; طرز استفاده از بذر یونجه ؛ دستور استفاده از بذر یونجه در گلدان - فال و خواب
دمنوش گل کوفته و ایا دمنوش گل کوفته برای جنین زنان باردار مضر است

دمنوش گل کوفته و ایا دمنوش گل کوفته برای جنین زنان باردار مضر است

دمنوش گل کوفته دمنوش گل کوفته ؛ ایا دمنوش گل کوفته برای جنین زنان باردار مضر است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

فواید عسل برای پوست و خاصیت ترمیم کنندگی و کاهش چروک پوست با عسل

فواید عسل برای پوست و خاصیت ترمیم کنندگی و کاهش چروک پوست با عسل

فواید عسل برای پوست فواید عسل برای پوست ؛ خاصیت ترمیم کنندگی و کاهش چروک پوست با عسل همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

میوه خشک حبه ای نی نی سایت و فواید میوه خشک حبه شده چیست

میوه خشک حبه ای نی نی سایت و فواید میوه خشک حبه شده چیست

میوه خشک حبه ای نی نی سایت میوه خشک حبه ای نی نی سایت ؛ فواید میوه خشک حبه شده چیست همگی در سایت فال …

طرز استفاده از بذر یونجه

طرز استفاده از بذر یونجه ؛ دستور استفاده از بذر یونجه در گلدان

طرز استفاده از بذر یونجه ؛ دستور استفاده از بذر یونجه در گلدان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

حتما بخوانید : خواص شیر خرما دارچین ؛ معجونی پر خاصیت با ترکیب شیر ، خرما و دارچین

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

طرز استفاده از بذر یونجه

طبیعت گیاه یونجه در طب سنتی گرم و تر است.

مصرف یونجه خونی صاف و پاک تولید مى‌کند، ترشح شیر را در زنان زیاد مى‌کند، استخوان بندى بدن را در کودکان محکم مى‌کند، قاعده آور است، خستگى و کوفتگى بدن، خونریزى لثه و سستى استخوان‌ها و عوارض ناشى از کمبود ویتامین Cرا برطرف می‌کند.

یونجه از نظر اینکه دارای بسیاری از مواد معدنی می باشد شیره آن برای بچه هایی که در حال رشد هستند و اسخوان بندی محکمی ندارند بسیار مفید است .

یونجه دو برابر اسفناج آهنم درد بنابراین خونساز است و برای کسانیکه به کم خونی مبتلا هستند مفید است.

یونجه بعلت درا بودن آهن برای درمان بیمایر راشیتیسم بکار می رود .

عوارض کمبود ویتامین ث با خوردن یونجه از بین میرود.

یونجه تازه در بسیاری از کشورها مانند چین و روسیه و آمریکا به مقدر زیاد بجای اسفناج مصرف می شود .

یونجه را در داروخانه ها و فروشگاه های گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه ها بصورت پودر ، کپسول و قرص بفروش می رسانند . مقدرمصرف آن سه قرص در روز است.

ضماد پخته یونجه را اگر روزی چند بار روی اعضایی که رعشه دارند بگذارید آنها را شفا می دهد .

تخم یونجه قاعده آور است و برای این منظور تخم یونجه را بصورت دم کرده مصرف کنید .

دم کرده یونجه درمان اسهال است.

برای نرم کردن سینه و تسکین سرفه دم کرده تخم یونجه را مصرف کنید .

برای درمان رعشه تخم یونجه را در روغن زیتون بریزید و مدت یک هفته جلوی آفتاب بگذارید سپس آنرا صاف کنید و روزی چند قاشق از آنرا بخورید و همچنین روی اعضایی که رعشه دارند بمالید.

یونجه حاوی مقدرزیادی ویتامین است . کوبیده آن زخم را به سرعت التیام داده و از خونریزی جلوگیری می کند .

آشنایی با دیگر خواص یونجه

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص یونجه آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با یونجه

یونجه از جمله گیاهان علفی شکل است. یعنی ساختار رشد و تکامل آن به مانند علف ها عاری از تنه های ضخیم و یا سترگ می باشد. یونجه گیاهی است پایا از تیره پروانه داران که هم دسته شبدر ها قرار می ‌گیرد. این گیاه در زمان بلوغ می تواند تا یک متر ارتفاع داشته باشد. گیاه یونجه در فصل گلباران، زیبایی‌ های خودش را نشان می دهد. گل های یونجه کوچک اما بنفش و زیبا هستند. در گونه هایی نیز می توانید شاهد گل های زرد رنگی در یونجه باشید. جالب است بدانید که یونجه میوه هم دارد. یک میوه لوبیا شکل کوچک که شبیه به صدف می باشد.

