; فواید نشاسته ذرت در بدنسازی و مصرف نشاسته ذرت برای ورزشکاران - فال و خواب
خواص اسفرزه برای سرفه و روش استفاده از اسفرزه برای درمان سرفه

خواص اسفرزه برای سرفه و روش استفاده از اسفرزه برای درمان سرفه

خواص اسفرزه برای سرفه خواص اسفرزه برای سرفه ؛ روش استفاده از اسفرزه برای درمان سرفه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

بهترین زمان مصرف چهار شیره و چه موقع برای مصرف چهار شیره مفید است

بهترین زمان مصرف چهار شیره و چه موقع برای مصرف چهار شیره مفید است

بهترین زمان مصرف چهار شیره بهترین زمان مصرف چهار شیره ؛ چه موقع برای مصرف چهار شیره مفید است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

جدول کالری شکلات تلخ و میزان کالری یک عدد شکلات کاکائویی چگونه است

جدول کالری شکلات تلخ و میزان کالری یک عدد شکلات کاکائویی چگونه است

جدول کالری شکلات تلخ جدول کالری شکلات تلخ ؛ میزان کالری یک عدد شکلات کاکائویی چگونه است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

فواید نشاسته ذرت در بدنسازی

فواید نشاسته ذرت در بدنسازی ؛ مصرف نشاسته ذرت برای ورزشکاران

فواید نشاسته ذرت در بدنسازی ؛ مصرف نشاسته ذرت برای ورزشکاران همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید نشاسته ذرت در بدنسازی

نشاسته ی ذرت در بدنسازی یکی از مواد اصلی در تهیه نوشیدنی های عضله ساز است. نشاسته ذرت به دلیل کربوهیدرات های سریع الهضمی که دارد می تواند به عنوان بهترین مکمل در بدنسازی مورد استفاده قرار بگیرد. خوردن این کربوهیدرات ها به اندازه ی پروتئین برای متوقف کردن فرایند کاتابولیک هنگام بیدار شدن مهم است.

آشنایی با دیگر خواص نشاسته ذرت

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص نشاسته ذرت آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص نشاسته ذرت

نشاسته ذرت (به انگلیسی : cornstarch) از مواد غذایی پر طرفدار در آشپزی است که معمولا به عنوان قوام دهنده برای افزایش غلظت سوپ ها، خورش ها، سس ها و دسرها استفاده می شود و در دستورالعمل های غذایی مختلف از جمله تهیه پای میوه ای یا به عنوان نرم کننده برخی شیرینی جات به کار می رود.نشاسته پودری است به رنگ سفید و بی بو که در ساقه و دانه گیاهان یافت می شود، گیاهانی نظیر گندم، برنج، ذرت و سیب زمینی سرشار از نشاسته هستند.

نشاسته ذرت بافت فوق العاده نرمی دارد. در حدی که اگر شما نشاسته را بین انگشتان لمس کنید صدای جیغ جیغ ناخوشایندی را می شنوید و عملا هیچ زبری ای حس نخواهید کرد. ذرت دارای ارزش غذایی فراوان بوده و فاقد گلوتن است. لذا برای درست کردن نان ذرت باید آن را با غلات دیگر ترکیب کرد. از ذرت مومی به دست می آید که حاوی مقدار زیادی آمیلوپکتین است. از این نوع ژل شفاف در تهیه سس ها و پودینگ ها استفاده می شود. همچنین این مایع ژله مانند را خشک کرده و پودر می کنند و پودر نشاسته ذرت از آن حاصل می شود.

نشاسته ذرت از نظر محتوای کالری و کربوهیدرات ها در سطح بالایی قرار گرفته اما فاقد مواد مغذی مهم همچون پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.آن جا که از حل کردن پودر نشاسته ذرت در آب مایع غلیظی حاصل می شود از جمله خاصیت پودر نشاسته ذرت خوراکی می توان به قوام دادن به مواد غذایی اشاره کرد. نشاسته ذرت اندکی از آرد سفید یا آرد گندم بافتش زبرتره .

خواص نشاسته ذرت برای چاقی صورت

با توجه به این که نشاسته ذرت چاق کننده است می توانید از پودر نشاسته ذرت برای چاقی صورت خود استفاده کنید.نشاسته برای زیبایی و شادابی و همچنین چاقی صورت بسیار موثر است.

