; دمنوش سماق و چای ترش و آشنایی با خاصیت خوردن دمنوش سماق و چای ترش - فال و خواب
کنگر فرنگی و دیابت ؛ درمان قند خون بالا با خوردن روزانه کنگر فرنگی

کنگر فرنگی و دیابت ؛ درمان قند خون بالا با خوردن روزانه کنگر فرنگی

کنگر فرنگی و دیابت کنگر فرنگی و دیابت ؛ درمان قند خون بالا با خوردن روزانه کنگر فرنگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

فواید نبات برای معده ؛ خاصیت مصرف نبات داغ برای درمان معده درد

فواید نبات برای معده ؛ خاصیت مصرف نبات داغ برای درمان معده درد

فواید نبات برای معده فواید نبات برای معده ؛ خاصیت مصرف نبات داغ برای درمان معده درد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

روغن آویشن برای پوست و خاصیت روغن آویشن برای پوست صورت

روغن آویشن برای پوست و خاصیت روغن آویشن برای پوست صورت

روغن آویشن برای پوست روغن آویشن برای پوست ؛ خاصیت روغن آویشن برای پوست صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

دمنوش سماق و چای ترش

دمنوش سماق و چای ترش ؛ آشنایی با خاصیت خوردن دمنوش سماق و چای ترش

دمنوش سماق و چای ترش ؛ آشنایی با خاصیت خوردن دمنوش سماق و چای ترش همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

دمنوش سماق و چای ترش

همانطور که می دانید دمنوش ها انواع مختلفی دارند و هر یک فواید خاص خود را دارد. شما متناسب با ذائقه تان می توانید دمنوش مورد نظرتان را تهیه کنید و از جمله دمنوش های پرخواص  دمنوش سماق و چای ترش است.

سماق طبیعی بدون رنگ : به مقدار لازم

نبات چوبی یا نبات خرد شده : به مقدار لازم

چای ترش : به مقدار لازم

آب جوش : به مقدار لازم

به منظور تهیه دمنوش سماق و چای ترش داخل قوری آب جوش ریخته و یک تا دو قاشق پودر سماق داخل آن ریخته و مقداری چای ترش اضافه کنید سپس قوری را روی سماور بگذارید و به منظور شیرین شدن کمی نبات خرد شده به آن بیفزایید.

حالا پس از دم کشیدن قوری را کنار گذاشته تا ته نشین شود با استفاده از صافی ریز داخل فنجان ریخته و نوش حان کنید.

آشنایی با دیگر خواص دمنوش سماق در طب سنتی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص دمنوش سماق آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

دمنوش سماق برای لاغری

لاغری شکم و کاهش وزن مقادیر بالای ویتامین C موجود در سماق و دمنوش سماق خاصیت چربی سوزی دارد و برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید می باشد. دمنوش سماق یکی از دم‌نوش‌هایی است که در دسته دمنوش‌های گیاهی طبیعی قرار می‌گیرد. به همین دلیل محدودیت‌های خاصی برای مصرف آن وجود دارد. شما نباید بیش از ۱ یا ۲ فنجان از این چای را در روز مصرف کنید. بهتر است برای مصرف سالم تر این دمنوش بعد از مدتی مصرف مداوم، یک هفته از آن استفاده نکنید. مصرف آن با معده خالی نیز از جمله مواردی است که می‌توانید در نظر بگیرید.

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری و کاهش وزن با سماق یک الی دو قاشق پودر سماق پودر را در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد سپس آن را بنوشید.برای لاغری شکم می توانید بعد از هر وعده غذایی نصف قاشق چایی خوری سماق را در آب بریزید و بنوشید.

دمنوش سماق برای چربی خون

دمنوش  سماق برای چربی خون یکی دیگر از فوائد اعجاب انگیز این گیاه پر خاصیت است که با دارا بودن اسید لینولئیک و اسید اولئیک تاثیر چشمگیری در کاهش چربی خون خواهد داشت. اسید اولئیک چربی غیر اشباع است که ارتباط مستقیمی با تنظیم چربی خون و سلامت قلب دارد. به طور کلی دمنوش سماق به دلیل عدم وجود چربی های اشباع یکی از موثرترین درمان ها برای چربی خون به شمار می رود.

دمنوش سماق برای نقرس

سماق دارای خواص ضد التهابی و ضد اسید اوریک است که کمک می‌کند سطح اسید اوریک خون و التهاب مفاصل نقرس کاهش پیدا کنند.درمان رماتیسم، نقرس و خاصیت ضد میکروبی این دمنوش نیز به اثبات رسیده است.

