; خواص شیر برنج برای سرماخوردگی و مردان و کودکان و معده در طب سنتی - فال و خواب
روغن مازو برای چی خوبه و ایا مصرف روغن مازو برای عفونت رحم مفید است

روغن مازو برای چی خوبه و ایا مصرف روغن مازو برای عفونت رحم مفید است

روغن مازو برای چی خوبه روغن مازو برای چی خوبه ؛ ایا مصرف روغن مازو برای عفونت رحم مفید است همگی در سایت فال و …

خواص عناب برای پوست و فواید و خواص مصرف عناب برای شادابی پوست

خواص عناب برای پوست و فواید و خواص مصرف عناب برای شادابی پوست

خواص عناب برای پوست خواص عناب برای پوست ؛ فواید و خواص مصرف عناب برای شادابی پوست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خاصیت عرق گشنیز و تاثیر مصرف عرق گشنیز برای درمان بیماری ها

خاصیت عرق گشنیز و تاثیر مصرف عرق گشنیز برای درمان بیماری ها

خاصیت عرق گشنیز خاصیت عرق گشنیز ؛ تاثیر مصرف عرق گشنیز برای درمان بیماری ها همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص شیر برنج

خواص شیر برنج برای سرماخوردگی و مردان و کودکان و معده در طب سنتی

خواص شیر برنج برای سرماخوردگی و مردان و کودکان و معده در طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام بشرده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.َ

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام بردهش شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

آشنایی با شیر برنج

شیر برنج، یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که در شاهنامه فردوسی با نام شیربا هم از آن یاد شده است. این غذا از برنج سفید یا قهوه‌ای خیس‌شده یا پخته شده و آب تهیه می‌شود. با وجود سادگی تهیه‌اش، شیر برنج به دلیل داشتن شیر و برنج، یکی از غذاهای مغذی و با ارزش غذایی بالا در ترکیب غذایی کودکان زیر دو سال و به عنوان یک میان‌وعده در رژیم غذایی بزرگسالان محسوب می‌شود.

شیر برنج، یکی از بهترین شیرهای گیاهی برای گیاه‌خواران و افراد وگن (کسانی که تحمل لاکتوز ندارند) محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص شیر برنج این است که لاکتوز ندارد بنابراین افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می‌توانند این شیر را در رژیم غذایی خود بگنجانند. علاوه بر این، شیر برنج نسبت به شیر گاو کمتر چربی دارد و به دلیل داشتن مواد مغذی و معدنی مثل کلسیم، پتاسیم و ویتامین D، یک گزینه سالم برای افرادی است که می‌خواهند مواد مغذی خود را بدون دریافت مقدار زیادی چربی یا کالری افزایش دهند.

طعم شیر برنج شیرین نشده برای بسیاری از افراد جذاب نیست بنابراین اغلب تولیدکنندگان آن را شیرین می‌کنند تا مزه آن بیشتر شبیه شیر گاو شود. همچنین، شیر برنج می‌تواند به عنوان یک جایگزین سالم برای شیر در برخی دسرها و غذاها استفاده شود.

خواص شیر برنج در طب سنتی

از دیدگاه حکمای طب سنتی ایران، طبع شیر برنج معتدل رو به سردی است و در تری و خشکی، اندکی میل به خشکی دارد. این نکته را نیز باید در نظر داشت که مقدار زیادی آنتی اکسیدان در شیر برنج وجود دارد که می تواند به سلامت پوست کمک کند.

از لحاظ ارزش غذایی، شیر برنج یکی از بهترین جایگزین های شیر لبنی است که سرشار از مواد مغذی می باشد. هر ۱۰۰ گرم شیر برنج ۱۱۱ کالری دارد و بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود، زیرا این ممکن است باعث اضافه وزن شود. به عنوان مقایسه، یک فنجان شیر کامل گاو بیشترین میزان چربی را دارد و تقریبا ۱۵۰ کالری دارد، در حالی که یک فنجان شیر برنج تقریبا ۱۴۰ کالری دارد و تنها حدود ۳ گرم چربی – بسیار کمتر از ۱۰ گرم چربی در یک فنجان شیر کامل گاو دارد.

بنابراین، شیر برنج یکی از گزینه های خوب برای جایگزینی شیر لبنی است و از لحاظ ارزش غذایی و مزایای سلامتی، مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال، باید در مصرف آن همیشه محدودیت داشته باشیم و زیاده روی نکنیم.

شیر برنج حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و باعث می شوند بدن بتواند بهترین پاسخ را در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب نشان دهد که این مسائل ممکن است منجر به بروز بیماری های مزمن شوند.

