; عصاره نعناع چیست و همه چیز درباره مصرف عصاره نعناع - فال و خواب
بادام درختی در بدنسازی و وجود پروتئین و مواد مغذی در بادام درختی مفید برای بدنسازی

بادام درختی در بدنسازی و وجود پروتئین و مواد مغذی در بادام درختی مفید برای بدنسازی

بادام درختی در بدنسازی بادام درختی در بدنسازی ؛ وجود پروتئین و مواد مغذی در بادام درختی مفید برای بدنسازی همگی در سایت فال و …

خواص دمنوش بابونه ناشتا و فواید استفاده از جوشانده بابونه به صورت ناشتا

خواص دمنوش بابونه ناشتا و فواید استفاده از جوشانده بابونه به صورت ناشتا

خواص دمنوش بابونه ناشتا خواص دمنوش بابونه ناشتا ؛ فواید استفاده از جوشانده بابونه به صورت ناشتا همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خیار تلخ و دیابت و فواید مصرف خیار تلخ برای قند خون کودکان چیست

خیار تلخ و دیابت و فواید مصرف خیار تلخ برای قند خون کودکان چیست

خیار تلخ و دیابت خیار تلخ و دیابت ؛ فواید مصرف خیار تلخ برای قند خون کودکان چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

عصاره نعناع چیست

عصاره نعناع چیست ؛ همه چیز درباره مصرف عصاره نعناع

عصاره نعناع چیست ؛ همه چیز درباره مصرف عصاره نعناع همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

عصاره نعناع چیست

اسانس نعناع با توجه به خواص شفا بخش خود بسیار مناسب برای سلامتی بدن است. با توجه به خواص دارویی این اسانس، از آن در بسیاری از صنایع در سراسر جهان شروع درمان های جدید با این داروها در ۳ سال گذشته کرده اند.

این اسانس به ۳ شکل شفاهی، موضعی و تنفسی استفاده می شود. اسانس نعناع دارای خواص تسکین دهنده ، ضد میکروبی ،ضد التهابی است و برای درمان گرفتگی بینی و بهبود مشکلات گوارش مفید است. با توجه به اینکه اسانس نعناع مولکول های کوچکی را در خود جای داده اند، به راحتی در دماهای طبیعی تبخیر می شوند و از طریق تنفس یا از طریق پوست وارد جریان خون می شوند و به این ترتیب نتایج آن ها به سرعت ظاهر می شود.اما از آنجا که اسانس ها را نمی توان خالص مصرف کرد، باید رقیق شوند. این محصولات اثرات بسیار سریع و قوی دارند .

نعنا یا نعناع با نام علمی Mentha از راسته نعناسانان و تیره نعناعیان است و یکی از سبزیجات مناسب برای مصرف خوراکی است. اسانس نعناع به کمک تقطیر برگ ها و سر شاخه های این گیاه آماده می شود. این اسانس شفاف، بی رنگ یا زرد مایل به سبز کم رنگ است و بسیار معطر با عطری تند و طراوت بخش و خنک کننده است.

آشنایی با دیگر خواص عصاره  نعنا در طب سنتی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص عصاره نعنا آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

خواص عصاره نعناع برای پوست

شما می توانید برای جلوگیری از تحریک ها و خارش های پوستی، از عصاره نعناع استفاده کنید.

خواص نعناع برای پوست بسیار است و به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. برگ نعناع با حذف سلول‌های مرده پوست به تمیز شدن پوست کمک کرده و اسید سالیسیلیک موجود در آن باعث تولید و رشد سلول‌های جدید پوست می‌شود. این ماده همچنین برای رفع آلرژی‌های پوستی و رفع آکنه و جوش عالی است و از عفونت‌های پوستی پیشگیری می‌کند.

شما می‌توانید از ماسک نعنا برای ایجاد شادابی و نشاط پوستی و جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی کمک بگیرید. کافیست تا برای تهیه این ماسک، برگ نعناع را با آب گل رز مخلوط کرده و روی صورت بمالید و بعد از چند دقیقه با آب شست و شو دهید. جهت نتیجه بهتر می‌توانید طور منظم از این ماسک استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید از گیاه نعنا برای افزایش رشد و تقویت موهایتان نیز استفاده کنید. با توجه به مطالعات انجام گرفته، روغن نعناع بر روی فولیکول‌های مو تاثیر گذاشته و باعث تقویت و افزایش رشد موهایتان می‌گردد. به عبارتی روغن نعناع زمانی که با روغن‌های اسانسی دیگر مثل روغن درخت چای، روغن نارگیل، روغن کرچک یا روغن ویتامین E مخلوط شود، به‌عنوان یک تونیک موی عالی عمل می‌کند.

