; خاصیت بکینگ پودر و استفاده از بکینگ پودر چه خواصی برای سلامتی دارد - فال و خواب
کالری کلپوره ؛ میزان کالری ۱۰ گرم کلپوره از نظر طب سنتی چقدره

کالری کلپوره ؛ میزان کالری ۱۰ گرم کلپوره از نظر طب سنتی چقدره

کالری کلپوره کالری کلپوره ؛ میزان کالری ۱۰ گرم کلپوره از نظر طب سنتی چقدره همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

چای ماسالا دکتر خیراندیش و خواص و مضرات چای ماسالا از دیدگاه دکتر خیراندیش

چای ماسالا دکتر خیراندیش و خواص و مضرات چای ماسالا از دیدگاه دکتر خیراندیش

چای ماسالا دکتر خیراندیش چای ماسالا دکتر خیراندیش ؛ خواص و مضرات چای ماسالا از دیدگاه دکتر خیراندیش همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی و گانودرما و لاغری

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی و گانودرما و لاغری

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی ؛ گانودرما و لاغری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خاصیت بکینگ پودر

خاصیت بکینگ پودر ؛ استفاده از بکینگ پودر چه خواصی برای سلامتی دارد

خاصیت بکینگ پودر ؛ استفاده از بکینگ پودر چه خواصی برای سلامتی دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خاصیت بکینگ پودر

درباره طبع بکینگ پودر اطلاعات زیادی در دسترس نیست. جوش شیرین در طبع سنتی ایران دارای طبیعتی گرم است. یک قاشق چایخوری پودر بیکینگ دارای ۵ کالری و ۱۲ درصد از مقدار توصیه شده روزانه سدیم است. این مقدار کمی کلسیم و پتاسیم را به رژیم غذایی شما می‌دهد.

سرشار از مواد مغذی است یک قاشق چای خوری (۴٫۶ گرم) بیکینگ پودر دارای مواد مغذی زیر می باشد : کالری : ۲٫۴ کربوهیدرات : ۱٫۱ گرم سدیم : ۳۶۳ میلی گرم کلسیم : ۳۳۹ میلی گرم فسفر : ۴۵۶ میلی گرم

بیکینگ پودر نمک اسیدی و نوعی نشاسته خنثی و پودر قلیایی است که بیشتر در کیک پزی و شیرنی پزی، برخی غذا های خمیری و بعضی نان ها استفاده می شود. این پودر با یک عمل شیمیایی باعث آزاد شدن دی اکسید کربن شده که در مدت زمان کوتاه باعث سبک شدن و ور آمدن خمیر می شود همچنین بکینگ پودر بخاطر بازی بودنش تلخ مزه است

بکینگ پودر باعث پف کردن فلافل شده و مدت زمان طبخ آن را کاهش می‌دهد. کاهش مدت زمانی که این غذا باید در روغن شناور باشد، مانع از خشک شدن فلافل خواهد شد. نکته مهم در استفاده از این محصول استفاده از میزان و اندازه درست آن می باشد. استفاده کم از آن باعث سفت شدن کیک و نان و استفاده بیش از اندازه باعث تلخی کیک می شود. توصیه شده به ازای هر ۱۲۵ گرم آرد ۵ گرم بکینگ پودر استفاده شود.

ترکیب بیکینگ پودر و خمیر دندان می تواند مشکل جوش های پوستی را براحتی حل کند. این دو ماده ای هستند که براحتی در هر خانه ای پیدا می شوند. اما قبل از استفاده ، اول مطمئن شوید که پوستی حساس ندارید.

کمی بیکینگ پودر در آب بریزید ، سپس آن را روی پوست بازویتان امتحان کنید. اگر پس از استفاده از این ماده پوست تان قرمز یا دچار خارش شد یا درد گرفت فورا آن را از روی پوست تان بشویید. در این صورت پوست بسیار حساسی دارید و به هیچ عنوان نباید آن را روی پوست صورت تان بگذارید.

اگر اتفاقی نیفتاد محلول آماده شده را روی جوشهایتان بگذارید سپس برای نتیجه ای بهتر کمی خمیر دندان روی آن بمالید. بعضی ها می گویند شاید پوست تان دچار کمی خارش شود ، نگران نباشید بزودی رفع خواهد شد.

بکینگ پودر علاوه بر کاربرد غذایی خاصیت های مفیدی هم برای بدن دارد. مهمترین خاصیت این ماده برای بهبود ظاهری پوست صورت و از بین بردن آکنه ها و باکتری های موجود بر روی پوست می باشد. کافیست بکینگ پودر را با آب مخلوط تا حالت خمیری به خود بگیرد سپس به مدت ۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. در انتها صورت خود را با آب سرد شستشو نمایید.