فرق نشاسته ذرت و گندم

اغلب نشاسته گل به شکل دونه‌های درشت فروخته می‌شه. ولی همیشه هم اینجوری نیست و بعضی وقت‌ها نشاسته گندم به شکل پودری هم فروخته می‌شه،نشاسته گندم بیشتر به نشاسته گل معروفه یعنی با این‌ اسم شناخته می‌شه. با این نشاسته بیشتر مسقطی، باسلوق، فرنی، مشکوفی، زولبیا و فالوده درست می‌شه.⠀نشاسته ذرت بافت فوق العاده نرمی دارد. در حدی که اگر شما نشاسته را بین انگشتان لمس کنید صدای جیغ جیغ ناخوشایندی را می شنوید و عملا هیچ زبری ای حس نخواهید کرد.

منابع اصلی نشاسته؛ گندم، ذرت و سیب زمینی می باشند. اما روش استخراج نشاسته بستگی به گیاه و ریشه آن دارد و متفاوت است. برای تولید نشاسته گل ، ابتدا دانه گندم را در آب خیس می کنند تا دانه های گندم حجم گرفته و نرم شوند.سپس برای شکستن پوسته بیرونی، آن ها را آبکشی می کنند تا جوانه آن حاصل شود. جوانه گندم شامل نشاسته، فیبر و گلوتن می باشد. تحت یک فرآیند جداسازی، نشاسته گل را از جوانه گندم استخراج می کنند. پس از جدا شدن، فروش نشاسته گل به شکل های گوناگون انجام می شود. نشاسته گندم پودر شده ، شربت شیرین کننده و… از انواع نشاسته گل می باشند.

جایگزین نشاسته ذرت

خیلی وقت ها خیلی از ما یک عکس یا دستور خوب را در اینترنت می بینیم و دلمان می خواهد آن را درست کنیم با کلی ذوق و شوق صفحه را باز می کنیم و می خوانیم و بعد می بینیم یکی دو تا از موادی که واقعا لازم داریم را نداریم ولی برای هر ماده ای جایگزینی وجود دارد. ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت یا آرد ذرت : ۲ قاشق غذاخوری آرد یا ۱ قاشق غذاخوری نشاسته سیب زمینی‌ یا ۱ قاشق غذاخوری نشاسته برنج

نشاسته ذرت برای گلو درد

حریره نشاسته برای گلو درد و گرفتگی صدا مواد لازم برای درست کردن حریره نشاسته : یک لیوان آب جوش یک قاشق مربا خوری نشاسته ذرت عسل یا شکر یا قند بادام سابیده یک قاشق غذا خوری . ۱- ابتدا نشاسته ذرت را در مقدار کمی آب سرد ( ۲ قاشق غذا خوری آب سرد ) بریزید و بهم بزنید تا حل شود. (نشاسته اگر از ابتدا در آب گرم ریخته شود گلوله گلوله می شود. پس حتماً باید در آب سرد حل شود.)

۲- آب جوش را روی نشاسته حل شده بریزید و یک قاشق غذا خوری عسل یا یک قاشق شکر و یک قاشق بادام آسیاب شده به این مواد اضافه کنید و با قاشق بهم بزنید. و تا گرم است نوش جان کنید. (شیرینی آن دلخواه است می توانید با هرچه دوست دارید شیرین کنید. اما برای گلو درد و سرفه بهتر است میزان شیرینی آن کم باشد ). برای سرفه بهتر است از عسل بعنوان شرین کننده آن استفاده کنید.

بهمین سادگی در عرض ۱ تا ۲ دقیقه حریره نشاسته برای گلو درد و … آمادست که نوش جان کنید. همانطور که دیدید تهیه حریره نشاسته خیلی ساده است. بنابراین حتی در سفر با داشتن مواد اولیه یعنی شکر، نشاسته ذرت، بادام و یک لیوان آب جوش راحت و بدون نیاز به ابزار خاصی درست می شود. توجه کنید نشاسته ذرت با آرد ذرت فرق می کند. نشاسته ذرت سفید رنگه؛ اما آرد ذرت زرد رنگ است. و برای این حریره باید نشاسته ذرت داشته باشید.

نشاسته ذرت برای چاقی

نشاسته ذرت نیز مانند سایر فراورده های ذرت دارای کربوهیدرات فراوان بوده که به چاقی کمک می کند. با توجه به این که نشاسته ذرت چاق کننده است می توانید از پودر نشاسته ذرت برای چاقی صورت خود استفاده کنید. همچنین باید از خواص نشاسته ذرت برای چاقی کودک ها بگوییم که می تواند به راحتی کودکان لاغر را چاق کند.

