; فواید نعناع فلفلی و آشنایی با خواص و فواید درمانی مصرف نعناع فلفلی - فال و خواب
بادام در بدنسازی ؛ تامین انرژی بدنسازان با خوردن بادام در حین تمرین

بادام در بدنسازی ؛ تامین انرژی بدنسازان با خوردن بادام در حین تمرین

بادام در بدنسازی بادام در بدنسازی ؛ تامین انرژی بدنسازان با خوردن بادام در حین تمرین همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص سیر سیاه و سیر سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

خواص سیر سیاه و سیر سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

خواص سیر سیاه خواص سیر سیاه ؛ سیر سیاه چیست و چه خواصی دارد؟ همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

مصرف همزمان سیر و پیاز در غذا ؛ عوارض مصرف همزمان سیر و پیاز در غذا

مصرف همزمان سیر و پیاز در غذا ؛ عوارض مصرف همزمان سیر و پیاز در غذا

مصرف همزمان سیر و پیاز در غذا مصرف همزمان سیر و پیاز در غذا ؛ عوارض مصرف همزمان سیر و پیاز در غذا همگی در …

فواید نعناع فلفلی

فواید نعناع فلفلی ؛ آشنایی با خواص و فواید درمانی مصرف نعناع فلفلی

فواید نعناع فلفلی ؛ آشنایی با خواص و فواید درمانی مصرف نعناع فلفلی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید نعناع فلفلی

به آن سوسنبر یا نمام می گویند. طبیعت آن گرم و خشک است. برای ریه مضر است و جانشین آن مرزنجوش و بادروج و مصلح آن گشنیز و کتیرا می باشد. درباره کالری نعناع فلفلی اطلاعات زیادی در دسترس نیست. چای نعناع فلفلی یک آرام بخش طبیعی است و با کاهش استرس و اضطراب به درمان بی خوابی شبانه کمک می کند.

نعناع فلفلی متعلق به خانواده نعناع است که معمولا در سراسر جهان کشت می شود. علاوه بر رایحه نعناعی، دارای ارزش غذایی زیادی نیز می باشد. به عنوان مثال، حاوی ویتامین های ضروری، مواد معدنی و عناصر کمیاب از جمله منگنز، پتاسیم، مس، آهن، کلسیم و ویتامین A، C و B2 است. همچنین دارای محتوای بالای منتول است و توضیح می دهد که چرا نعناع از هزاران سال پیش برای اهداف دارویی و طعم دهندگی استفاده شده است.

یک گیاه پیوندی از نعناع آبی و نعناع تند است. به‌شکل برگ، کپسول و روغن وجود دارد. ثابت شده است که این گیاه برای بهبود سندروم روده تحریک پذیر (IBS)، درمان حالت تهوع، مشکلات پوستی، سردرد، بهبود سرماخوردگی و نیز بهبود آنفولانزا مفید است. می‌تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد و برای افراد مبتلا به مشکلات دستگاه گوارش توصیه نمی‌شود.

چای نعناع فلفلی و زنجبیل به عنوان یکی از بهترین دمنوش ها برای لاغری و کاهش وزن شناخته می شود؛ زنجبیل ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک می کند و نعناع فلفلی با بهبود هضم چربی ها باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

مواد لازم برگ های خشک نعناع فلفلی – ۱ قاشق چای خوری ریشه زنجبیل تازه – یک بند انگشت آب گرم – ۱ فنجان دستور تهیه ۱٫ ریشه زنجبیل را تمیز بشویید و به صورت حلقه حلقه نازک ببرید. ۲٫ نعناع فلفلی و زنجبیل های خرد شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. ۳٫ از صافی رد کنید، اگر دوست دارید مقداری عسل طبیعی در آن بریزید و بنوشید.

نعناع فلفلی می‌تواند به‌شکل برگ‌های خشک یا تازه موجود باشد که در غذا یا به‌عنوان چای به‌کار می‌روند. از روغن ضروری یا اسانس این گیاه در تنتورها (مایعی که از تأثیر الکل یا اتر بر جوهرهای مواد گیاهی یا حیوانی یا معدنی به‌دست آید) مرهم‌های سینه و کرم‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به‌شکل کپسول روکش‌دار روده‌ای نیز مصرف شود. این کپسول‌ها پس از بلعیدن در داخل روده باز می‌شوند.

