; خواص آلو سیاه در طب سنتی ؛ آشنایی با خواص آلو سیاه از دیدگاه طب سنتی - فال و خواب
حریره بادام و اسهال و ایا خوردن حریره بادام باعث اسهال میشود

حریره بادام و اسهال و ایا خوردن حریره بادام باعث اسهال میشود

حریره بادام و اسهال حریره بادام و اسهال ؛ ایا خوردن حریره بادام باعث اسهال میشود همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

کندر برای چی خوبه و برای درمان کدام بیماری کندر مفید است؟

کندر برای چی خوبه و برای درمان کدام بیماری کندر مفید است؟

کندر برای چی خوبه کندر برای چی خوبه ؛ برای درمان کدام بیماری کندر مفید است؟ همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

ویتامین آ د برای بزرگسالان ؛ خاصیت قطره ویتامین آ د برای بزرگسالان

ویتامین آ د برای بزرگسالان ؛ خاصیت قطره ویتامین آ د برای بزرگسالان

ویتامین آ د برای بزرگسالان ویتامین آ د برای بزرگسالان ؛ خاصیت قطره ویتامین آ د برای بزرگسالان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص آلو سیاه در طب سنتی

خواص آلو سیاه در طب سنتی ؛ آشنایی با خواص آلو سیاه از دیدگاه طب سنتی

خواص آلو سیاه در طب سنتی ؛ آشنایی با خواص آلو سیاه از دیدگاه طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

حتما بخوانید : مضرات قره قروت در بارداری ؛ عوارض خوردن قره قروت در دوران بارداری زنان

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص آلو سیاه در طب سنتی

طبع آلو نوع شیرین آن سرد و تر است و نوع خشکش بیشتر سرد است.

آلو سیاه کالری پایینی دارد و مصرف آن برای افراد تحت رژیم های لاغری توصیه می شود.هر عدد آلو سیاه کوچک حاوی ۳۰ کالری است. کالری مربوط به مصرف آلو سیاه به آسانی سوزانده می شود، به طوریکه ۴ دقیقه شنا برای سوزاندن ۳۰ کالری کافی خواهد بود.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف آلوی سیاه را برای مبتلایان به پوکی استخوان ضروری دانست.

مبتلایان به یبوست باید مخلوط آلوی پخته شده را به همراه کمی ترنجبین و عسل یا شکر سرخ میل کنند.

افراد بهتر است آلو را در فصلش به اندازه متعادل مصرف کنند. این میوه تاثیر بسزایی در درمان سرفه دارد، اگر آلو با انجیر به همراه مقداری آب ترکیب شود شربتی خوشمزه تهیه می شود که برای سرفه به خصوص سرفه های خشک، نرمی و خشونت سینه بسیار مفید است.

استفاده میوه آلو سیاه باعث ترمیم استخوان های بدن به خصوص در زنان می شود.

آلوی سیاه تاثیر چشمگیری در سلامت استخوان ها و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان دارد، طبق تحقیقات علمی صورت گرفته درباره آلوی سیاه، مصرف این میوه نقش موثری در تنظیم و مقاوم سازی توده های استخوانی در مبتلایان به پوکی استخوان ایفا می کند.

آشنایی با دیگر خواص آلو سیاه

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آلو سیاه آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با آلو سیاه

آلو سیاه یک میوه خوشمزه است که خواص غذایی بسیار زیادی دارد.

آلو سیاه از دسته آلو‌ها و از خانواده هلو، شلیل و بادام می‌باشد.

آلو سیاه تنوع زیادی دارد . حدوداً ۲۰۰۰ نوع آلو سیاه وجود دارد که هر یک از آنها خاستگاه متفاوتی دارد. بنظر می‌رسد که آلو سیاههای اروپایی حدود ۲۰۰۰ سال پیش در اطراف دریای خزر دید شده‌اند.حتی در روم باستان نیز حدود ۳۰۰ نوع آلو سیاه دیده شده است که توسط مسافران از طریق اقیانوس اطلس به آمریکاییها معرفی شده است.

خواص آلو سیاه خشک

آلو‌سیاه خشک شده را آلو بخارا می‌گویند.

آلو خشک دارای مزایای سلامت بسیاری است .حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن ها می شوند.

میزان ویتامین و مواد معدنی آلوخشک برای بدن متفاوت است، آلو خشک نسبت به آلوهای تازه دارای کالری، فیبر و کربوهیدرات بیشتری است.

ویتامین‌های موجود در این میوه خشک در خانواده E، C است. ویتامین E برای پوست و ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن مناسب است. خواص آلو خشک سیاه برای جلوگیری از تاثیر رادیکال‌های آزاد و بروز سرطان موثر است.

