; قیمت لکسوس nx300 چقدر است؟ - فال و خواب
با استادکار پاکیزگی ساختمانتان را بیمه کنید

با استادکار پاکیزگی ساختمانتان را بیمه کنید

با استادکار پاکیزگی ساختمانتان را بیمه کنید حتما برای شما هم اتفاق افتاده که وارد ساختمانی اعم از مسکونی یا اداری شده باشید و نظم …

راهنمای بازدید از شمس العماره

راهنمای بازدید از شمس العماره

راهنمای بازدید از شمس العماره شمس العماره نام یکی از بناهای جذاب و جالب تهران قدیم است که در سال ۱۲۸۲ توسط ناصرالدین شاه بنا …

دیگر کرم پودر نخرید

دیگر کرم پودر نخرید

دیگر کرم پودر نخرید. کرم پودرها بر اساس ویژگی هایی که دارند، کاربرد متفاوتی هم دارند. می توانیم کرم پودرها را به ۴ دسته تقسیم …

قیمت لکسوس nx300 چقدر است؟

unnamed

لکسوس nx300 یک خودرو در سایز کراس اوور است که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت خودروسازی لکسوس به دنیا عرضه شد. این خودروی جوان ژاپنی، اصالتش به کمپانی تویوتا برمی‌گردد که برند مادر لکسوس محسوب می‌شود. لکسوس nx300 از دسته خودروهای نیمه لوکس ژاپنی است که مدت کوتاهی بعد از عرضه، توانست جای خود را در بین طرفداران خودروهای شیک و باپرستیژ باز کند. این مسئله که قیمت لکسوس nx300 اندکی بالا است، حقیقتاً نمی‌تواند مانع عاشقان این غول شرقی شود که حداقل در مورد آن کمی اطلاعات کسب کنند! لکسوس nx300 که مهم‌ترین مشخصه فنی آن موتور هیبریدی‌اش است، در دو تیپ معمولی و اسپرت در بازار وجود دارد. البته نمایندگی رسمی تویوتا در ایران که ایرتویا نام دارد، این خودرو را با موتور بنزینی هم به بازار روانه کرده است.

اگر فکر می‌کنید با نگاه به لکسوس nx300 به یاد یک تصویر آشنا می‌افتید، باید گفت که طراحی این خودروی جذاب و جوان با الهام از الماسِ برش خورده انجام‌ شده است. ژاپنی‌های باتجربه در ساخت این خودرو از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند تا یک کامپکت SUV خوش‌چهره، قدرتمند و لوکس را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. به همین دلیل بود که در سال ۹۵ و از بدو ورود لکسوس nx300 به بازار ایران، به‌سرعت نسخه‌های آن به فروش رسید و حتی توانست از برخی خودروهای لوکس دیگر مانند محصولات شرکت BMW نیز محبوب‌تر شود. در ادامه این مقاله از دریچه‌ای جدید به این خودرو نگاه می‌کنیم تا بررسی کنیم که قیمت لکسوس nx300 نسبت به ارزش خرید آن مناسب است یا خیر؟

مشخصات فنی لکسوس nx300

لکسوس مجموعه‌ای از خودروها را تولید کرده است که تحت عنوان سری ان ایکس (NX) شناخته می‌شوند. یکی از معروف‌ترین محصولات این سری، لکسوس nx300 است که موتور آن با تنفس طبیعی می‌تواند بیشینه توان ۱۹۷ اسب بخار را تولید کند که برق از سر خیلی‌ها می‌پراند! گشتاور تولیدی توسط آن برابر با ۲۱۰ نیوتن متر است و نیروی محرکه موتور با کمک یک گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر سرعتی که می‌توانید در جاده‌های ایمن و مناسب از لکسوس nx300 انتظار داشته باشید، برابر با ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. همان‌طور که مشخص است، سیستم پیشرانش قوی، یکی از عواملی است که به‌طورجدی بر قیمت لکسوس nx300 تأثیر مثبت می‌گذارد.

طراحی ظاهری و امکانات لکسوس NX

زمانی که به موضوع قیمت لکسوس nx300 می‌پردازیم، مسلماً یکی از فاکتورهایی که بر قضاوت ما تأثیر می‌گذارد، مسئله طراحی ظاهری این خودرو است. همان‌طور که گفتیم، این الماس ژاپنی، ازنظر طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نگاهی به جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل آن بیندازید که ظاهری سرشار از ابهت و پرستیژ به آن داده است. خطوط شکسته‌ای که به زیبایی به‌هم‌پیوسته‌اند و بدنه لکسوس nx300 را عضلانی و حجیم کرده‌اند، در ترکیب با چشمان کشیده و خشم‌آلود آن، چهره‌ای درنده به لکسوس nx300 بخشیده‌اند.

