; کره نارگیل برای لاغری و تاثیر مصرف کره نارگیل برای کاهش وزن - فال و خواب
آب به و چه خواص و مضراتی برای چه بیمارانی دارد؟

آب به و چه خواص و مضراتی برای چه بیمارانی دارد؟

آب به آب به ؛ چه خواص و مضراتی برای چه بیمارانی دارد؟ همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

سیب گلاب برای دیابت ؛ درمان قند خون زنان باردار با خوردن سیب گلاب

سیب گلاب برای دیابت ؛ درمان قند خون زنان باردار با خوردن سیب گلاب

سیب گلاب برای دیابت سیب گلاب برای دیابت ؛ درمان قند خون زنان باردار با خوردن سیب گلاب همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

بارهنگ در بارداری و دستور مصرف بارهنگ برای کولیت روده در زنان باردار

بارهنگ در بارداری و دستور مصرف بارهنگ برای کولیت روده در زنان باردار

بارهنگ در بارداری بارهنگ در بارداری ؛ دستور مصرف بارهنگ برای کولیت روده در زنان باردار همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

کره نارگیل برای لاغری

کره نارگیل برای لاغری ؛ تاثیر مصرف کره نارگیل برای کاهش وزن

کره نارگیل برای لاغری ؛ تاثیر مصرف کره نارگیل برای کاهش وزن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

کره نارگیل برای لاغری

شاید برای شما هم عجیب باشد که خوردن چربی به لاغری و کاهش وزن کمک می کند اما باید بگوییم که مصرف چربی های سالم مانند کره نارگیل که حاوی مقادیر بالای اسید های چرب ​​زنجیره متوسط هستند به بهبود متابولیسم بدن کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شوند.

یک مطالعه نشان داد که فقط یک یا دو قاشق غذاخوری MCT در روز میزان کالری سوزانده شده در شرکت کنندگان را تا پنج درصد یا تقریباً ۱۲۰ کالری در روز افزایش می دهد.

خواص  کره نارگیل علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان می دهد که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری و رضایت بیشتری داشته باشید، حتی در مقایسه با سایر انواع چربی. این باعث می شود که آن یک سرکوب کننده طبیعی اشتها باشد که احتمالاً می تواند به طور غیرمستقیم به کاهش وزن شما کمک کند.

آشنایی با دیگر خواص کره نارگیل در طب سنتی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص کره نارگیل آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

خواص کره نارگیل برای مو

کره نارگیل به راحتی توسط مو جذب می شود به همین دلیل می تواند باعث تقویت فولیکول ها و افزایش رشد موی سر شود.

ماساژ مو و پوست سر با کره نارگیل به بهبود سلامت مو ها کمک کرده و باعث درخشان تر و براق تر شدن آن ها می شود.

خواص کره نارگیل برای پوست

کره نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی روی پوست بسیار موثر است. در واقع کره نارگیل خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و با رادیکال های آزاد برای حفظ جوانی پوست مبارزه می کند. ترکیبات

آنتی اکسیدانی موجود در کره به سرعت جذب پوست می شود و به لایه های عمیق نفوذ می کند. این منبع غنی از تری گلیسیرید است. این اجزای اسید چرب در کنار هم قرار می گیرند و مانعی ایجاد می کنند

که رطوبت را مسدود می کند. در نتیجه، کره نارگیل یک ماده پرکاربرد در تولید بسیاری از صابون‌ها، کره بدن و مرطوب‌کننده‌ها است.اگر در مورد مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت شخصی نگران هستید، یک

شیشه روغن نارگیل یا کره نارگیل را در دسترس داشته باشید. اسیدهای چرب آنها ممکن است به کاهش چین و چروک، خشکی پوست و لکه های پیری کمک کند.

تحقیقات علمی کمی در مورد مزایای مراقبت از پوست روغن نارگیل و کره نارگیل وجود دارد، اما شواهد حکایتی فراوانی وجود دارد.

مرطوب کننده های پوست

کرم موبر

روغن حمام

بالم لب

راش یا تسکین سوزش

روغن ماساژ

روان کننده شخصی

پاک کننده آرایش چشم

اسکراب بدن یا پا وقتی با نمک دریا ترکیب شود

قبل از استفاده از روغن نارگیل یا کره نارگیل بر روی پوست خود، یک تست چسب پوستی برای تست حساسیت و واکنش احتمالی آلرژیک انجام دهید.

خواص کره نارگیل برای کودکان

همه ی محقق ها بر اهمیت وعده ی صبحانه بسیار تاکید میکنند و بر کسی پوشیده نیست که باید صبح خودتون و خانوادتون را با محصولاتی که طبع گرم و پر انرژی است شروع کنید.کره نارگیل همراه با عسل یا مربا هویج بهترین پیشنهاد برای صبحانه یا میان وعده می باشد. مخصوصا برای کودکان کنکوری ها و یا کسانی که احساس ضعف می کنند.