آلو خشک سبب درمان یبوست می‌شود. این میوه خشک میزان دفع را افزایش می‌دهد و حرکت مواد زائد روده را سریع‌تر می‌کند. به همین دلیل می‌تواند به راحتی یبوست را درمان کند. سوربیتول(قند الکلی که باعث رفع یبوست می‌شود) در آلو خشک وجود دارد و خواص آن برای رفع یبوست را افزایش می‌دهد.

خواص آلو سیاه برای کبد

از خواص آلو خشک برای کبد ، درمان کبد چرب است. افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستند و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند. می توانند با استفاده از ۲ عدد آلو خشک به درمان آن کمک نمایند. برای استفاده از آن باید از شب قبل ۲ عدد آلو را در آب بخیسانید. و اجازه دهید تا صبح درون آب باقی بماند. سپس آن را میل نمایید.

خواص آلو سیاه برای یبوست

فیبر موجود در آلو سیاه می‌تواند به راحتی یبوست را درمان کند.

کساkی که دچار یبوست هستند باید هشت عدد آلوی خشک را به همراه پنج عدد انجیر در آب جوش خیسانده و پس از گذشت حدود ۱۲ ساعت این معجون را به همراه کمی شکر یا عسل ۳۰ دقیقه قبل از غذا میل کنند.

خواص آلو سیاه برای ریه

مقادیر قابل توجه ویتامین A ، ویتامین ب ۶ و نیاسین موجود در آلو بخارا می تواند در پاکسازی روده ها و ریه بسیار موثر واقع شود. از طرفی وجود ماده ای شیمیایی به نام هیدروکسی فنیلی ساتین در این میوه، موجب شده تا یکی دیگر از خواص آلو بخارا برای ریه، تقویت عضلات ریه و شستشوی موثر آن می باشد.

نحوه استفاده از خواص آلو بخارا برای شستشوی ریه :

آلو بخارا، زردچوبه، چوب دارچین، عسل و نمک سولفات دو ممیزی

ابتدا باید حدود نیم کیلو آلو بخارا را به همراه ۴ لیوان پر آب در ظرفی شیشه ای بجوشانید. و هم زمان در حین جوشاندن، چوب دارچین را به آن اضافه نمایید. سپس در هنگامی که رنگ آلو بخارا تغییر کرد، آن را از روی شعله بردارید. و اجازه دهید تا کاملا خنک کننده شود. پس از خنک شدن جوشانده آلو بخارا را از آب جدا نمایید. و در ادامه آلوها را کاملا له کنید.پس از له کردن آلوها آنها را به وسیله یک قاشق چوبی از صافی عبور دهید. تا زمانی که تمامی گوشت آلو از صافی عبور کند. در ادامه مجددا آلو ها را داخل همان آبی که در ابتدا جوشاندید، بریزید. و اجازه دهید تا کاملا خنک شود. زمانی که حرارت جوشانده به حدی رسید که، دست شما را نسوزاند. زردچوبه ( یک قاشق چای خوری) و نمک سولفات ( یک قاشق و نیم چای خوری) را به جوشانده اضافه نمایید. و درب ظرف را ببندید. با مصرف ۲ تا ۳ لیوان از این جوشانده در هر وعده می توانید به طور کامل ریه خود را شستشو دهید.

برای نتیجه گیری بهتر است ۲ تا ۳ لیوان از این معجون را در ساعات ۳ الی ۷ صبح میل نمایید.

خواص آلو سیاه در طب اسلامی

الو سرد است و برای صفراو سودا مفید است و استخوان ها رانرم میکند ولی زیاده روی نکنید که سبب التهاب مفصل میشود.

 آلو هرچه خشک شود و کهنه تر شود بهتر است.زیرا این الو نفعش باقی مانده و ضررش رفته.پس بهتره پوست الو را با دست بکنید و در افتاب خشک کنید و مصرف کنید.

بهتراست آلو (تازه) را بدون پوست بخورید.پوستش خوب نیست.الو برای تمامی مره ها و حرارت ها و گرما و گر گرفتگی مفید است و سبب التهابات میشود.

آلو برای درمان بی خوابی در صفراوی ها نیز عالیست

زانوها و مفصل هارا نرم میکند.افرادی که خشکی مفصل دارند و زانوهاشون صدا میکند و جوانهایی که درد مفصل یا زانو دارند الو بخورند
الو التهابات را تشدید میکند پس نباید در خوردن ان زیاده روی کرد و افراد با مزاج سرد نباید الو بخورند و الو را نباید ناشتا خورد.

آلو سیاه برای معده

برای دفع کرمهای معده آب آلو بخارا صبح ناشتا بنوشید نصف لیوان به مدت ۴ روز هر روز صبح ناشتا خورده شود.

آلو سیاه برای کلیه

افرادی که دچار سنگ کلیه، ناراحتی طحال، مشکلات حاد گوارشی و روماتیسم هستند باید در مصرف آلو احتیاط کنند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.