برگ‌های نعنا باعث پاک‌ سازی سلول‌های مرده، حذف کثیفی‌ها از منافذ پوست و بازسازی پوست شما به رنگی روشن و طبیعی می‌گردد. علاوه بر این، استفاده از این ماسک‌ نعنا، منافذ پوست را سفت کرده و باعث حفظ رطوب می‌شود. به همین دلیل می‌توان از عصاره نعناع و خواص آن به طور مستقیم و یا محصولات بهداشتی حاوی عصاره نعناع، برای از بین بردن ترک‌ های پوستی یا سایر نواحی زبر و خشک پوست مانند آرنج، زانو و قوزک پا استفاده کرد.

خواص عصاره نعناع برای مو

عصاره نعناع هندی باعث افزایش انقباض ماهیچه ها شده و در نتیجه به کاهش ریزش مو کمک می کند. علاوه بر این به دلیل خواص ضد عفونی کننده به کاهش شوره سر نیز کمک می کند. برای کاهش ریزش موها ۴ قطره روغن نعناع هندی را با ۳ قاشق غذاخوری روغن آووکادو برای موهای خشک یا ۳ قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو برای موهای چرب مخلوط نمایید و هفته ای ۳ تا ۴ بار بر کف سر ماساژ دهید و اجازه دهید این ترکیب کل شب را روی سرتان بماند و صبح روز بعد شست و شو دهید و به تدیج هم ریزش موهایتان کم می شود و هم موهایی نرم و ابریشمین خواهید داشت.

یکی از خواص روغن نعنا فلفلی این است که شوره سر را درمان می‌کند. زیرا این روغن یک آنتی‌باکتریال و ضد میکروب است. بنابراین پوست کف سر را از آلودگی‌ها پاک می‌کند و بستر مناسبی برای شوره ایجاد نمی‌شود. همچنین میزان چربی پوست کف سر کنترل می‌شود.

طرز تهیه عصاره نعناع

اصولی ترین روش تهیه اسانس ها و طعم دهنده ها همچون طعم دهنده کالباس لیونر تقطیر کردن است. برای تهیه اسانس نعنا منحصر به فرد از سه نوع تقطیر کردن استفاده می کنند: آّب، بخار و آب، بخار مستقیم.
برای تولید اسانس نعناع ابتدا بخار را از گیاه عبور می‌ دهند. سپس بخار، اسانس گیاه نعناع را در حالت تعلیق نگه میدارد (یعنی قطره ‌های اسانس در بخار ترکیب نمی ‌شوند بلکه به صورت قطره ‌های روغن تولید می ‌شوند.) وقتی که بخار سرد شود اسانس به حالت مایع در می آید و اسانس آماده می شود و پس از مدتی به بازار عرضه می شود.

عصاره نعناع برای سینوزیت

روغن نعناع مانند نعناع فلفلی برای درمان سینوزیت ایده آل است. روغن نعناع فلفلی ضد ویروسی ، ضد باکتری و ضد التهاب است ، بنابراین با کاهش تورم دردناک در سینوس ها ، میکروب ها را پاک می کند و به طور همزمان باعث تسکین درد و بهبود می شود.
روغن نعناع به ویژه به عنوان ضد احتقان موثر است. زیرا دارای غلظت بالایی از منتول است که برای هزاران سال در بسیاری از فرهنگ ها از آن استفاده دارویی می شده است. منتول دارای یک اثر خنک کننده است که حفره های سینوسی و سرفه های آرام را باز می کند.
روغن نعناع فلفلی را می توان بصورت موضعی استفاده کرد وقتی با روغن حامل مخلوط شود و هنگام استفاده روی سینه یا زیر بینی مفید باشد. این ماده همچنین برای استفاده طولانی مدت بی خطر است و آن را برای بیماران مبتلا به مشکلات مزمن سینوس بسیار مفید می کند.