بکینگ پودر که از بیکربنات سدیم (جوش شیرین) و یک اسید ساخته شده است فقط به رطوبت نیاز دارد تا واکنش شیمیایی رخ دهد. بی کربنات سدیم به دلیل نقش آن در حفظ عملکرد کلیه در مبتلایان به بیماری مزمن کلیه مورد مطالعه قرار گرفته است.

یک مطالعه آزمایشی بر روی ۱۹۴ فرد مبتلا به بیماری مزمن کلیه اثرات دو دوز اضافی بی کربنات سدیم را در ۲۸ هفته مشاهده کرد. نتایج نشان داد که دفع آمونیوم از طریق ادرار نشانگر بیماری کلیوی کاهش می یابد. نویسندگان مطالعه نتیجه می گیرند که بررسی اثرات بی کربنات سدیم بر بیماری مزمن کلیه نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

بیشتر جوش شیرین فروخته شده در فروشگاه ها دو کاره نامیده می شود که نشان دهنده یک فرآیند دو مرحله ای است. اولین واکنش زمانی رخ می دهد که بکینگ پودر در مایع حل شده و خمیر ایجاد شود. واکنش دوم در طول فرآیند گرمایش رخ می دهد. هر دو واکنش به ایجاد یک محصول پخته شده ی سبک و انعطاف پذیر کمک می کنند.

مصرف بکینگ پودر برای معده علاوه بر اینکه مفید نیست ، مضر هم هست. اسیدیته شدن معده : از همه مهم تر مصرف بیکینگ پودر باعث اسیدیته شدن معده و روده افراد می شود که در مورد افرادی که در این عضوها بیمای دارند اختلالات زیادی را ایجاد می کند. بخاطر وجود جوش شیرین در بکینگ پودر باعث زخم معده و روده می شود و تنش عصبی را بیشتر می کند.

بکینگ پودر که با نام بیکربنات سودا هم شناخته می شود یک پاک کننده ی قوی برای از بین بردن همه ی لکه هایی است که بدلیل خوردن چای ،قهوه و کشیدن سیگار بر روی دندان های شما ایجاد شده اند. نحوه ی استفاده بکینگ پودر را با آب یا آبلیمو مخلوط کنید.

در یک فنجان کوچک نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر و چند قطره آب یا آبلیمو بریزید.این محلول باید آنقدر غلظت داشته باشد که به راحتی مسواک را به آن آغشته کنید.مسواک خود را داخل محلول بزنید و روی تمام دندان های خود بکشید و مدت دو دقیقه صبر کنید سپس دهان خود را بشویید.همچنین می توانید بکینگ پودر را با خمیردندان خود مخلوط کنید.

آشنایی با دیگر خواص بکینگ پودر

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص بکینگ پودر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص بکینگ پودر

بیکینگ پودر (به انگلیسی : Baking Powder) یک نوع خمیرمایه شیمیایی است به این معنی که در حین پخت گاز تولید می کند. بکینگ پودر که از بیکربنات سدیم (جوش شیرین) و یک اسید ساخته شده است فقط به رطوبت نیاز دارد تا واکنش شیمیایی رخ دهد. در محصولات فری که نیازی به مخمر ندارند مانند کیک، مافین و نان های سریع جوش شیرین در ایجاد بافت سبک و ترد نقش دارد.

بیکینگ پور که در زبان لاتین به معنای پخت و پز می باشد نوعی مخمر است که عموم مردم برای ور آوردن خمیر در مدت زمان اندک از آن استفاده می کنند.از آنجا که بیکینگ پودر یک نوع باز است، به محض مخلوط شدن با مایعاتی که خاصیت اسیدی دارند، موجب آزاد شدن گاز دی اکسید کربن می‌شود که باعث ورآمدن خمیر و ایجاد حجم در نان یا کیک می‌شود.

بکینگ پودر سودا با اسامی چون جوش شیرین، بیکربنات سودا و سدیم بیکربنات شناخته شده و چهار برابر از بیکینگ پورد قوی تر عمل می کند از سودا در تهیه ماسک صورت و پوست استفاده می کنند و با این بکینگ پودر که صرفا برا پخت و پز شیرینی می باشد متفاوت است

جایگزین بکینگ پودر

جایگزین بکینگ پودر چیست روش اول: با ترکیب ۱ قاشق جوش شیرین با ۲/۱ قاشق کرم تاتار اگر قصد ندارید بلافاصله از مواد حاصل شده استفاده کنید با ترکیب یک قاشق نشاسته می توان از واکنش مواد جلوگیری کرده و مدت زمان بیشتری نگهداری کرد روش دوم: یک قاشق چایخوری جوش شیرین و ۲/۱ قاشق باترمیلک به همراه شیر ترش و یا ماست معمولی را مخلوط کنید. روش سوم: ۴/۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین با ۳/۱ قاشق شیره قند را ترکیب کنید

