; مضرات سورنجان و بررسی عوارض و مضرات استفاده از سورنجان - فال و خواب
خواص کنجد و عسل برای چاقی ؛ فواید خوردن کنجد و عسل برای چاق شدن

خواص کنجد و عسل برای چاقی ؛ فواید خوردن کنجد و عسل برای چاق شدن

خواص کنجد و عسل برای چاقی خواص کنجد و عسل برای چاقی ؛ فواید خوردن کنجد و عسل برای چاق شدن همگی در سایت فال …

تخمه ژاپنی در دوران بارداری ؛ ایا تخمه ژاپنی برای زنان باردار مفید است

تخمه ژاپنی در دوران بارداری ؛ ایا تخمه ژاپنی برای زنان باردار مفید است

تخمه ژاپنی در دوران بارداری تخمه ژاپنی در دوران بارداری ؛ ایا تخمه ژاپنی برای زنان باردار مفید است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

موز برای کرونا و مزایا و معایب مصرف موز برای افراد مبتلا به کرونا

موز برای کرونا و مزایا و معایب مصرف موز برای افراد مبتلا به کرونا

موز برای کرونا موز برای کرونا ؛ مزایا و معایب مصرف موز برای افراد مبتلا به کرونا همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

مضرات سورنجان

مضرات سورنجان ؛ بررسی عوارض و مضرات استفاده از سورنجان

مضرات سورنجان ؛ بررسی عوارض و مضرات استفاده از سورنجان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

مضرات سورنجان

احتمال بروز ناراحتی معده بعد از خوردن این گیاه وجود دارد.

در صورت زیاده روی در مصرف سورنجان ممکن است سوزش در دهان و گلو، حالت تهوع و استفراغ و در نهایت دردهای شکمی و اسهال پدیدار می شود.

خانم های باردار از مصرف این گیاه خودداری کنند.

از مصرف بیش از اندازه این گیاه خودداری کنید.

آشنایی با دیگر خواص سورنجان در طب سنتی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص سورنجان آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با سورنجان

امروزه گیاهان دارویی بسیاری با نام‌های عجیب، کشف و به شهرت رسیده‌اند. گیاه سورنجان یکی از انواع گیاهان دارویی است که با داشتن کلکسیونی از خواص توجه بسیاری را به خود جلب کرده. بنا به گفته پزشکان طب سنتی این گیاه معجزه‌گر توانسته دردرمان امراضی همچون درد مفاصل، نقرس، سیاتیک، سرطان و حتی ضعف قوای جنسی بسیار موثر واقع گردد.

سورنجان (Colchicum) گیاهی با قدمت چند صد ساله و حاوی حدود ۱۶۰ گونه مختلف می‌‌باشد . این گیاه عضو خانواده Colchicaceae بوده و نام یک دسته از راسته سوسن‌سانان ، تیره گل‌حسرتیان است . Colchicum بومی غرب آسیا، اروپا، بخش‌هایی از سواحل مدیترانه، جنوب سواحل آفریقای شرقی تا آفریقای جنوبی و غربی است .

گل سورنجان به دلیل شباهت ظاهری با زعفران ،به زعفران مرغزار، زعفران خزان، بانوی عریان هم شهرت یافته و نام علمی آن؛ (Colchicum autumnale) نام یک گونه از دسته سورنجان است.

نخستین بار در یک پاپیروس مصری Ebers Papyrus به سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد مسیح (۳۵۰۰ سال پیش) به نام این گیاه و کاربرد پزشکی آن اشاره رفته است . البته طبیبی یونانی Pedanius Dioscorides در قرن اول میلادی هم برای درمان نقرس از خواص اعجاب‌انگیز این گیاه دارویی بهره جسته است.

خواص سورنجان برای مفاصل و استخوان

تسکین دردهای مفصلی، استخوانی و روماتیسم حاد مفصلی اولین تاثیر مثبت سورنجان به شمار می‌رود. در حقیقت آنچه گل حسرت را در میان تمامی داروهای گیاهی به شهرت رسانده تثیر فوق‌العاده آن در بهبود انواع درد است. براساس اصول اثبات شده در طب سنتی دردهایی که در ناحیه مفاصل و استخوان‌ها به وجود می‌آید در زمره دردهای سرد هستند. وفور دردهای مفصلی و استخوانی در زنان کهنسال و بالای ۳۵ سال یکی از دلایل اثبات این مدعاست. سورنجان بنا به طبع گرم خود توانسته به مقابله با دردهای ناشی از سردی بدن بشتابد. آنچه موجب اقبال بیشتر بیماران به استفاده از این دارو گردیده، تاثیر سریع آن در کاهش دردهای مفصلی است .

