; طبع نان ذرت و ایا طبع نان ذرت از نظر طب سنتی برای بدن گرم است - فال و خواب
ازگیل برای سگ و دادن میوه ازگیل به سگ مفید است یا مضر

ازگیل برای سگ و دادن میوه ازگیل به سگ مفید است یا مضر

ازگیل برای سگ ازگیل برای سگ ؛ دادن میوه ازگیل به سگ مفید است یا مضر همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

فواید هسته زردآلو چیست ؛ خاصیت مصرف هسته زردالو برای گوارش

فواید هسته زردآلو چیست ؛ خاصیت مصرف هسته زردالو برای گوارش

فواید هسته زردآلو چیست فواید هسته زردآلو چیست ؛ خاصیت مصرف هسته زردالو برای گوارش همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

روغن کرچک چیست و آشنایی کامل با روغن کرچک و خواصی که دارد

روغن کرچک چیست و آشنایی کامل با روغن کرچک و خواصی که دارد

روغن کرچک چیست روغن کرچک چیست ؛ آشنایی کامل با روغن کرچک و خواصی که دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

طبع نان ذرت

طبع نان ذرت ؛ ایا طبع نان ذرت از نظر طب سنتی برای بدن گرم است

طبع نان ذرت ؛ ایا طبع نان ذرت از نظر طب سنتی برای بدن گرم است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.َ

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیمaاری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

طبع نان ذرت

در ۱۰۰ گرم از این نان حدود ۱۹۸ کالری موجود است و طبع نان ذرت سرد می باشد.

برای تهیه نان ذرت تنها به تعدادی مواد اولیه نیاز است. به دلیل استفاده از بکینگ پودر به جای مخمر پس از گذشت زمانی کوتاه خمیر ور آمده و آماده پخت می شود. این نان خیلی سریع تر از سایر نان ها قابل تهیه است.

نان ذرت دارای انواع و دستورالعمل های مختلفی است به همین دلیل به راحتی می توان آن را مطابق شخصی خود تهیه کرد.

برای نمونه می توانید با امتحان کردن مواد مختلف مانند پیاز سبز، مرزه، بیکن، پنیر و …. ترکیب دلخواه خود را بیابید.

همچنین در صورتی که تمایل دارید آن را شیرین بخورید می توانید به آن شکر اضافه کرده یا آن را همراه با عسل و مربا میل کنید.

نان ذرت منبع خوبی از فسفر است، به طوریکه با مصرف یک وعده آن ۲۰% از DV بدن تامین می شود.

فسفر دومین ماده معدنی فراوان در بدن بوده و وجود آن برای چندین جنبه سلامتی مهم است.

فسفر نقش مهمی در تولید DNA، ذخیره انرژی و تنظیم تعادل pH بدن داشته و یک جزء ساختاری اصلی استخوان ها و دندان ها است.

احتمال کمبود فسفر در بدن بسیار نادر است با این حال در صورتی که رخ دهد باعث عوارض جدی مانند تحلیل استخوان، ضعف عضلانی، نقص ایمنی و … می شود.

البته در صورت داشتن شرایط پزشکی تاثیرگذار بر توانایی بدن برای تنظیم فسفر (مانندبیماری کلیوی) باید قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید. زیرا احتمالا این افراد باید مصرف غذاهای حاوی فسفر از جمله نان ذرت را محدود کنند.

سلنیوم یکی دیگر از مواد مغذی موجود در نان ذرت است که بعنوان نوعی آنتی اکسیدان عمل می کند.

در واقع سلنیوم از بدن در برابر آسیب سلولی اکسیداتیو محافظت کرده و باعث کاهش التهاب می شود. این ترکیب همچنین برای عملکرد تیروئید و تولید هورمون های تیروئید ضروری است.

از طرفی وجود سلنیوم کافی در رژیم غذایی، باروری و کیفیت اسپرم را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش سلامت باروری می شود.

بر اساس یک بررسی در صورتی که سطح سلنیوم طی دوران بارداری پایین باشد رشد جنین تحت تاثیر قرار گرفته و خطر ایجاد شرایطی مانند پره اکلامپسی افزایش می یابد.

