; خواص و مضرات گوشت بلدرچین و فواید و عوارض گوشت بلدرچین - فال و خواب
خواص دل مرغ کبابی ؛ فواید مصرف دل مرغ برای کبابی برای کم خونی

خواص دل مرغ کبابی ؛ فواید مصرف دل مرغ برای کبابی برای کم خونی

خواص دل مرغ کبابی خواص دل مرغ کبابی ؛ فواید مصرف دل مرغ برای کبابی برای کم خونی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

مضرات روغن خراطین و آشنایی با عوارض استفاده از روغن خراطین

مضرات روغن خراطین و آشنایی با عوارض استفاده از روغن خراطین

مضرات روغن خراطین مضرات روغن خراطین ؛ آشنایی با عوارض استفاده از روغن خراطین همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

خواص مازو برای لاغری و فواید مصرف مازو برای لاغری شکم و پهلو

خواص مازو برای لاغری و فواید مصرف مازو برای لاغری شکم و پهلو

خواص مازو برای لاغری خواص مازو برای لاغری ؛ فواید مصرف مازو برای لاغری شکم و پهلو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص و مضرات گوشت بلدرچین

خواص و مضرات گوشت بلدرچین ؛ فواید و عوارض گوشت بلدرچین

خواص و مضرات گوشت بلدرچین ؛ فواید و عوارض گوشت بلدرچین همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص و مضرات گوشت بلدرچین

مزاج گوشت بلدرچین گرم و خشک است.از آنجایی که بسیاری از متخصصان طب سنتی خوردن مرغ با طبیعت سرد را مفید نمی‌دانند پس باید به دنیال جایگزین مناسبی برای آن گشت. یکی از پرندگانی که اتفاقا طبع گرم و خشک و گوشت لذیذی هم دارد بلدرچین است.برای اصلاح گوشت بلدرچین و کاهش مضرات آن، بهتر است در روغن کنجد یا زیتون سرخ شده و همراه ترشی مصرف شود. روغن کنجد، روغن زیتون و روغن بادام شیرین مصلح گوشت بلدرچین و بهبود دهنده خواص و مزاج آن هستند.کالری بلدرچین در حالت خام ۱۳۴ کیلو کالری و در حالت پخته شده ۲۲۷ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم می باشد.

بلدرچین کوچکترین پرنده از خانواده قرقاول ها است. گوشت بلدرچین، گوشتی سفید، شیرین و ظریف، دارای پوستی کم چرب و دارای کلسترل کم می باشد. گوشت بلدرچین سرشار از عناصر کم مصرف و طیف گسترده ای از ویتامین ها، از جمله ویتامین B، E، K و اسید فولیک می باشد. افرادی که مبتلا به کلسترول بالا هستند و کسانی که می خواهند سطح کلسترول بدنشان معمولی و پایین بماند، مصرف گوشت بلدرچین به این افراد توصیه می شود. علاوه بر گوشت این پرنده تخم آن نیر دارای خواص بسیاری است

از ویژگی های این گوشت این است که گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین‌های b1 و b2 و b6 است. بنابراین وجود این عناصر معدنی و ویتامین‌ها در گوشت بلدرچین موجب شده که برای درمان بیماری هایی مانند آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی‌های روانی، عقب‌افتادگی جسمی و همچنین بی‌خوابی داروی معجزه‌آسایی محسوب شود.اطبای زیادی در سراسر دنیا برای افراد پیر و سالخورده که ناتوان شده اند مصرف این گوشت را تجویز می کنند و باعث افزایش قوای جسمی و شادابی فرد می شود .

این گوشت تنظیم کننده عملکرد قلب و عروق و دستگاه عصبی و گوترشی در انسان است. از مبتلا شدن به بیماری تنگی نفس و آسم جلوگیری می کند. در دوران بارداری برای خانم های باردار و همچنین جنین خوب است بهتر است در سنین رشد به کودکان داده شود تا باعث افزایش رشد کودک شود. برای کودکان خوب است چون بافت نرمی دارد و راحت هضم می شود. فاقد کلسترول مضر و تقویت کننده قوای جسمی و جنسی و افزایش تمایلات جنسی به ویژه با مصرف تخم این پرنده استحکام عضلات و استخوان‌ها دفع مواد رادیواکتیو و سرطان‌زا و فلزات سنگین حاصل از آلودگی هوا تنظیم خواب و افزایش مقاومت بدن شکستن سنگ کلیه و مثانه مؤثر در افزایش رشد و ضریب هوشی کودکان

