواب مصرف کنید، به روشن شدن پوست، نرم‌ شدن موها و تقویت ریشه‌ آنها یاری رسانده اید.

نوشیدن شیر و دارچین به تقویت لثه کمک می‌کند و مانع پوسیدگی دندان می‌شود. اگر شیر و دارچین مرتب مصرف شود، به زیبایی و سفید شدن دندان‌ها هم کمک می‌کند.شیر دارچین به هضم غذا کمک بسیاری می‌کند و برای رفع مشکلات گوارشی را که در اثر گرفتگی و سوء‌هاضمه به‌وجود می‌آیند، کاهش می‌دهد و برای حفظ سلامت روده‌ها بسیار مفید است. هم‌چنین نوشیدن شیر دارچین به بهبودی اسهال کودکان کمک می‌کند.

بیماری های عصبی با آسیب پیش رونده به ساختار یا عملکرد سلول های مغز مشخص می شوند. آلزایمر یکی از همین بیماری‌ ها است که می تواند تحت تأثیر گسترده فواید دارچین قرار بگیرد. به نظر می‌رسد دو ترکیب موجود در دارچین مانع از تجمع پروتئینی به نام تاو در مغز می‌شوند که یکی از عوامل اصلی بیماری آلزایمر است. پروتئین تاو در نورون های دستگاه عصبی مرکزی به فراوانی یافت می‌شود و نقش مهمی در تثبیت میکروتوبول ها ایفا می کند. پروتئین‌های تاوی که کارکرد خود را در تثبیت کردن میکروتوبول ها از دست داده‌اند فاکتور اساسی بیماری‌های مرتبط با زوال عقل مانند آلزایمر و پارکینسون هستند.

در طب سنتی ذکر شده که دارچین دارای طبع گرم و خشک است و شیر دارای طبع سرد و تر است. ترکیب ایندو باهم باعث می‌شود، مضرات سردی شیر و خشکی دارچین از بین برود و در واقع این دو به نوعی مصلح همدیگر هستند.شیر سرشار از کلسیم است و دارچین منبع مواد مغذی مفید برای بدن است. مصرف شیر دارچین برای رشد و استحکام استخوان‌های کودکان مفید است.

آشنایی با دیگر خواص شیر دارچین

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص شیر دارچین آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص شیر دارچین

دارچین خاصیت ضد قارچی، ضد باکتری و ضد ویروسی دارد و شیر سرشار از کلسیم و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. ترکیب دارچین با شیر، یک نوشیدنی فوق‌العاده خوشمزه و مفید می‌سازد. شیر و دارچین سرشار از آنتی‌اکسیدان قوی است که به بهبودی بسیاری از بیماری‌ها کمک می‎کند.

استفاده از دارچین برای مصارف مختلف غذایی، در ایران کاملاً موضوع طبیعی هست. اما اینکه بشه از این ادویه محبوب و ترکیب کردنش با شیر، به یک معجون کاهش وزن رسید، شاید برای همه افراد جا افتاده نباشه. طبق تجربه و تحقیقات علمی ، معجون شیر و دارچین واقعا در لاغری تاثیر مثبت دارد .

این فرمول بیشترین تاثیر را در ناحیه شکم و باسن دارد و با کاهش اشتها ، بدون گرسنگی به لاغری شما کمک میکند. شیر و دارچین برای لاغری، یکی از بهترین ترکیباتی هست که میشه انتخاب کرد. دارچین با توجه به خواص و آنتی اکسیدان هایی که داره میتونه به صورت مستقیم روی سلامتی و بالا رفتن متابولیسم بدن تاثیر گذار باشه.

خواص شیر دارچین عسل

زمانی که دارچین و عسل رو به شیر اضافه میکنیم، بیشتر از ۲ برابر هضم غذا راحت تر و بهتر میشه. این موضوع میتونه به حفظ سلامت دستگاه گوارش بدن کمک زیادی کنه. برای این که به نتیجه ایمان بیارید، پیشنهاد میکنیم به مدت یک هفته هر روز یک لیوان این نوشیدنی رو میل کنید. احیا کردن خون، کاهش دردهای قاعدگی و بالا بردن ایمنی بدن هم از جمله خواص و فواید دیگه ی مصرف شیر و دارچین هست.

