; فواید چای کیسه ای برای چشم و درمان قرمزی و عفونت چشم‌ با چای کیسه ای - فال و خواب
خواص باقلا در بارداری و خاصیت باقلا در دوران بارداری چیست

خواص باقلا در بارداری و خاصیت باقلا در دوران بارداری چیست

خواص باقلا در بارداری خواص باقلا در بارداری ؛ خاصیت باقلا در دوران بارداری چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

فواید لیمو عمانی با چای ؛ حفظ سلامت قلب و معده با مصرف لیمو عمانی و چای

فواید لیمو عمانی با چای ؛ حفظ سلامت قلب و معده با مصرف لیمو عمانی و چای

فواید لیمو عمانی با چای فواید لیمو عمانی با چای ؛ حفظ سلامت قلب و معده با مصرف لیمو عمانی و چای همگی در سایت …

خیار چنبر و دیابت بارداری و فواید مصرف خیار چنبر برای درمان دیابت بارداری

خیار چنبر و دیابت بارداری و فواید مصرف خیار چنبر برای درمان دیابت بارداری

خیار چنبر و دیابت بارداری خیار چنبر و دیابت بارداری ؛ فواید مصرف خیار چنبر برای درمان دیابت بارداری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

فواید چای کیسه ای برای چشم

فواید چای کیسه ای برای چشم ؛ درمان قرمزی و عفونت چشم‌ با چای کیسه ای

فواید چای کیسه ای برای چشم ؛ درمان قرمزی و عفونت چشم‌ با چای کیسه ای همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید چای کیسه ای برای چشم

استفاده از چای کیسه‌ای بر روی چشم یک درمان خانگی محبوب می‌باشد. چای کیسه‌ای ممکن است با کاهش سیاهی دور چشم، پف و قرمزی به بهبود ظاهر چشم شما کمک کند. آن‌ها همچنین ممکن است به درمان سوزش، خارش و چشم صورتی کمک کنند.

هر نوع چای کیسه‌ای به کاهش پف و تحریک چشم‌ها کمک می‌کند. چای دارای خواص ضدتحریک و آنتی‌اکسیدان است و به کاهش تورم دور چشم‌ها کمک می‌کند… همچنین چای خستگی و التهاب چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

۲ چای کیسه‌ای استفاده‌شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. دراز بکشید، چشم‌ها را ببندید و چای‌های کیسه‌ای خنک را روی پلک‌ها بگذارید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

کافئین موجود در چای‌های سیاه و سبز تأثیر مثبتی بر پف ورم چشم‌ها داشته و می‌تواند به سفت ماندن پوست کمک کند. کافئین رگ‌های خونی درون این بافت حساس را منقبض می‌کند. این امر به کاهش پف و التهاب کمک می‌نماید. همچنین چای سیاه و سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فلاونوئید‌ها و تانن هستند که دارای اثر ضدالتهابی می‌باشند.

تانن‌ها می‌توانند به سفت شدن پوست و بیرون آوردن مایعات به‌منظور کاهش بیشتر پف کمک کنند. چای سبز به دلیل داشتن فلاونوئید بیشتر ممکن است کمی مؤثرتر باشد. از ورم چای سیاه یا سبز به‌عنوان کمپرس سرد برای درمان بادکردنی‌های زیر چشم استفاده کنید.

چای کیسه‌ای سیاه یا سبز خنک را روی چشمان خود قرار دهید تا سیاهی و کبودی دور چشم کاهش پیدا کنند. کافئین می‌تواند باعث باریک شدن رگ‌های دور چشم شود و فشار خون بالای این ناحیه را کاهش دهد.

در اینجا چند نکته را باید در نظر داشته باشید: • قبل از درمان دست‌ها و صورت خود را کاملاً بشویید. • قبل از درمان آرایش چشم و صورت خود را پاک کنید. • در صورت احساس درد یا سوزش، مصرف را متوقف کنید. • از چای کیسه‌ای که سوزن منگنه دارند اجتناب کنید. • از چای سفید نشده استفاده کنید. • مایع را از چشم خود دور کنید. • قبل از انجام درمان، لنز‌های خود را بردارید. • از مالیدن یا دست زدن به چشم خودداری کنید.