دمنوش سماق برای کبد

شگفت انگیزترین خاصیت دمنوش سماق برای کبد چرب است که با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد به عنوان یک تصفیه کننده قوی معرفی شده و قادر است به سم زدایی و پاکسازی کبد پرداخته و کبد را از شر سموم اضافی بدن رها سازد. متخصصان طب سنتی برای بهبود و درمان کبد چرب مصرف منظم دمنوش سماق و استفاده از پودر سماق را به بیماران مبتلا به کبد چرب نجویز نموده و بر مصرف مکرر آن تاکید بسیاری دارند.  به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که از بدن در برابر رادیکال های آزاد شده محافظت نموده و موجب بهبود و سلامت اعضای بدن به ویژه کبد می گردد. کبد یکی از اعضای مهم و حساس بدن است که نسبت به تغذیه نامناسب سریعا واکنش نشان داده و آسیب خواهد دید. بنابراین برای حفظ سلامتی کبد مصرف منظم دمنوش سماق را در برنامه غذایی خود گنجانده و از فوائد بی نظیر آن بهره مند گردید.

دمنوش سماق برای دیابت

این دمنوش می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت برای کاهش قند خون کمک شایانی کند.دمنوش سماق می تواند باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت شود.افرادی که از دمنوش سماق در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، قند خون آن ها بهتر کنترل می شود. در یک مطالعه که روی ۴۱ فرد مبتلا به دیابت انجام شد مشخص شد که افرادی که روزانه از دمنوش  سماق مصرف می کنند، قند خون پایین تری نسبت به سایر دیابتی ها دارند.

دمنوش سماق برای فشار خون

به فاصله ۱ ساعت بعد از وعده‌های غذایی از این دمنوش به میزان یک فنجان در روز از آن استفاده کنید. با مصرف آن می‌توان از شر فشار خون بالا خلاص شد.

بهترین زمان مصرف دمنوش سماق

بهترین زمان خوردن دمنوش سماق نیم ساعت بعد از وعده های غذایی اصلی است

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

لاغری شکم و کاهش وزن مقادیر بالای ویتامین C موجود در سماق و دمنوش سماق خاصیت چربی سوزی دارد و برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید می باشد. طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری و کاهش وزن با سماق یک الی دو قاشق پودر سماق پودر را در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد سپس آن را بنوشید.برای لاغری شکم می توانید بعد از هر وعده غذایی نصف قاشق چایی خوری سماق را در آب بریزید و بنوشید.

خواص دمنوش سماق و عسل

عسل و سماق هر دو سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که به محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث آسیب به سلول‌ها و بافت‌های بدن شوند و در نهایت منجر به بیماری‌های مختلف شوند.

سماق دارای خاصیت ضددیابتی است و به کاهش قند خون کمک می‌کند. عسل نیز دارای شاخص گلیسمی پایینی است و برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است.

سماق به دلیل خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی خود به درمان مشکلات زنانه مانند عفونت‌های واژن و قاعدگی دردناک کمک می‌کند.

خواص دمنوش سماق و زیره

زنان باردار پودر سماق برای درمان تهوع و استفراغ دوران بارداری مفید می باشد، برای رفع تهوع و استفراغ بارداری پودر سماق را با زیره و آب سرد مخلوط کنید و بخورید. مقداری سماق را به یک فنجان زنجبیل در

حال جوش با زیره سبز اضافه کنید این دستور باعث می شود وعده های غذایی چربی را به خوبی هضم کنید و باعث شود که بتوانید هر نوع غذایی را بخورید، سماق و زنجبیل باعث سوزاندن چربی و کالری فراتر از نیاز بدن می شود.

خواص دمنوش سماق و بارداری

دمنوش سماق ادرار اور است و برای درمان اختلالات روده ای مفید است.

مصرف درست دمنوش سماق در بارداری از دیابت بارداری جلوگیری می کند.

در بارداری برای کنترل تهوعات این دوره می توانید روی خواص دمنوش  سماق حساب کنید.

برای تقویت معده در دوره بارداری مفید است.

یکی دیگر از مشکلاتی که زنان باردار را در این دوران از رنج خود در امان نمی­گذارد گرفتگی عضلات و دردهای عضلانی است. خوردن سماق و دم کرده آن سبب بهبود این دردها و در برخی موارد از بین رفتن آن­ها میشود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.