خواص سورنجان برای لاغری

در مورد خواص این گیاه برای لاغری تحقیقات زیادی انجام نشده است و بیشتر شهرت سورنجان در درمان بیماری های مفاصل و نقرس می باشد.

خواص سورنجان برای مردان

گل حسرت یا گیاه سورنجان مقوی جنسی و مسهل نیز به شمار می‌رود . بسیاری از گیاهان با توجه به عناصر موجود در خود می‌توانند در کاهش یا تقویت میل جنسی موثر باشند. البته قدرت گیاهان دارویی از این نظر یکسان نبوده و بر حسب مواد موثر و میزان مصرف، در کاهش یا افزایش میل جنسی دخالت دارند. مزاج و طبع گرم سورنجان برای درمان سردمزاجی بسیار مفید بوده و باعث گردیده این گیاه در دسته گیاهان محرک قرار گیرد. اگر مدتی است به این نتیجه رسیده‌اید که میل جنسی‌تان کاهش یافته و زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار داده می‌توانید برای رفع این مشکل به گیاه سورنجان اعتماد کنید .

گفتنی است از مصرف این گیاه که به گل حسرتی نیز مشهور است جهت بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر هم نباید غافل بود . این گیاه نشاط ‌آور است بنابراین در درمان اضطراب، استرس و افسردگی هم توانسته قوی ظاهر گردد.

خواص سورنجان برای زنان

براساس اصول اثبات شده در طب سنتی دردهایی که در ناحیه مفاصل و استخوان‌ها به وجود می‌آید در زمره دردهای سرد هستند. وفور دردهای مفصلی و استخوانی در زنان کهنسال و بالای ۳۵ سال یکی از دلایل اثبات این مدعاست. سورنجان بنا به طبع گرم خود توانسته به مقابله با دردهای ناشی از سردی بدن بشتابد. آنچه موجب اقبال بیشتر بیماران به استفاده از این دارو گردیده، تاثیر سریع آن در کاهش دردهای مفصلی است .

خواص سورنجان برای دیابت

در مورد خواص سورنجان برای درمان دیابت تاکنون تحقیقات معتبر علمی موجود نمی باشد و باید با نظر پزشک مصرف کنید.

خواص سورنجان برای یبوست

کلشی سین اصلی ترین ماده فعال موجود در سورنجان است و در غلظت تقریبا ۰.۶ درصد بنه وجود دارد.

کلشیسین ۱ تا ۲ میلی گرم یک دوز خوراکی معمولی برای نقرس است که مربوط به دانه سورنجان ۲۰۰ میلی گرم یا بنه ۲۵۰ میلی گرم است. کلشی سین همچنین برای استئوآرتریت زانو، یبوست مقاوم به درمان، پریکاردیت عودکننده، تظاهرات پوستی پورپورای هنوخ-شونلاین، پورپورای ترومبوسیتوپنی مزمن مقاوم به درمان مورد مطالعه قرار گرفته است.

خواص سورنجان برای پوست

در طب سنتی امده است که برای درمان تومورهای پوستی می توانید از سورنجان استفاده کنید.

صابون سورنجان از صابون های طبیعی و پر خواص است که برای انواع پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این صابون به عنوان صابون شاداب کننده پوست شناخته شده است. از ترکیبات این محصول می توان به آب مقطر، روغن آفتابگردان، روغن سورنجان، روغن نارگیل، هیدروکسید سدیم، گلیسیرین بهداشتی اشاره کرد.

خواص سورنجان برای نقرس

درمان دردهای ناشی از نقرس را می‌توان اصلی‌ترین تاثیر سورنجان دانست . پیاز یا ریشه این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام کلشیسین است. کلشیسین غده گوشت دار و توپری است که در عمق ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر در خاک فرو می‌رود. خواص داروئی، شیمیائی و گیاه‌شناسی این ماده سالهاست که توجه دانشمندان شیمی گیاهی را به خود جلب کرده است. کلشیسین نهفته در دل سورنجان قرنهاست برای درمان دردهای مفصلی با منشا نقرس مصرف می‌گردد. در حال حاضر این ماده به عنوان یکی از با ارزش‌ترین داروها برای درمان حمله نقرسی حاد و جلوگیری از تشدید آرتریت‌های نقرسی به شمار می‌رود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 آبان 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.