اگر در برنامه صبحانه کره نارگیل استفاده کنید تا ظهر احساس گرسنگی نمیکنید و به خاطر قند طبیعی و ام تی سی اویل کره نارگیل برای یاد گیری دانش آموزان و دانشجو ها بسیار توصیه می شود

کره نارگیل سرشار از آهن بوده که مخصوصا برای دختر بچه ها و کسانی که فقر آهن دارند بسیار توصیه می شود.

همچنیم میتوانید کره نارگیل را با کره بادام درختی کره بادام زمینی یا ارده ترکیب کنید و از طعم فوق العاده و سالم بودن آن لذت ببرید

خواص کره نارگیل در بدنسازی

کره نارگیل، یک اسید چرب با زنجیره متوسط است. این نوع اسید چرب، به سرعت جذب بدن می‌شود. به همین دلیل، از جمله خواص دیگر کره نارگیل می‌توان به افزایش انرژی و درنتیجه افزایش عملکرد ورزشی

اشاره کرد. کره نارگیل به جای اینکه به عنوان چربی (مانند اسیدهای چرب با زنجیره بلند) در بدن ذخیره شود، به سوختی تبدیل می شود که میتواند به‌سرعت توسط ماهیچه مصرف شود.

به این معنی که قبل از تمرین کره نارگیل یا روغن نارگیل باعث می شود قدرت و انرژی بالایی داشته باشید و در طول تمرین اصطلاحا بدنتون کم نمی آورد یکی از علت های آن (تری گلیسیرید با زنجیره متوسط) یا

همان ام سی تی اویل می باشد که باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی نیز می شود و عاملیست که کره نارگیل سریع توسط بدن جذب شود.

در کل پروتیئن و طبع اکثر غذاهای ورزشکاری یا بدنسازی طبع سردی دارند پس اهمیت این نکته که کره نارگیل در رژیم غذایی ورزشکاران درج شود بیشتر می شود.

کره نارگیل برای لاغری

شاید برای شما هم عجیب باشد که خوردن چربی به لاغری و کاهش وزن کمک می کند اما باید بگوییم که مصرف چربی های سالم مانند کره نارگیل که حاوی مقادیر بالای اسید های چرب ​​زنجیره متوسط هستند به بهبود متابولیسم بدن کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شوند.

یک مطالعه نشان داد که فقط یک یا دو قاشق غذاخوری MCT در روز میزان کالری سوزانده شده در شرکت کنندگان را تا پنج درصد یا تقریباً ۱۲۰ کالری در روز افزایش می دهد.

خواص  کره نارگیل علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان می دهد که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری و رضایت بیشتری داشته باشید، حتی در مقایسه با سایر انواع چربی. این باعث می شود که آن یک سرکوب کننده طبیعی اشتها باشد که احتمالاً می تواند به طور غیرمستقیم به کاهش وزن شما کمک کند.

کره نارگیل برای صبحانه

کره نارگیل یک انتخاب خوب برای صبحانه است. می‌توانید کره نارگیل را به عنوان تزئینی برای نان تست کنید. برای تهیه یک صبحانه خوشمزه و مغذی با کره نارگیل می‌توانید به این شکل عمل کنید.

۱) نان تازه یا تست (می‌توانید نوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید)

۲) کره نارگیل

۳) عسل (اختیاری)

۴)میوه‌های تازه مثل توت‌فرنگی، توت، یا موز (برای تزئین و تغذیه اضافی)نان تازه را برش دهید و توی توستر بگذارید تا سبک سرخ شود یا اگر توستر ندارید، می‌توانید نان را روی یک تابه آرام بپزید تا طلایی شود.

• نان سبک سرخ شده را از توستر یا تابه بردارید و روی یک صفحه تخته سرو کنید.

• کره نارگیل را با یک قاشق کوچک روی نان مالیده و آرام آرام آن را بپهنید. می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری کره نارگیل برای تطبیق با سلیقه خود استفاده کنید.

• اگر دوست دارید صبحانه‌تان شیرین‌تر باشد، یک قاشق عسل را روی کره نارگیل بریزید.

• میوه‌های تازه مثل توت‌فرنگی، توت یا موز را روی نان تازه با کره نارگیل مالیده یا تزئین کنید.

• صبحانه خود را با یک فنجان چای یا قهوه داغ و لذت ببرید.

صبحانه با کره نارگیل علاوه بر اینکه خوشمزه است، انرژی لازم برای شروع روز را نیز به شما می‌دهد

کره نارگیل در بارداری

کره نارگیل به علت داشتن پروتئین فراوان و مواد معدنی که دارد در دوران بارداری بسیار توصیه می‌ گردد. کره نارگیل را از‌ پودر نارگیل به دست می آورند. به این صورت که در دستگاه های مخصوص پودر نارگیل را ریخته و با پوره کردن آن و اضافه کردن مقداری آب، کره نارگیل را تهیه می‌ کنند.

