; خواص گوشت خرگوش در بارداری ؛ خوردن گوشت خرگوش در دوران بارداری - فال و خواب
نشاسته گندم برای مو و تقویت ریشه موی سر با ماسک نشاسته گندم

نشاسته گندم برای مو و تقویت ریشه موی سر با ماسک نشاسته گندم

نشاسته گندم برای مو نشاسته گندم برای مو ؛ تقویت ریشه موی سر با ماسک نشاسته گندم همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص سمنو در طب سنتی و اهمیت استفاده از سمنو از نظر طب سنتی

خواص سمنو در طب سنتی و اهمیت استفاده از سمنو از نظر طب سنتی

خواص سمنو در طب سنتی خواص سمنو در طب سنتی ؛ اهمیت استفاده از سمنو از نظر طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص جوش شیرین برای مو و پاک سازی و درمان مو های چرب با جوش شیرین

خواص جوش شیرین برای مو و پاک سازی و درمان مو های چرب با جوش شیرین

خواص جوش شیرین برای مو خواص جوش شیرین برای مو ؛ پاک سازی و درمان مو های چرب با جوش شیرین همگی در سایت فال …

خواص گوشت خرگوش در بارداری

خواص گوشت خرگوش در بارداری ؛ خوردن گوشت خرگوش در دوران بارداری

خواص گوشت خرگوش در بارداری ؛ خوردن گوشت خرگوش در دوران بارداری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص گوشت خرگوش در بارداری

بهتر است خانم ها در دوران بارداری گوشت خرگوش مصرف نکنند زیرا خرگوش حرام گوشت بوده، به دنبال مصرف آن هم سودای زیادی در بدن تولید شده و مصرفش مضر است.در بدن خرگوش ترکیبی به نام ‘آتروپیناز’وجود دارد ، لذا این سم تاثیری بر بدن خرگوش نداشته و سبب مسمومیت آن نمی شود. اما تجمع این ترکیب در بدن خرگوش سبب می شود که گوشت آن بسیار سمی شده و در صورت مصرف، سیستم اعصاب خودکار انسان و حیوان را به شدت مختل کرده به گونه ای که این اختلال با تاثیر بر سیستم تنفسی و قلب می تواند منجر به مرگ شود. خوشبختانه در دستورات شرعی اسلام خوردن گوشت خرگوش حرام بوده و این نشانگر دوراندیشی و دیدگاه علمی در دستورات دین مبین اسلام است.

آشنایی با دیگر خواص گوشت خرگوش

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت خرگوش آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گوشت خرگوش

طعم و مزه خرگوش به ویژگی های گونه ، روش های شکار ، سن و سرانجام به تغییرات ناشی از ذخیره سازی به این روش یا روش دیگر بستگی دارد. گوشت خرگوش متراکم ، تقریبا بدون چربی است و عطر و طعم خاصی دارد. ذخیره نادرست تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت گوشت دارد

خرگوش یک حیوان بسیار تمیز است. دوست دارد موها را با پنجه شانه کنید و با زبان بشویید. در مراتع ، خرگوش ها دائماً بالا و پایین می پرند. با کشف خطری ، آنها با پنجه خود می زنند. آنها از تغذیه صبح برمی گردند و در لانه خود پنهان می شوند. آنها با پشت خود به چاله صعود می کنند و آثار را در مقابل باد در هم می پیچند. برای یک لانه ، خرگوش مکانهای آفتابی ، محافظت شده از باد ، آرام ، خشک را انتخاب می کند.

خرگوش جانوری گیاه‌خوار است که برای پیدا کردن غذا به میان چمن، علف‌های هرز، و چوب‌های برگدار می‌رود. بخش گسترده‌ای از خوراک خرگوش را سلولز می‌سازد که ماده‌ای با گوارش دشوار است. خرگوش‌ها برای حل این مشکل دارای دو گونه مدفوع اند، یکی تکه‌های سخت و دیگری گلوله‌های نرم سیاه و روانرو که بی‌درنگ توسط خرگوش خورده می‌شوند. خرگوش‌ها مدفوع خود را می‌مکند (برخلاف گاو و بسیاری علفخواران که می‌جوند و نشخوار می‌کنند) تا مواد مغذی بیشتری از آن بیرون بکشند و بیشتر آن را گوارش کنند