عسل دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و دارچین دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی می‌باشد که هرکدام در جهت جلوگیری و درمان سرماخوردگی مؤثر هستند. مصرف عسل و دارچین برای سرماخوردگی بهتر است بصورت دمنوش باشد. در مورد دمنوش های مناسب برای درمان سرماخوردگی بیشتر بخوانید.

شیر و دارچین را بخصوص برای کودکان و کسانی که دیابت ندارند، میتوان همراه عسل مصرف کرد. تا هم طعم بهتری بگیرد هم خواص درمانی دارچین و عسل هم به آن اضافه شود. عسل و دارچین برای لاغری بسیار مؤثر است. چرا که هر دو بعنوان چربی سوز قوی شناخته می شوند. البته مصرف دارچین و زنجبیل نیز بعنوان لاغری توصیه می‌شود.

خواص شیر دارچین زنجبیل

زنجیبل هم داری طبع گرم و خشک است و بعنوان مصلح برای شیر میتوان استفاده کرد. مصرف شیر دارچین و زنجبیل باهم ممانعتی ندارد. بخصوص اینکه علاوه برای خواص شیر دارچین شما از خواص مصرف زنجبیل و دارچین هم استفاده می‌کنید. این تریک خواص ضد نفخ ضد پیری مقابله با آلزایمر کاهش درد مفاصل و آرتروز درمان سرماخوردگی درمان استرس دارد. برای درست کردن شیر دارچین زنجبیل فرقی نمی‌کند از زنجبیل تازه یا پودر شده استفاده کنید یک الی دو ورق نازک زنجبیل یا سر قاشق چای خوری زنجیبل را با شیر و دارچین دم کنید.

در طب سنتی طبع گیاه زنجبیل گرم و خشک است. همان‌طور که می‌دانیم در طول بیماری سرماخوردگی، احساسی از سرما و رخوت در سرتاسر بدن پخش می‌شود. زنجبیل می‌تواند این احساس را از بین برده و گرمای مطبوعی را روانه‌ بدن کند، مخصوصاً وقتی در ترکیب با شیر گرم آن را بنوشید. به علاوه، ترکیبات موجود در زنجبیل باعث می‌شود تا سیستم ایمنی قوی شود و بتواند در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها دوام بالایی داشته باشد. پس در روز‌های زمستان از خواص شیر زنجبیل برای سرماخوردگی غافل نشوید.

خواص شیر دارچین برای سرماخوردگی و سرفه و گلو درد

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به صورت مکرر خصوصا در ماه های سرد سال به سرماخوردگی و عوارض آن همچون سرفه مبتلا می شوید، مصرف روزانه شیر دارچین به دادتان خواهد رسید. دارچین از مکانیسم های مختلف به آنتی اکسیدان ها در محافظت از بدن کمک و در نتیجه سیستم ایمنی را تقویت می کند.

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های رایجی است که در فصول سرد سال بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار داریم. نوشیدنی شیر و دارچین برای بهبودی سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است و به تسکین بدن درد هم کمک می‌کند. یکی از مشکلاتی که در اثر سرماخوردگی به‌وجود می‌آید، گلو درد است. مصرف شیر و دارچین برای بهبودی گلو درد بسیار مفید است.

خواص شیر دارچین در شب و قبل خواب

آیا شب ها نمی توانید به راحتی بخوابید؟ ترکیب شیر گرم همراه با دارچین هر شب قبل از خواب را امتحان کنید. از آن جایی که دارچین در آرامش عضلات و رفع تنش از بدن نقش مهمی ایفا می کند، تاثیر قابل ملاحظه در افزایش کیفیت خواب دور از انتظار نخواهد بود. مصرف نوشیدنی شیر و دارچین برای زیبایی پوست بسیار مفید است. اگر این ترکیب معجزه آمیز را پیش از خواب مصرف کنید، به روشن شدن پوست، نرم‌ شدن موها و تقویت ریشه‌ آنها یاری رسانده اید.

