; فواید و مضرات ارده شیره ؛ همه چیز درباره خواص و مضرات مصرف ارده شیره برای سلامتی - فال و خواب
روغن هسته آلبالو برای پوست چرب ؛ روغن هسته آلبالو برای پوست صورت

روغن هسته آلبالو برای پوست چرب ؛ روغن هسته آلبالو برای پوست صورت

روغن هسته آلبالو برای پوست چرب روغن هسته آلبالو برای پوست چرب ؛ روغن هسته آلبالو برای پوست صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص دنبه گوسفندی برای پوست و فواید ماسک دنبه گوسفندی برای صورت

خواص دنبه گوسفندی برای پوست و فواید ماسک دنبه گوسفندی برای صورت

خواص دنبه گوسفندی برای پوست خواص دنبه گوسفندی برای پوست ؛ فواید ماسک دنبه گوسفندی برای صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

جوانه ماش در چه غذاهایی استفاده میشود و در کدام غذاها می توان از جوانه ماش استفاده کرد

جوانه ماش در چه غذاهایی استفاده میشود و در کدام غذاها می توان از جوانه ماش استفاده کرد

جوانه ماش در چه غذاهایی استفاده میشود جوانه ماش در چه غذاهایی استفاده میشود ؛ در کدام غذاها می توان از جوانه ماش استفاده کرد …

فواید و مضرات ارده شیره

فواید و مضرات ارده شیره ؛ همه چیز درباره خواص و مضرات مصرف ارده شیره برای سلامتی

فواید و مضرات ارده شیره ؛ همه چیز درباره خواص و مضرات مصرف ارده شیره برای سلامتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

حتما بخوانید : فواید و مضرات ماکارونی ؛ خاصیت و عوارض مصرف ماکارونی برای بدن

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید و مضرات ارده شیره

ارده و شیره در طب سنتی از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که در ترکیب هیچ یک قند مصنوعی به کار نرفته و هر یک به تنهایی نیز از خواص بسیاری برخوردار هستند.

شیره و ارده هر دو طبیعت گرم دارند و مصرف آن برای گرم‌مزاج‌ ها موجب غلیظ شدن صفرایشان می‌شود و نتیجه آن، جوش زدن در صورت و بدن‌شان است که راه درمانش هم خوردن میوه‌های تازه با طبیعت سرد است.

شیره انگور و خرما، هر دو تسکین‌دهنده دردهای رماتیسم و امراض شریانی و وریدی هستند.

این ماده غذایی کم خونی را درمان می کند و موجب التیام حافظه می شود؛ شیره با ارده چاق‌کننده و برای افراد لاغر مفید اسـت. شیره با ارده گرمی‌بخش اسـت و رطوبت را ازبدن خارج میکند؛ این ماده غذایی برای درمان اختلالات کبدی و کلیوی هم موثر اسـت. شیره با ارده نقش موثری در درمان آرتروز دارد؛ این ماده غذایی سبب تسکین درد‌های استخوانی و ناشی از روماتیسم هم میشود.

شیره با ارده بعلت داشتن ویتامین‌های A. E؛ و C. خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود؛ این ماده غذایی بـه رشد کودکان و نوجوانان هم کمک شایانی می کند. شیره با ارده پلاکت خون را افزایش میدهد بنابر این این ماده غذایی برای افرادی کـه پلاکت خون پایینی دارند، مفید اسـت.

شیره با ارده موجب جوانسازی پوست میشود و نقش موثری در رفع خواب‌ رفتگی اندام‌ها بـه ویژه پا‌ها و التیام سرگیجه‌ های ناشی از کم خونی دارد این ماده غذایی برای بیماران در دوران نقاهت هم مفید اسـت. افراد گرم مزاج «صفراوی‌ها» در مصرف شیره با ارده باید اعتدال را رعایت کنند و اگر دچار غلبه گرمی شدند باید مقداری از ترکیب عرق شاه‌تره و کاسنی، خاک شیر و تخم شربتی یا خیار بـه همراه کاهو را میل کنند.

از شیره و ارده به جای این غذاهای فوری رایج، سوسیس، کالباس، فست فود‌ها (زورپخت‌ها) استفاده کنید. فست فودها موجب سردی می‌شود. بیماری را تشدید می‌کند. حتی موجب نازائی و نابارورائی می‌شود.

میزان کالری ارده و شیره انگور (نسبت ۱ به ۱ قاشق غذا خوری): ۱۲۵ کالری

خواص ارده شیره از نظر دکتر خیراندیش :

ترکیبی از شیره با ارده یا عسل می تواند یک غذای فوری باشد و موجب کار فکری بهتر شود. اگر کار فکری می‌کنید، بهترین غذا برای مغز است. اگر زن باردار هستید یا فردی هستید که کار سنگینی انجام می‌دهد، شیره و ارده، غذای  خیلی خوبی برای شماست. اگر دانش آموز هستید و باید کار فکری کنید، اگر کارگری هستید که نیاز به زور بازو دارید تا با قدرت تیشه‌ای بزنید یا آجری ببرید، یا اگر راننده‌ای هستید که در صف‌های ترافیک، نیاز به آرامش دارید، از این غذا استفاده کنید.

