; گوشت گوساله در بدنسازی و افزایش حجم عضلات در بدنسازان با خوردن گوشت گوساله - فال و خواب
قهوه سبز را چگونه دم کنیم و پودر قهوه سبز را چگونه دم کنیم

قهوه سبز را چگونه دم کنیم و پودر قهوه سبز را چگونه دم کنیم

قهوه سبز را چگونه دم کنیم قهوه سبز را چگونه دم کنیم ؛ پودر قهوه سبز را چگونه دم کنیم همگی در سایت فال و …

خواص سرکه انگور و شیره انگور و فواید مصرف سرکه انگور و شیره انگور

خواص سرکه انگور و شیره انگور و فواید مصرف سرکه انگور و شیره انگور

خواص سرکه انگور و شیره انگور خواص سرکه انگور و شیره انگور ؛ فواید مصرف سرکه انگور و شیره انگور همگی در سایت فال و …

خواص کشک برای زخم معده و کشک برای زخم معده + خواص کشک برای اسهال

خواص کشک برای زخم معده و کشک برای زخم معده + خواص کشک برای اسهال

خواص کشک برای زخم معده خواص کشک برای زخم معده ؛ کشک برای زخم معده + خواص کشک برای اسهال همگی در سایت فال و …

گوشت گوساله در بدنسازی

گوشت گوساله در بدنسازی ؛ افزایش حجم عضلات در بدنسازان با خوردن گوشت گوساله

گوشت گوساله در بدنسازی ؛ افزایش حجم عضلات در بدنسازان با خوردن گوشت گوساله همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

گوشت گوساله در بدنسازی

تحقیقات علمی نشان داده است که گوشت گوساله برای بدنسازان مناسب است و به افزایش سطح تستسترون خون آنها کمک می‌کند که البته اگر دام در طبیعت رشد یابد در مقایسه با گوساله‌ های پرورشی ارزش غذایی بالاتری خواهد داشت

و طعمی مشابه گوشت گوسفند دارد و به دلیل آن‌که حجم بافت پروتئینی آن نسبت به بافت چربی در مقایسه با گوشت گوسفند بیشتر است به افزایش قدرت و حجم عضلانی بدنسازان کمک خواهد کرد.البته افراط در مصرف گوشت گوساله می‌تواند سبب تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو و افزایش چربی خون نیز شود. این را هم بدانید گوشت گاو در مقایسه با گوساله چاق‌کننده تر و هضمش سخت تر است.

آشنایی با دیگر خواص گوشت گوساله

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت گوساله آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گوشت گوساله

گوشت گوساله قرمز بوده و یکی از منابع مهم پروتئین محسوب می شود.این نوع گوشت از دو قسمت فیله و راسته تشکیل شده است. بهتر است بدانید بخش های بالایی بدن گوساله چربی کمتری دارد و دارای پروتئین بالایی است. اگر قصد خرید گوشت گوساله با میزان کم چربی را دارید حتما قسمت راسته یا چرخ کرده آن را بخرید. زیرا میزان چربی آن بیشتر از ۱۵ درصد نیست.

گوشت گوساله در همه جای دنیا مانند گوشت گاو مصرف می شود و مصرف ان به نقطه ی خاصی مربوط نمی شود مگر در هندوستان که هندوها به دلیل اینکه گاو را مقدس می دانند این گوشت را مصرف نمی کنند.شاید برایتان عجیب باشد ولی گوشت گوساله و گاو بعد از گوشت خوک و گوشت مرغ پر مصرف ترین گوشت جهان است.

خواص گوشت گوساله برای نوزادان و کودکان

پزشکان متخصص معتقدند بدن نوزاد بعد از ۶ و ۷ ماهگی نیاز شدیدی به آهن پیدا می کند. گوشت منبع خوبی از آهن و روی است. نوزادان برای رشد صحیح و جلوگیری از کم خونی به آهن زیادی احتیاج دارند ، بنابراین اضافه کردن گوشت به رژیم غذایی نوزاد راهی مناسب برای تهیه طبیعی این مواد مغذی است. بهترین زمان برای استفاده از گوشت در رژیم غذایی نوزاد بعد از ۷ ماهگی است. یعنی زمانی که رشد کودک به ثبات رسیده است و به خوبی می‌تواند بنشیند و سرش را به طور ثابت بالا نگه دارد و در زمان غذا خوردن وقتی یک قاشق غذا در دهانش می‌گذارید آن را با زبانش بیرون نمی‌دهد. کارشناسان توصیه می کنند بهتر است تغذیه با گوشت را با یک پوره خیلی رقیق شروع کنید. گوشت حاوی آهن و زینک است که به راحتی جذب می‌شود .