نوشیدن چای و دمنوش نعناع فلفلی ممکن است باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز و دقت در افراد شود. نعناع فلفلی یک درمان سنتی محبوب برای تعدادی از بیماری‌هاست. گمان می‌رود این گیاه دارای اثرات آرام‌بخش باشد. این گیاه برای درمان نفخ شکم، درمان دردهای قاعدگی، درمان اسهال، تهوع، درمان اضطراب مرتبط با افسردگی، بهبود دردهای عضلانی و عصب، سرماخوردگی، سوء‌ِهاضمه و سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر به‌کار می‌رود.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات طبیعی موجود در دمنوش نعناع فلفلی باعث کاهش خستگی شده و به افزایش انرژی بدن کمک می کنند. ضد نفخ، ضد سرفه، ضد باکتری و ضدعفونی ‌کننده است و همینطور از منتول نعناع فلفلی برای تسکین عوارض سرماخوردگی، دردهای موضعی، رفع خستگی و ایجاد آرامش و نشاط استفاده می‌شود. نعناع فلفلی ضد اسپاسم گوارشی، ضد نفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ ضد سرفه، ضد خارش، ضد درد و مسکن قوی است.

باتوجه به‌گفته‌ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند (UMM) نعناع فلفلی، عضلات معده را آرام می‌کند و گردش صفرا را بهبود می‌بخشد. درنتیجه برای افرادی که سوء‌ِهاضمه دارند، مناسب است. بااین‌حال نباید افراد مبتلابه بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) از آن استفاده کنند.

نعناع فلفلی یه دلیل عطر و بوی قوی و همچنین خواص ضد میکروبی که دارد به سلامت دهان و دندان کمک می کند؛ نعناع فلفلی دارای خواص ضد باکتریایی است و با کاهش میکروب هایی که باعث ایجاد پلاک دندان می شوند، به رفع بوی بد دهان کمک کرده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

بسیاری از زنان بارداری که در طول دوران بارداری دچار حالت تهوع می‌شوند، می‌گویند که مصرف اَشکال مختلف نعناع فلفلی در کاهش حالت تهوع آنها مؤثر بوده است. بااین‌حال مطالعات در این زمینه غیرقاطع یا متناقض هستند. تحقیقات منتشرشده در مجله‌ی ACS Nano نشان می‌دهد که دانشمندان راهی برای بسته‌بندی ترکیبات ضدمیکروبی نعناع فلفلی و دارچین در کپسول‌های کوچک پیدا کرده‌اند که می تواند بیوفیلم‌ها (فیلم زیستی) را نابود کند و به‌طور مؤثری به ترمیم زخم کمک نماید.

کلیگلر و چادهارای، دو تن از محققانی که اثربخشی روغن نعناع فلفلی را برای مقاصد مختلف بررسی می‌کنند، هشدار می‌دهند که «روغن این گیاه برای بازکردن قاعدگی زنان به‌کار می‌رود و باید در طول حاملگی از آن اجتناب شود.» محققان مرکز تحقیقات سلامت باروری و ناباروری فاطمه زهرا در تهران به این نتیجه رسیدند که نعناع هیچ اثری روی تهوع و استفراغ در دوره‌ی بارداری ندارد. زنان باردار قبل از مصرف نعناع فلفلی به هر دلیل باید با پزشک‌شان مشورت کنند.

دمنوش نعناع فلفلی و دارچین با کنترل سطح قند خون باعث لاغری و کاهش وزن می شود. مواد لازم برگ های خشک نعناع فلفلی – ۱ قاشق چای خوری چوب دارچین سیلانی – ۱ عدد آب گرم – ۱ فنجان دستور تهیه ۱٫ چوب دارچین سیلانی را درون یک فنجان آب جوش بیندازید و به بگذارید ۵-۷ دقیقه بجوشد.

۲٫ ظرف را از روی حرارت بردارید و برگ های خشک نعناع فلفلی را به آن اضافه کنید، بگذارید ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. ۳٫ دمنوش نعناع فلفلی و دارچین آماده است، از صافی رد کنید و بنوشید.

