; ادویه برای عدسی ؛ برای تهیه یک عدسی خوش طعم چه ادویه ای استفاده کنیم - فال و خواب
سماق قرمز یا سیاه و همه چیز درباره خاصیت سماق قرمز و سیاه

سماق قرمز یا سیاه و همه چیز درباره خاصیت سماق قرمز و سیاه

سماق قرمز یا سیاه سماق قرمز یا سیاه ؛ همه چیز درباره خاصیت سماق قرمز و سیاه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

مضرات هلیله سیاه ؛ عوارض مصرف هلیله سیاه در دوران بارداری

مضرات هلیله سیاه ؛ عوارض مصرف هلیله سیاه در دوران بارداری

مضرات هلیله سیاه مضرات هلیله سیاه ؛ عوارض مصرف هلیله سیاه در دوران بارداری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

روغن سیاه دانه برای درد دست و درمان خانگی درست درد با مالیدن روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه برای درد دست و درمان خانگی درست درد با مالیدن روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه برای درد دست روغن سیاه دانه برای درد دست ؛ درمان خانگی درست درد با مالیدن روغن سیاه دانه همگی در سایت …

ادویه برای عدسی

ادویه برای عدسی ؛ برای تهیه یک عدسی خوش طعم چه ادویه ای استفاده کنیم

ادویه برای عدسی ؛ برای تهیه یک عدسی خوش طعم چه ادویه ای استفاده کنیم همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

حتما بخوانید : مضرات روغن گلیسیرین ؛ عوارض گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

ادویه برای عدسی

مواد لازم برای تهیه ادویه عدسی :

زیره (پودر شده): ۲ قاشق چایخوری ، تخم گشنیز : ۱ قاشق سوپ‌خوری ، چوب دارچین: یک برش ۲.۵ سانتی ، هل سبز : ۲ عدد ، میخک : ۴ عدد ، تخم رازیانه : ۱ قاشق چایخوری ، پاپریکا : ۲ قاشق چایخوری ، فلفل قرمز : ۲ عدد

برای تهیه ادویه عدسی مخلوط ابتدا هل و فلفل قرمز خشک شده را روی حرارت ملایم برشته کنید. سپس بقیه ادویه ها را به ترتیب به ظرف اضافه کنید و ظرف را مرتب تکان دهید تا ادویه ها نسوزد. تا زمانی این کار را ادامه دهید که عطر ادویه ها بلند شود. اجازه دهید ادویه های برشته شده خنک شوند. فلفل قرمز های خشک را از وسط باز کرده و تخم های آنها را خارج کنید. سپس ادویه های بوداده شده و فلفل قرمزها را داخل آسیاب بریزید و پودر کرده و استفاده کنید.

آشنایی با دیگر خواص ادویه

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص ادویه آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با ادویه ها

ادویه به حالت پودر شده و یا عصاره حاصل از ریشه، پوست ساقه گیاه و یا دانه بعضی از گیاهان گفته می شود.

ادویه ها با رایحه و رنگ های متنوع و خواص دارویی مختلف خود، بهترین چاشنی برای خوش طعم و خوش بو کردن غذا هستند. تنها هدف از مصرف ادویه طعم دار کردن غذا نیست بلکه ادویه ها موجب کاهش مصرف نمک هنگام طبخ می شوند. شما با اضافه کردن بهترین ادویه ها به غذای خود می توانید علاوه بر خوش طعم کردن غذا از فواید آنها برای سلامتی خود استفاده کنید.

ادویه هایی مثل زردچوبه، هل، دارچین هنوز هم به دلیل ارزش غذایی قدرتمند ویژگی های درمانی دارند. علاوه بر این، دیگر ادویه ها مثل تمبر هندی، پاپریکا و جوز هندی نه تنها به معطر کردن غذا کمک می کنند، بلکه مشکلاتی مثل سوء هاضمه، حالت تهوع و سوزش معده را برطرف می کند.

علاوه بر طعم دهی غذا، از خواص ادویه جات می‌توان به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مثل: قند خون بالا، فشار خون، بیماری‌های قلبی، ضعیف شدن بدن، مشکلات پوستی، سرماخوردگی، آنفولانزا و سرطان اشاره کرد. به طور کلی ادویه جات موجب افزایش گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن میکروب‌ها می‌شوند.

خواص ادویه جات مختلف

ادویه قسمتی از گیاهان معطر است که به عنوان چاشنی به غذاها اضافه می‌شود. ادویه عامل مهمی برای طعم و عطر مطلوب غذا است. همچنین طیف وسیعی از مزه‌ها را ایجاد می‌کند ادویه عضوی جدا نشدنی از غذا است و بدون آن غذا اصلا طعم خوبی نخواهد داشت.

زردچوبه :

زرد چوبه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و کل سیستم ایمنی بدن را حمایت می کند و سلامتی پوست و قلب را هم به دنبال دارد و همچنین برای حفظ وزن هم مفید است.

