; خواص کفیر در طب سنتی و فواید خوردن کفیر از نظر طب سنتی چیست - فال و خواب
کاهش وزن با انجیر و استفاده از انجیر در رژیم لاغری برای کاهش وزن

کاهش وزن با انجیر و استفاده از انجیر در رژیم لاغری برای کاهش وزن

کاهش وزن با انجیر کاهش وزن با انجیر ؛ استفاده از انجیر در رژیم لاغری برای کاهش وزن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

جوانه شبدر و کم خونی و درمان سریع بیماری کم خونی با خوردن جوانه شبدر

جوانه شبدر و کم خونی و درمان سریع بیماری کم خونی با خوردن جوانه شبدر

جوانه شبدر و کم خونی جوانه شبدر و کم خونی ؛ درمان سریع بیماری کم خونی با خوردن جوانه شبدر همگی در سایت فال و …

فواید جینسینگ برای خانمها و تنظیم هورمون های زنانه با خوردن جینسینگ

فواید جینسینگ برای خانمها و تنظیم هورمون های زنانه با خوردن جینسینگ

فواید جینسینگ برای خانمها فواید جینسینگ برای خانمها ؛ تنظیم هورمون های زنانه با خوردن جینسینگ همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص کفیر در طب سنتی

خواص کفیر در طب سنتی ؛ فواید خوردن کفیر از نظر طب سنتی چیست

خواص کفیر در طب سنتی ؛ فواید خوردن کفیر از نظر طب سنتی چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص کفیر در طب سنتی

کفیر طبع معتدل دارد.اولین و مهمترین تفاوت دوغ کفیر با دوغهای معمولی و بازاری این است که دوغهای دیگر طبع سرد دارند و بعد از خوردن آنها احساس رخوت ایجاد می شود وهمچنین خوردن آنها در فصول سرما دیگر لذت بخش نیست، اما دوغ کفیر طبع معتدل دارد و به جای رخوت و سردی احساس نشاط ایجاد میکند وبرای نوشیدن همه ی افراد با طبایع مختلف و در فصول مختلف سال مناسب است.

۱۷۵ میلی لیتر (۶ اونس) کفیر شیر شامل : پروتئین: ۶ گرم کلسیم: ۲۰ درصد RDA فسفر: ۲۰ درصد RDA ویتامین B12: 14 درصد RDA ریبوفلاوین (B2): 19 درصد RDA منیزیم: ۵ درصد RDA مقدار مناسبی از ویتامین D انرژی :حدود ۱۰۰ کالری کربوهیدرات :۷/۸ گرم چربی: ۳/۶ گرم که این مقادیر به نوع شیری که استفاده می شود بستگی دارد.

کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده از دانه های کفیر است که در اصل از کوه های قفقاز بین آسیا و اروپا بدست آمده است. کلمه کفیر از کلمه ترکی کیفی سرچشمه می گیرد که به معنای “حس خوب” است. دانه های کفیر حاوی چندین گونه باکتری و مخمرها هستند. آن ها کوچک، زرد و سفید رنگ با ظاهری شبیه گل کلم کوچک هستند .کفیر به عنوان پروبیوتیک شناخته می شود که به هضم کمک می کند.با این حال، این نوشیدنی مزایای دیگری دارد، از جمله: تقویت ایمنی و سلامت شکم بهبود هضم مبارزه با آلرژی ها مبارزه با سرطان کشتن باکتری ها و قارچ ها جلوگیری از چاقی بهبود عملکرد قلب تقویت سلامت استخوان کمک به دیابت بهبود سلامت پوست

برای تهیه‌ی کفیر از ترکیب باکتری‌ها و مخمرهایی استفاده می‌شود که در اثر تماس با شیر، نوعی نوشیدنی تخمیری می‌سازند. این نوشیدنی را حتی افرادی که از هضم لاکتوز عاجز هستند می‌توانند بنوشند. می‌توان کفیر را از شیر گاو، شیر گوسفند یا شیر سویا تهیه کرد. پروبیوتیک‌ها فواید بسیاری برای سلامتی دارند. معروف‌ترین غذای پروبیوتیک در رژیم غذایی کشورهای غربی، ماست است، ولی خاصیت پروبیوتیک کفیر از ماست هم بیشتر است. برخلاف کفیر سایر محصولات لبنی تخمیری دارای هیچ مخمری نیستند و تنوع باکتری‌های مفیدشان بسیار کمتر است.