پروتئین یک ماده مهم است که باید در غذای روزانه ما وجود داشته باشد. این ماده برای رشد و سلامت بدن بسیار ضروری است. پروتئین، هم در غذاهای گیاهی و هم در غذاهای حیوانی وجود دارد؛ امّا دانشمندان علم تغذیه عقیده دارند که پروتئین حیوانی بهتر از پروتئین گیاهی است. گوشت طیور به عنوان یک منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل در کشورهای مختلف، سرمایه گذاری زیادی روی صنعت پرورش طیور از جمله بلدرچین شده است. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده (بلدرچین) از پروتئین گوشت سایر پرندگان و نشخوارکنندگان معمولی ۱۰- ۵ درصد بیش تر است.

بلدرچین نوعی پرنده کوچک‌جثه مانند جوجه است. نام لاتین آن کورتونیکس (Cortunix) است. افراد بسیاری طعم گوشت این پرنده را دوست دارند و معتقدند که مصرف آن خواص بسیاری دارد.گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، کلیسیم ،مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم است که برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی بسیار مفید می باشد.

سفیدی گوشت ، نشانه تازگی و کم چربی بودن آن نشانه تغذیه صحیح پرنده دردوران پرورش است. بطور میانگین ۶۲ درصد وزن بلدرچین قابل استفاده بوده که در مرغ ۵۵ درصد میباشد. ۲۰ درصد وزن کل بدن بلدرچین را عضله تشکیل می دهد و درصد پروتئین و ماده خشک در عضله ران ۸۰ درصد است درصورتی که درمرغ این رقم ۶۵ درصد می باشد.طعم مطبوع انواع گوشت عمدتاً بدلیل وجود ماده‌ای است بنام گلیکوژن که درسلولهای ماهیچه‌ای وجود دارد. هر قدر که ماهیچه درطول حیات خود فعال‌تر باشد ، گوشت آن نیز لذیزتر است

زیاده روی در مصرف گوشت بلدرچین برای کودکان و نوزادان ضرر دارد زیرا موجب جلوگیری در جذب مواد مغذی در بدن آن ها می شود .این گوشت می تواند برای خانم های باردار مضر باشد ، قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تیر‌نگ سیستانی متخصص تغذیه در خصوص نکات تغذیه ای که حتما باید توسط زنان باردار مورد توجه قرار بگیرد گفت: زمانی که دارای سابقه خانوادگی دیابت، دیابت بارداری و یا حتی احتمال خطر ابتلا به آن را دارند باید از نظر تغذیه ای تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند. وی در رابطه با باورهای غلط که در طی دوران بارداری بین مردم جا افتاده است تصریح کرد: برخی فکر می کنند باید در این دوران ۲ برابر مصرف روزهای عادی خود غذا مصرف کنند و اکثرا در این اندیشه‌اند که مواد غذایی معجزه‌آسایی وجود دارد که دارای تأثیر فوق العاده بر جنین است که از جمله آن ها می توان به گوشت بلدرچین و… اشاره کرد که نه تنها اثر مثبت ندارند بلکه ممکن است خطراتی را هم برای مادر و هم جنین در پی داشته باشند.

هزینه این گوشت بسیار زیاد است و برای یک وعده باید چند بلدرچین خورده شود که مبلغ زیادی می شود و خانواده های زیادی قدرت خرید و خوردن این گوشت را ندارند. با وجود فواید گوشت بلدرچین زیاده روی در مصرف آن می تواند منجر به ایجاد مشکلات مختلف شود. برخی از مشکلاتی که در اثر زیاده روی به سراغ انسان می آید عبارتند از: • پایین آمدن فشارخون • ایجاد سنگ کلیه • جلوگیری در جذب مواد مغذی • ایجاد کلسترول • مشلات کلیوی

آشنایی با دیگر خواص گوشت بلدرچین

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت بلدرچین آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گوشت بلدرچین

در طب سنتی ویژگی های زیادی برای این گوشت شمرده اند که می توانیم به این نکات اشاره کنیم که برای صرع مفید است و چکاندن خون ان در گوش بریا درمان گوش درد مفید است و اگر مداوم خورده شود باعث نرم دلی می شود و عده ای می گویند این ویژگی فقط در قلب بلدرچین است.