شیر برنج دارای کلسترول نیست که برای افرادی که با مشکلات قلبی عروقی و چاقی مبارزه می کنند، خبر خوبی است.

از آنجا که شیر برنج در مقایسه با سایر انواع شیرها، غنی تر است، حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی از جمله کلسیم، ویتامین D، آهن و منیزیم است که می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان در افرادی که سنشان بالاتر می رود، شود.

فرآیند هضم شیر برنج به دلیل عدم حضور لاکتوز در آن، برای گوارش راحت تر است و می تواند باعث بهبود باکتریایی مفید روده شما شود و به شما در مقابل عفونت و سوء هاضمه محافظت کند.

شیر برنج به عنوان یکی از مواد اصلی در تهیه غذاهای مختلف و شیرینی ها استفاده می شود. علاوه بر پودینگ برنج و بستنی، این نوشیدنی نیز برای تهیه دسر، کاسترد، پن کیک و آردی‌سویلا و … استفاده می شود. همچنین شیر برنج برای تهیه نوشیدنی های گرم مانند لاته و چای شیرین نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص شیر برنج با عسل

در طب سنتی، به مصرف ترکیب شیر برنج و فرنی نیز توصیه می شود. در واقع، این ترکیب شامل شیر، برنج، پودر نبات یا شکر و عسل است که باهم حرارت داده می شود و غذایی بسیار مفید و مقوی را ایجاد می کند. این غذا برای اکثر افراد قابل استفاده و مفید است و هضم آن نیز راحت است.

خواص شیر برنج با شیره انگور

توصیه می‌شود که شیر برنج را با مواد طبیعی و سالم مثل دارچین، عسل، شیره خرما و مربای گل سرخ مصرف کنید. دارچین به هضم بهتر شیر برنج کمک کرده و طبع آن را به سمت تعادل و انرژی بیشتر می‌برد.

برای افرادی که سردمزاج هستند، توصیه می‌شود شیر برنج را با عسل و برای افراد گرم مزاج با کمترین میزان شکر مصرف کنند. افراد با طبع معتدل نیز بهتر است از عسل یا شیره‌های گیاهی به جای افزودن شکر استفاده کنند.

افرادی که به کلسیم نیاز دارند، می‌توانند شیر برنج را با شیره انگور مصرف کنند، زیرا این مواد مغذی بهترین منابع کلسیم را برای بدن فراهم می‌کنند.

خواص شیر برنج برای معده و یبوست و زخم معده

یکی از روش‌های مؤثر در درمان زخم معده، استفاده از شیر در پخت برنج است. به جای آنکه برنج را به صورت پلو و در کنار یک خورشت مصرف کنید، می‌توانید با آن شیر برنج درست کنید. شیر برنج یکی از غذاهایی است که برای درمان زخم معده مفید است و ماده اصلی آن نیز برنج است که با شیر غنی‌تر می‌شود.

در طب سنتی نیز آمده است که مصرف شیر برنج برای درمان یبوست مفید است.

خواص شیر برنج برای پوست

شیر برنج خواصی برای پوست دارد که ممکن است برای شما جالب باشد. در زیر به برخی از این خواص اشاره می کنیم:شیر برنج حاوی چربی، پروتئین و لاکتوز است که به عنوان مرطوب کننده برای پوست عمل می کنند.پودر برنج حاوی مواد ضد التهابی است که باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می شود.شیر برنج مواد پاک کننده ای دارد که باعث تمیزی پوست و کنترل چربی آن می شود.برخی مطالعات نشان داده است که استفاده از شیر برنج می تواند به کاهش ظهور آکنه ها و جلوگیری از آنها کمک کند.مصرف شیر برنج می تواند به روشن شدن و تقویت رنگ پوست کمک کند.در کل، شیر برنج به عنوان یک محصول طبیعی و خانگی، می تواند به بهبود و بهبودی پوست کمک کند.

خواص شیر برنج برای چاقی و لاغری

مصرف شیر برنج به عنوان وعده صبحانه مفید نه تنها برای کمک به چاق شدن بلکه برای تقویت بدن نیز مفید است. این غذا حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین و کربوهیدرات است که انرژی لازم برای شروع روز را به بدن می‌دهد. علاوه بر این، شیر برنج حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مهمی مانند فیبر، کلسیم، پتاسیم و فسفر است که به تقویت بدن و بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کنند. همچنین، مصرف شیر برنج به عنوان وعده صبحانه می‌تواند به تولید خون با کیفیت در بدن کمک کند و باعث افزایش سطح انرژی در بدن شود.

