; از بین بردن بوی بد گوشت اردک و دستور طبخ گوشت اردک چگونه است - فال و خواب
خواص غازیاغی برای پوست ؛ درمان لک و پیس با گیاه کوهی غازیاغی

خواص غازیاغی برای پوست ؛ درمان لک و پیس با گیاه کوهی غازیاغی

خواص غازیاغی برای پوست خواص غازیاغی برای پوست ؛ درمان لک و پیس با گیاه کوهی غازیاغی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص جوانه نخود برای کودکان و آیا کودکان می توانند جوانه نخود بخورند؟

خواص جوانه نخود برای کودکان و آیا کودکان می توانند جوانه نخود بخورند؟

خواص جوانه نخود برای کودکان خواص جوانه نخود برای کودکان ؛ آیا کودکان می توانند جوانه نخود بخورند؟ همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

فواید ویتامین دی سه ؛ خاصیت قرص ویتامین دی سه هزار در بارداری

فواید ویتامین دی سه ؛ خاصیت قرص ویتامین دی سه هزار در بارداری

فواید ویتامین دی سه فواید ویتامین دی سه ؛ خاصیت قرص ویتامین دی سه هزار در بارداری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

از بین بردن بوی بد گوشت اردک

از بین بردن بوی بد گوشت اردک ؛ دستور طبخ گوشت اردک چگونه است

از بین بردن بوی بد گوشت اردک ؛ دستور طبخ گوشت اردک چگونه است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

از بین بردن بوی بد گوشت اردک

گوشت اردک باید قبل از خوردن کامل پخته شود. برای رفع بوی زهم اردک هم باید گوشت اردک را ۳ بار با آب جوشاند و آب آن را دور ریخت و سپس پیاز، سبزی و ادویه‌های مختلف را به آن اضافه کرد.سرکه،‌ زنجبیل، سکنجبین، کرفس،‌ گشنیز،‌ دارچین و آویشن جزو مصلح‌های گوشت اردک محسوب می‌شوند. پر کردن شکم اردک با ادویه‌ها و سبزی‌هایی که نام بردیم و پختن آن با روغن زیتون، بسیار خوب است و عوارض ناشی از مصرف آن را به حداقل ممکن می‌رساند.

بعد از پاک کردن اردک و شستن داخل شکم آن بدون اینکه پوستش را جدا کنید (اردک همیشه باید پوست داشته باشد) را با دو حبه سیر رنده شده، کمی نمک، فلفل سیاه و قرمز، آبلیمو و ½ قاشق غذاخوری پونه خشک، ۱ عدد پیاز کوچک رنده شده، زعفران آب کرده غلیظ مزه‌دار کنید. تمام قسمت‌های داخل شکم و سطح اردک را با این مواد خوب مرینیت کنید. سپس روی آن را با سلفون بپوشانید و یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا کاملا بوی زهم اردک گرفته شود. این طرز گرفتن بوی اردک امتحان شده است و جواب می‌دهد به خصوص کسانی که نسبت به بوی گوشت اردک حساس هستند.

آشنایی با دیگر خواص گوشت اردک

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت اردک آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گوشت اردک

اردک، گونه‌ای از ماکیان است که گوشت آن در تهیه غذا به کار می‌رود. اردک را معمولا سرخ کرده یا آن را می‌پزند. علاوه بر گوشت اردک، تخم آن نیز مصرف خوراکی دارد و برای درست کردن تخم اردک نمکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منظور از گوشت اردک، گوشت بدن اردک به ویژه سینه و ران آن است. گوشت ران اردک رنگ تیره‌تری دارد و چربی آن از گوشت سینه بیشتر است.مصرف گوشت اردک از نظر تاریخی به استناد کاوشهای باستان شناسی که از نقاشی ها و حکاکی ها روی دیوارها و غارها انجام شده است به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برمیگردد.