بلدرچین کوچک‌ترین پرنده از تیره قرقاولیان، به شمار می‌آید. بلدرچین پرنده‌ای پرجنب و جوش و گوشت آن بسیار لذیذ می‌باشد، از لحاظ علمی ماده‌ای به نام گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه این پرنده وجود دارد و هرچقدر ماهیچه در طول زندگی این پرنده فعال باشد گوشت آن لذیذتر است. در واقع، فعالیت و جنب و جوش زیاد در بلدرچین‌ها، باعث ازدیاد ذخیره گلیکوژن در بافت‌های ماهیچه‌ای آن‌ها می‌شود که این امر باعث می‌گردد گوشت این پرنده مانند پرندگان شکاری، بسیار لذیذ شود، به همین دلیل گوشت بلدرچین از گوشت مرغ و دیگر ماکیان برتری دارد.

خواص گوشت بلدرچین برای نوزادان و کودکان

به دلیل داشتن مقدار زیادی آهن در گوشت بلدرچین منبع بسیار مناسبی برای رفع کم خونی در بزرگسالان و کودکان به شمار می رود. به همین دلیل پزشکان به بزرگسالان و کودکانی که دچار کمبود آهن شده اند مصرف گوشت بلدرچین را توصیه می کنند. اگر می خواهید که کودکی با قد بلند تری داشته باشید به آنها گوشت بلدرچین، مخصوصا گوشت قفسه سینه بلدرچین را بدهید؛ زیرا سرشار از منابع غذایی ارزشمند است که برای تقویت و رشد استخوان های کودک حائز اهمیت است.

اگر قصد اضافه کردن گوشت بلدرچین به برنامه غذایی کودکی که قبلا فقط میوه و سبزیجات مصرف کرده است را دارید. می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید: • سعی کنید به پوره گوشت گرم شده کمی سبزیجات مورد علاقه کودک را اضافه کنید تا راحت تر بتواند با طعم جدید کنار بیاید. • اگر کودکتان از خوردن گوشت امتناع می کند بهتر است بعد از چند هفته صبر کردن دوباره امتحان کنید. • برای جلوگیری از حالت خفگی، تا زمانی که کودک به خوردن غذا های انگشتی عادت کرده و چندین دندان دارد، به او تکه های گوشت ندهید. • بعد از آن می توانید با گوشت کاملا پخته شده و کاملا ریز شده شروع کنید.از کی میتونم تو سوپ نوزاد گوشت بلدرچین بریزم؟ پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان : از هفت ماهگی می توانید داخل سوپش بریزید ولی باید میکس کنید ولی از هشت ماهگی به عنوان پوره میتوانید به شیرخوار بدهید.

به دلایل زیر حتما گوشت بلدرچین را در برنامه غذایی کودک قرار دهید: ✅ میزان چربی گوشت بلدرچین بسیار کم است. ✅مفید برای رشد قد کودک: پروتئین گوشت بلدرچین بسیار بالا و انواع اسیدهای آمینه کمیاب در گوشت این پرنده وجود دارد. ✅ مفید برای کودکان کم خون: این گوشت منبع خوبی از نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین های B1، B2 و B6 است. ✅ گوشت بلدرچین آرام بخش: ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی بسیار مفید است. ✅ خوردن گوشت این پرنده به افراد مسن و از کار افتاده به دلیل بازیابی سلامتی و شادابی روحی و جسمی بسیار توصیه می شود. ✅ تامین سلامت بدن کودک با دفع فلزات سنگین: تخم بلدرچین از کلسترول کمتری نسبت به تخم مرغ معمولی برخوردار است و ترکیبات مغذی این تخم می تواند باعث دفع مواد رادیواکتیو، فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه و مواد زاید از بدن شود. ✅ مصرف همزمان تخم و گوشت بلدرچین سبب تنظیم دستگاه عصبی، قلب و گوارش می شود.

خواص گوشت بلدرچین برای کرونا

عصاره گوشت بلدرچین برای بیماران کرونایی بسیار مفید است ، این عصاره به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند .همانطور که می دانید بلدرچین از خواص بسیاری برخوردار است که از جمله آن می توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. به همین دلیل روزهایی که به بیماری کرونا مبتلا شدید بهتر است از بلدرچین زیاد استفاده کنید.