آشنایی با دیگر خواص چای کیسه ای

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص چای کیسه ای آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص چای کیسه ای

چای کیسه‌ای یک کیسه کاغذی، پارچه‌ای یا نایلونی کوچک محتوی چای خشک است که برای دم کردن سریع چای استفاده می‌شود. در بیشتر مواقع، به چای کیسه‌ای رشتهٔ نخی متصل است که سر دیگر آن کاغذ یا مقوایی قرار دارد. این کاغذ یا مقوا برای نگهداشتن یا خارج کردن کیسه چای از داخل نوشیدنی به‌کار رفته و معمولاً دارای علامت تجاری تولیدکننده چای می‌باشد.

ابداع چای کیسه‌ای بهترین و بدترین اتفاق در صنعت چای است. بهترین چون سبب افزایش توجه مردم به چای می‌شود و بدترین به دلیل آن که اکثر چای‌های کیسه‌ای در بازار دارای مواد مصنوعی و شیمیایی هستند و از ویژگی‌های مطلوب یک چای اعلا برخوردار نیستند.

در اصطلاح عامیانه به چای کیسه‌ای، چای پاکتی یا چای لیپتون و در ایران به اشتباه عده‌ای چای نپتون نیز می‌گویند که یه کلمهٔ عامیانه اشتباه است. البته لیپتون نام یک برند تجاری چای کیسه‌ای است که در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط خواربارفروشی به نام «سِر توماس لیپتون» پایه‌گذاری شد و به‌دلیل تبلیغات زیاد به نامی رایج تبدیل شده‌است.

چای یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی های جهان است. نوشیدن یک فنجان چای تازه دم نقش زیادی در رفع خستگی ایفا می‌کند اما متاسفانه بیشتر ما به دلیل مشغله های روزانه ترجیح می‌دهیم زمان دم کشیدن چای را صرف کار دیگری کنیم و درمواقع ضروری سریع با یک چای کیسه ای عطش چای خود را برطرف کنیم.

خواص چای کیسه ای در طب سنتی

چای سیاه طبیعتی گرم و خشک داره. این یعنی اگه مزاج شما هم گرمه باید اون رو به همراه مصلحاتی استفاده کرد. شیر یکی از بهترین مصلحات برای چایه.کالری موجود در صد گرم چای کیسه ای : ۱ کالری. میزان پروتئین در صد گرم : ۰/۰۶ گرم. میزان کربوهیدرات در صد گرم : ۰/۱۷ گرم.

چای می تواند نسخه ی خانگی و گیاهی برای رفع بوی بد پا که بر اثر استفاده از کفش و موارد اینچنینی ایجاد می شود باشد ، برای این منظور کافیست پاهای تان را به مدت ۲۰ دقیقه در یک ظرف پر از چای کیسه ای خوب دم کشیده و البته سرد شده قرار دهید تا بوی آزاردهنده از پایتان رفع شود.

با استفاده از چای می توانید آفتاب سوختگی و قرمزی پوستتان را که ناشی از تابش طولانی مدت نور خورشید است را رفع کنید.چای کیسه ای را داخل آب سرد قرار داده و اجازه دهید تا به خوبی مرطوب شود سپس آن را روی محل آفتاب سوخته بگذارید تا تاثیر فوق العاده آن را ببینید.به گزارش Prevention برای رفع ترک های روی لب یک عدد چای کیسه ای (چای سیاه) را روی ترکهای لب فشار دهید تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند.

کیسهٔ چای در اشکال مختلف (مربع، مستطیل، دایره، مثلث) تولید شده و جنس کیسهٔ آن معمولاً کاغذ صافی است که از چوب و الیاف گیاهی ساخته می‌شود. کاربرد چای کیسه‌ای علاوه‌بر استفادهٔ روزانه، استفاده به‌عنوان نمونهٔ چای خشک فله‌ای است. به‌عنوان یک کاربرد فرعی، گاهی از چای کیسه‌ای نمدار برای آفتاب سوختگی و کاهش التهاب نیز استفاده می‌شود.

به گزارش Mommysavers برای جلوگیری از عفونت تاول و همچنین رفع سریع آنها چای کیسه ای مرطوب گرم را در محل مورد نظر (تاول زده) قرار دهید. استفاده از چای کیسه‌ای بر روی چشم یک درمان خانگی محبوب می‌باشد. چای کیسه‌ای ممکن است با کاهش سیاهی دور چشم، پف و قرمزی به بهبود ظاهر چشم شما کمک کند. آن‌ها همچنین ممکن است به درمان سوزش، خارش و چشم صورتی کمک کنند.