خواص گوشت خرگوش برای ریه و آسم و سرفه

سرفه نوعی واکنش دفاعی بدن (رفلکس) به مواد محرک تنفسی یا آلودگی هوا یا برای دفع ترشحات در هنگام بیماری است. مکانیسم سرفه خروج سریع هوای بازدمی بر اثر انقباض عضلات تنفسی است. خواص گوشت خرگوش برای سرفه و آسم و ریه به صورت علمی ثابت نشده است . بنابراین نمی توان با اطمینان در این باره نظر داد.ساده و کم­‌هزینه­‌ترین راه تسکین سرفه استفاده از داروهای رایج و بدون نیاز به نسخه است. باید استراحت کنید و مایعات زیادی بنوشید.

خواص گوشت خرگوش برای ناباروری و نازایی

برخی از افراد اعتقاد دارند که خانم های نازا برای حامله شدن ، فرج ( آلت تناسلی ) خرگوش را پخته وبخورند تا نتیجه بگیرند اما این راه حل به صورت علمی ثابت نشده است .

خواص گوشت خرگوش برای سرطان

سَرَطان (در برخی منابع فارسی با نام چَنگار آمده‌است) به مجموعه‌ای از بیماری‌هایی گفته می‌شود که از تکثیر مهار نشدهٔ سلول‌های دگردیسی یافته پدید می‌آیند. از دیدگاه حکمای قدیمی طب ایرانی سرطان نوعی ورم است که به سبب تغییرات اخلاط بدن پیدا می‌شود ولی امروزه با پیشرفت دانش پزشکی می‌دانیم که این‌گونه نیست.سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده همچنان نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا مواردی که موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها می‌شوند در هسته سلول ناهنجاری به بار آورند. از جملهٔ این موارد می‌توان از مواد رادیواکتیو، مواد شیمیایی و سمی یا تابش بیش از اندازه نور آفتاب نام برد.بعضی از افراد اعتقاد دارند که گوشت خرگوش برای درمان بیماری سرطان مفید است اما این موضوع پایه ی علمی ندارد.

خواص گوشت و خون خرگوش

اگربخواهیم ازگوشت خرگوش بعنوان دارو استفاده نماییم باید زیرنظر پزشک سنتی همانند سایر داروها دوره ی درمان ومیزان مصرف مشخص وطبق برنامه عمل شود.خون خرگوش لکه‏ هاى صورت راازبین می برد، خاکستر سرش و بویژه خاکستر سر (ارنب بحرى) خرگوش دریایى دواى داء الثعلب است. اگر شکم خرگوش را با همه محتویاتش در تابه بسوزانند و بسایند و درروغن گُل بریزند، موى سر را باز رویاند.

آیا گوشت خرگوش حرام است

مصرف گوشت خرگوش به دلیل ایجاد مسمومیت با ‘آتروپین’ می تواند سبب اختلال در سیستم بدن و در برخی موارد منجر به مرگ شود. ‘آتروپین’ یکی از ترکیباتی است که در سیستم اعصاب خودکار بدن نقش دارد و سبب تحریک اعصاب پاراسمپاتیک می شود. وی اظهارداشت:اعصاب پاراسمپاتیک در بسیاری از فعالیت های قلبی، تنفسی و گوارش نقش اصلی را ایفا می کند. عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران افزود:در بدن خرگوش ترکیبی به نام ‘آتروپیناز’ وجود دارد ، لذا این سم تاثیری بر بدن خرگوش نداشته و سبب مسمومیت آن نمی شود. وی همچنین ادامه داد:اما تجمع این ترکیب در بدن خرگوش سبب می شود که گوشت آن بسیار سمی شده و در صورت مصرف، سیستم اعصاب خودکار انسان و حیوان را به شدت مختل کرده به گونه ای که این اختلال با تاثیر بر سیستم تنفسی و قلب می تواند منجر به مرگ شود. وی گفت:خوشبختانه در دستورات شرعی اسلام خوردن گوشت خرگوش حرام بوده و این نشانگر دوراندیشی و دیدگاه علمی در دستورات دین مبین اسلام است. درفقه امامیه گوشت خرگوش و هر حیوانی که در زیر زمین زندگی و لانه‏سازی می‏کند، حرام است. مسلما در تحریم این گونه مسائل، دین قصد تنگ گرفتن بر بندگان را نداشته است و مصالح عالیه‏ای برای انسان در مراعات این احکام بوده و هست؛ گرچه جزئیات مسأله برای ما روشن نباشد.