کودکان دارای نیازهای تغذیه‌ای هستند که این نیازها بایستی از طریق مصرف مواد غذایی مفید و ضروری تامین گردد. یکی از این مواد که برای کودکان مفید است گوشت است. گوشت گوساله چون دارای مقدار کمتری چربی نسبت به گوشت گوسفند است لذا برای سلامت انسان مفیدتر است. به نظر نمی‌رسد که به طور طبیعی کودکان به گوشت گوساله آ‌لرژی نشان دهند. البته آ‌لرژی (حساسیت) یک موضوع شخصی است و همانطور که قبلا گفته شد با وضعیت فردی و قدرت ایمنی بدن افراد ارتباط دارد. البته چنانچه به گوشت گوساله موادی مانند هورمون، آ‌نتی‌بیوتیک و غیره اضافه شود می‌تواند ایجاد آ‌لرژی یا اختلال در سلامت افراد، به خصوص در کودکان کند.

می دانید که کودکان برای رشد به پروتئین و انواع ویتامین احتیاج دارند. همچنین افراد سالمند به دلیل اینکه در طول زندگی ویتامین و پروتئین زیادی از دست داده اند و کهولت سن به سراغشان آمده بهتر است مواد مغذی بیشتری مصرف کنند. بنابراین فواید گوشت گوساله برای این اشخاص بیشتر بوده و به سیستم ایمنی بدن آنها کمک می کند. بر خلاف گوشت های دیگر، گوساله از چربی بسیار کمی برخوردار بوده و باعث اضافه وزن در سنین بالا نمی شود. بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته با مواد مغذی گوناگون خورش با گوشت گوساله تهیه کنید.گوشت گوساله میزان قابل توجهی کلسیم دارد و این میزان کلسیم در بهبود عملکرد استخوان مفید خواهد بود. در صورتی که کودکی پرجنب و جوش دارید بهتر است از گوشت گوساله استفاده کرده و با اضافه کردن عصاره استخوان آن به سلامت بیشتر بدن خود کمک کنید.

گوشت گوساله برای بدنسازان

تحقیقات علمی نشان داده است که گوشت گوساله برای بدنسازان مناسب است و به افزایش سطح تستسترون خون آنها کمک می‌کند که البته اگر دام در طبیعت رشد یابد در مقایسه با گوساله‌ های پرورشی ارزش غذایی بالاتری خواهد داشت

و طعمی مشابه گوشت گوسفند دارد و به دلیل آن‌که حجم بافت پروتئینی آن نسبت به بافت چربی در مقایسه با گوشت گوسفند بیشتر است به افزایش قدرت و حجم عضلانی بدنسازان کمک خواهد کرد.البته افراط در مصرف گوشت گوساله می‌تواند سبب تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو و افزایش چربی خون نیز شود. این را هم بدانید گوشت گاو در مقایسه با گوساله چاق‌کننده تر و هضمش سخت تر است.

بهترین قسمت گوشت گوساله

از میان بهترین قسمت های بدن گوساله ابتدا باید به گردن آن اشاره نماییم. گوشت موجود در گردن گوساله از پرچرب ترین و لطیف ترین گوشت های قرمزمی باشد. اصولا از این قسمت برای پخت خورشت های مختلف، آبگوشت، و حتی باقلا پلو استفاده می کنند.

پشت کمر، فیله، یا راسته به عنوان گوشت هایخورشتی گوساله انتخاب نمی شوند. با این که این قسمت از گوشت های گوساله از بافت نرمی برخوردار هستند، اما بیشتر برای کباب کردن استفاده می شوند. از میان این سه قسمت باید بگوییم فیله از راسته لطیف تر بوده و برای هر نوع کبابی نیز مناسب تر است.

در حالیکه راسته را پوست و رگ و ریشه پوشانده است. برای این که بخواهید از این قسمت برای طبخ غذا استفاده نمایید، باید تمامی ریشه ها و رگ و پوست آن را تمیز کنید. دنده ها از دیگر قسمت هایی هستند که بسیاری از خانم ها از آنها به عنوان گوشت هایخورشتی گوساله استفاده می کنند.