اگر بعد از اصلاح موهای زائد بدن با استفاده از تیغ دچار سوختگی و خارش شدید شده اید می توانید چای کیسه ای مرطوب را روی محل حساس شده قرار دهید. چای سیاه یا سبز سرد را روی چشم‌های خود بمالید تا ظاهر سیاهی دور چشم کاهش یابد. کافئین ممکن است به تنگ شدن رگ‌های خونی اطراف چشم و تنگ شدن جریان خون کمک کند.

هر نوع چای کیسه‌ای به کاهش پف و تحریک چشم‌ها کمک می‌کند. چای دارای خواص ضدتحریک و آنتی‌اکسیدان است و به کاهش تورم دور چشم‌ها کمک می‌کند… همچنین چای خستگی و التهاب چشم‌ها را کاهش می‌دهد. ۲ چای کیسه‌ای استفاده‌شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. دراز بکشید، چشم‌ها را ببندید و چای‌های کیسه‌ای خنک را روی پلک‌ها بگذارید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

اگر باغچه و یا گلدان شما توسط آفات و حشرات احاطه شده است و اسپری کردن سموم هم کارساز نیست می توانید یک یا دو عدد چای کیسه ای مرطوب را پای گلدان و کنار باغچه قرار دهید. اگر با تمیز کردن آینه اتاقتان براقیت و شفافیت دلخواه را نمی بینید می توانید با استفاده از چای آن را ایجاد کنید . برای این کار یک پارچه نرم را آغشته به چای دم کشیده و سرد شده کنید و تمام سطح آینه را با آن تمیز کنید ، بلافاصله بعد از خیس شدن آینه با دستمال آغشته به چای با یک دستمال خشک آینه را تمیز کنید تا شفافیت آن را به وضوح ببینید.

چند چای کیسه‌ای استفاده‌شده را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند. این چای‌های کیسه‌ای را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناخن‌های موردنظر بگذارید. ۲ الی ۳ بار در روز از این روش برای از بین بردن قارچ ناخن‌های پا استفاده کنید.

چای سیاه برای درمان گل‌مژه موثر است، چرا که میزان زیادی تانن دارد. چای سیاه آنتی‌باکتریال و مسکن درد است و کمک می‌کند تا ورم گل‌مژه کم شود. چای کیسه‌ای بابونه را نیز می‌توان برای آرام کردن پوست ملتهب گل مژه استفاده کرد. البته هنوز شواهد علمی محدودی از تاثیر چای بابونه برای سلامت پوست وجود دارد.

اگر حجم زیادی از ظرف های نشسته وجود دارد و ماده شیمیایی و زمان کافی برای شستن آنها وجود ندارد. ظرف ها را یک شب در سینک ظرفشویی بخیسانید و یک بسته چای کیسه ای را در آن بیاندازید؛ صبح روز بعد ظرف ها به راحتی از چربی و آلودگی پاک می شوند.

نتایج یک مطالعه جدید در کانادا نشان می‌دهد که یک بسته چای کیسه ای یا لیپتون بیش از ۱۱ میلیارد میکروپلاستیک را درون یک فنجان چای آزاد می کند این درحالی است که براساس شواهد نوع پلاستیک مورد استفاده در چای کیسه ای (پلی پروپیلن) می تواند باعث افزایش احتمال ایجاد جهش های ژنتیکی و آسیب به سیستم غدد درون ریز و توانایی باروری در افراد ‌شود.محققان همچنین دریافتند آب مورد استفاده برای چای اغلب در دمای بالای ۹۵ درجه سانتی گراد است و زمانی که دمای آب از ۴۰ درجه سانتی گراد بیشتر باشد ، خطر تجزیه پلاستیک و آزاد کردن مواد سمی آن افزایش می‌یابد. این میزان هزاران برابر بیشتر از مقادیر گزارش شده در سایر غذاهاست و می‌تواند برای سلامت انسان بیشتر از آن چه فکر کنیم‌، مضر باشد.