کفیر به شکل سنتی با استفاده از شیر گاو یا بر تهیه می‌شود. بعد از حدود ۲۴ ساعت، میکروارگانیسم‌های موجود در کفیر چند برابر می‌شوند و قندهای موجود در شیر به این ماده تبدیل می‌شوند. وقتی دانه‌های کفیر از شیر خارج می‌شوند، برای بار دیگر قابل استفاده هستند. در ۱۷۵ سی‌سی کفیر کم‌چرب: ۴ گرم پروتئین دارد؛ ۱۰٪ آن را کلسیم به خود اختصاص داده؛ ۱۵٪ آن فسفر است؛ ۱۲٪ ویتامین B12 دارد؛ ۱۰٪ B2 دارد؛ ۳% آن را منیزیم به خود اختصاص داده؛ مقدار فراوانی ویتامین D دارد؛ حدود ۱۰۰ کالری دارد؛ ۷-۸ گرم کربوهیدرات دارد؛ ۳-۶ گرم چربی دارد.

در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۵ که در Frontiers in Microbiology منتشر شد، کفیر به عنوان منبع بالقوه پروبیوتیک ها و مولکول های دارای چندین خاصیت سلامتی، شناخته شد. به گفته نویسندگان، “از جمله خصوصیات بیولوژیکی کفیر می توان به استفاده از آن به عنوان آنتی اکسیدان، ضد تومور، ماده ضد میکروبی و عدیل کننده سیستم ایمنی اشاره کرد.” مقاله دیگری که در سال ۲۰۲۰ در مجله Nutrients منتشر شد، می گوید: “کفیر به لطف اثرات ضد میکروبی، ضد سرطان، اثرات درمانی دستگاه گوارش، توازن باکتری های مفید در میکروبیوتای روده و اثرات ضد دیابتی، مزایای سلامتی زیادی دارد.”

از آنجا که دانه های کفیر انواع مختلفی دارند، ممکن است اجزای آن ها از کشوری به کشور دیگر و از دانه به دانه متفاوت باشد. کفیر می توانند حاوی باکتری های پروبیوتیک متعدد ، باکتری و مخمر باشند . دانه های کفیر ممکن است حاوی انواع باکتری باشند .ویتامین ها:ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B5، ویتامین B5، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین C، ویتامین ب. آمینو اسیدها:والین، ایولولین، متیونین، لیزین، فینیل آلانین، تریپتافن ، مواد معدنی:پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن، روی، مس، منگنز

قرن‌هاست که در آسیا و اروپا کفیر را به‌خاطر خواص درمانی‌اش مصرف می‌کنند. این محصول دارای باکتری‌های پروبیوتیک است که برای سلامت دستگاه‌های گوارش و ایمنی مفیدند. کفیر دارای ترکیبات زیست‌فعال مفید برای بدن است، از جمله ۳۰ نوع باکتری که در مبارزه با تومورها، بیماری‌ها و عوامل سرطان‌زا مؤثرند. دانه‌های محتوی مخمرها و باکتری‌ها که برای تهیه‌ی کفیر به شیر اضافه می‌شوند، پس از گذشت ۲۴ ساعت تکثیر می‌شوند و خواص منحصربه‌فرد این نوشیدنی را به وجود می‌آورند. پس از تهیه‌ی کفیر می‌توان این دانه‌ها را جدا و دوباره مصرف کرد. کفیر یک نوع نوشیدنی است و دانه‌های کفیر آغازگر تولید نوشیدنی کفیر هستند. بسته به نوع شیر، ۷۵ میلی‌لیتر کفیر دارای ۶ گرم پروتئین، ۷ یا ۸ گرم کربوهیدرات، ۳ تا ۶ گرم چربی، مقداری کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین‌های B۲ و B۱۲ است. هم‌چنین این مقدار کفیر ۱۰۰ کالری انرژی دارد.

آشنایی با دیگر خواص کفیر

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص کفیر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص کفیر

کفیر نوعی نوشیدنی است که توسط تخمیر دانه های کفیر در شیر یا آب ایجاد می شود. نه تنها یک پروبیوتیک قوی است چون حاوی مخمرها و باکتری ها است، اما همچنین ممکن است سیستم ایمنی، مبارزه با سرطان و بهبود سلامت شکم را تقویت کند. کفیر یکی از انواع نوشیدنی های تخمیری است که از شیر تازه و دانه های کفیر تهیه می شود و اصالت آن متعلق به کوه های قفقاز در کشور روسیه می باشد. کفیر را می توان به همراه عسل یا انواع میوه های تازه مصرف کرد.