طعم قوی منتول و خاصیت ضد باکتریایی چای نعناع باعث می شود که این چای روشی ایده آل برای بهبود بوی نفس شما باشد. عنصر ضد باکتری، میکروب هایی که می توانند منجر به هالیتوز (بوی بد دهان) شوند را از بین می برد، در عین حال منتول موجود در این چای بوی نامطبوع را از بین می برد و نفس شما تازه و پاک می شود!

آشنایی با دیگر خواص نعناع فلفلی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص نعناع فلفلی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص نعناع فلفلی

نعناع فلفلی (به انگلیسی :Peppermint) و (نام علمی:Mentha × piperita) گیاهی بومی اروپا و آسیاست، از گیاهان علفی و چند ساله محسوب می شود که دارای ساقه ای بنفش و برگ های سبز رنگ می باشد. گل های آن به رنگ بنفش و میوه ی کپسولی آن قرمز رنگ می باشد. نعنا فلفلی یا سوسنبر از پیوند و یا تلاقی نعناع آبی و نعناع معمولی به وجود آمده است. همانند دیگر اعضای خانواده نعناها، این گیاه نیز کاربرد های فراوانی در طب سنتی و طب مدرن دارد.

نعناع فلفلی تازه و خشک به عنوان طعم دهنده در تهیه انواع آدامس، آب نبات، شکلات، چای و دمنوش گیاهی بدون کافئین آن، اسانس و روغن نعنا فلفلی (بیشتر به صورت موضعی و برای آروماتراپی استفاده می شود) استفاده می شود. نعناع فلفلی را برای تهیه مکمل، انواع خمیر دندان، دهانشویه و محصولات بهداشتی مانند صابون به کار می برند. نعنا فلفلی حاوی ۵٪ اسانس روغنی فرار است که شامل فنلهای((p-Cymene و(Terpene) ترین الکل و تیمول کارواکرول می باشد و منگنز فراوان معادل ۱۵٪ تا ۶۰٪ است.

خواص نعناع فلفلی برای ریه و کرونا

منتول – ترکیب شیمیایی اصلی نعناع فلفلی – ضداحتقانی مؤثر است. ضداحتقان‌ها، غشاهای متورم را در بینی منقبض و جمع می‌کنند و درنتیجه تنفس راحت‌تر می‌شود. همچنین منتول یک خلط‌آور است. خلط‌آورها، مخاط و بلغم موجود در ریه‌ها را شل می‌کنند و آنها را بالا می‌آورند (به سمت گلو). خلط‌آورها برای افرادی که سرفه می‌کنند و در سینه‌شان خلط دارند، بسیار مفید هستند.

در مقاله‌ای که سال ۲۰۱۵ انجمن شیمی آمریکا آن را منتشر کرد، دانشمندان نتیجه گرفتند که «باتوجه به خواص ضدمیکروبی گسترده‌اش، اُلباس می‌تواند عامل مفیدی برای درمان عفونت‌های بدون عارضه‌ی (ساده و معمولی) پوست و دستگاه تنفسی باشد.» اُلباس شامل عصاره‌های چند روغن ضروری ازجمله روغن نعناع فلفلی، روغن اوکالیپتوس و روغن کاژوپوت است. این روغن‌های ضروری باید استنشاق شوند.

دمنوش نعنا‌ع فلفلی یکی از دمنوش‌هایی است کە سبب تقویت سیستم ‌ایمنی بدن فرد می‌شود و ضدکروناست. منتول، ترکیب‌ شیمیایی اصلی نعنا‌‌ع فلفلی، ضداحتقانی مؤثر است. ضداحتقان‌ها، غشاهای‌ متورم را در بینی منقبض و جمع می‌کنند و درنتیجه تنفس راحت‌تر می‌شود.

خواص نعناع فلفلی برای سرماخوردگی

چای نعناع فلفلی به عنوان یک ضد اسپاسم، می تواند احساس تحریک کنندگی که موجب سرفه می شود و به موجب آن بیماری تنفسی تشدید میشود، را از بین ببرد. با شل کردن عضلات گلو و قفسه سینه، می توانید علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین ببرید.

خواص نعناع فلفلی برای زنان

نعناع فلفلی یکی ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی است و می تواند به درمان دل درد و کمردرد شدید پریود کمک کند. در یک مطالعه بر روی ۱۲۷ زن مبتلا به قاعدگی دردناک مشخص شد که کپسول عصاره نعناع فلفلی به درمان درد پریود کمک زیادی می کند.

