; خیار چنبر و خواص آن و خاصیت درمانی خوردن خیار چنبر برای سلامتی - فال و خواب
خواص کمپوت گیلاس برای کم خونی ؛ خاصیت خوردن کمپوت گیلاس برای درمان کم خونی

خواص کمپوت گیلاس برای کم خونی ؛ خاصیت خوردن کمپوت گیلاس برای درمان کم خونی

خواص کمپوت گیلاس برای کم خونی خواص کمپوت گیلاس برای کم خونی ؛ خاصیت خوردن کمپوت گیلاس برای درمان کم خونی همگی در سایت فال …

علف چای و فشار خون ؛ ایا مصرف علف چای برای کنترل فشار خون مفیده

علف چای و فشار خون ؛ ایا مصرف علف چای برای کنترل فشار خون مفیده

علف چای و فشار خون علف چای و فشار خون ؛ ایا مصرف علف چای برای کنترل فشار خون مفیده همگی در سایت فال و …

مضرات مصرف زیاد گلپر ؛ عوارض مصرف بیش از حد گلپر برای بدن

مضرات مصرف زیاد گلپر ؛ عوارض مصرف بیش از حد گلپر برای بدن

مضرات مصرف زیاد گلپر مضرات مصرف زیاد گلپر ؛ عوارض مصرف بیش از حد گلپر برای بدن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خیار چنبر و خواص آن

خیار چنبر و خواص آن ؛ خاصیت درمانی خوردن خیار چنبر برای سلامتی

خیار چنبر و خواص آن ؛ خاصیت درمانی خوردن خیار چنبر برای سلامتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خیار چنبر و خواص آن

طبع خیار چنبر سرد و تر است. مصلح و بهبود دهنده خواص و مزاج خیار چنبر؛ نمک و ادویه‌جاتی مثل رازیانه، زنیان و نمک است. برخی منابع هم مصلح آن را مصطکی و انیسون می‌دانند. در روایات هم مصرف آن با نمک توصیه شده است. کالری خیار چنبر و ارزش غذایی. ارزش تغذیه در هر ۱۰۰g. کالری ۱۵; کربوهیدرات ۳g; پروتئین ۱g; فیبر ۱g; شکر ۲g; چربی ۰g.

خیار چنبر که چمبر و خیارشنگ نیز خوانده می‌شود، کم‌عطرتر، باریک‌تر و درازتر و با انحناتر از خیار سبز است و گاه طول‌اش به حدود یک متر می‌رسد. خیار چنبر بر خلاف خیار سبز که از خانواده کدو میباشد، هم خانواده گروه ملون و هندوانه است ولی از نظر طعم و ویژگی ها تقریبا مشابه با خواص خیار است. میوه، تخم، برگ و ریشه خیار چنبر در طب سنتی برای درمان بیماری ها استفاده می شود.

خیار چنبر از میوه های آب دار می باشد و حدود ۹۶% آن از آب تشکیل شده است که نقش موثری در هیدراته شدن بدن و بهبود سیستم بدن دارد و با مصرف آن ناخالصی های موجود در بدن از طریق ادرار دفع می شوند. یکی دیگر از خواص خیار چنبر دفع مواد زائد و سموم موجود از بدن است که از این طریق خیار چنبر می‌تواند در درمان بیماری یرقان موثر و مفید باشد. برای درمان یرقان به کمک خواص خیار چنبر باید بعد از صرف وعده غذایی خود خیار چنبر نبز بخورید.

خواص خیار چنبر برای سلامتی فراوان است، از جمله خواص خیار چنبر می‌توان به مواردی از جمله کاهش قند خون و فشار خون، درمان نقرس، سلامت پوست، کاهش درد سیاتیک و دفع سموم و دفع سنگ‌های کلیه و مثانه اشاره کرد. خیار چنبر خواص و فواید فراوانی دارد. ترکیب تخم خیار چنبر چنبر ساییده شده با آب و نوشیدن آن خواص آرام بخشی دارد. خیار چنبر منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها، کلسیم، اسید فولیک، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است و خیار چنبر به عنوان تصفیه کننده خون محسوب می‌شود.

یکی از مشکلاتی که امروزه بیشتر ساکنین کره زمین با آن به دلیل مصرف مواد غذایی نامناسب رو به رو هستند، سنگ کلیه و سنگ مثانه است. مصرف خیار چنبر به دلیل خاصیت ادرارآوری که دارد، باعث می‌شود تا سنگ‌های موجود در کلیه‌ها و مثانه افراد به خودی خود دفع شود. علاوه بر آن، این میوه در درمان سوزش‌های ادراری نیز می‌تواند مفید عمل کند. درمان سوزاک نیز در طب سنتی به وسیله تخم این خیار انجام می‌گیرد.