طرز تهیه بکینگ پودر

مواد لازم برای بیکینگ پودر: جوش شیرین ۱/۴ پیمانه (۱۳۰ گرم) نشاسته‌ی ذرت ۴/۱ پیمانه (۲۷.۵ گرم) کرم تارتار ۲/۱ پیمانه (۸۱ گرم) طرز تهیه بیکینگ پودر: مواد را الک کنید. این کار باعث می‌شود که هوای بین پودر‌ها از بین بروند و توده‌ای در مخلوط شما ایجاد نشود و همه مواد تشکیل دهنده به طور کامل ترکیب شود. مواد را مخلوط کنید. با استفاده از یک همزن دستی همه‌ی مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

بیکینگ پودر خود را در ظرفی در دار نگهداری کنید. تا رطوبت وارد ظرف نشود شما می‌توانید از این پودر به مدت ۷ تا ۱۰ هفته استفاده کنید. اگر می‌خواهید بکینگ پودر به میزان کم تهیه کنید می‌توانید از این میزان استفاده کنید. ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین، ۱ قاشق چایخوری نشاسته‌ی ذرت و ۲ قاشق چایخوری پودر کرم تارتار. پودر پخت یا بکینگ پودر، غیر سمی است و طعم کمی تلخ دارد. نباید آن را به شکل پودر خورد. این ساخته شده است تا با سایر مواد مخلوط شود.

تعیین جنسیت با بکینگ پودر

تعیین جنسیت با بکینگ پودر (مثل جوش شیرین) : از منشا این روش اطلاع دقیقی در دست نیست. اگر پس از ترکیب ادرارتان با پودر بیکینگ حباب تشکیل شد جنین پسر، در غیر این صورت دختر است.

بکینگ پودر برای دندان

بکینگ پودر که با نام بیکربنات سودا هم شناخته می شود یک پاک کننده ی قوی برای از بین بردن همه ی لکه هایی است که بدلیل خوردن چای ،قهوه و کشیدن سیگار بر روی دندان های شما ایجاد شده اند. نحوه ی استفاده بکینگ پودر را با آب یا آبلیمو مخلوط کنید.

در یک فنجان کوچک نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر و چند قطره آب یا آبلیمو بریزید.این محلول باید آنقدر غلظت داشته باشد که به راحتی مسواک را به آن آغشته کنید.مسواک خود را داخل محلول بزنید و روی تمام دندان های خود بکشید و مدت دو دقیقه صبر کنید سپس دهان خود را بشویید.همچنین می توانید بکینگ پودر را با خمیردندان خود مخلوط کنید.

بکینگ پودر برای موهای زائد

ماسک پودر قهوه و جوش شیرین نه تنها به از بین بردن موهای زائد صورت کمک می کند، بلکه می توان از آن در نواحی دیگر مانند زیر بغل، پشت و … نیز استفاده کرد.مواد تشکیل دهنده: ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه (۲۰ گرم) ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین (۵ گرم) آب به میزان لازم

روش استفاده: پودر قهوه و جوش شیرین را تا زمانی که یک خمیر کرمی شکل بگیرد، مرطوب کنید. سپس، این خمیر را با حرکات دایره ای ملایم روی پوست بالای لب های خود بمالید. اجازه دهید خمیر برای چند دقیقه خشک شود و سپس صورت خود را شستشو دهید. از این روش تا سه بار در هفته می توانید استفاده کنید.

بکینگ پودر برای فلافل

بکینگ پودر باعث پف کردن فلافل شده و مدت زمان طبخ آن را کاهش می‌دهد. کاهش مدت زمانی که این غذا باید در روغن شناور باشد، مانع از خشک شدن فلافل خواهد شد.

بکینگ پودر برای پف کیک

اگر بیکینگ پودر کهنه و خراب باشد کیک پف نمی کند. بیکینگ پودر را در جای خنک یا یخچال در ظرف سربسته قرار دهید تا برای مدت طولانی تری سالم بماند.

بکینگ پودر در کباب کوبیده

تا می توانید از تخم مرغ، بکینگ پودر، پودر نان آسیاب شده و به خصوص جوش شیرین استفاده نکنید. زیرا طعم واقعی کباب کوبیده را از دست می دهید. همچنین جوش شیرین کباب را تلخ، بکینگ پودر آن را سفت و تخم مرغ بد بو می کند.