خواص شیر برنج برای کبد

تحرک کم و مصرف انرژی بیش از نیاز و ترکیب نامناسب غذا علت عمده اضافه وزن در سطح جهانی هستند و در جامعه ایرانی بیشترین منبع دریافت انرژی مواد نشاسته‌ای موجود در برنج و نان هستند.

بنابراین، علت اصلی چاقی، اضافه وزن و تجمع چربی در احشا و کبد چرب، مصرف بیش از حد برنج و نان است.

مصرف بیش از حد برنج و نان عامل اصلی وجود کبد چرب است، که می‌تواند به بروز چاقی در افراد کمک کند.

بنابراین، کاهش میزان مصرف نان و برنج و توجه به ترکیب مواد غذایی می‌تواند در کاهش این عارضه در بدن کمک کننده باشد.

همچنین، اجتناب از مصرف چربی‌ها به طور قابل توجهی می‌تواند در پیشرفت بیماری‌های متابولیک مانند قند خون، فشار خون، چربی خون و کبد چرب نقش داشته باشد.

شیر کامل، با ۹٫۱ گرم چربی اشباع در یک فنجان، برای حفظ سلامت کبد مناسب نیست، اما لبنیات کم چرب و با پروتئین فراوان می توانند به پرهیز از آسیب کبد کمک کنند. به جای شیر کامل، می‌توانید نسخه کم چرب آن یا چای سبز را مصرف کنید که به حفظ سلامت کبد و سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

مصرف شیر کامل با ۹٫۱ گرم چربی اشباع در یک فنجان برای حفظ سلامت کبد مناسب نیست، اما به طور کلی شیر ممنوع نیست. در عوض، لبنیات کم چرب و با پروتئین فراوان می‌توانند به پرهیز از آسیب کبد کمک کنند. به عنوان گزینه‌هایی برای شیر کامل، می‌توانید نسخه کم چرب شیر یا چای سبز را در نظر بگیرید. مصرف منظم چای سبز به حفظ سلامت کبد و سلامت کلی بدن کمک می‌کند و نشان داده شده است که باعث افزایش نشانگرهای خون برای سلامت کبد می‌شود.

خواص شیر برنج برای سرماخوردگی

یکی از غذاهایی که می‌توان با پختن آرد برنج در شیر تهیه کرد، فرنی است که خواصی برای درمان سرماخوردگی و التهابات گلو دارد. فرنی با ترکیب آرد برنج با شیر دارای خواص سرد کننده‌ای است و برای بیماران تب‌دار بسیار مناسب است. این غذا با مصرف عسل همراه، می‌تواند به کاهش میزان سرفه و التهاب گلو کمک کند و از خارش گلو نیز کاسته شود.

خواص شیر برنج برای کودکان

بهترین غذای کودکان بزرگتر از شش ماه، شیر برنج است که علاوه بر اینکه خوشمزه است، مقوی و حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین B، کلسیم، فسفر و پروتئین است. این غذا می تواند در رشد و استحکام استخوان ها کمک کرده و همچنین در دوران سرماخوردگی به عنوان یک غذای مقوی و انرژی دهنده مصرف شود.

برای تهیه شیر برنج برای کودکان، روش زیر را می توانید استفاده کنید:

ابتدا برنج را پخته و آب آن را کاملا تخلیه کنید.
سپس برنج را هم بزنید تا کاملا نرم شود و آب آن کاملا خشک شود، به همان روشی که برای تهیه شله زرد استفاده می‌کنید.
بعد از برداشتن برنج از روی حرارت، آن را کمی خنک کنید.
در نهایت، ۱/۲ فنجان شیر مادر یا شیر خشک به برنج اضافه کرده و هم بزنید تا برنج و شیر کاملا مخلوط شوند.
شیر برنج را میکس کنید تا صاف و آماده مصرف برای کودکان شود.
به عنوان یک غذای سالم و مقوی برای کودکان، شیر برنج می تواند به عنوان جایگزینی برای شیر مادر در صورت عدم توانایی در تولید شیر، مصرف شود.

خواص شیر برنج برای ورزشکاران

با مصرف شیر برنج پس از ورزش، می‌توان به سرعت احیای عضلانی بدن کمک کرد. شیر برنج به عنوان یک نوشیدنی غنی از پروتئین، کلسیم و کربوهیدرات، می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی پس از ورزش عالی باشد و به بازسازی عضلات کمک کند. علاوه بر این، شیر برنج حاوی ویتامین B، پتاسیم و منیزیم است که همگی برای حفظ سلامتی عضلات و بازسازی سریع آنها بسیار مهم هستند. بنابراین، مصرف شیر برنج به عنوان یک نوشیدنی بعد از ورزش، به عضلات کمک می‌کند تا سریعتر به حالت اولیه خود برگردند.