خیار چنبر نقرس را درمان می کند. برای درد مفاصل خیار چنبر را با آرد جو و روغن کنجد مخلوط نموده روی مفاصل بگذارید. جهت التهاب کبد و معده بعد از غذا میل شود. ضد سرطان بودن و کاهش دادن وزن از خواص کدو سبز و خیار چنبر می باشد.

یکی از مشخصات این نوع خیار این است که در اراضی و آب و هوایی که دارای رادیو آکتیو زیاد باشد، بهتر به عمل آمده و قدش درازتر می شود، به طوریکه پس از جنگ جهانی دوم و نابود شدن شهر هیروشیما در اثر بمب اتمی در اراضی اطراف این شهر، خیار چـنبر هایی به عمل آمد که چندین متر طول داشت. این نشان میدهد که این سبزی دارای خاصیت جاذب بسیار بالایی بوده و میتواند به عنوان یک گیاه تصفیه کننده خاک برای آلودگی فلزات سنگین استفاده گردد.

یکی از خواص خیار چنبر این است که سطح آب خیار چنبر بسیار بالا است می‌تواند موجب نرمی،لطافت و شادابی پوست شود. خیار چنبر می‌تواند موجب رفع چین و چروک‌ها و خطوط موجود بر روی پوست شود. برای رهایی از شر تیرگی پوست می‌توانید از ماسک خیار چنبر استفاده کنید.

از نظر املاح و مواد معدنی، از خیار معمولی غنی تر و تخمه آن مفید تر است. خیار ادرار را زیاد می کند و تبهای صفراوی و یرقان (زردی) را درمان می کند. خیار به علّت دفع اسید اوریک از بدن، رماتیسم را نیز تخفیف می دهد. یکی از خواص خیار چنبر کمک به دفع سموم بدن است. خوردن آن برای تسکین تشنگی و حرارت صفرا مفید است. دافع حرارت کبد گرم و معده گرم می‌باشد.

خیار چنبر نقرس را درمان می کند، این خیار حل کننده اسید اوریک و اورات است. چون طبع این خیار سرد است، مصرف آن برای بیماران صفرایی بسیار مفید می باشد. یکی از خواص خیار چنبر کاهش فشار خون بالا و کاهش چربی خون است. از این رو مصرف ان برای بیمارن مبتلا به فشار خون بالا و ناراحتی های قلبی مفید و موثر است. این نوع خیار به دلیل سرشار بودن مواد معدنی می تواند از شکستن ناخنهای دست و پاها جلوگیری نماید.

خیار چنبر سموم مضر را از بدن حذف کمک کند. در واقع آب و پتاسیم موجود در آن برای خروج اسید اوریک و مواد زائد متابولیک از کلیه‌ها مفید هستند. همچنین خیار چنبر با حذف اسید اوریک یک درمان مناسب برای آرتریت به شمار می رود. این خاصیت خیار چنبر برای مثانه، کلیه، کبد و پانکراس بسیار خوب است. برای تسکین ورم کلیه و مجاری ادرار می‌توانید از خیار چنبر و آب کاسنی استفاده کنید. مصرف آب خیار چنبر و یا ترکیب شیره مغز خیار چنبر با آب کاسنی می‌تواند ورم کلیه را به سرعت تسکین دهد.

یکی از راه‌های کاهش دردهای مفصلی و دردهای سیاتیک مصرف موضعی از خیار چنبر است. برای بهره‌مندی از این خواص خیار چنبر و تسکین درد‌ها سیاتیک باید خیار چنبر را رنده کنید و خیار چنبر رنده شده را با مقداری آرد جو و روغن کنجد مخلوط کنید و از این ترکیب برای تسکین درد‌های مفاصل و درد سیاتیک استفاده کرد. این ترکیب خیار چنبر، آرد جو و روغن کنجد را همانند پماد روی موضع دردناک بگذارید و اجازه بدهید روی آن موضع بماند تا دردهای مفصلی و یا درد سیاتیک آن ناحیه تسکین پیدا کند.

آشنایی با دیگر خواص خیار چنبر

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص خیار چنبر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص خیار چنبر

خیار چنبر یا چمبر یا خیارشنگ(به انگلیسی: Armenian cucumber) میوه‌ای است شبیه خیار که در واقع از گونهٔ خربزه تخم‌قند (با نام علمی C. melo) از خانوادهٔ طالبی است. طالبی و خیار هر دو از یک سرده هستند.نوعی میوه بلند و باریک است که طعم آن شبیه به خیار است و در ظاهر تا حدودی شبیه آن می‌باشد.

معمولاً با پوست خورده می‌شود و همچنین در آشپزخانه به عنوان جایگزین سبزیجاتی مانند کدو سبز و خیار استفاده می‌شود. از آنجایی که به آب زیادی برای رشد احتیاج ندارد، معمولاً بافت تردتر و سفت تری نسبت به خیار دارد. خیار چنبر نسبت به خیار سبز مواد و املاح معدنی غنی تر و تخمه‌ی مفیدتری دارد.