از کره نارگیل نمی توان در پخت و پز استفاده کرد، اما از روغن نارگیل می شود در این زمینه بهره برد. از کره نارگیل در بارداری برای افزایش شیر مادر بسیار استفاده می شود. در کره نارگیل اسید های چربی وجود دارد که خاصیت ضد سرطانی و ضد باکتری دارد. همچنین مصرف این ماده در دوران شیردهی سبب تقویت سیستم ایمنی کودکان می شود.

از دیگر مزیت های کره نارگیل در بارداری افزایش گردش خون می باشد. در دوران بارداری امکان دارد حجم خون بیشتر شود و تورم در دست و پا را ایجاد کند. با مصرف این ماده می توان گردش خون را بهبود بخشید و از ایجاد تورم در ناحیه دست و پا جلوگیری کرد.

کره نارگیل دارای فیبر فراوان می باشد. فیبر موجود در این‌ ماده غذایی سبب هضم بهتر غذا می شود. این ماده در دوران بارداری از یبوست مادران جلوگیری می‌ کند و سبب بهتر عمل کردن سیستم گوارش می شود.کره نارگیل در بارداری از ایجاد تهوع صبحگاهی جلوگیری می‌کند. به دلیل ویتامین ای تاثیرات مثبتی بر روی پوست نوزاد و مادر دارد. باعث درمان کم خونی مادران باردار می‌ شود؛ همچنین به کاهش درد مفاصل و فشار خون کمک بسزایی دارد.

با مصرف کره نارگیل در بارداری می توان بسیاری از ویتامین ها، مواد مغذی، فیبر، اسید های چرب‌ مفید و… را برای بدن مادران باردار تامین نمود. پس اگر در این دوران طلایی قرار دارید مصرف این‌ ماده ارزشمند را فراموش نکنید.

 این ماده غذایی پرخاصیت در دوران بارداری می‌ تواند کمک بسیار خوبی به مادران باردار باشد.

کره نارگیل و عسل

 از ترکیب کره نارگیل و عسل طبیعی میتوان جهت تقویت قوای بدن و  به عنوان میان وعده استفاده کرد

کره نارگیل در رژیم کتوژنیک

کره نارگیل به راحتی می سوزد و بهترین گزینه برای پختن روی اجاق گاز با حرارتی بالاتر از حرارت بسیار کم برای مدت کوتاهی نیست. برای درست کردن فاج و آب نبات عالی است و ممکن است جایگزین کره یا روغن شود. این عطر و طعم قوی، شیرین و نارگیلی را به دستور العمل های شما اضافه می کند.

کره نارگیل در رژیم کتوژنیک فواید زیادی دارد نارگیل غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که به جای ذخیره شدن به عنوان چربی توسط بدن برای انرژی فوری استفاده می شود. MCT ها همچنین می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند.

یکی از قواعد مطرح شده در رژیم کتوژنیک این است که فرد باید از غذاها و خوراکی های دارای چربی سالم استفاده نماید. بر خلاف رژیم های سابق که باید طی دوره ی کاهش وزن از منبع کربوهیدرات در جهت کاهش وزن استفاده می کرد، در رژیم کتو باید از چربی های اشباع نشده و سالم استفاده کرد.و از همه مهمتر مصرف کره نارگیل در رژیم کتوژنیک نه تنها مجاز است بلکه توصیه ی اکید نیز می شود.از آنجایی که چربی موجود در کره نارگیل از نوع مفید برای بدن می باشد. به طور قطع در صورت استفاده ی صحیح و به جا از این خوراکی خوش عطر و طعم می تواند علاوه بر کاهش وزن، موجب سلامتی بدن نیز باشد. کنجاندن کره نارگیل در رژیم کتوژنیک فواید و خواص زیادی برای بدن دارد از جمله:

کاهش وزن

جلوگیری از پیری زود رس

استحکام استخوان ها

تقویت موی سر

درمان کم خونی

منبع غنی از پتاسیم،فسفر و منیزیم

افزایش سطح ایمنی بدن

کاهش سطح کلسترول خون

هضم بهتر و سریع تر غذا

سرشار از آهن

حاوی اسیدهای چرب سالم

آیا کره نارگیل چاق میکند

افراد دارای اضافه وزن می توانند از کره نارگیل برای متابولیسم چربی هایی که از قبل دارند، استفاده کنند. افراد کم وزن می توانند از آن برای بازیابی چربی بدن استفاده کنند. ورزشکاران می توانند از آن برای

استقامت و عملکرد استفاده کنند. افراد ضعیف می توانند از آن برای تقویت قدرت استفاده کنند. کره نارگیل همچنین توانایی بدن شما در استفاده موثر از قند خون را بهبود می بخشد که علائم هیپوگلیسمی را کاهش می دهد.

 

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.