خواص شیر دارچین و سنجد

پودر سنجد جایگزین خوبی برای شیرینی، قند و شکر است و برای مبتلایان به دیابت خنثی عمل می کند. مصرف ترکیب شیر و پودر سنجد با دارچین برای کنترل دیابت بسیار مفید است. برای تهیه معجون سنجد و شیر، چند سنجد کامل را به داخل آسیاب ریخته و آن را کاملا پودر کنید. سپس یک قاشق از این پودر را در داخل یک لیوان شیر ریخته و برای شیرین شدن می‌توانید یک قاشق عسل هم به آن اضافه کنید. این معجون را می‌توانید هر زمان که خواستید میل کنید. اما بهتر است که این معجون را به عنوان میان وعده استفاده کنید. سنجد و شیر برای درمان پوکی استخوان و رفع درد مفصل‌ها و به خصوص زانو درد بسیار مفید است.

طرز تهیه شیر دارچین

روش اول مواد لازم ۲ قطعه کوچیک چوب دارچین ( یا یک قاشق چای خوری سرخالی پودر دارچین )؛ ۲ فنجان شیر؛ ۱ قاشق مرباخوری عسل. طرز تهیه شیر رو روی حرارت قرار بدین تا شروع به جوشیدن کنه؛ چوب های دارچین یا پودر دارچین رو داخل شیر بریزید و شعله گاز رو خیلی کم کنید؛ شیر و دارچین رو کمی بهم بزنید و بعد از یک الی دو دقیقه حرارت دیدن، گاز رو ببندید. به مدت ۱۰ دقیقه درب ظرف را ببندید و اجازه بدین تا در دمای محیط سرد بشه. در این فاصله فرصتی برای دم کشیدن دارچین هم به وجود میاد؛ بعد از خنک شدن، چوب‌های دارچین رو از شیر خارج کنید و معجون شیر دارچین رو نوش جان کنید.

روش دوم مواد لازم ۴/۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین؛ ۱ فنجان شیر؛ وانیل و عسل به مقدار لازم. طرز تهیه به عنوان قدم اول، یک چهارم قاشق غذاخوری از پودر دارچین رو با یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید؛ سپس به اندازه ی دلخواه وانیل و عسل برای خوشمزه‌تر شدن شیر دارچین، به مخلوط اضافه کنید. توجه: افراد باردار و کسانی که بیماری خاصی دارن، حتماً در مورد مصرف شیر و دارچین با پزشک مشورت کنن. توجه: دارچین باید به اندازه و در حد کم مصرف بشه. بیشتر از یک قاشق چای خوری دارچین در روز توصیه نمیشه. مصرف بیش از حد دارچین میتونه مشکلاتی از قبیل مسمومیت در بدن رو ایجاد کنه.

شیر و دارچین را کی بخوریم

خوردن یک لیوان شیردارچین گرم هر شب می‌تواند خوابی آرام رو برای شما تضمین کنه. اگر این ترکیب معجزه آمیز را پیش از خواب مصرف کنید، به روشن شدن پوست، نرم‌ شدن موها و تقویت ریشه‌ آنها یاری رسانده اید.

فواید شیر دارچین برای صبحانه

برای کاهش وزن شیردارچین را در صبح هنگام صرف صبحانه با جایگزین کردن چای معمولی بنوشید . نکته : اگر قبل از خواب شیر مصرف میکنید ،این روش را امتحان کنید. قبل از خواب، شیر را با دارچین ، هل و زردچوبه بجوشانید . برای شیرینی می توانید عسل را به آن اضافه کنید، اگر دیابت دارید ، از عسل پرهیز کنید .

خواص شیر دارچین برای سرطان

با توجه به تحقیقات انجام شده دارچین دارای ترکیبات خاصیه که ممکنه در پیشگیری از سرطان کمک کنه. مشخص شده که این ادویه می‌تونه تکثیر سلول‌های لنفوم و سرطان خون رو کاهش بده.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.