طول خیار چنبر تقریباً ۳۰ تا ۳۶ اینچ (۷۶ تا ۹۱ سانتی متر) است. به همان اندازه در زمین یا روی نرده رشد می‌کند. گیاهان خیار چنبر ترجیح می‌دهند بیشتر روز را در زیر نور کامل آفتاب قرار گیرند. این میوه زمانی که ۱۲ تا ۱۵ اینچ (۳۰ تا ۳۸ سانتی متر) طول داشته باشد خوش طعم تر خواهد بود. خیار ترشی چنبر در بازارهای خاورمیانه به عنوان « ترشی خیار وحشی» به فروش می‌رسد.

خواص خیار چنبر تلخ

مصرف خوراکی خیار چنبر تلخ خطرناک است چرا که ترکیبات شیمیایی آن می تواند باعث خونریزی ماهیانه وسقط جنین شود.

خواص خیار چنبر برای یبوست و معده

خیار چنبر با دارابودن فیبرهای غذایی و محلول به درمان یبوست کمک می کند. همچنین سبب بهبود هضم و افزایش متابولیسم بدن می شود. خیار چنبر دیر هضم بوده و سبب نفخ شکم می شود و مصرف آن در کودکان، افراد سالخورده و اشخاصی که دارای معده های حساس و ضعیف هستند، توصیه نمی گردد.

خواص خیار چنبر برای کبد

خیار چنبر دافع حرارت کبد گرم و معده گرم می‌باشد.

خواص خیار چنبر برای دیابت

یکی از خواص خیار چنبر این است که می‌تواند موجب کاهش قند خون شود. به افراد دیابتی توصیه می‌شود که برای کاهش قند خون از خیار چنبر تلخ استفاده کنند. اشخاص دیابتی که دو هفته به عمل جراحی شأن مانده است بهتر است به دلیل کاهش قند خون و کنترل سخت آن از خوردن خیار چنبر ممانعت کنند.

خیار چنبر مال کجاست

«فردریک هسلکویست»، در سفرهای خود در آسیای صغیر، مصر، قبرس و سوریه در قرن ۱۸ میلادی، با «خیار مصری»، روبرو شد که امروزه بدان خیار چنبر گرفته می‌شود. ببه گفته وی «ملکه خیار دارای ، طراوت، شیرینی، سفت و سالم» است.

او همچنین می گوید: «آن‌ها هنوز بخش بزرگی از غذای افراد طبقه پایین در مصر را تشکیل می‌دهند که از آن‌ها برای مصرف در تمام وعده ها استفاده می‌شود» جورج ای. پست، در فرهنگ لغت هیستینگز، می‌گوید: «این خیار بلندتر و باریک تر از خیار معمولی است، زیرا اغلب بیشتر از یک پا طول دارد و گاهی ضخامت آن کمتر از یک اینچ است و در هر دو انتهای آن اشاره شده است.»  این زیرگونه با خیار بیشترین نزدیکی را دارد. که در تصاویر و متون مدیترانه‌ای باستان مشاهده می‌شد و به احتمال زیاد از این نوع خیار بوده است که در طول سال برای امپراتور تیبریوسد که در قرن اول روم شروع به رشد می‌کرد

خیار چنبر برای سنگ کلیه

ادرارآوری از خواص خیار چنبر است که این خاصیت ادرارآوری خیار چنبر موجب می‌شود تا سنگ کلیه و سنگ مثانه خود به خود دفع شوند. همچنین یکی دیگر از خواص خیار چنبر این است که می‌تواند سوزش ادرار را درمان کند. در طب سنتی از تخم خیار چنبر برای درمان سوزاک استفاده می‌کنند.

مدر بودن و ملین بودن از خواص خیار چنبر است از این رو برای درمان سوزش ادرار، سنگ کلیه و سنگ مثانه بسیار مفید می باشد. برای تسکین ورم کلیه و مجاری ادرار می‌توانید از خیار چنبر و آب کاسنی استفاده کنید. مصرف آب خیار چنبر و یا ترکیب شیره مغز خیار چنبر با آب کاسنی می‌تواند ورم کلیه را به سرعت تسکین دهد.

خیار چنبر برای سرماخوردگی

مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین A موجود در خیار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پسشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و گلودرد مفید می باشد. اگر روزی یک عدد خیار بخورید از سرماخوردگی زمستان در امان خواهید بود.

خواص خیار چنبر برای چربی خون و قلب

مصرف خیار چنبر برای افرادی که درگیر ناراحتی‌های قلبی هستند توصیه می‌شود. یکی از خواص خیار چنبر چربی سوز بودن این خیار است که به علت داشتن این خاصیت مصرف خیار چنبر برای افراد مبتلا به چربی خون موثر و مفید خواهد بود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 آذر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.