کفیر نام خود را از کلمه‌ی ترکی «کِیف» به معنای «حال خوب» گرفته است. این محصول لبنی یکی از غنی‌ترین منابع غذایی حاوی پروبیوتیک‌ هاست. باکتری‌های پروبیوتیک در عملکرد دستگاه گوارش، تولید مولکول‌های پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامین‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها نقش دارند. امروزه کفیر به‌خاطر خواصش بیش از پیش به رژیم غذایی مردم راه یافته است.

دوغ کفیر یک نوشیدنی ترش و گازدار و یک فرآورده حاصل از تخمیر شیر است. به عبارت بهتر دوغ کفیر نوعی نوشیدنی پُرکالری و غنی از باکتری‌ های پروبیوتیک،اسید لاکتیک، الکل، کلسیم، پروتئین، ویتامین ‌ها به ویژه گروه ویتامینهای B و ریزمغذی ‌ها است.

خواص کفیر دوغ

دوغ کفیر یک محصول باستانی لبنی است. این نوشیدنی که قدمت آن به قرن‌ها پیش باز می‌گردد از جمله محصولات فراوری شده‌ی شیر است. کفیر باوجود قدمت زیاد در سال‌های اخیر دوباره به سبد خرید خانواده‌ها بازگشته است.این نوشیدنی سرشار از پروبیوتیک است. همین مسئله ارزش غذایی این دوغ را نسبت به خیلی از نوشیدنی‌های حتی لبنی دیگر بسیار بالاتر می‌برد. می‌توان به جرات گفت این دوغ را می‌توان به عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم و مقوی مصرف کرد.

وجود پروبیوتیک باعث می‌شود سیستم گوارش شما بعد از مصرف این دوغ تقویت شود. متخصصان معتقدند که مصرف منظم و مداوم کفیر باعث نوسازی سیستم گوارش افراد خواهد شد.دوغ از قدیم یکی از داروهای سنتی ایرانی برای افزایش آرامش بوده است. خوردن دوغ همراه غذا خوابی بهتر و عمیق‌تر به شما هدیه می‌دهد. دوغ کفیر در این مورد از دوغ‌های دیگر قدرتمندتر است. یک لیوان متوسط دوغ کفیر پیش از خواب شبانه شما را با دنیای جدیدی از خواب روبرو خواهد کرد.

باکتری‌های موجود در کفیر از قند موجود در خون تغذیه می‌کنند. اگر قند خون بالایی دارید این باکتری‌ها به شما کمک خواهند کرد به شرایط بهتری برسید. البته دوغ کفیر برای افرادی که قند خون پایین دارند توصیه نمی‌شود. دلیل این مسئله ترش بودن دوغ کفیر و البته وجود باکتری‌های مصرف کننده‌ی قند است. بهتر است اگر مشکل عدم تنظیم قند خون دارید پیش از اینکه کفیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید با پزشک مشورت کنید. همان‌طور که پیش از این گفتیم مصرف خوراکی هم مانند مصرف دارو باید با برنامه و منظم باشد. فقط در این صورت است که می‌توانید نتایج خوب آن را ببینید.

خواص کفیر برای کبد

کفیر با تنظیم کردن باکتری های داخل دستگاه گوارش و کبد و ایجاد سلامتی بیشتر در آنها و با داشتن مواد معدنی کمیابی چون بیوتین باعث بهبود بسیار زیاد در پوست و موی شما خواهد شد. برای دیدن این تغییر هر شب یک لیوان کفیر را قبل از خواب تناول نمائید، و پس از یکماه پوست و موی خود را مقایسه نمائید و تاثیر معجزه آسای این ابر خوردنی را مشاهده نمائید.

بیماری کبد چرب زمانی رخ می‌دهد که کبد شما به‌طور غیرطبیعی چربی زیادی را در خودش ذخیره کند. کبد چرب اگر درمان نشود، باعث بروز التهاب کبد، ایجاد زخم، نارسایی کبد و حتی بروز سرطان کبد می‌شود. آنزیم‌های شیمیایی موجود در نوشیدنی کفیر باعث کاهش اثرات التهابی و سایر علائم بیماری کبد چرب می‌شوند. نوشیدنی کفیر همچنین سرشار از ویتامین کا و گروه ویتامین‌های ب است و با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز مشکلات کبد جلوگیری می‌کند.

