; خواص زردک برای زنان و فواید مصرف زردک برای حفظ سلامت زنان - فال و خواب
قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی و قهوه گانودرما بیز برای زگیل تناسلی

قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی و قهوه گانودرما بیز برای زگیل تناسلی

قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی ؛ قهوه گانودرما بیز برای زگیل تناسلی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

کلم برگ و لاغری ؛ طرز استفاده از کلم برگ برای لاغری و چربی سوزی

کلم برگ و لاغری ؛ طرز استفاده از کلم برگ برای لاغری و چربی سوزی

کلم برگ و لاغری کلم برگ و لاغری ؛ طرز استفاده از کلم برگ برای لاغری و چربی سوزی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

عوارض ملاس سیاه ؛ مصرف زیاد ملاس سیاه برای بدن چه مضراتی دارد

عوارض ملاس سیاه ؛ مصرف زیاد ملاس سیاه برای بدن چه مضراتی دارد

عوارض ملاس سیاه عوارض ملاس سیاه ؛ مصرف زیاد ملاس سیاه برای بدن چه مضراتی دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص زردک برای زنان

خواص زردک برای زنان ؛ فواید مصرف زردک برای حفظ سلامت زنان

خواص زردک برای زنان ؛ فواید مصرف زردک برای حفظ سلامت زنان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص زردک برای زنان

فرزجه زردک دشتی، رحم را تنقیه می‌کند و احتمال باردار شدن زنان را افزایش میدهد. اگر زردک دشتی و برگ گیاه آن را بپزید، ضماد آن، خونمردگی ناشی از سردی هوا را از هم باز می کند. مربای زردک دشتی، به سرعت هضم می شود و برای بهبود استسقاء و دل پیچه مفید است.

دوقو، فضولات سینه را دفع می‌کند، احتمال باردار شدن زنان را می افزاید، باعث تسهیل در زایمان میشود.

آشنایی با دیگر خواص زردک در طب سنتی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص زردک آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با زردک

هویج زردک یا هویج ایرانی نسبت به هویج فرنگی بزرگتر است و زنگش به جای نارنجی زرد است و در فصل زمستان برداشت می شود. زردک هویج محلی ایرانی است که از نظر اندازه بزرگتر از هویج فرنگی است و برخلاف هویج فرنگی که رنگی نارنجی دارد ، زردک رنگی زرد و گاهی همراه با هاله هایی بنفش دیده می شود.

در منابع طب سنتی ایرانی زردک را به نام جزر یا گزر می نامند.

زردک از نظر خواص شباهت زیادی به هویج فرنگی دارد ولی مزاج آن گرم تر از هویج فرنگی است.

طعم هویج زردک ترکیبی از طعم هویج فرنگی و سیب زمینی است.

فصل برداشت زردک زمستان است و جایگاه ویژه ای د ر طب سنتی ایران دارد.

هویج زردک کوچک تر شیرین تر از انواع بزرگتر آن است. شما میتوانید هویج زردک را جایگزین هویج فرنگی کنید و در انواع غذاها مثل شیرین پلو ، هویج پلو یا حلوای هویج و مربا هویج از آن استفاده کنید.

هویج زرد معمولا در کاشان و قم کشت می‌شود و در فصل زمستان قابل برداشت است. زردک نسبت به هویج نارنجی شیرین‌تر است. به طور معمول در پاییز و زمستان موجود است.

خواص زردک برای زنان

فرزجه زردک دشتی، رحم را تنقیه می‌کند و احتمال باردار شدن زنان را افزایش میدهد. اگر زردک دشتی و برگ گیاه آن را بپزید، ضماد آن، خونمردگی ناشی از سردی هوا را از هم باز می کند. مربای زردک دشتی، به سرعت هضم می شود و برای بهبود استسقاء و دل پیچه مفید است.

دوقو، فضولات سینه را دفع می‌کند، احتمال باردار شدن زنان را می افزاید، باعث تسهیل در زایمان میشود.

خواص زردک برای مردان

میل جنسی در زن و مرد را افزایش میدهد. منی را زیاد کرده و نعوظ را تقویت می کند. هویج زردک مقوی معده و ملین است و به درمان یبوست کمک میکند. زردک مواد غلیظ موجود در بدن را دفع می کند و برای کم کردن اثرات سو غذاهای غلیظ مثل کله پاچه و حلیم میتوانید از زردک آب پز همراه غذا استفاده نمایید.

خواص زردک برای کودکان

برای اینکه کودک شیرخوار شما نیز از فواید زردک بهره ببرد ابتدا ۲۰۰ گرم زردک را با یک لیتر آب بجوشانید تا کاملا نرم شوند. سپس آن را صاف کرده و به نسبت مساوی با شیر مخلوط نمایید و به کودک بدهید.

مزایای زردک برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان است و برای سلامت چشم و حافظه مفید است.

خواص زردک برای زنان باردار

زردک حاوی مقدار مناسب اسید فولیک یا ویتامین ب ۶ است که مصرف این ماده در دوران بارداری مانع از بروز اختلالات مادرزادی می شود. مصرف متعادل زردک در دوران باردرای می تواند مواد مغذی مورد نیاز مادر و جنین را تامین کند و جلوی پرخوری بارداری را بگیرد.