بیشترین چربی اردک در پوست و زیر سینه آن قرار دارد که دلیل آن هم حفاظت از اردک در مقابل سرما است. قسمت سینه و ران اردک پروتئین بیشتری دارد و در هر ۱۰۰ گرم بدون پوست ۲۰۱ کالری و با پوست ۳۳۷ کالری دارد. به طور کل خواص گوشت اردک از گوشت مرغ بیشتر است.همانطور که می دانید گوشت اردک ها فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد و علم پزشکی خیلی از آنها را تاکنون ثابت کرده است. از غذاهایی که می توانیم با این گوشت تهیه کنیم می توانیم به اردک سرخ شده و اردک کبابی اشاره کنیم که بسیار خوشمزه هستند. گوشت اردک یک غذای مقوی برای افزایش قد است ، طب اسلامی می گوید که گوشت اردک می تواند افراد لاغر را چاق کند.

خواص گوشت اردک مسکویی و اسرائیلی

نژاد اردک مسکووی (اسرائیلی) در حقیقت بومی آمریکای جنوبی و کشورهایی مانند مکزیک و کلمبیا ست. این اردک ها برعکس اردک های پکنی کم صدا و تقریبا بی صدا هستند و وزن بیشتری دارند. اردک های مسکووی خیلی کمتر از اردک های پکنی تولید تخم می کنند و از این رو برای تولید و پرورش اردک ، اردک های پکنی در جایگاه بالاتری قرار دارند. وزن اردک های مسکووی نر در هنگام بلوغ به ۶ تا ۷ کیلو و در ماده ها ۳ تا ۴ کیلو میرسد . از نظر بعضی افراد، گوشت این اردک ها چربی کمتری دارد و ترد تر و بهتر است . البته در مجموع گوشت اردک در کشور ما مانند خیلی از کشور ها کمتر در سبد غذایی قرار گرفته است.

خواص گوشت اردک برای نازایی

بهتر است گوشت اردک را جایگزین گوشت مرغ کنید.در طب سنتی، اعتقاد بر این است که گوشت اردک،‌ گرم‌ترین گوشت بین گوشت طیور اهلی است. ارزش تغذیه‌ای آن بالاست. مصرف این نوع گوشت، تقویت کلیه‌ها و افزایش قوای جنسی را به دنبال دارد. اگر سیستم گوارشی بدن‌ قدرت هضم بالا و خوبی داشته باشد، ‌این گوشت جزو بهترین‌ها برای تقویت قوای جنسی است.

مصرف گوشت اردک می‌تواند گردش خون را روان کرده و سیستم عصبی را تقویت کند که این مسئله با توانایی مردان در ارتباط است. این به دلیل وجود تیامین (ویتامین B۱) در گوشت اردک است. در ۱۰۰ گرم گوشت کبابی اردک، ۰.۳ میلی‌گرم تیامین (۱۷٪ نیاز روزانه) وجود دارد.مصرف گوشت اردک برای افرادی که در قوای جنسی خود دچار ضعف هستند سفارش شده است، مصرف مرتب این گوشت باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.

گوشت اردک حاوی ویتامین B1(تیامین) می‌باشد که باعث روان شدن گردش خون و تقویت سیستم عصبی می‌شود که برای توانایی مردان مفید است. – همچنین مصرف گوشت اردک برای تقویت قوای جنسی بسیار موثر است.

خواص گوشت اردک برای نوزادان و کودکان

گوشت اردک، دارای مواد مغذی بسیاری از جمله مس است که در حفظ سلامت جسمی و ذهنی فرد نقش دارد. مس، نقش مهمی در رشد طبیعی بدن نیز ایفا می‌کند.پروتئین- ماده مغذی و منبع انرژی- گوشت اردک بالاست. پروتئین حیوانی و مقدار کمی سدیم، برای رشد ماهیچه‌ها و بافت‌ها بسیار مفید است، بنابراین افرادی که در سن رشد هستند برای عملکرد درست ماهیچه‌های خود به این مواد نیاز دارند. در هر ۱۰۰ گرم گوشت اردک بدون پوست، ۲۳.۵ گرم پروتئین وجود دارد که ۴۷٪ نیاز روزانه به پروتئین را تامین می‌کند.