آشنایی با دیگر خواص نان ذرت در طب سنتی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص نان ذرت آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

خواص نان ذرت برای لاغری

بهترین ویژگی نان ذرت که باعث شده افراد زیادی به سمت مصرف این نان روی بیاورند، کمک به فرایند کاهش وزن است. بسیاری از افراد از اضافه وزن خود رنج برده و به دنبال روش های راحتی برای لاغری هستند. این نان به دلیل ویژگی ها و ارزش غذایی فوق العاده ای که دارد از افزایش وزن جلوگیری کرده و در نتیجه باعث کاهش وزن فرد می شود. این امر به دلیل وجود چربی و کالری بسیار پایین در ساختار این نان خوشمزه است. همچنین فیبر موجود در این نان از یبوست و سوء هاضمه جلوگیری می کند.

خواص نان ذرت و برنج

نان ذرت نان بسیار مقوی است. در صورتی که افراد از این نوع نان استفاده کنند می تواند تا حد بسیار زیادی از بیماری های مختلف در امان بمانند. سبوسی که در نان ذرت موجود است دو برابر نان گندم است. لازم است بدانید در هر صد گرم نان ذرت، ۴ گرم فیبر موجود است.

لازم است تا افراد به صورت روزانه ۲۰ تا ۳۰ گرم از نان ذرت را مصرف نمایند. این رژیم غذایی به افراد دیابتی پیشنهاد می شود. زیرا مصرف نان ذرت می تواند قند خون آن ها را کنترل نماید. نان ذرت می تواند فعالیت دستگاه گوارش را تنظیم نماید. همچنین به گردش خون و پاکسازی دیواره های روده کمک شایانی نماید. نان ذرت از انواع ویتامین های ب غنی است. بنابراین برای سلامت اعصاب بدن بسیار مفید و ضروری به نظر می رسد. این نان به علت فیبر زیادی که دارد می تواند آب زیاد را به خود جذب نماید. نان ذرت از کربوهیدرات های پیچیده ای تشکیل شده است.

بنابراین می تواند تا مدت ها از گرسنگی در افراد جلوگیری نماید. مصرف این نان سبب تقویت قوای جسمی و ذهنی می شود و می تواند کلسترول خون را تا حد زیادی کاهش بدهد. نان ذرت دارای گلوتن کم است. این نان به افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند پیشنهاد نمی شود. نان ذرت می تواند انرژی افراد را به چندین برابر برساند. این نان سبب می شود تا خستگی در افراد از بین برود و انرژی روزانه در افراد تامین شود. چنانچه احساس خستگی می کنید لازم است تا از این نان در طول روز استفاده نمایید. نان ذرت منبع غنی از پروتئین است و از کربوهیدرات های پیچیده تشکیل شده است.

نان ذرت دارای آهن ، کلسیم، مواد معدنی و ویتامین های گروه ب است. بنابراین می تواند هر گونه کمبود مواد غذایی را از بین ببرد. با استفاده از نان ذرت می توانید یبوست و کلسترول بالای خون را کم کنید. نان ذرت سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. لذا می تواند افراد را در برابر بسیاری از بیماری ها مصون نگه دارد. این نان سرشار از فیبر است و می تواند افراد را از همه بیماری های گوارشی حفاظت نماید.

نان برنج نوعی نان است که با آرد برنج به جای آرد گندم درست می‌شود. نان برنج برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن واکنش‌های نامطلوبی ایجاد نمی‌کند.

باگ می (باگت) ویتنامی به‌طور سنتی با مخلوطی از آرد گندم و برنج یا گاهی منحصراً آرد دوم تهیه می‌شود که در نتیجه بافتی مطبوع و ترد ایجاد می‌کند.

نان برنجی لیبریایی به‌طور سنتی با آرد برنج، چنار رسیده له شده، کره، تخم مرغ، جوش شیرین، شکر، نمک، آب و زنجبیل رنده شده درست می‌شود.