مزه گوشت خرگوش

خرگوش دارای طعم خوب و ملایمی است و کسانی که یک بار آن را امتحان کنند حتما به آن علاقه مند می شوند.روش پخت خرگوش نیز تاثیر زیادی در طعم و مزه اون داره.طعم و مزه خرگوش به ویژگی های گونه ، روش های شکار ، سن و سرانجام به تغییرات ناشی از ذخیره سازی به این روش یا روش دیگر بستگی دارد. گوشت خرگوش متراکم ، تقریبا بدون چربی است و عطر و طعم خاصی دارد. ذخیره نادرست تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت گوشت دارد.

گوشت خرگوش در فقه شیعه و اهل سنت

توجه داشته باشید که علمای شیعه خوردن هر گونه گوشت خرگوش را حرام می دانند.این دستورات همه حکمت دارند و بسیاری از این حکمت ها در طول تاریخ ثابت شده است. بسیاری از این احکام در روایات امده است و حتی اگر علم آنها را هنوز ثابت نکرده باشد باز هم ایمان داریم که مشکلی وجود داشته که بعضی خوراکی ها را حرام دانسته اند و مطمئنا با پیشرفت علم ، علت حرمت این غذاها نیز ثابت می شود. علمای اهل سنت از جمله شافعی خوردن گوشت خرگوش را حلال می دانند.

گوشت خرگوش برای گربه

گوشت خرگوش به صورت کنسرو و غذاهای آماده کاسه ای برای گربه ها در دسترس است. این کنسروها ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز گربه ها را تامین می کند و سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای سلامت پوست و مو گربه ها می باشند. این کنسروها متشکل از تکه‌های بزرگ و لذیذ گوشت خرگوش و مواد مغذی و ارگانیک و همچنین ویتامین‌های ضروری است.

خون خرگوش برای لک صورت

خون خرگوش لکه‏ هاى صورت راازبین می برد، خاکستر سرش و بویژه خاکستر سر (ارنب بحرى) خرگوش دریایى دواى داء الثعلب است. اگر شکم خرگوش را با همه محتویاتش در تابه بسوزانند و بسایند و درروغن گُل بریزند، موى سر را باز رویاند.

گوشت خرگوش در قرآن و اسلام

در این روایات درباره علت حرام گوشت بودن خرگوش، سه مطلب را می توان یافت:

۱-در برخی از روایات آمده است که خرگوش جزو حیوانات مسخ شده می باشد؛

از این رو خوردن گوشت آن جایز نیست. منقول از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرمودند:

«میمون، خوک، سگ، فیل، گرگ، موش، خرگوش و سوسمار و … از حیوانات مسخ شده می باشند و خوردن آنها جایز نیست.»

چند روایت دیگر نیز با همین مضمون از امامان معصوم (علیهم السلام) نقل شده است.

مرحوم شهید ثانی می فرماید:«منظور از این روایات این است که انسان های مسخ شده به شکل این حیوانات بودند؛

زیرا انسان مسخ شده، بیش از سه روز باقی نمی ماند و می میرد.»

بنابر این مقصود از این روایات این نیست که این حیواناتی که امروزه نیز وجود دارند، همان انسان های مسخ شده هستند.

شاید بتوان گفت که مسخ شدن برخی از انسانهای گناهکار به شکل این حیوانات به یک خباثتی در این حیوانات دلالت دارد

و گرنه چرا خداوند این گناه کاران را به شکل حیوانات دیگر مسخ نکرده است.

شاید همین خباثت مادی یا معنوی در این حیوانات، سبب حرام گوشت شدن آنها شده است.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.