خواص نعناع فلفلی و چای سبز نیوشا

یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌هایی که در شرکت نیوشا بر پایه چای سبز تولید می‌شود دمنوش نعناع فلفلی نیوشا است. از مهمترین خواص این دمنوش می‌توان به کاهش اشتها و در واقع کاهش وزن، بهبود مشکلات گوارشی به خصوص معده و آرام‌بخش بودن اشاره کرد.

چای نعناع فلفلی نیوشا می تواند کمک زیادی به از دست دادن وزن و کاهش وزن نماید. چای نعناع فلفلی نیوشا باعث کاهش اشتها و کمک به سوزاندن کالری بیشتر می شود و برای لاغری بسیار موثر است.

نعناع فلفلی برای موهای زائد

مطالعات محققان در ترکیه نشان داد که نوشیدن چای نعناع به کاهش رشد غیرطبیعی مو در زنان کمک می‌کند. رویش موهای زائد در زنان (هیرسوتیسم) معمولا به دلیل اختلالات هورمونی و سندرم تخمدان پلی کیستیک ایجاد می شود. برای انجام این مطالعه ۴۲ زن بین سنین ۱۸ تا ۴۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که استفاده از چای نعناع به میزان دو بار در روز و به مدت یک ماه، سطح هورمون مردانه تستوسترون را ۲۹ درصد کاهش داده است.

به عبارت دیگر نعناع موجب کاهش سطح تستوسترون آزاد و کل در خون زنان می شود. بالا بودن هورمون تستوسترون در زنان موجب رویش موی زائد و غیرطبیعی بر روی شکم، سینه، صورت و گردن می شود. در حال حاضر برای درمان و کنترل موهای زائد در زنان از قرص های ضدبارداری و داروهای مهار کننده هورمون های مردانه استفاده می شود. به عقیده پژوهشگران، نعناع دارای پتانسیل استفاده به عنوان یک درمان مفید و طبیعی برای هیرسوتیسم (رویش موی زائد) در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

نعناع فلفلی و فشار خون

مصرف چای نعناع (یک ساعت بعد از غذا) یک درمان موثر برای فشار خون بالا نیز می باشد. اثرات آرامبخش منتول در چای نعناع کمک می کند تا بدن از تنش ایجاد شده رهایی یابد. بنابراین فشار خون بالا را به آسانی کنترل می کند. همچنین اثبات شده است که مصرف منتول خوراکی می تواند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شریانی را برای ۲۴ ساعت کاهش دهد. برای درمان فشار خون بالا بخوانید!

نعناع فلفلی و کبدچرب

نعناع فلفلی ممکن است با برخی داروهایی که کبد آنها را متابولیزه می‌‌کند تداخل داشته باشد.

نعناع فلفلی از کجا تهیه کنیم

نعناع فلفلی را می توانید از فروشگاه ها و عطاری های آنلاین خریداری کنید.

تفاوت ظاهری نعناع و نعناع فلفلی

نعناع (Spearmint) و نعناع فلفلی (Peppermint) هر دو عضو یک خانواده هستند و بنابراین از نظر ظاهری، نوع کشت، عطر و طعم و استفاده دارای ویژگی های نسبتاً یکسانی هستند. اما تفاوت ها و کاربردهای مختلفی دارند.

خواص نعناع فلفلی برای سردرد و میگرن

ثابت شده است که مالیدن روغن نعناع فلفلی رقیق‌شده روی پیشانی در درمان سردرد تنشی مؤثر است.

یک مقاله در «پزشک خانواده‌ی آمریکا» می‌گوید که روغن نعناع فلفلی دارای اثرات آرام‌بخشی در آرام‌کردن عضلات و تسکین افرادی است که در طول یک تنقیه باریم (آزمایشی رادیوگرافی جهت تشخیص بعضی از بیماری‌های روده بزرگ) دچار اسپاسم کولونی می‌شوند.

نویسندگان این مقاله به دو آزمایش اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد استفاده‌ی موضعی از روغن نعناع فلفلی می‌تواند به کاهش علا‌ئم سردرد تنشی کمک کند. یکی از آنها دریافت که روغن این گیاه در تسکین درد به‌اندازه‌ی تیلنول یا پاراستامول مؤثر است.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 آذر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.