زردچوبه تنها منبع خوراکی کورکومین است. تاثیر کورکومین موجود در زردچوبه در کاهش درد و التهاب بیش از تاثیر داروی آسپرین و ایبوپروفن و در کاهش سلول های سرطانی بیش از بسیاری از داروها است.

یک قاشق زردچوبه را داخل شیر گرم بریزید و دو بار در روز بنوشید یا می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به سبزیجات و برنج به عنوان چاشنی اضافه کنید.

فلفل سیاه :

فلفل سیاه در غذاهای زیادی در سراسر جهان استفاده می شود. این ادویه طعمی خاص و ملایم را به غذا می دهد. فلفل سیاه یا همان فلفل را برای تزیین سالاد نیز استفاده می کند. اما افراد کمی خبر دارند که فلفل سیاه مقدار زیادی مواد مغذی دارد. پودر فلفل سیاه، سوء هاضمه، لختگی خون و نفخ را از بین می برد. این ماده همچنین ضد یبوست بوده و و اختلالات معده را درمان می کند.

زیره سیاه :

زیره سیاه از سس گرفته تا فیله ماهی را می تواند طعم دار کند. در بیشتر بخش های دنیا، زیره سیاه به گشنیز رومی معروف است. این ادویه نیز مانند دیگر ادویه ها مصارف دارویی دارد. بنابراین در مواقع دندان درد، یبوست، و سردرد استفاده از این ادویه را فراموش نکنید.

هل :

هل علاوه بر عطر استثنایی خود، دارای خاصیت تقویت کننده برای سیستم گردش خون و قلب، دیوریتیک و ادرار آور، نشاط آور و فرح افزا، تقویت کننده ریه و تنفس و ضد جرم دندان و میکروب های دهانی است.

هل می تواند اشتها را افزایش دهد، قوای جنسی را تقویت کند و فشار خون را در حد متعادل نگه دارد. هل با خواص ضد میکروب و آرامش بخش خود، می تواند در درمان گلودرد، سرفه و التهاب حلق و لوزه ها مؤثر باشد.

خواص انواع ادویه

عطر و طعم ادویه جات، به همراه خواص و فواید شگفت انگیز آنها، باعث شده است تا مردم بومی هر منطقه، بر اساس ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی و مزاج بدن ساکنین منطقه خود، از ترکیب مخصوصی از ادویه جات در تهیه خوراک خود استفاده کنند. هند یکی از بزرگترین تولید کنندگان ادویه در جهان است.

دارچین :

دارچین به سطح انسولین خون کمک می کند، کمی دارچین را با صبحانه می کنید. دارچین همچون انسولین عمل می کند و موجب تحریک گیرنده های چربی و سلول های عضلانی می شود و قند اضافی را از خون خارج و در سلول ها ذخیره می کند.

فلفل قرمز :

معمولاً کبد سموم را دفع می کند و چربی های اضافه را تجزیه می کند. یک لیوان آب گرم با لیمو و مقداری فلفل قرمز را ترکیب و قبل از صبحانه میل کنید تا این چربی ها دفع شوند.

نعناع :

نعناع به تسکین سردرد و میگرن کمک می کند. بخار چای نعناع نیز می تواند بینی های مسدود شده را باز و به این ترتیب به مشکلات تنفسی کمک می کند. برگ های خشک و تازه نعناع را می توان به چای اضافه کرد.

خواص دارویی ادویه ها

از خواص ادویه های تند می‌توان به بالا بردن متابولیسم بدن اشاره کرد. استفاده کردن از فلفل و زنجبیل موجب افزایش دمای بدن، تعرق و لاغری می‌شود. علاوه بر آن‌ها زردچوبه و دارچین هم متابولیسم بدن را بالا می‌برند.

مصرف دمنوش زنجبیل یا اضافه کردن آن به غذاها، معجزه‌ای برای درمان معده درد است. دارچین و هل هم برای درمان مشکلات گوارشی و رفع حالت تهوع مفید هستند.

مصرف رازیانه موجب تنظیم هورمون‌های زنانه می‌شود. از فواید زعفران می‌توان به قاعده‌آور بودن آن اشاره کرد. نوشیدن چای آویشن و پونه یا اضافه کردن آن‌ها به غذا سبب تسکین دردهای دوران پریود می‌شود.

اگر بدن شما ملتهب است و دردهای عضلانی دارید، مصرف زردچوبه را فراموش نکنید. این ادویه دارای کورکومین است که سبب درمان التهابات بدن می‌شود.

ادویه جات لازم در خانه

ادویه جات ضروری در خانه بنا بر سلیقه هر کس متفاوت است. اما اگر می خواهید از تمام ادویه جات ضروری در خانه اطلاع داشته باشید باید لیست کاملی از آن ها در اختیار داشته باشید تا بدانید کدام ادویه را می پسندید.