خواص شیر برنج در بارداری و شیردهی

بارداری سالم و رشد بهتر جنین با مصرف شیر

مصرف شیر در دوران بارداری به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم، پروتئین، چربی‌های سالم و ویتامین D به حاملگی سالم و رشد بهتر جنین کمک می‌کند. به علاوه، حداقل مصرف سه تا چهار فنجان شیر کم‌چرب در هر روز برای یک زن باردار توصیه می‌شود.

انرژی‌زایی با برنج

برنج می‌تواند به تامین انرژی مادر کمک کند و به سوخت و ساز بهتر بدن کمک کند. این ماده غذایی می‌تواند انرژی بدن مادر را در طول بارداری تامین کند.

فواید برنج در شیردهی

از مهم‌ترین فواید برنج در شیردهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از بروز التهابات عصبی در مادر و نوزاد به دلیل وجود اوریدین در برنج
کمک به تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن مادر به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین در برنج
بنابراین، مصرف شیر و برنج در دوران بارداری و شیردهی می‌تواند به سلامتی بیشتر مادر و جنین کمک کند و انرژی بدن مادر را تامین کند.

شیر برنج برای کرونا خوبه

در صورتی که به دنبال یک غذای سبک با ارزش غذایی بالا در دوران کرونا هستید، می‌توانید به شیر برنج روی بیاورید. بهتر است این غذا را در وعده صبحانه یا عصرانه خود مصرف کنید و برای تهیه آن از شیر کم چرب استفاده کنید. با توجه به اینکه شیر برنج یک غذای نرم، سبک و رقیق است، به راحتی در دستگاه گوارش هضم می‌شود و از سنگینی معده جلوگیری می‌کند. برای حفظ سلامتی، بهتر است از عسل به جای شکر در تهیه این غذا استفاده کنید، زیرا علاوه بر خواص بی‌شماری که برای بدن و سیستم ایمنی آن دارد، به هضم بهتر غذا نیز کمک می‌کند.

شیر برنج و دیابت

مصرف بیش از حد شیر برنج می‌تواند به دلیل حاوی شدن قند، باعث افزایش وزن شود. اما این مصرف زیاد شیر برنج برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند، بسیار نامناسب است. به همین دلیل، برای افرادی که دچار این بیماری هستند، بهتر است مصرف شیر برنج را به میزان متعادل و با کنترل قند خون انجام دهند.

فواید شیر برنج برای مردان

مصرف مداوم گوشت و لبنیات ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهد، زیرا ممکن است باعث افزایش سطح هورمون هایی مانند استروژن شود که می‌تواند تولید اسپرم را کاهش دهد. با این حال، برای تقویت اسپرم به جای تغییر کلی در رژیم غذایی، به مصرف مواد مغذی غنی و ترکیباتی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، اسید فولیک، روی و سلنیوم توجه کنید. مصرف معجون شیر، عسل، تخم مرغ و پیاز، یا مصرف مخلوط شیر، پیاز و عسل ممکن است به مصرف کنندگان کمک کند

طرز تهیه شیر برنج

برنج یا نیمدانه برنج ——————> 1 پیمانه
شیر ——————> 2 پیمانه
آب ——————> 2 لیوان
شکر ——————> نصف پیمانه
گلاب ——————> نصف پیمانه
پودر هل ——————> نصف قاشق غذاخوری

برای تهیه شیربرنج ابتدا برنج را ۱ الی ۲ ساعت در آب خیس کنید. البته اگر زمان کافی برای خیس کردن ندارید، مشکلی ایجاد نمی‌کند. سپس برنج خیس خورده را به همراه دو لیوان آب روی حرارت قرار داده و پس از اینکه برنج نرم شد و لعاب داد، شیر را اضافه کنید. در این مرحله توجه داشته باشید که درب قابلمه را جفت نکنید زیرا ممکن است شیر سر برود. در مرحله آخر، زمانی که شیربرنج غلیظ شد، می‌توانید گلاب و پودر هل را اضافه کرده و هم بزنید. پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه، شیربرنج را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بریزید. سپس روی سطح شیربرنج شکر بپاشید و با دارچین و گل محمدی تزیین کرده و میل کنید.