خواص کفیر برای پوست

کفیر، علاوه بر اینکه یک نوشیدنی سالم و سرشار از انواع ویتامین‌ها است، پروبیوتیک موجود در آن، باعث تعادل باکتری‌های مفید در پوست شما می‌شود. نوشیدن دوغ کفیر از تجمع سلول‌های مرده در منافذ پوست جلوگیری می‌کند. نوشیدنی کفیر، تاثیر ضدالتهابی دارد و می‌تواند مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش را کنترل کند. یکی از تاثیرات باکتری‌های مفید در کفیر، کنترل علائم آلرژی و حساسیت است. به همین دلیل به کسانی که دچار خشکی یا حساسیت پوستی هستند، توصیه می‌شود.

اسیدلاکتیک موجود در کفیر باعث جلوگیری از رشد باکتری‌هایی می‌شود که باعث ایجاد جوش در صورت می شود. اسید لاکتیک، پپتید ها و آب پنیر موجود در کفیر می تواند باعث روشنایی پوست شود.اگر می‌خواهید پوست تان شفاف شود و یا جوش صورت تان درمان شود می‌توانید از کفیر به عنوان یک روشن کننده پوست استفاده کنید.

خواص کفیر برای روده

کفیر یک پروبیوتیک است. پروبیوتیک‌ها، میکروارگانیسم‌هایی هستند که اگر به اندازه کافی مورد استفاده قرار بگیرند، اثرات مطلوبی بر سیستم گوارش می‌گذارند.

پروبیوتیک‌ها با ساکن شدن در دستگاه گوارش، باعث مهار رشد باکتری‌های بیماری‌زا می‌شوند. بنابراین تعادل میکروبی روده را تنظیم می‌کنند و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‎‌شوند.

از دیگر اثرات مفید کفیر می‌توان به تاثیر شگفت‌انگیز آن در بهبود بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر اشاره کرد. سندرم روده تحریک‌پذیر(IBS) بیماری مزمنی است که تحریک‌های روانی مثل استرس و اضطراب آن را تشدید می‌کند. این بیماری علائمی همچون درد شکم، نفخ، اسهال و یبوست دارد و اختلال شایعی است.

تحقیقات بسیاری نشان داده که مصرف کفیر در مقایسه با دارو‌های شیمیایی باعث بهبودی قابل توجهی در علائم بیماری سندروم روده تحریک‌پذیر می‌شود. همچنین کفیر، در بهبود بیماری التهاب روده نیز بسیار موثر است و برای پیشگیری و رفع اسهال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کفیر در دوران بارداری و شیردهی

کم‌خونی و کمبود فولیک اسید، از مشکلات شایع در بین خانم‌های باردار است. مخمرها و باکتری‌های موجود در کفیر با تولید فولیک اسید، از بروز کم‌خونی در مادر و جنین پیشگیری می‌کند.نوشیدنی کفیر سرشار از ویتامین‌های ب، نیاسین و پیردوکسین است. کفیر همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر و کلسیم است که برای خانم‌های باردار بسیار مفید هستند.از دیگر مشکلات افراد باردار، بالا بودن فشار خون است. دوغ کفیر با داشتن باکتری‌های مفید بر رگ‌های عروقی تاثیر می‌گذارد و فشار خون را تنظیم می‌کند. مصرف مواد لبنی دارای پروبیوتیک نه تنها در دوران بارداری، بلکه برای دوره شیردهی نیز بسیار توصیه می‌شود.شما می‌توانید، دو ماه قبل از بارداری و بعد از آن در طول دوران شیردهی در برنامه غذایی خود از لبنیات پروبیوتیک مانند نوشیدنی کفیر استفاده کنید. لازم به یادآوری است که در مورد مصرف آن حتما نظر پزشک خود را جویا شوید.