دنده ها دارای گوشت های نرمی هستند، که به دلیل پرچرب بودن و لطیف بودن، می توان از آن ها در خورشت های مختلف استفاده نمود. البته زمانی که این گوشت ها پخته می شوند، بسیار ترد شده و طعم خوشی با خود به همراه می آورند. علاوه بر این گوشت های خورشتی گوساله می توان از دنده های گوساله برای آبگوشت، گوشت لاپلو و باقلا پلو نیز استفاده کرد.

گوشت گوساله برای سگ

گوشت بیشتر نیازهای غذایی سگ را تأمین می کند، ولی به تنهایی کافی و اقتصادی نیست.برای کامل کردن غذای سگ می توان سیب زمینی، ماکارونی، هویج و سبزیجات به گوشت اضافه و با هم آنها را پخت.

گوشت بره و گوشت گوساله به دلیل داشن پروتئین زیاد از جمله غذاهای مفید برای سگ‌ خانگی به حساب می‌آید. گوشت بره حتی برای سگ‌هایی با معده حساس نیز قابل هضم است. در مورد استفاده از گوشت گوساله حتما دقت نمایید که سگ شما حساسیت خاصی نداشته‌باشد.

خواص گوشت گوساله در بارداری و شیردهی

مهمترین فایده گوشت گوساله وجود آهن به مقدار زیاد است. با این‌که آهن برای همه یک ماده معدنی مهم است، اما در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در طول سه دوره بارداری، حجم خون مادر باردار حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. افزایش حجم خون، اکسیژن و مواد مغذی را به جفت و جنین در حال رشد در بدن مادر می‌رساند. هر گلبول قرمز خون حاوی پروتئینی است که منحصرا برای حمل اکسیژن ساخته شده و آهن مسئول ساخت این پروتئین است که به آن هموگلوبین می‌گویند. بدون آهن، خون مادر توان حمل اکسیژن کمتری دارد. از آن‌جا که بدن نمی‌تواند آهن بسازد، وابسته به آهن مصرفی در رژیم غذایی شماست.اگر در دوران بارداری هستید و با به صورت کلی دچار بیماری کم خونی هستید بهتر است مصرف گوشت گوساله را بیشتر در رزیم غذایی خود بگنجانید. گوشت گوساله با افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در دوران بارداری شما و جنینتان را از کم خونی نجات می دهد.

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با اشاره به آلرژی غذایی در برخی از کودکان زیر شش ماه تأکید کرد که مادران شیرده که کودکان آنها آلرژی غذایی دارند، گوشت گوساله نخورند. وی از مادران خواست در صورت مشاهده علائم آلرژی همچون دل درد شدید و مشاهده خون در مدفوع کودک سریعاً آن را به نزد پزشک ببرند و جهت درمان آن اقدام کنند.کودکانی که سن کمتر از شش ماه دارند، ممکن است به دلیل حساسیت یا آلرژی غذایی ناشی از شیر مادر، به دل درد، قولنج، استفراغ شدید و یا مدفوع خونی گرفتار می‌شوند که برای رفع این مسئله لازم است مادر تغذیه خود را اصلاح کرده و از مصرف گوشت گوساله، شیر و لبنیات خودداری کند و مواد غذایی جایگزین را برای استفاده مورد توجه قرار دهد.

گوشت گوساله در روایات و طب اسلامی

روایاتی که در آنها سفارش به استفاده از گوشت حیوانات شده با روایاتی که زیاده‌روی در خوردن گوشت را نکوهش کرده منافاتی ندارند. مفهوم تمام این روایات، رعایت اعتدال در مصرف گوشت است؛ زیرا از زیاده‌روی در مصرف گوشت نهی شده نه از خوردن آن و میان زیاده‌روی با خوردن به اندازه تعارضی وجود ندارد و این مطلب در علم پزشکی امروز نیز تأیید شده است.