درست کردن چای کیسه‌ای خانگی کار بسیار لذت بخشی است. شما می‌توانید هر گیاهی را که دوست دارید در کیسه ساخته شده توسط خودتان بریزید و از چای کیسه‌ای مورد علاقه خود لذت ببرید.مواد و وسایل لازم پارچه موسلین یا تنظیف (شما می‌توانید این پارچه‌ها را در مغازه‌های مخصوص وسایل آشپزخانه پیدا کنید) نخ تزئینی (می‌توانید این نخها را در مغازه‌های خرازی پیدا کنید) قیچی

پارچه تنظیف یا موسلین را به صورت مربع ۴ در ۴ اینچ ببرید. از دولای پارچه برای برش استفاده کنید تا یک لایه ضخیم داشته باشید. اگر برگهای چای شما بزرگ است می‌توانید قطعات را بزرگتر درست کنید. چای گیاهی خود را با قاشق در کیسه درست شده بریزید.برای اکثر چای‌های ۱ قاشق غذاخوری برای هر فنجان چای خوب است. شما می‌توانید از هر گیاهی که دوست دارید استفاده کنید.

من گیاهانی مثل مورد (مورد محلی Myrtus communis)، بابونه، آویشن، نعناع، اسطوخودوس، گل گاو زبان، به لیمو، یاسمن، گل سرخ، چای سبز، بهار نارنج، سنبل الطیب، عناب، دارچین، میخک، زنجبیل و جوز را توصیه می کنم.حالا گوشه‌های کیسه را به هم برسانید و با هم بچرخانید تا گرد شود. گردن کیسه را به اطراف بچرخانید. کیسه درست شده را نگه دارید.نخ تزئینی را دور آن پیچانده و چند دور بپیچانید. اضافه نخ را با قیچی ببرید.

خواص چای کیسه ای برای مو

برای آنکه بی حالتی موهایتان را رفع کنید می توانید موها را با چای خوب دم کشیده و ولرم آبکشی کنید ، دقت داشته باشید که موهایتان باید خشک باشد. برای تیره کردن موها با استفاده از چایی : از چای خشک سیاه یا پودر چای سیاه استفاده کنید . نصف فنجان چای را در دو فنجان آب داغ بخیسانید . اجازه دهید تا آب همراه چایی های درون آن خنک شود. زمانی که دمای آن به دمای اتاق رسید، از صافی رد کنید و چای را به یک بطری اسپری منتقل نمایید .

آب چای را به پوست سرتان اسپری کنید و آن را به آرامی روی ریشه موهای تان و سپس به سمت نوک موهای تان ماساژ دهید . موهای تان را بپیچید و یا به صورت گوجه ای در بالای سرتان با یک کلیپس ببندید. سپس موها را با یک کلاه حمام یا یک پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید چای یک ساعت به همان شکل بماند . در نهایت موها را با آب ولرم بشویید و مانند همیشه حالت دهید . برای این که نتیجه عالی از این روش به دست بیاورید. هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید .

خواص چای کیسه ای برای چشم و دور چشم

استفاده از چای کیسه‌ای بر روی چشم یک درمان خانگی محبوب می‌باشد. چای کیسه‌ای ممکن است با کاهش سیاهی دور چشم، پف و قرمزی به بهبود ظاهر چشم شما کمک کند. آن‌ها همچنین ممکن است به درمان سوزش، خارش و چشم صورتی کمک کنند.

هر نوع چای کیسه‌ای به کاهش پف و تحریک چشم‌ها کمک می‌کند. چای دارای خواص ضدتحریک و آنتی‌اکسیدان است و به کاهش تورم دور چشم‌ها کمک می‌کند… همچنین چای خستگی و التهاب چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

۲ چای کیسه‌ای استفاده‌شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. دراز بکشید، چشم‌ها را ببندید و چای‌های کیسه‌ای خنک را روی پلک‌ها بگذارید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

کافئین موجود در چای‌های سیاه و سبز تأثیر مثبتی بر پف ورم چشم‌ها داشته و می‌تواند به سفت ماندن پوست کمک کند. کافئین رگ‌های خونی درون این بافت حساس را منقبض می‌کند. این امر به کاهش پف و التهاب کمک می‌نماید. همچنین چای سیاه و سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فلاونوئید‌ها و تانن هستند که دارای اثر ضدالتهابی می‌باشند.

تانن‌ها می‌توانند به سفت شدن پوست و بیرون آوردن مایعات به‌منظور کاهش بیشتر پف کمک کنند. چای سبز به دلیل داشتن فلاونوئید بیشتر ممکن است کمی مؤثرتر باشد. از ورم چای سیاه یا سبز به‌عنوان کمپرس سرد برای درمان بادکردنی‌های زیر چشم استفاده کنید.