دارچین ، رازیانه ، زردچوبه ، زرشک ، زعفران ، زنجبیل ، زیره ، زیره سبز ، سماق ، سیاه‌دانه ، فلفل بهار ، فلفل سفید ، فلفل سیاه ، فلفل تند ، کاری ، کنجد ، گرم مَصالح ، گُلپَر ، گلرنگ ، گل محمدی (گل سرخ) ، میخک صدپر ، آنقوزه (آنغوزه) ، نمک خوراکی ، واسابی ، وانیل ، هل سبز ، هل سفید ، هل سیاه ، آویشن ، انیسون ، برگ بو ، پاپریکا ، تخم شنبلیله ، تخم شوید ، تخم گشنیز ، جوز هندی ، تمر هندی ، خردل ، خسرودارو

شاه ادویه ها

از صد ها سال پیش تاجران فلفل سیاه را شاه ادویه ها می دانستند و آن را طلای سیاه می خواندند. فلفل سیاه اولین کالای تجاری هند و اروپا بود.

فلفل سیاه می تواند به ترک سیگار کمک کند: در یک تحقیق نشان داده شد که روغن فلفل سیاه به شکل موثری می تواند به ترک سیگار کمک کند. در این مطالعه افرادی که روغن فلفل سیاه را بو کرده بودند تمایلشان برای کشیدن سیگار به میزان قابل توجهی پایین آمده بود. بسیاری از آنان نیز سیگار به طور کلی کنار گذاشتند.

 فلفل سیاه سرشار از انواع آنتی اکسیدان های مختلف است که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد.

 روغن فلفل سیاه می تواند در درمان فشارخون بالا و دیابت بسیار موثر باشد. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد روغم فلفل سیاه به طور طبیعی دو آنزیم تجزیه کننده نشاسته به قند ساده را مهار می کند. این اثر می تواند در جذب گلوکز تاخیر ایجاد کند و باعث تنظیم قند خون شود.

 فلفل سیاه می تواند مشکلات بلع را برای افراد مسن کاهشش دهد.

 فلفل سیاه می تواند خواص ضد باکتری از خود نشان دهد. در یک مطالعه نشان داد شد که روغن فلفل سیاه می تواند به درمان بیماری E. coli کمک کند.

گرمترین ادویه

در طول فصول سرد، فقط چشم دوختن به پوشیدن لباس های گرم یا استفاده از پتو در خواب شاید به اندازه کافی مناسب نباشد. شما باید بدن خود را از درون گرم نگه دارید. این ادویه جات گرم می توانند در فصول سرما خون را در بدن شما به گردش در بیاورند و به هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی کمک شایانی نمایند و باعث پیشگیری از انواع سرماخوردگی و آنفولانزا شوند.

فلفل سیاه ، هل ، فلفل کاین (Cayenne) ، دارچین ، زنجبیل ، سیر ، ترب کوهی جزء ادویه های گرم هستند.

لیست ادویه جات هندی

معمولا چاشنی های هندی از تندی بیشتری برخوردارند و نسبت به سایر ادویه ها در سرتاسر جهان تندتر هستند.

Asafoetida (آنغوزه) ، Cardamom (هل) ، Lal Mirch ( فلفل هندی) ، Cilantro ( گشنیز) ، دارچین (Dalchni) ، میخک (Luong) ، Amchur (پودر انبه) ، Rai ( دانه های خردل) ، Adrak ( زنجبیل)

ادویه برای ماهی

آویشن خشک خورد شده ۵ قاشق چایخوری ، نمک ۲ قاشق چایخوری ، فلفل قرمز ۲ قاشق چایخوری ، فلفل سیاه ۲ قاشق چایخوری ، پودر زیره ۱ قاشق چایخوری ، پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری ، پودر سیر ۱ قاشق چایخوری ، پرک فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری ، پودر گشنیز ۱ قاشق چایخوری

تمام ادویه ها را در کاسه بزرگی بریزید و با چنگال به خوبی هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود.

ادویه ماهی باید در جای خشک ، خنک و تاریک نگهداری شود و در ظرف دربسته باشد.

این ادویه را می توانید به ماهی ، میگو و انواع غذاهای دریایی اضافه نمایید.

ادویه برای کباب کوبیده

سماق ۱/۲ قاشق چای خوری ، پودر پیاز ۱/۲ قاشق چای خوری ،  پودر لیمو عمانی ۱/۲ قاشق چای خوری ،  زردچوبه ۱/۲ قاشق چای خوری ، پودر زنجبیل ۱/۲ قاشق چای خوری ، فلفل سفید به مقدار لازم ، پودر برگ بو ۱/۲ قاشق چای خوری ، پودر خردل ۱/۲ قاشق چای خوری ، زیره سیاه۲ /۱ قاشق چای خوری ، پاپریکا ۱/۲ قاشق چای خوری ، نمک به مقدار لازم

تمامی مواد را در هاون دستی بریزید و بکوبید تا به قطعات کوچک تبدیل شوند سپس آن ها را در آسیاب برقی بریزید و به شکل پودر درآورید.

باید ادویه بدست آمده به شکل کاملا یکنواخت شود. سپس آن را در شیشه دردار بریزید و درب آن را محکم ببندید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.