نوشیدنی کفیر سرشار از فیبر، کلسیم و پروتئین است.این نوشیدنی مجموعه باکتریهای مفید و زنده است که در تنظیم فشار خون نیز نقش مهمی دارد.مصرف اینگونه مواد لبنی پروبیوتیک برای خانم های باردار و شیرده مفید است و در سلامت جنین و یا نوزاد آنها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. در حقیقت، مصرف لبنیات پروبیوتیک در دوران بارداری و شیردهی در خانم ها سبب انتقال مواد مفید موجود در این لبنیات (از طریق جفت) به جنین و (در دوران شیردهی از راه شیر مادر) به نوزاد می شود که این ترکیبات پروبیوتیک به عنوان یک عامل محافظ، بدن جنین و نوزاد را در برابر اگزمای پوستی و یا حساسیت پوستی محافظت می نماید.تحقیقات جدید، همچنین این مساله را ثابت کرده اند که اثر محصولات پروبیوتیک بر پیشگیری از بروز اگزما و یا حساسیت پوستی در جنین و یا نوزاد زمانی که مادران آنها در طول دوران زندگی ایشان سابقه ابتلا به اگزما و یا حساسیت پوستی داشته اند، از اهمیت بیشتری برخورادار است. در واقع بسیاری از خصوصیات والدین از طریق ژن ها از والدین به جنین منتقل می شوند و یکی از این خصوصیات هم می تواند وجود اگزما و یا حساسیت پوستی مادر باشد.

بنابراین مادرانی که سابقه ابتلا به حساسیت یا اگزماهای پوستی دارند، به احتمال بیشتری این نوع بیماری پوستی را به جنین یا نوزاد خود در طول دوران بارداری یا شیرهی انتقال می دهند.در نتیجه با نظر محققین تغذیه و بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد محصولات پروبیوتیک به مادران باردار و شیرده توصیه می شود که با توجه به اثرات سودمند محصولات پروبیوتیکی مانند لبنیات پروبیوتیک، از ۲ ماه قبل از بارداری تا پایان بارداری و در طول دوران شیردهی در برنامه روزانه خود از لبنیات پروبیوتیک استفاده نمایند تا نوزادانی سالم به دنیا آورند و پرورش دهند.

خواص کفیر برای دیابت

در مطالعه ۶۰ بیمار با دیابت نوع ۲، شیر کفیر ، هموگلوبین ، سطح گلوکز خون را کاهش داد. در نتیجه می تواند به رژیم غذایی برای کمک به دیابت اضافه شود .در مطالعه ای روی موش ها با دیابت، ترکیبی از شیر سویا و شیر بز باعث کاهش سطح گلوکز خون و افزایش آنزیم های آنتی اکسیدان شد در واقع، این ترکیب تاثیر قوی تری دارد نسبت به کفیر که فقط از شیر سویا یا شیر بز درست شده است. شیر بز و شیر سویا نیز می توانند فعالیت لوزالمعده را افزایش دهد تا کنترل گلوکز را بهبود بخشند.

خواص کفیر برای یبوست و معده

شیر کفیر از زخم معده ناشی از رادیو تراپی جلوگیری می کند.یک مساله مهم در مورد پروبیوتیک ها این است که اسید معده برخی میکروب ها را قبل از رسیدن به روده ها، می کشد و آن ها را غیر فعال می سازد. اما پروبیوتیک های کفیر قادر به زنده ماندن در یک محیط اسیدی هستند .

ترکیبات موجود در نوشیدنی‌های پروبیوتیک موجب می‌شوند سلول‌های سرطانی در معده، خودشان را نابود کنند.در معده ما باکتری‌های خوب و بد در کنار هم زندگی می‌کنند و برقراری تعادل میان آنها، به حفظ سلامت معده و به‌طور کلی سالم ماندن دستگاه گوارش کمک می‌کند. ایمن شدن دستگاه گوارش در برابر ابتلا به برخی بیماری‌ها و کاهش عوارض استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها بر دستگاه گوارش، از جمله مواردی است که می‌توان مسئولیت آن را به فراورده‌های کفیر سپرد.

یبوست مشکلی رایج بخصوص در سالمندان است. دوغ کفیر با افزایش حرکات روده یا کاهش زمان عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش به درمان یبوست کمک می‌کنند . پژوهشگران با بررسی انجام‌گرفته بر روی بیماران مبتلابه یبوست، مشاهده کردند که در بزرگ‌سالان، مصرف نوشیدنی‌های تخمیری مانند کفیر تأثیر تناوب تخلیه شکم و درجه قوام مدفوع اثرات مساعدی داشته و همچنین در کودکان نیز مفید بوده است.

خواص کفیر برای مو

دوغ کفیر برای رفع ریزش مو بسیار مفید است.دوغ کفیر که از محصولات پروبیوتیک است، برای سلامت پوست و ریزش مو بسیار مفید است چرا که بیشتر مشکلات پوستی به دلیل فعالیت ناقص سیستم ایمنی است و پروبیوتیک‌ها با تاثیر بر سلول‌های ایمنی دستگاه گوارش به بهبود آثار ضدالتهابی کمک می‌کنند.