چای کیسه‌ای سیاه یا سبز خنک را روی چشمان خود قرار دهید تا سیاهی و کبودی دور چشم کاهش پیدا کنند. کافئین می‌تواند باعث باریک شدن رگ‌های دور چشم شود و فشار خون بالای این ناحیه را کاهش دهد.

در اینجا چند نکته را باید در نظر داشته باشید: • قبل از درمان دست‌ها و صورت خود را کاملاً بشویید. • قبل از درمان آرایش چشم و صورت خود را پاک کنید. • در صورت احساس درد یا سوزش، مصرف را متوقف کنید. • از چای کیسه‌ای که سوزن منگنه دارند اجتناب کنید. • از چای سفید نشده استفاده کنید. • مایع را از چشم خود دور کنید. • قبل از انجام درمان، لنز‌های خود را بردارید. • از مالیدن یا دست زدن به چشم خودداری کنید.

چای کیسه ای در بارداری

اکثر چای‌های کیسه‌ای در بازار دارای مواد مصنوعی و شیمیایی هستند و از ویژگی‌های مطلوب یک چای اعلا برخوردار نیستند پس بهتر است در بارداری چای کیسه ای مصرف نکنید.

خواص چای کیسه ای برای پوست

اگر بعد از اصلاح موهای زائد بدن با استفاده از تیغ دچار سوختگی و خارش شدید شده اید می توانید چای کیسه ای مرطوب را روی محل حساس شده قرار دهید.

پوست خود را لایه‌برداری کنید : محتوای ۱ الی ۲ چای کیسه‌ای سبز استفاده‌شده را داخل یک کاسه بریزید. کمی روغن‌زیتون و عسل به آن‌ها اضافه کنید تا یک خمیر به دست آید. خمیر را روی صورت خود بمالید و ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. به آرامی خمیر را با حرکات دایره‌ای روی صورت بمالید. صورت خود را با آب ولرم بشویید. ۱ الی ۲ بار در هفته از این روش استفاده کنید.

خواص ضدالتهابی اسطوخودوس، بابونه و چای سبز ممکن است در کاهش علائم آکنه روزاسه که همان آکنه بزرگسالی است، مفید باشد. این گیاهان می‌توانند پوست را آرام کنند و قرمزی و التهابات پوست را کاهش دهند. شما می‌توانید چای کیسه‌ای این گیاهان را بر روی قسمت‌های درگیر روزاسه و چشم‌ها قرار دهید. مراقب باشید و برای بار اول دقت کنید که درمان با چای کیسه‌ای برای پوست شما مناسب باشد و به آن حساسیت نداشته باشید.

تولید چای کیسه ای در منزل

درست کردن چای کیسه‌ای خانگی کار بسیار لذت بخشی است. شما می‌توانید هر گیاهی را که دوست دارید در کیسه ساخته شده توسط خودتان بریزید و از چای کیسه‌ای مورد علاقه خود لذت ببرید.مواد و وسایل لازم پارچه موسلین یا تنظیف (شما می‌توانید این پارچه‌ها را در مغازه‌های مخصوص وسایل آشپزخانه پیدا کنید) نخ تزئینی (می‌توانید این نخها را در مغازه‌های خرازی پیدا کنید) قیچی

پارچه تنظیف یا موسلین را به صورت مربع ۴ در ۴ اینچ ببرید. از دولای پارچه برای برش استفاده کنید تا یک لایه ضخیم داشته باشید. اگر برگهای چای شما بزرگ است می‌توانید قطعات را بزرگتر درست کنید. چای گیاهی خود را با قاشق در کیسه درست شده بریزید.برای اکثر چای‌های ۱ قاشق غذاخوری برای هر فنجان چای خوب است. شما می‌توانید از هر گیاهی که دوست دارید استفاده کنید.

من گیاهانی مثل مورد (مورد محلی Myrtus communis)، بابونه، آویشن، نعناع، اسطوخودوس، گل گاو زبان، به لیمو، یاسمن، گل سرخ، چای سبز، بهار نارنج، سنبل الطیب، عناب، دارچین، میخک، زنجبیل و جوز را توصیه می کنم.حالا گوشه‌های کیسه را به هم برسانید و با هم بچرخانید تا گرد شود. گردن کیسه را به اطراف بچرخانید. کیسه درست شده را نگه دارید.نخ تزئینی را دور آن پیچانده و چند دور بپیچانید. اضافه نخ را با قیچی ببرید.