تقریبا نصف فنجان زردک پخته خاوی ۴۵ میکروگرم اسید فولیک است که ۱۱ درصد نیاز روزانه بدن را تامین میکند. شما میتوانید دو عد زرک را خرد کنید و همراه با سیر ، پیاز ، گوجه فرنگی و مرغ و سبزیجات دیگر یک سوپ خوشمزه تهیه کنید تا نیاز بدنتان به اسید فولیک را تامین نمایید.

همچنین در طب سنتی امده است که باعث افزایش شیر در مادران شیرده می‌گردد و به علت کمک به باروری یکی از اجزای رژیم‌های باروری محسوب می‌شود. آب زردک را اگر روی صورت بکشید باعث روشن شدن و جلوه پوست صورت می‌شود.

خواص زردک برای دیابت

خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را با مصرف زردک کاهش دهید. مطالعات متعددی نشان می دهند که بین مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند زردک و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط مستقیمی وجود دارد. یک فنجان شقاقل تقریباً ۷ گرم فیبر مخصوصاً فیبر محلول دارد که وظیفه آن پایین آمدن سطح کلسترول و تنظیم قند خون است.

خواص زردک برای معده

استفاده از زردک می‌تواند عامل مؤثری در تقویت معده و پیشگیری از ابتلاء به زخم معده و بیماری‌های گوارشی باشد.

۱۰۰ گرم زردک بیش از ۳ گرم فیبر دارد که اساسا از نوع فیبرهای حل ­نشدنی مانند سلولز، همی­ سلولز و لیگنین هستند و مقدار فراوانی آب جذب می­ کنند. در نتیجه، روده­ ها عملکرد بهتری دارند و از بروز یبوست پیشگیری می­ شود. فیبرها همچنین احساس سیری سریع ایجاد می­ کنند و مانع از ریزه­ خوری مداوم می ­شوند.

مصرف زردک برای بیمارانی که به دلیل ضعف دچار یبوست شده اند بسیار مفید است.

فیبر رژیم غذایی محلول در زردک، جزء اصلی فرآیند هضم بدن ماست و باعث تسهیل حرکت سالم غذا از طریق دستگاه گوارش می شود. این ماده در کاهش یبوست و جلوگیری از سایر اختلالات دستگاه گوارش کمک می کند.

خواص زردک برای کبد

زردک مقوی و تونیک فوق‌العاده‌ای است و به بیماران دچار ضعف عمومی بدن توصیه می‌شود که روزی یک لیوان از آب آن مصرف کنند همچنین زردک تقویت‌کننده معده و تقویت‌کننده کبد دارای مزاج سرد است (سردی کبد می‌تواند به کبد چرب منجر شود).

خواص زردک در روایات

دَخَلتُ عَلى أبی عَبدِاللّه‏ِ علیه السلام وبَینَ یَدَیهِ جَزَرٌ، قالَ: فَناوَلَنی جَزَرَهً، وقالَ: کُل. فَقُلتُ: إنَّهُ لَیسَ لی طواحِنُ ! فَقالَ: أما لَکَ جارِیَهٌ؟ قُلتُ: بَلى. قالَ: مُرها أن تَسلُقَهُ لَکَ وکُلهُ؛ فَإِنَّهُ یُسَخِّنُ الکُلیَتَینِ، ویُقیمُ الذَّکَرَ.
– به نقل از داوود بن فرقد: بر امام صادق علیه‏السلام وارد شدم، در حالی که قدری زردک نزد ایشان بود. امام علیه‏السلام زردکی به من داد و فرمود: «بخور». گفتم: من دندان آسیاب ندارم. فرمود: «آیا کنیز نداری؟». گفتم: چرا. فرمود: «به او بگو آن را برایت آب‏پز کند. سپس آن را بخور؛ چرا که کلیه‏ها را گرم می‏کند و آلت را راست می‏گرداند».

منبع: فی المحاسن، «دخلت علیه»، ویفهم من سیاقه أنّ الضمیر یرجع إلى الإمام الکاظم علیه ‏السلام.مکارم الأخلاق، جلد ۱، صفحه ۳۹۹، حدیث ۱۳۵۷، المحاسن، جلد ۲، صفحه ۳۳۲، حدیث ۲۱۳۴، بحار الأنوار، جلد ۶۶، صفحه ۲۱۹، حدیث ۲ در کتاب المحاسن، عبارت «دَخَلتُ عَلَیه (بر او وارد شدم)» آمده و از سیاق آن، چنین فهمیده مى‏شود که ضمیر در «علیه»، به امام کاظم علیه ‏السلام برمى‏گردد.

زردک برای کرونا خوبه

ترکیب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در زردک برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در مقابل انواع سرماخوردگی و کرونا فوق العاده است. زردک حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث و ویتامین ای است که از بدن در مقابل عوامل بیماریزا محافظت میکنند و اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی میکنند.

زردک برای لاغری

مصرف هویج زردک باعث می شود هورمون گرسنگی یا گرلین کمتر در بدن ترشح شود. بنابراین مصرف زردک باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید و به طور طبیعی ولع پرخوری را از بین می برد. بهترین روش برای استفاده از زردک در رژیم کاهش وزن مصرف آن به صورت خام است.
ولی زردک پخته را میتوانید در کنار انواع غذاها مصرف کنید تا بخش بیشتری از معده را پر کرده و جلوی پرخوری در یک وعده غذایی را بگیرید.
مصرف زردک در کنار مواد غذایی چرب و سنگین باعث می شود بخش زیادی از کلسترول موجود در غذا با فیبر نامحلول زردک ترکیب شده و از بدن دفع شود و کالری دریافتی تا به نصف کاهش پیدا کند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 آذر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.