اما یکی از برتری های یونجه در قبال طیف گسترده گیاهان دیگر با اهداف تغذیه دام ها، ریشه های قدرتمند آن است که گاهی تا سه متر می توانند عمق زمین را شکافته و به پیش بروند. این ریشه های عمیق موجب دوام مطلوب یونجه است. از این رو یونجه و کاشت آن می ‌تواند به راحتی خشکسالی ها را طی کرده و در هر صورتی تغذیه دام را تامین سازد. از طرفی این ریشه های عمیق به خوبی می ‌توانند منابع غنی غذایی را از عمق خاک راهی ساقه ها و برگ های گیاه یونجه سازند. از این رو به یقین می توان یونجه را در جمع پرمغزترین گیاهان علفی شکل قرار داد.

خواص یونجه برای درمان سریع زخم ها

یونجه به دلیل داشتن ویتامین کا فراوان می‌تواند باعث جلوگیری از اختلال لخته شدن خون در بدن می شود و برای بهبود سریع زخم‌ها و کاهش خون‌ریزی‌های دهان و بینی مؤثر است.

یونجه برای سلامت کلیه ها

یونجه و جوانه یونجه یک ماده غذایی دیورتیک بوده که از بیماری‌های کلیوی مانند تجمع آب پیشگیری کرد و از عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری می کند.

خواص یونجه برای بهبود کم خونی

یونجه دارای آهن و کلروفیل فراوان بوده که به تولید سلول‌های خونی کمک کرده و باعث بهبود جریان خون می‌شود.

همچنین برای کاهش کم‌خونی و علائم آن مانند حالت تهوع، اختلالات خواب و خستگی مؤثر است.

یونجه برای تقویت سیستم ایمنی

یونجه به دلیل داشتن ویتامین سی فراوان می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و با تحریک کردن گلبول‌های سفید و مقابله با استرس از بروز انواع بیماری‌های مختلف پیشگیری می‌کند. در یونجه مواد مغذی مانند ال کاناوانین وجود دارد که باعث افزایش مقاومت بدن دربرابر بیماری‌ها شده و به جلوگیری از دیابت و سرطان کمک می‌کند.

خواص یونجه برای دوران یائسگی

فیتواستروژن هایی مانند کومسترول، ژنیستئین و بیوکانین موجود در یونجه باعث تنظیم سطح استروژن شده و به کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی واژن، تعریق شبانه و پوکی استخوان کمک می کند.

فواید یونجه برای دام

یونجه به عنوان یکی از بهترین و مهمترین مواد غذایی برای دام شناخته می‌شود. این ماده غذایی دارای انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم برای رشد حیوانات می‌باشد.

یونجه یکی از خوراک‌های بسیار قوی می‌باشد که شامل مواد معدنی، ویتامین و پروتئین بسیار زیادی می‌باشد. به این صورت که حدود ۵۰ درصد از پروتئین یونجه در داخل برگ‌های این علف وجود دارد. به این خاطر دامدارانی که قصد پروار بندی دام خود را دارند باید از جیره بندی یونجه و سایر خوراک و علوفه استفاده کنند، تا حیوان به وزن دلخواه شما دست پیدا کند.

خاصیت ضد التهابی

یونجه در طب سنتی برای درمان بیماری‌های التهابی و درمان آرتریت استفاده می شود چرا که دارای ویتامین سی ، ب و ترکیبات کلسیم و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف می‌باشد که به کاهش التهاب در مفاصل کمک بسزایی می‌کند.

خواص یونجه برای سم زدایی بدن

یونجه به دلیل داشتن خاصیت دیورتیک باعث افزایش حجم ادرار شده که این امر باعث پاک‌سازی کلیه‌ها از نمک، چربی و آب اضافی می‌شود و به‌‌عنوان یک سم‌زدایی برای بدن عمل می کند.

یونجه و شبدر

برگ یونجه بیضی شکل ولی برگ شبدر گلابی شکل است.

رنگ برگ‌ها در شبدر سبز و شفاف و در یونجه سبز تیره‌ است.

میزان قند در شبدرها بیش از یونجه‌ است و سطح برگ بیشتری نسبت به یونجه دارند اما مقاومت شبدرها به شوری کمتر از یونجه‌ است و نیاز آبی شبدرها نیز کمتر از یونجه‌ است.

البته باید توجه داشت که شبدرها به لحاظ کمیت تولید در سطح پایین‌تری از یونجه قرار دارند و میزان مواد غذایی قابل هضم یونجه از شبدرها بیشتر است

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.