ارده شیره در کنار تمام فواید و خواص خود دارای مضراتی است.

مصرف کردن ارده شیره برای کسانی که از مشکلات دیابتی رنج می‌برند، می‌تواند مضر باشد.

مصرف بیش از اندازه‌ی شیره‌ی انگور ممکن است باعث سوءهاضمه، نفخ یا اسهال شود.

استفاده بیش از اندازه ارده شیره باعث ایجاد دانه های پوستی می شود که با خارش و قرمزی همراه است.

آشنایی با دیگر خواص ارده شیره

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص ارده شیره آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با ارده شیره

ارده از مهمترین فرآورده‌های دانه کنجد بوده و ماده‌ای اسـت کـه ارزش غذایی و دارویی بسیاری را داراست. تنها عنصر تشکیل‌دهنده این ماده مغذی کنجد اسـت. خواص ارده کنجد بی‌شمار اسـت و هم چنین یک وعده غذایی صد در صد طبیعی و کامل بـه‌ویژه برای صبحانه محسوب می شود.

مصرف شیره‌ی انگور برای بهبود کم خونی، وضعیت زنان باردار، و هم‌چنین پیشگیری از سرطان مفید است.

معمولا شیره‌ی انگور را با ارده مخلوط می‌کنند و هنگام صبحانه نوش جان می‌کنند. علاوه بر آن‌که شیره‌ی انگور به عنوان یکی از اجزای لذیذ صبحانه به شمار می‌رود، فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد.

خاصیت اصلی انواع شیره و ارده، انرژی‌زا بودن آنهاست و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می‌شوند.

خواص ارده شیره خرما

یکی از خوشمره ترین خوراکی های عصرانه در فصل سرد پاییز و زمستان را می توان خرما با ارده نام برد خوشمزگی، رفع چاقی، سیر شدن با ارده و خرما که یکی از محبوب ترین روش ها برای کاهش اشتها می باشد با دانستن خواص ارده در بخش فوق اینک به خواص خرما نیز اشاره ای داریم.
خرما میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی، که مواد معدنی بسیاری چون آهن، پتاسیم، روی، منگنز و ویتامینهای A،B وE دارد و همچنین منبع خوبی از فیبر است.

خرما به کاهش کلسترول بالا کمک می‌نماید و فیبر موجود در آن می‌تواند در کاهش فشار خون و ابتلاء به سرطان جلوگیری کند. سرطان‌ها‌یی نظیر سرطان کولون، معده و غیره.
شکر موجود در همه انواع خرما گلوکز و فروکتوز است. خرما حاوی ۶۰ تا ۶۵ درصد شکر، نزدیک ۲٫۵ درصد پروتئین و کمتر از ۲ درصد چربی، مواد معدنی و پکتین است. این ماده غذایی برای کسانی که از رژیم غذایی کم سدیم استفاده می‌کنند بسیار مناسب است.

خواص ارده شیره برای معده

خاصیت پاکسازی شیره انگور یکی از مهمترین خواص آن است. به عبارتی این ماده غذایی موجب دفع اسیدهای غیر ضروری و اوره از بدن می شود ، بنابراین باعث پاکسازی معده و روده از باقی مانده غذاها می شود. شیره انگور موجب خونسازی می شود و همچنین ضد نفخ است.

خواص ارده شیره برای قلب

یکی از خواص ارده و شیره حفظ سلامت قلب به‌وسیله آمینواسیدهای ضروری و پروتئین‌های زیاد است. ارده و شیره یک خوراکی چرب است، اما چربی آن سالم و طبیعی و به علت چربی موجود در کنجد است. پس علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن بی‌رویه نمی‌شود، از مسدود شدن شریان‌های متصل به قلب نیز جلوگیری می‌کند. سسامین و سسامولین دو ترکیب اصلی در چربی ارده است. این دو ماده برای محافظت از قلب و عروق و جلوگیری از بسته شدن رگ‌های منتهی به قلب بسیار مفید هستند.

خواص ارده شیره برای اسپرم

برای درمان کمبود اسپرم در مردان خوردن ارده با شیره انگور بعنوان صبحانه هفته ای سه الی ۴ بار توصیه می شود.

خواص ارده شیره در بدنسازی

از دیگر فواید این خوراکی شیرین، افزایش حجم عضلات است. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد را به کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می کنند چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات می شود.

ارده شیره برای سرماخوردگی

برای پیشگیری از  در فصل سرد سال هفته ای ۳ الی ۴ دفعه ارده و شیره در وعده صبحانه میل شود.

طرز تهیه ارده شیره

میزان مساوی از ارده و شیره انگور رو مخلوط میکنیم و به همین سادگی آماده هست مثلا نصف استکان ارده و نصف استکان شیره انگور رو با هم مخلوط کنید.

ارده و شیره انگور یه صبحانه یا عصرانه کاملا سالم و مقوی هست.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.