از این عصاره ها افراد سالم هم می توانند استفاده کنند. مواد لازم برای عصاره بلدرچین: بلدرچین ۵-۶ عدد هویج ۱ عدد کرفس ۱ شاخه ی کوچک نمک و فلفل به مقدار لازم آبلیمو به مقدار لازم تخم گشنیز کامل در صورت تمایل چند دانه طرز تهیه عصاره بلدرچین: یک سری افراد برای بیماران کرونایی و … عصاره ی بلدرچین را تهیه کردند و از آن ها داخل غذاهای بیماران استفاده می کنند. که طرز تهیه آن را برای شما آورده ایم. ابتدا داخل و بیرون بلدرچین ها را تمیز بشویید. سپس آن ها را با چرخ گوشت چرخ کنید. هویج ها و پیازها را پوست بگیرید و بشویید، کرفس ها را تمیز بشویید. سپس بلدرچین های چرخ شده را با هویج و پیاز و کرفس باز چرخ کنید.

آن ها را داخل قابلمه ای بریزید و داخل آن مقداری آب بریزید و آرام هم بزنید که کاملا با هم مخلوط شوند. برگ بو را اضافه کنید و پس از کمی جوش زدن آب برگ بوها را خارج کنید. مواد نه خیلی شل نه زیاد سفت باشد زیرا می خواهیم بهتر عصاره ی آن گرفته شود. آن را دائم هم بزنید که ته نگیرد. مقداری نمک و آبلیمو و فلفل به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از تخم گشنیز هم استفاده کنید. تا زمانی که خوب جوشید و رنگ آب آن تغییر کرد و روغن بلدرچین ها خوب خارج شد.

زیر شعله را خاموش کنید. یک صافی ریز را روی در قابلمه ای دیگر قرار بدهید و از مواد داخل قابلمه داخل آن بریزید تا آب یا همان عصاره ی آن کاملا خارج شود. اجاه بدهید خوب سرد شود. و آن را داخل شیشه های تمیز بریزید و در آن ها را محکم ببندید و در یخچال قرار بدهید. اگر بخواهید آن را به مدت زمان بیشتری نگهداری کنید. می توانید داخل ظروف در داری قرار بدهید و داخل یخچال نگهداری کنید. برای اینکه بتوانید در زمان مصرف راحت باشید؛ آن ها را داخل قالب های یخ در دار بریزید و پس از منجمد شدن آن ها را داخل کیسه های زیپ دار بگذارید و در فریزر نگهداری کنید. این عصاره ها را می توانید در انواع غذاهایتان استفاده کنید.

خواص گوشت بلدرچین برای قلب

مصرف گوشت بلدرچین و کبک به تقویت قلب و بدن کمک می‌کند. پروتئین موجود در گوشت بلدرچین در پایداری سطح کلسترول بد خون (LDL) در بدن بسیار موثر است. به همین متخصصان توصیه می کنند که از گوشت بلدرچین برای مراقبت از سلامت قلب استفاده کنید. البته برای بهره مندی از فواید گوشت بلدرچین برای قلب، نباید این گوشت را با روغن های اشباع برای خوردن آماده کنید.

خواص گوشت بلدرچین برای سالمندان

در ترکیبات گوشت بلدرچین ویتامین ب نیز وجود دارد که برای عملکرد مغز بسیار مفید است. زیرا ویتامین‌های این گروه تضمینی برای سلامتی محسوب می‌شوند و به ویژه برای سالمندان مفید خواهد بود.تخم بلدرچین حاوی کلسترول خوب HDL و نیز ماده شیمیایی کولین است که باعث می شود یک خوراک مقوی و سالم برای دوران سالمندی باشد و حتی براساس مطالعات از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر نیز جلوگیری می کند.

بلدرچین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوار کنندگان داراری پروتئین می باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مسن و از کار افتاده که احتیاج مبرمی به ترمیم سلول های از دست رفته بافت های خود دارند، مصرف گوشت بلدرچین را تجویز می نمایند.