نشاسته ذرت برای کودک ضرری نداشتهاما بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. خوردن نشاسته ذرت برای نوزاد توصیه نمی شود. در نتیجه با توجه به کالری ذرت و فروکتوز موجود در آن می توان نتیجه گرفت که نشاسته ذرت برای چاق شدن بسیار موثر است.از نشاسته می توانید در تهیه غذاها مانند فرنی و حریره بادام استفاده کنید.

نشاسته ذرت در ماست

چند قطره آبلیمو را با ماست کم چرب ترکیب کرده و سه قاشق غذاخوری از پودر نشاسته را به آن اضافه کنید، این ماسک را به مدت سی دقیقه روی پوست نگه دارید و بعد بشویید، حداقل تا دو بار در هفته می توانید از این ماسک استفاده کنید تا چربی پوست را کم کرده و پوستتان را با طراوت نگه دارد.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماست با نشاسته عبارت است از: شیر/ ۱ لیتر ماست/ ۱قاشق سوپ خوری نشاسته ذرت/ ۱ قاشق مرباخوری سرپر خامه/ ۳ قاشق غذاخوری . طرز تهیه ماست سفت با نشاسته ابتدا باید شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از به جوش آمدن شیر، شعله گاز را تا حد امکان کم کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم، شیر به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بجوشد. پس از این مدت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا شیر به مقدار کمی خنک شود، یعنی دمای آن تقریبا ۴۵درجه سانتی گراد باشد.

روش دوم برای اطمینان یافتن از ولرم شدن شیر، قرار دادن انگشتان در داخل آن است و اگر گرمای شیر را حس کردید، اما انگشتتان نسوخت، می توانید به سراغ مراحل دیگر ساخت ماست بروید. در مرحله بعدی، باید از شیر ولرم شده یک کاسه کوچک بردارید، سپس ماست، نشاسته و خامه را داخل کاسه شیر بریزید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید، بعد ترکیب بدست آماده را داخل قابلمه شیر بریزید و کاملا به هم بزنید.

افزودن نشاسته به ماست بیماری‌زاست . درمواقعی که از نشاسته استفاده می‌شود ماست زودتر ترش می‌شود که برای جلوگیری از این عمل به آن جوش‌شیرین اضافه می‌کنند در این حالت به علت کاهش اسیدیته، زمینه مناسبی برای رشد میکروبهای بیماری‌زا فراهم می‌شود.

نشاسته ذرت و آب

درمان بثورات پوستی خارش دار نشاسته ذرت را به اندازه یک چهارم فنجان در کاسه ای ریخته و ۳ قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و خمیر آماده شده را به عنوان ماسک استفاده کنید، این کار را تا زمان بهبودی کامل می توانید تکرار کنید.

نشاسته ذرت و شیر

شیر و نشاسته برای درمان سرفه و کمک به ریه مفید است. مواد لازم : شیر : یک لیوان نشاسته : یک قاشق چایخوری شکر : یک قاشق چایخوری طرز تهیه : شیر رو توی ظرف می ریزیم و می ذاریم روی حرارت ملایم. نشاسته و شکر رو بهش اضافه می کنیم و همین طور که ظرف روی حرارته، هم می زنیم. یه کم که غلیظ شد، کافیه. کسی که سرفه می کنه، اینو به صورت گرم قاشق قاشق بخوره.

نشاسته ذرت و دیابت

همان طور که گفتیم نشاسته ذرت از مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات است و شاخص گلیسمی بالایی دارد، به عبارت دیگر مصرف آن می تواند تاثیر قابل توجهی روی قند خون داشته باشد. از سوی دیگر مقدار فیبر موجود در نشاسته ذرت بسیار ناچیز است و از آن جا که فیبر برای کند شدن سرعت جذب قند خون ضروری است، نشاسته ذرت در غیاب فیبر بسیار سریع هضم شده و می تواند به افزایش قند خون منجر شود. به همین دلیل گنجاندن این ماده در رژیم غذایی افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند یا به دلایلی قصد دارند سطح قند خون خود را کنترل کنند چندان ایده آل نیست.

ماسک نشاسته ذرت و سفیده

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق مربا خوری پودر نشاسته ذرت ترکیب کنید، البته قبل از اضافه کردن سفیده تخم مرغ آن را انقدر هم بزنید تا پف کند، ماسک را به مدت بیست دقیقه روی پوست نگه دارید و بعد بشویید، این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید. این ماسک باعث شفاف شدن پوست و از بین رفتن بیماری های مختلف پوستی از جمله آکنه می شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.