از پیامبر گرامی اسلام(ص) روایت شده است: عَلَیکُم بِأَلبانِ البَقَرِ و سُمنانها و إیّاکُم و لُحومَها فَإِنَّ ألبانها و سُمنانها دَواءٌ و شِفاءٌ و لُحومُها داءٌ؛ بر شما باد شیر و روغن گاو، اما از گوشت آن، حذر کنید، چراکه شیر و روغنش دارو و درمان، و گوشتش بیمارى است. امام على(ع) نیز ­فرمودند: لُحومُ البَقَرِ داءٌ و ألبانها دَواءٌ و أسمانها شِفاءٌ؛گوشتِ گاو، درد و بیمارى، شیرش دارو، و روغنش درمان است.

خواص ماهیچه گوساله

گوشت های قرمز که در میان مردم ایران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند. برخی از این قسمت ها نسبت به دیگر قسمت های گوشت قرمز، از خواص بالاتری برخوردار هستند. مثلاماهیچه گوساله را می توانیم از آن قسمت گوشت هایی به شمار آوریم که بی نهایت محبوب و با خاصیت می باشد. شاید بهتر است بگوییم ماهیچه گوسفندی و گوساله ای هر دو از خواص بیشماری برخوردار هستند. در کل گوشت قرمز باید در برنامه غذایی وجود داشته باشد. گوشت های ماهیچه گوساله اصولا از رنگ قرمزی برخوردار هستند. اما در گوشت گوسفندی می توانید این قرمزی را بیشتر شاهد باشید. اما متاسفانه گوشت های ماهیچه گوسفندی از نظر چربی نسبت به گوشت های گوساله، در درجه کمتری قرار دارند. بهترین و تازه ترین گوشتماهیچه گوساله را می توانید در اواخر بهار، و اوایل پاییز بیابید. زیرا در این فصول حیوان رژیم غذایی خاصی را دارد.

خواص گوشت گوساله برای مردان

فیله گوساله حاوی حجم بسیار زیادی از پروتین و آمینواسید است. شما بعد از صرف یک وعده غذایی با این بخش از گوشت گوساله برای مدت طولانی‌تر احساس سیری کرده و حجم غذای مصرفی شما کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل کارشناسان تغذیه توصیه کرده‌اند که مردان چاق که توانایی کاهش حجم غذای خود را ندارند از این ماده غذایی در رژیم خود استفاده کنند. در عین حال متخصصان تغذیه ورزشی معتقد هستند که این بخش گوست گوساله برای امر عضله‌سازی بسیار مفید و کارساز است.روی یکی از مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است که کمبود آن تاثیری مستقیم در ضعف باروری مخصوصا در مردان دارد. مصرف مواد غذایی حاوی روی باعث تقویت اسپرم و افزایش چشمگیر قدرت باروری خواهد شد. همچنین روی با ایجاد تعادل در میزان هورمونهای استروژن و پروژسترون باعث افزایش کیفیت سیستم تناسلی و در نتیجه افزایش باروری خواهد شد. طبق تحقیقات به عمل آمده حجم کثیری از سقط های ابتدای بارداری به دلیل کمبود روی در بدن است. با مصرف کبد گوساله، گوشت گوساله و گوسفند، گوشت مرغ و بوقلمون و دیگر ماکیان مخصوصا قسمت های تیره گوشت مرغ می توان کمبود روی را جبران کرده و مستقیما به افزایش باروری کمک کنید.ویتامین های گروه B با تقویت قوای جنسی مردان و زنان و افزایش میزان و کیفیت هورمون های جنسی باعث افزایش باروری می شوند. به طور کلی این ویتامین ها نیاز اساسی بدن بوده و طبق تحقیقات به عمل آمده کمبود آن ها می تواند یکی از عوامل اصلی ناباروری مردان و زنان باشد. تاثیر ویتامین B12 برای مردانی که کمبود اسپرم دارند انکار ناپذیر است. همچنین این ویتامین با تقویت اندومتر در تخمک زنان مانع از سقط جنین می شود. گوشت گوساله، گوشت گوسفند،و گوشت ماهی منبع غنی ویتامین B12 است

گوشت گوساله و کلسترول مضر

در این گوشت ماده روی وجود دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با انواع بیماری مبارزه می کند و و دوره نقاهت بیماری های عمومی مثل گلودرد و سرماخوردگی را خیلی کم می کند.این گوشت سرشار از ویتامین B12 است که برای تولید DNA و تقویت اعصاب و سیستم خون رسانی در بدن مفید است و کاهش دهنده کلسترول بد خون است.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.