شیر برنج با شیره خرما

برنج نیم دانه ——————> ۱/۲ پیمانه
آب ——————> ۲ پیمانه
نمک ——————> ۱ ق‌ چای خوری
شیر ——————> ۳ پیمانه
گلاب ——————> ۲ ق غذا خوری
خامه ——————> ۱ ق غذا خورب
شیره خرما ——————> به مقدار لازم

ابتدا برنج را نیم دانه کاملا تمیز کرده و پاک کنید، سپس برای ۱ الی ۲ ساعت در آب خیس کنید و پس از خیس شدن، آب آن را دور بریزید. سپس برنج را به همراه آب آن را روی حرارت بگذارید تا کاملا پخته و نرم شود. توجه داشته باشید که برنج باید کاملا پخته شود، در غیر این صورت می‌توانید آب بیشتری به آن اضافه کنید و برای مدتی دیگر روی حرارت بگذارید تا نرم شود.

پس از اینکه برنج کاملا پخته شد، شیر را به آن اضافه کنید و با نمک مخلوط کنید. بهتر است از شیر پرچرب محلی استفاده کنید تا طعم و مزه شیر برنج بهتر شود. بعد از اضافه کردن شیر، باید آن را به مدت کافی روی حرارت بگذارید تا شیر برنج لعاب دار شود و برنج کاملا نرم شود. در این مرحله می‌توانید گلاب و خامه را به شیر برنج اضافه کنید و شعله را کم کنید و بگذارید تا حسابی جا افتاده و غلیظ شود. در طی پخت شیر برنج هم می‌توانید آن را هم بزنید تا شیر برنج ته نگیرد.

پس از پخت شیر برنج، می‌توانید آن را به صورت داغ یا خنک سرو کنید. شیر برنج را در کاسه‌ای ریخته و با پودر دارچین، شیره انگور و خلال‌های دلخواه تزیین کنید و سپس می‌توانید آن را به همراه دوستان و خانواده‌تان لذت ببرید. نوش جان!

طرز تهیه شیر برنج بدون خامه

برنج نیم دانه ——————> ۱ پیمانه
شکر ——————> ۴ ق غذا خوری
پودر هل ——————> ۱/۲ ق چای خوری
گلاب ——————> ۳ ق غذا خوری
کره ——————> ۱ ق غذا خوری
شیر ——————> ۲ تا ۳ پیمانه

بهترین روش برای تهیه شیر برنج این است که از برنج نیم دانه استفاده کنید. ابتدا باید برنج را خوب تمیز کرده و بشورید. سپس برای ۲ تا ۳ ساعت آن را با کمی آب خیس کنید. بعد از اینکه برنج خیس شد، بدون دور ریختن آب، با همان آبی که خیس شده داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید و نرم شود. در طی این مرحله، باید کف قابلمه را مداوم بگیرید تا شیر برنج با کیفیتی داشته باشید.

بعد از این که برنج کاملا نرم شد، شیر را کم کم به آن اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا شیر ته نگیرد. زمانی که برنج کاملا شکفته شد، نوبت اضافه کردن شکر می‌شود. میزان شکر دلخواه است و می‌توانید کم و زیاد کنید. پودر هل تازه سابیده شده را با گلاب به شیر برنج اضافه کنید.

در انتها زمانی که شیر برنج به غلظت دلخواه رسید، باید کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود. افزودن کره به شیر برنج باعث می‌شود روی شیر برنج ترک نخورد. سپس شیر برنج را داخل کاسه سرو کنید و با دارچین، گل محمدی و بادام پرک تزیین کنید.

فوت و فن شیر برنج

در ابتدا، می توانید برای پختن برنج از شیر بجای آب استفاده کنید.

بعد از افزودن شکر، می توانید کره را به شیر برنج اضافه کنید تا جلوی ته گرفتن شیر برنج را بگیرد.

در صورتی که می خواهید از شیره انگور یا عسل به عنوان جایگزین شکر استفاده کنید، می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید.

می توانید به دلخواه کمی مغز بادام نیز به شیر برنج اضافه کنید.

برای افزایش طعم شیر برنج، می توانید نوک چایخوری نمک را به شیر برنج اضافه کنید.

می توانید بجای پودر هل، از عرق هل نیز استفاده کنید.

در انتها باید گلاب را به شیر برنج اضافه کنید تا عطر آن محسوس شود.

مضرات شیر برنج

برای افراد دارای مزاج سرد و تر یا معده‌های سرد و تر، مصرف زیاد شیر برنج بدون مصلحات آن مناسب نیست. همچنین، برای افرادی که نسبت به مصرف شیر حساسیت دارند، مصرف زیاد شیر برنج مفید نیست. با توجه به اینکه شیر برنج حاوی قند زیادی است، مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود. به همین دلیل، برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند، شیر برنج مناسب نیست.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.