طرز تهیه نان ذرت

نان ذرت طرز تهیه بسیار ساده ای داشته و با چند ماده اولیه تهیه می شود:

۱۷۰ گرم آرد ذرت

۱۲۰ گرم آرد همه منظوره

۱۰۰ گرم شکر

۱ قاشق چایخوری (۶ گرم) نمک

۳ قاشق غذاخوری (۴۳ گرم) بیکینگ پودر

۲۳۷ میلی لیتر شیر

۱ عدد تخم مرغ

۱/۲ فنجان (۱۱۹ میلی لیتر) روغن گیاهی

در ابتدا آرد ذرت را با آرد همه منظوره، شکر، نمک و بکینگ پودر ترکیب کنید. سپس شیر، تخم مرغ و روغن نباتی را به آنها اضافه کرده و مخلوط کنید تا بخوبی ترکیب شوند.

یک قالب کیک را چرب کرده و مخلوط را درون آن بریزید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در دمای ۲۰۴ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) قرار دهید. زمانیکه نان ذرت به رنگ قهوه ای طلایی رسیدن آن را بیرون بیاورید.

در صورتی که باید مصرف کربوهیدارت خود را محدود نگه دارید می توانید به جای آرد ذرت از آردهایی مانند آرد بادام یا آرد نارگیل استفاده کنید.

همچنین می توان به جای استفاده از شکر از شیرین کننده هایی مانند میوه مانک یا شربت ذرت شیرین برای تقلید مزه نان ذرت استفاده کرد.

نان ذرت برای سلیاک

نان ذرت دارای گلوتن کم است. این نان به افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند پیشنهاد نمی شود. نان ذرت می تواند انرژی افراد را به چندین برابر برساند.

نان ذرت برای دیابتی ها

نان ذرت سطح قند خون را تنظیم می کند، بنابراین برای بیماران دیابتی مفید است. البته به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می شود که فقط دو بار در هفته از آن مصرف کنند.

نان ذرت برای سگ

خوردن نان ذرت در حد اعتدال برای سگ‌ها خطرناک نیست، اما هیچ مزیتی برای سلامتی آنها ندارد و مطمئناً نباید بخشی از رژیم غذایی منظم آنها باشد. البته، همه دستور العمل های نان ذرت یکسان نیستند، و مواد اضافه شده خاصی وجود دارد که این غذای انسانی را در رده جامد “نه” قرار می دهد.

نان ذرت ترکیبی از، آرد گندم، آرد ذرت، شیر، تخم مرغ، بکینگ پودر، نمک و مقداری شکر، برای تغذیه سگ ها در مقادیر کم بی خطر است. زمانی برای سگ شما خطر دارد که مواد افزودنی مانند کره، فلفل تند یا پیازچه اضافه شود.

نان ذرت برای کودک

نان ذرت از جمله موادی است که برای کودکان مفید است.

شما می توانید از ذرت برای رشد طبیعی نوزادان خود استفاده کنید.

بهبود بینایی و جلوگیری از مشکلات گوارشی از جمله فواید نان ذرت برای کودکان است.

توجه داشته باشید که برای تغذیه ی نوزادان و کودکان حتما باید از ذرت ارگانیک استفاده کنید.

مقادیر بالای مواد مغذی موجود در نان ذرت به بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در نان ذرت به بهبود هضم غذا کمک کرده و خطر ابتلا به دل درد و یبوست را در نوزادان و کودکان کاهش می دهد.

مقادیر بالای کاروتنوئید های موجود در نان ذرت زرد به تقویت بینایی نوزادان و کودکان کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی را در آن ها کاهش می دهد.

نان ذرت و چاقی

ذرت حاوی کالری و چربی بسیار کم است، بنابراین به روند کاهش وزن و درمان چاقی بیش از حد کمک می کند. علاوه بر این، به دلیل فیبر موجود در آن از یبوست و سوء هاضمه جلوگیری کرده و اشتها کاذب را نیز کاهش می دهد.

نان ذرت و گلوتن

نان ذرت دارای گلوتن کم است. این نان به افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند پیشنهاد نمی شود. نان ذرت می تواند انرژی افراد را به چندین برابر برساند. این نان سبب می شود تا خستگی در افراد از بین برود و انرژی روزانه در افراد تامین شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.