خواص گوشت اردک در روایات و طب اسلامی

طب اسلامی می گوید که گوشت اردک می تواند افراد لاغر را چاق کند.اردک پرنده‌ای از گروه ماکیان است. یکی از ویژگی‌های این پرنده سازگاری با محیط پیرامون خود است که موجب می‌شود، برای پرورش آن محدودیتی وجود نداشته باشد. اردک بخاطر شرایط زیستی که دارد، بیشترین چربی را در نواحی زیرسینه و پوست خود دارد، این چربی‌ها برای مراقبت کردن اردک در برابر سرما است. بیشترین قسمت مورد مصرف در گوشت اردک، ران‌ها و سینه این پرنده است. گوشت اردک دارای رنگ تیره‌ای نسبت به گوشت مرغ می‌باشد. هر قدر که رنگ گوشت تیره‌تر باشد از کالری و چربی بیشتری برخوردار است. چربی موجود در گوشت اردک از نوع چربی خوب می‌باشد که برای بدن فایده‌بخش است، اما توصیه می‌شود افرادی که دارای چربی و کلسترول بالایی هستند در مصرف این گوشت اعتدال داشته باشند و قبل از طبخ، پوست آن را جدا کرده و گوشت آن را آب پز نموده و میل کنند.

در روایات از مرغابی و امثال آن به «وَز» تعبیر شده است.در روایت آمده است:الْوَزُّ جَامُوسُ‌ الطَّیْر یعنی مرغابی گاومیش پرندگان است.«وز» شامل اردک و غاز و قو و مرغابی می‌شود.بیان این روایت، همان قانون «حکومت» است که شیخ انصاری گفته است. یعنی گوشت مرغابی تمام صفات گوشت گاومیش اعم از کراهت و بیماری زا بودن را دارد.مرغابی، گاومیش نیست بلکه ادعایی است بنابراین همان حکومت است که «توسعه‌ی موضوع» است بنابراین مرغابی تمام احکام گاومیش را دارد.حیوانات حلال گوشت مانند شتر و گاو و گوسفند و بعضی پرندگان، وقتی تبدیل به نجاست خوار شوند، خوردن آن ها درست نیست مگر درصورتیکه بدن آن ها پاک بشود که برای «استبراء» و پاک کردن آن ها زمان های مختلفی در روایات ذکر شده است. اگر شتر نجاست خوار شود، وقتی او را از عذره‌ی انسان منع کردند، تا چهل روز نمی‌شود از گوشت و شیر شتر مصرف کرد. گاو تا سی روز، گوسفند تا ده روز، اردک و غاز پنج روز، مرغ سه روز و ماهی هم یک شبانه روز باید استبراء شوند.

خواص گوشت اردک و غاز

گوشت اردک رنگی قرمز، مانند گوشت گوسفند دارد و غنی از پروتئین با کیفیت بالا است. این گوشت دارای نیاسین ، فسفر ، آهن ، روی ،B6 و B12 ، سلنیوم ، فولات ، منیزیم و ….. است. گوشت اردک چربی بالایی دارد ولی این چربی نقطه ذوب پایین تری نسبت به گوشت مرغ و گوشت گاو دارد. درجه ذوب چربی مرغ ۳۷ و گاو ۴۵ درجه سانتی گراد است ولی این دما برای گوشت این پرنده ۱۴ درجه است یعنی پایین تر از دما بدن پس به راحتی در این دما ذوب و متابولیزه می شود و به همین دلیل مصرف گوشت اردک باعث چاقی نمی شود.

از دیدگاه طب سنتی طبع گوشت غاز گرم و خشک است و آب انار، زیره، دارچین، فلفل، زنجبیل از مصلحات این گوشت می باشد.پروتئین برای هماهنگی و انقباض عضلات بسیار حیاتی است. در ساختار های ریزو همچنین ساختار عضلانی یافت می شود. مقدار کافی پروتئین به رشد عضلات کمک می کند. برای حفظ تعادل بین تجزیه پروتئین های عضلانی و سنتز پروتئین ماهیچه بسیار مهم است.گوشت غاز بدون پوست ممکن است طعم خوبی نداشته باشد، اما در مورد تراکم مواد مغذی بسیار غنی است. بدون پوست، گوشت غاز فقط حاوی ۱۶۱ کالری در هر ۱۰۰ گرم برای این ۱۶۱ کالری، گوشت غاز منبع خوبی از چربی، پروتئین و طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند.