خواص گوشت بلدرچین برای کلیه

به لطف مواد معدنی موجود در گوشت بلدرچین عملکرد کلیه های بدن نیز بهتر میشود. زیرا مواد معدنی موجود در آن به دفع مواد و سموم مضر و فلزات سنگین در بدن و حتی دفع سنگ کلیه کمک میکند. همچنین گوشت بلدرچین سدیم بسیار پایینی دارد و مصرف آن حتی برای افرادی که فشار خون دارند توصیه میشود.

با وجود فواید بسیار گوشت بلدرچین ، زیاده روی در مصرف آن می تواند به مشکلات مختلفی منجر شود. زیاده روی در مصرف گوشت بلدرچین باعث تشکیل سنگ کلیه و مشکلات کلیوی می شود .

خواص گوشت بلدرچین در بدنسازی

گوشت بلدرچین یکی از مواد غذایی با ارزش و سالم است که مانند یک بمب قوی برای جذب ویتامین عمل میکند.روی موجود در گوشت بلدرچین و بوقلمون همچنین برای عضله سازی در جوانان و نوجوانان بسیار مفید است. پروتئین موجود در گوشت بلدرچین در پایداری سطح کلسترول بد خون (LDL) در بدن بسیار موثر است. به همین متخصصان توصیه می کنند که از گوشت بلدرچین برای مراقبت از سلامت قلب استفاده کنید.پروتئین نقش بسیار پررنگی در بدنسازی دارد. هر کسی که قصد دارد عضله‌سازی کند برای حفظ عضلات قبلی، پیشگیری از تحلیل عضلانی و ساخت عضلات جدید باید از دریافت پروتئین کافی اطمینان حاصل کند. برای عضله سازی علاوه مصرف پروتئین، داشتن رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسب نیز اهمیت زیادی دارد.بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز نیز توصیه میشود.

خواص گوشت بلدرچین و کبک

گوشت کبک، گوشتی خوش طعم، لذیذ و مفید است. این گوشت دارای چربی پایین و پروتئین بالایی می باشد و همچنین سریع الهضم است. این گوشت ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی مواد مفیدی نظیر پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و مقدار کمی گوگرد است. گوشت کبک که طبعی گرم و خشک دارد، دارای فواید و خواصی برای سلامتی بدن و درمان برخی بیماری ها است.گوشت کبک لطیف‌ترین گوشت‌هاست و سریع الهضم است, غذائیت آن زیاد است، خون زیادی تولید می‌کند و کباب آن چاق کننده است.بهتر است گوشت تازه کبک استفاده نشود بلکه یک یا دو روز پس از شکار مصرف شود.

طبیعت بلدرچین گرم و خشک است، غذائیت زیادی دارد و چاق کننده بدن است, نرم کننده پوست بدن بوده و مصرف گوشت آن سبب تقویت و تحریک نیروی جنسی در زنان می‌شود.پخته بلدرچین بهتر از کباب آن است، همچنین زیاده‌روی در مصرف آن موجب سردرد می‌کند. برای اصلاح آن بهتر است همراه ترشی و روغن و کمی شیرینی پخته شود.این گوشت تنظیم کننده عملکرد قلب و عروق و دستگاه عصبی و گوترشی در انسان است. از مبتلا شدن به بیماری تنگی نفس و آسم جلوگیری می کند. در دوران بارداری برای خانم های باردار و همچنین جنین خوب است بهتر است در سنین رشد به کودکان داده شود تا باعث افزایش رشد کودک شود. برای کودکان خوب است چون بافت نرمی دارد و راحت هضم می شود. فاقد کلسترول مضر و تقویت کننده قوای جسمی و جنسی و افزایش تمایلات جنسی به ویژه با مصرف تخم این پرنده استحکام عضلات و استخوان‌ها دفع مواد رادیواکتیو و سرطان‌زا و فلزات سنگین حاصل از آلودگی هوا تنظیم خواب و افزایش مقاومت بدن شکستن سنگ کلیه و مثانه مؤثر در افزایش رشد و ضریب هوشی کودکان

گوشت بلدرچین از چند ماهگی

از کی میتونم تو سوپ نوزاد گوشت بلدرچین بریزم؟ پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان : از هفت ماهگی می توانید داخل سوپش بریزید ولی باید میکس کنید ولی از هشت ماهگی به عنوان پوره میتوانید به شیرخوار بدهید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 23 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.