چای کیسه ای برای عفونت و خونریزی دندان و دندان درد

به گزارش Reader’s Digestبرای درمان و پایان دادن به خونریزی های لثه یک عدد چای کیسه ای که با آب سرد مرطوب شده است را روی لثه قرار دهید. تحقیقی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که تانین موجود در چای کیسه ای دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی است و می تواند به کاهش تورم کمک کرده و با عفونت های باکتریایی مبارزه کند. چای کیسه ای یک روش خانگی برای تسکین درد دندان عقل است. برای استفاده از این درمان خانگی باید فنجانی از چای کیسه ای آماده کرده و بدون خارج کردن کیسه، آن را در یخچال قرار دهد. پس از اینکه چای سرد شد، کیسه را خارج و در دهان خود، در محل درد قرار دهد. شیر، خامه و شکر به چای اضافه نکنید.

مراقبت‌های پس از کشیدن دندان : چای حاوی تانیک اسید است که به لخته شدن خون از طریق انقباض عروق خونی کمک می‌کند. استفاده از چای کیسه‌ای به کاهش خونریزی نیز کمک خواهد کرد. اگر متوجه شدید هنوز اندکی از خونریزی بعد از کشیدن دندان وجود دارد، یک چای کیسه‌ای خیس را روی جای دندان گذاشته و آن را محکم گاز بگیرید تا روی آن ناحیه فشار وارد شود. برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه این کار را ادامه دهید. نوشیدن جای سرد نیز می‌توانید اثربخش باشد، ولی گذاشتن چای کیسه‌ای مستقیماً روی جای دندان نتایج بهتری خواهد داشت.

چای کیسه ای برای گل مژه

چای سیاه برای درمان گل‌مژه موثر است، چرا که میزان زیادی تانن دارد. چای سیاه آنتی‌باکتریال و مسکن درد است و کمک می‌کند تا ورم گل‌مژه کم شود. چای کیسه‌ای بابونه را نیز می‌توان برای آرام کردن پوست ملتهب گل مژه استفاده کرد. البته هنوز شواهد علمی محدودی از تاثیر چای بابونه برای سلامت پوست وجود دارد.

چای کیسه ای در کفش

استفاده از چای کیسه ای به مدت یک شب برای رفع بوی کفش مفید است . چای می تواند نسخه ی خانگی و گیاهی برای رفع بوی بد پا که بر اثر استفاده از کفش و موارد اینچنینی ایجاد می شود باشد ، برای این منظور کافیست پاهای تان را به مدت ۲۰ دقیقه در یک ظرف پر از چای کیسه ای خوب دم کشیده و البته سرد شده قرار دهید تا بوی آزاردهنده از پایتان رفع شود.

خواص چای کیسه ای برای جای نیش حشرات

یک عدد چای کیسه‌ای سیاه می‌تواند بر درد و خارشی که پس از نیش زدن یک حشره ایجاد می شود، تأثیر بگذارد. فقط کیسه را خیس کنید، آن را فشار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بماند.

مضرات چای کیسه ای

نتایج یک مطالعه جدید در کانادا نشان می‌دهد که یک بسته چای کیسه ای یا لیپتون بیش از ۱۱ میلیارد میکروپلاستیک را درون یک فنجان چای آزاد می کند این درحالی است که براساس شواهد نوع پلاستیک مورد استفاده در چای کیسه ای (پلی پروپیلن) می تواند باعث افزایش احتمال ایجاد جهش های ژنتیکی و آسیب به سیستم غدد درون ریز و توانایی باروری در افراد ‌شود.

محققان همچنین دریافتند آب مورد استفاده برای چای اغلب در دمای بالای ۹۵ درجه سانتی گراد است و زمانی که دمای آب از ۴۰ درجه سانتی گراد بیشتر باشد ، خطر تجزیه پلاستیک و آزاد کردن مواد سمی آن افزایش می‌یابد. این میزان هزاران برابر بیشتر از مقادیر گزارش شده در سایر غذاهاست و می‌تواند برای سلامت انسان بیشتر از آن چه فکر کنیم‌، مضر باشد.

ابداع چای کیسه‌ای بهترین و بدترین اتفاق در صنعت چای است. بهترین چون سبب افزایش توجه مردم به چای می‌شود و بدترین به دلیل آن که اکثر چای‌های کیسه‌ای در بازار دارای مواد مصنوعی و شیمیایی هستند و از ویژگی‌های مطلوب یک چای اعلا برخوردار نیستند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.