فرق بکینگ پودر و جوش شیرین

جوش شیرین و بکینگ پودر دو ماده ای است که نامشان آشناست و به علت داشتن نقش تخمیری در بیشتر غذاهایی که نیاز به تخمیر دارد استفاده می شود. اگرچه این دو ماده به طور وسیع در آشپزی کاربرد دارد، اغلب مصرف کنندگان فرق بین این دو را نمی دانند و با جایگزین کردن یکی به جای دیگری نتیجه مطلوبی نمی گیرند. جوش شیرین بیکربنات سدیم خالص است که واکنش جوشان نشان می دهد و دی اکسید کربن ایجاد می کند. به علت این واکنش شیمیایی در نوشیدنی های گازدار و درمان های ضداسید استفاده می شود و این درست همان واکنشی است که به ورآمدن شیرینی جات کمک می کند.

بکینگ پودر پیچیده تر است و از جوش شیرین، اسید تارتاریک، سدیم، آلومینیوم سولفات و کلسیم فسفات تشکیل شده است.بکینگ پودر عمر مفید محدودی بین ۶ تا ۱۲ ماه دارد و باید در جای خنک و خشک و ظرف دربسته نگهداری شود. جوش شیرین عمر مفید نامشخص دارد و باید در مکان خنک و خشک و ظرف در بسته نگهداری شود.

بکینگ پودر و جوش شیرین هر ۲ به کیک حجم می دهند.جوش شیرین ۴ برابر قوی تر است. بکینگ پودر به تنهایی نمیتواند باعث پف کردن کیک شما بشود احتیاج به چیزی مثل سفیده تخم مرغ دارد که با هم زدن و حباب وارد کردن بتوان پف لازم را به کیک بدهیم. از بکینگ پودر باید ۴ برابر بیشتر از جوش شیرین استفاده کرد تا نتیجه مساوی بدهد. برای ۱۵۰ گرم آرد سفید ۱ قاشق مرباخوری بکینگ پودر کافیست.

اصولا جوش شیرین به مواد اسیدی مانند سرکه، ماست، کاکائو، عسل، آب مرکبات و … واکنش خوبی نشان می دهد و به محض مخلوط شدن با مواد اسیدی، دی اکسید آزاد می کند و واکنش تخمیری آن شروع می شود اما این واکنش زمان زیادی طول نمی کشد.

به همین علت است که وقتی در تهیه کیک یا نانی از جوش شیرین استفاده میکنید، باید بعد از اضافه کردن جوش شیرین سریع عمل کنید و آن را هر چه زودتر به فر منتقل کنید تا خاصیتش از بین نرود و تاثیر خود را روی آن ماده غذایی بگذارد. برای انجام این آزمایش کافی است ۱/۲ قاشق مرباخوری سرکه را به ۱ لیوان آب ولرم اضافه کنید و سپس مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید در صورت جوشیدن و بالا آمدن متوجه سلامت جوش شیرین خواهید شد.

بیکینگ پودر ماده ای است که در آب هم واکنش نشان می دهد پس برای امتحان آن کافی است ۱ قاشق چایخوری از این ماده را با ۱/۲ لیوان آب مخلوط نماییدکه در صورت جوشیدن و بالا آمدن متوجه سالم بودن آن می شوید.

بکینگ پودر و وانیل

طعم بکینگ پودر کمی تلخ دارد. پودر وانیل یک ادویه فوق العاده است. به دلیل عطر خوب و طعم دلپذیرش در شیرینی ها بسیار استفاده می شود. وانیل (به فرانسوی: Vanille) یا ورق قٌماری میوه گیاهی است از خانواده ثعلب هاOrchidaceae، این گیاه دارای پایه‌ای رونده بوده بومی جنگلهای مرطوب قاره آمریکا است. دانه‌های این گیاه را پس از فرآوری تخمیر می‌کنند تا عطر مطبوع آن‌ها بیرون بیاید و عموماً به صورت پودر یافت می‌شود و در بعضی موارد آن را با الکل اتیل و آب مخلوط کرده که به صورت عصاره وانیل به بازار عرضه می‌شود که عموماً حاوی ۳۵٪ الکل می‌باشد.

عصاره وانیل ممکن است دارای شکر، شربت ذرت یا پروپیلن گلیکول نیز باشد. معروفترین کاربرد این گیاه در ایران در شیرینی پزی و ساخت بستنی است. سرخپوستان توتوناک سازندگان اولیه وانیل بودند. وانیل پس از زعفران گران‌قیمت‌ترین ادویه است. بیکینگ پودر (به انگلیسی : Baking Powder) یک نوع خمیرمایه شیمیایی است به این معنی که در حین پخت گاز تولید می کند. بکینگ پودر که از بیکربنات سدیم (جوش شیرین) و یک اسید ساخته شده است فقط به رطوبت نیاز دارد تا واکنش شیمیایی رخ دهد. در محصولات فری که نیازی به مخمر ندارند مانند کیک، مافین و نان های سریع جوش شیرین در ایجاد بافت سبک و ترد نقش دارد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.