کفیر چگونه درست میشود

به طور سنتی، کفیر با تخمیر دانه های کفیر در شیر گاو درست می شود. همچنین با استفاده از انواع دیگر شیر مانند بز، گوسفند، سویا، برنج و یا نارگیل درست می شود .آب کفیر یک نوشیدنی پروبیوتیک حاوی دانه های آب و کفیر ، شبیه کامبوچاو زنجبیل است در حالی که کفیر نارگیل از آب نارگیل و دانه های کفیر تهیه می شود .با دنبال کردن مراحل زیر،درست کردن شیر کفیر در خانه آسان است :

نوع شیر که می خواهید انتخاب کنید – گاو، بز، بوفالو، گوسفند، سویا. زمان و دما تخمیر نیز ممکن است با توجه به نوع شیر متفاوت باشد.یک قاشق سوپ خوری شیر دانه کفیر را در یک شیشه شیشه ای قرار دهید.۲ فنجان شیر را در ظرف اضافه کنید و آن را با یک حوله یا یک دستمال بپوشانید اما کاملا آن را با در نبندید.ظرف شیشه ای را در دمای اتاق قرار دهید تا به مدت ۲۴ تا ۳۶ ساعت تخمیر شود. در طول فرآیند تخمیر، باکتری ها و مخمرها در کفیر گلوکز و قند را به آمینو اسیدها، اسید لاکتیک و دیگر مواد تجزیه می کنند.از صافی برای جدا کردن دانه های کفیر از شیر استفاده کنید.

شیر کفیر سالم است و برای نوشیدن آماده است. یا مستقیما آن را بنوشید یا می توانید آن را در یخچال (در دمای ۴ درجه سانتی گراد)برای مصرف بعدی نگه دارید.آشامیدن شیر بعد از آن که در یخچال نگهداری می شود، مقدار لاکتوز را کاهش می دهد، که برای افرادی با حساسیت به لاکتوز و دیابت بهتر است.دانه های کفیر نیز می توانند برای استفاده بعدی در یخچال نگهداری شوند و یا می توانند مستقیما برای تولید شیر بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.مزه کفیر به شیر مورد استفاده بستگی دارد، اما معمولا کمی ترش،تازه و خامه ای است.

اگر از کیفیت کفیرهای تجاری موجود در بازار مطمئن نیستید، خودتان می‌توانید به‌آسانی آن را درست کنید. برای این کار دانه‌ی کفیر تهیه کنید. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری دانه‌ی کفیر را در شیشه‌ی کوچکی بریزید. هرچه مقدار این دانه‌ها بیشتر باشد، سرعت تهیه‌ی کفیر بیشتر می‌شود. ۲ فنجان شیر به آن اضافه کنید. ۲ تا ۳ سانتی‌متر از سر ظرف خالی بگذارید. اگر می‌خواهید کفیرتان غلیظ‌تر شود، کمی خامه‌ی پرچرب به آن اضافه کنید. بگذارید ترکیب ۱۲ تا ۳۶ ساعت در دمای اتاق باقی بماند تا روند تخمیر کامل شود. حالا نوشیدنی کفیر آماده است. پس از پایان تخمیر دانه‌های کفیر را از آن جدا کنید و برای تولید کفیر جدیدتان استفاده‌ کنید.

کفیر برای کرونا

این نوشیدنی سرشار از پروبیوتیک ها، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها بوده و عطش را از بین می‌برد. برای تهیه نوشیدنی کفیر ۲ قاشق غذاخوری پر دانه کفیر، ۳ قاشق غذاخوری شکر، ۱ لیتر آب معدنی، آب نصف لیموترش زرد، ۱ عدد انجیر خشک نیاز دارید. یک بطری شیشه‌ای تمیز بردارید دانه‌های کفیر و بقیه ترکیبات اشاره شده را داخل آن بریزید. در بطری را با یک دستمال نازک تمیز ببندید. با این روش نوشیدنی شما از ورود گرد و خاک و … محافظت می‌شود و در عین حال در آن کاملاً مهر و موم نمی‌شود. روند تخمیر باعث تولید گاز می‌شود. مصرف این نوشیدنی سیستم ایمنی‌تان را تقویت کرده و راهی برای پیشگیری هر چه بیشتر از ابتلا به کرونا در اختیارتان می‌گذارد.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.