عصاره نعناع برای بخور

یک قطره از عصاره را در یک استکان آبجوش ریخته و از طریق بینی و دهان بو کنید و مثل بخور دادن نفس بکشید تا رایحه عصاره از طریق مجاری بینی و دهان مسیر را طی کرده و ویروس های موجود در این مجاری را از بین ببرد بعد از خنک شدن آب حاوی عصاره با آن اطراف بینی و پیشانی خود را ماساژ دهید.

عصاره نعناع و کرفس

نعنا و کرفس از جمله گیاهانی است که اثربخشی آنها در برطرف کردن درد و التهاب به اثبات رسیده است. اسانس نعنا دارای اثرات ضد التهاب، ضد درد موضعی و آنتی اسپاسم بوده و انقباضات عضلانی را مهار می‌کند. همچنین اسانس کرفس هم آرام بخش، ضد اسپاسم و ضد التهاب است و ترکیب این دو اسانس با هم موجب هم افزایی قابل ملاحظه اثرات درمانی آنها می‌شود. لوسیون سی ام باریج اسانس از اسانس نعنا و کرفس تهیه شده و مسکن دردهای عضلانی اسکلتی و علائم استئوآرتریت زانو و همین طور بهبود دهنده گرفتگی عضلانی و کشیدگی تاندونی است.

خواص عصاره نعناع برای معده

مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که عصاره نعنا دستگاه گوارش انسان را تسکین می‌دهد و درد را بهبود می‌بخشد. عصاره نعناع همچنین از انقباض عضلات صاف جلوگیری کرده و به درمان اسپاسم روده کمک می‌کند. بررسی ۹ مطالعه بر ۹۲۶ فرد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر نشان داد که نعنا و فرآورده‌های آن تاثیر چشگیری در کاهش علائم این بیماری دارد.

علاوه بر این، کپسول‌های حاوی عصاره نعناع باعث کاهش میزان و شدت تهوع و استفراغ در ۲۰۰ فرد تحت شیمی درمانی شد. درحالی که هیچ مطالعه‌ای بر عصاره نعناع و اثرات آن در مشکلات گوارشی انجام نشده، می‌توان این اثرات را به آن نیز تعمیم داد.

خواص عصاره نعناع برای میگرن و سردرد

از آنجا که نعناع به عنوان یک تسکین‌دهنده و شل‌کننده عضلات عمل می‌کند، ممکن است عصاره‌ی آن و عرق نعناع انواع خاصی از سردرد‌ها را نیز بهبود دهند. منتول موجود در نعناع باعث افزایش جریان خون و احساس خنکی می‌شود و احتمالا درد را کاهش می‌دهد.

در یک مطالعه بالینی بر ۳۵ فرد مبتلا به میگرن، اعمال عصاره نعناع به پیشانی و گیجگاه موجب بهبود درد ظرف مدت دو ساعت شد. همچنین ممکن است رایحه‌ی نعناع به شل شدن عضلات و تسکین درد کمک کند؛ اگرچه هنوز مدرک علمی مبنی بر این اثر در دست نیست.

خواص عصاره نعناع برای خوشبو کردن دهان

عصاره نعناع، علاوه بر این که رایحه‌ دلپذیری دارد، دارای خواص ضد باکتریایی است که به از بین بردن میکروب‌های ایجاد کننده پلاک دندان کمک می‌کند و در نتیجه قادر است بوی بد دهان را درمان کند. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف عصاره‌ نعناع و شستشوی دهان با آن، می‌تواند به مرور زمان به خوشبو شدن تنفس و دهان کمک کند.

گر چه هیچ شواهد علمی مبنی بر تاثیرات عرق نعناع و دمنوش آن بر بوی بد دهان وجود ندارد، متخصصان معتقدند که ترکیبات موجود در این مواد می‌توانند همان اثر را داشته باشند.

خواص عصاره نعناع برای افزایش انرژی

چای و عرق نعناع ممکن است سطح انرژی را بهبود بخشند و خستگی روزانه را کاهش دهند. درحالی که هیچ مطالعه‌ای به طور اختصاصی این دو را مورد بررسی قرار نداده است، تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات طبیعی موجود در نعناع اثرات مفیدی بر سطح انرژی دارند.

در یک مطالعه، ۲۴ جوان سالم با مصرف کپسول روغن نعناع، خستگی کمتری را در طول آزمایشات شناختی تجربه کردند. در تحقیق دیگری، رایحه درمانی با روغن نعناع، موجب کاهش میزان خواب‌آلودگی در افراد شد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 16 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.