مزه گوشت اردک

گوشت اردک مزه و طعم قوی تری نسبت به گوشت مرغ و بوقلمون دارد . چربی نسبتا زیادی که در این گوشت وجود دارد بر مزه آن تاثیر زیادی دارد.طعم گوشت غاز به خصوص با سرخ کردن لذیذ می شود و ظاهری شبیه گوشت قرمز پیدا می کند. بیشتر در شهرهای جنوبی چین، اروپا و غرب آسیا متداول است. در فرهنگ های قدیمی اروپا در جشن های مذهبی آلمان و سایر کشورها گوشت غاز طبخ می گردد. در ترکیه نیز روش کارس برای پخت غاز مرسوم است.

آیا گوشت اردک حلال است

تخم هر پرنده ای تابع همان پرنده است پس اگر پرنده ای مانند اردک حلال گوشت بود؛ خوردن تخم آن هم حلال است و اگر مانند کلاغ حرام گوشت بود خوردن تخم آن نیز حرام است.

گوشت اردک برای نقرس

برای افرادی که دچار نقرس هستند مصرف کله‌پاچه، امعا و احشای حیوانات مانند جگر، دل و قلوه، مغز، زبان، سیرابی و همچنین گوشت آهو، گوشت اردک، گوشت کبوتر، آبِ گوشت، سوسیس و کالباس، گوشت‌های دودی و کلا گوشت قرمز توصیه نمی‌شود.دلیل: بدن، مواد غذایی سرشار از پورین را به اسیداوریک تبدیل می‌کند. این ماده نیز باعث افزایش حملات نقرس می‌شود. اسید اوریک ماده‌ای است که باعث تجزیه هسته سلول‌های موجود در برخی مواد غذایی می‌شود. کلیه‌ها اسیداوریک را از بدن دفع می‌کنند؛ اما زمانی که این ترکیب در خون بیش از اندازه باشد به صورت کریستال‌هایی در مفاصل تجمع پیدا می‌کند و باعث التهاب می‌شود که به آن حملات نقرس می‌گویند.چه باید کرد؟ مصرف گوشت را به روزانه ۱۵۰ گرم محدود کنید و تا حد امکان از گوشت سفید (گوشت پرندگان) استفاده کنید.

گوشت اردک برای دیابتی ها

ویتامین B3(نیاسین)موجود در گوشت اردک برای بیماران دیابتی مفید است زیرا میزان قند خون را ثابت نگه داشته و به سوخت و ساز انسولین کمک می‌کند.گوشت های بدون چربی از بهترین گزینه ها برای رژیم دیابتی ها است زیرا باید از مصرف چربی های اشباع و ترانس پرهیز کنند.این چربی های ناسالم می توانند کلسترول را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهند.انجمن دیابت و اتحادیه ی رژیم غذایی آمریکا لیستی را تهیه کرده اند که در آن انواع گوشت ها، از نظر درصد و نوع چربی در گروه های مختلف قرار دادند. یک واحد از همگی این گوشت ها دارای ۷ گرم پروتئین میباشد.

گوشت های خیلی کم چرب:گوشت هایی که یک گرم چربی دارند و در مجموع یک واحد آن ها داراری ۳۵ کیلو کالری است مانند: بوقلمون، مرغ بدون پوست .۲-گوشت های کم چرب:این گروه دارای ۳ گرم چربی و ۵۵ کیلو کالری هستند که شامل: برخی از قسمت های گوشت گاو، اردک ، غاز بدون پوست، قرقاول.۳-گوشت با چربی متوسط:هر واحد از این گروه شامل ۵ گرم چربی و ۷۵ کیلوکالری مباشند که افراد بایستی به ندرت از آنها در رژیم غذایی شان استفاده کنند. شامل:گوشت بره، امعاء و احشا گوسفندی مانند: (دل، قلوه، جگر و…)۴- گوشت های پرچرب:مبتلایان به دیابت باید از مصرف گوشت های پرچرب که حاوی ۸ گرم چربی و ۱۰۰ کیلو کالری در هر واحد آن است خودداری کنند. این گروه شامل: دنده گاو، گوشت خوک، گوشت گوسفندی، گوشت های فراوری شده مانند: سوسیس، کالباس، هات داگ و … .میزان گوشتی که مردم هر روز باید بخورند بسته به عوامل فردی مانند: سن، وزن، جنسیت، قد و میزان فعالیت افراد دارد.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.