این طراحی باکیفیت تنها به بدنه خودرو محدود نمی‌شود. داخل کابین آن هم به همین اندازه شیک و خواستنی است. صندلی‌های آن از جنس چرم باکیفیت هستند و صندلی‌های آن با طراحی ارگونومیک، به‌خوبی بدن را در بر گرفته و اجازه نمی‌دهند که در طول سفر دچار خستگی شوید. در کنار این صندلی‌ها، وجود تهویه مطبوع، تنظیم برقی صندلی‌ها، وایرلس موبایل و صفحه‌نمایش ۴٫۲ اینچی هم از دیگر امکاناتی هستند که یک سفر سرگرم‌کننده با لکسوس nx300 را نوید می‌دهند.

lexus-nx-300h-2018-1

۸ عدد کیسه هوایی، ترمز خودکار اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل، کنترل ایستایی و سرعت در مسیرهای شیب‌دار، سه مود رانندگی مختلف، صفحه‌نمایش لمسی، سنسورهای باران، کمکی پارک، سنسور نور و بسیاری موارد دیگر، تنها بخشی از امکاناتی هستند که در این کراس اوور دوست‌داشتنی وجود دارند. بنابراین در این بخش نیز لکسوس nx300 عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهد.

تنها ضعفی که در داخل کابین مشاهده می‌شود و می‌تواند روی پایین آمدن ارزش و قیمت لکسوس nx300 تأثیر ناچیزی داشته باشد، این است که داشبورد آن به‌طورکلی روی اصول ارگونومیک طراحی نشده و دسترسی به دکمه‌ها و امکانات روی آن برای راننده کمی دشوار است.

مصرف سوخت و محیط‌زیست

هرکسی به‌عنوان خریدار خودرو، در وهله اول به امکانات و ظاهر و قیمت آن توجه می‌کند و میزان تطبیق‌پذیری با محیط‌زیست برای او در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد. کمپانی‌های بزرگی در سراسر دنیا وجود دارند که تلاش می‌کنند این نگاه را تغییر داده و توجه خریداران را به خودروهای سبز یا حداقل نیمه سبز جلب کنند. به همین دلیل است که در زمان بررسی قیمت لکسوس nx300، نیم‌نگاهی نیز به عملکرد آن در زمینه محیط‌زیست داریم. این خودرو باوجود سیستم پیشرانش بسیار قدرتمندی که دارد، در حالت ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، تنها ۹٫۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. در پیمایش‌های درون‌شهری نیز مصرف سوخت آن ۱۰٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. لکسوس nx300 در سفرهای جاده‌ای مصرف سوخت پایین‌تری دارد که برابر با ۸٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. نکته مهم در مورد آن این است که در مدل هیبریدی، دی‌اکسید کربن بسیار کمتری تولید می‌کند و می‌تواند به‌عنوان یک خودروی قرن بیست و یکمی، مقدمه خوبی برای تولید خودروهای کاملاً سبز و البته پرقدرت باشد.

تجربه رانندگی لکسوس NX300

طبق نظرات خریداران این خودرو، تجربه رانندگی با لکسوس باوجود وزن بسیار بالایش (۱۸۹۶ کیلوگرم) کاملاً قابل‌قبول است. این خودرو که شتاب صفر تا صد را در مدت ۹٫۳ ثانیه طی می‌کند، بسیار چابک محسوب می‌شود. اما خریداران این خودرو اعلام کرده‌اند که سواری با آن خصوصاً در پیچ‌ها و با سرعت بالا کمی سخت است و خودرو در این زمان تمایل به بیرون پیچ دارد.

لکسوس+NX

بلاخره قیمت لکسوس NX300 چقدر گران است؟!

بسیاری از کاربران به این خودرو در بخش‌های مختلف طراحی ظاهری، عملکرد فنی و امکانات رفاهی نمراتی بیشتر از ۷ (از ۱۰) داده‌اند که نشان از مقبولیت این خودرو دارد. بنابراین جای تعجب نیست که باوجود آشفتگی بازار خودرو، قیمت لکسوس nx300 از بین خودروهای میلیاردی سر در بیاورد. در حال حاضر قیمت این خودرو بین ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان متغیر است. بااین‌حال، این خودرو مزایای ویژه‌ای دارد که آن را هم‌رده لوکس‌ترین خودروهای دنیا قرار می‌دهد. به‌علاوه معایب آن به‌قدری کم است که می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. به همین دلیل با نظرات کارشناسان می‌توان گفت که این خودرو در رده قیمتی بسیار مناسبی قرار دارد.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.