; فرق تره با تره فرنگی ؛ تفاوت ظاهری تره با تره فرنگی در چیست - فال و خواب
انواع قهوه در کافی شاپ و انواع قهوه در منوی کافی شاپ ها

انواع قهوه در کافی شاپ و انواع قهوه در منوی کافی شاپ ها

انواع قهوه در کافی شاپ انواع قهوه در کافی شاپ ؛ انواع قهوه در منوی کافی شاپ ها همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص عرق کاسنی و شاتره ناشتا و فواید عرق کاسنی و شاتره ناشتا برای گوارش

خواص عرق کاسنی و شاتره ناشتا و فواید عرق کاسنی و شاتره ناشتا برای گوارش

خواص عرق کاسنی و شاتره ناشتا خواص عرق کاسنی و شاتره ناشتا ؛ فواید عرق کاسنی و شاتره ناشتا برای گوارش همگی در سایت فال …

خواص خیار و عسل برای پوست و فواید ماسک خیار و عسل و دارچین

خواص خیار و عسل برای پوست و فواید ماسک خیار و عسل و دارچین

خواص خیار و عسل برای پوست خواص خیار و عسل برای پوست ؛ فواید ماسک خیار و عسل و دارچین همگی در سایت فال و …

فرق تره با تره فرنگی

فرق تره با تره فرنگی ؛ تفاوت ظاهری تره با تره فرنگی در چیست

فرق تره با تره فرنگی ؛ تفاوت ظاهری تره با تره فرنگی در چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فرق تره با تره فرنگی

تره و تره فرنگی هر دو دارای برگ های مسطح و صاف هستند اما تره فرنگی در انتهای برگ ها دارای یک پیاز سفید می باشد.

آشنایی با دیگر خواص تره فرنگی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص تره فرنگی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص تره فرنگی

تره‌فرنگی یا گندنا یا نوش پیاز یک سبزی از سرده والک و از خانواده نرگسیان است. این سبزی که مصارف گوناگون خوراکی دارد معمولاً بدون طبخ مصرف نمی‌شود و لازم است که تفت داده شود. تره فرنگی از مهمترین سبزی‌ها با ارزش غذایی بالا و اثرات دارویی قابل توجه به شمار می‌رود و اثرات ضدسرطانی و آنتی‌بیوتیکی در مقابله و پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های روده دارد. با این‌حال، عصارهٔ این سبزی سمی است و مصرف این عصاره، ممکن است موجب سردرد، تهوع و در موارد حاد مرگ شود.

تره فرنگی که به نام گندنا هم شناخته می شود (به انگلیسی : Leek و با نام علمی : Allium ampeloprasum) نوعی سبزی خوراکی از سرده والک و مانند سیر و پیاز از خانواده نرگسیان می باشد که در فصل بهار می روید.تره فرنگی خوب دارای ساقه ی سفید با اندازه ی متوسط و برگ های سبز و صاف بدون لکه می باشد. پیشنهاد می کنیم که تره فرنگی را بشویید، خشک کنید و لای یک پارچه ی نخی به مدت یک هفته درون یخچال نگهداری کنید.

طبیعت تره فرنگی گرم و خشک می باشد. تره فرنگی منبع خوب انواع آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها، ویتامین K، ویتامین B6، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین C، فولات، تیامین، منگنز، مس، آهن، منیزیم، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. تره فرنگی یکی از گیاهان بومی مدیترانه و خاورمیانه می باشد. تره فرنگی خام و پخته را می توان برای تهیه سوپ تره فرنگی، انواع سس و سالاد، تره فرنگی پلو، خورش تره فرنگی، کوکو تره فرنگی و املت سبزیجات استفاده کرد.

تره فرنگی سرشار از املاح معدنی بسیاری مهمی است که برای سلامتی ما مفید هستند؛ در زیر به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌شود: * آهن: مفید برای گلبول‌های قرمز خون * منیزیم: ضد سرطان و مفید برای اعصاب و تعادل عمومی بدن * گوگرد: برای مقابله با عفونت‌ها * سیلیس: برای انعطاف و نرمی استخوان‌ها و پوست * منگنز: برای هضم و جذب بهتر غذا * اسید فسفریک: تقویت کننده‌ی سیستم عصبی * کلسیم: برای استخوان‌ها و متابولیسم عمومی بدن

خواص تره فرنگی برای تیروئید

تره فرنگی همچنین منبع خوبی از منگنز است ، و سلامت تیروئید را ارتقا بخشد. علاوه بر این ، آنها مقادیر کمی مس ، ویتامین B6 ، آهن و فولات(اسید فولیک) را فراهم می کنند.اگر فردی کمبود ید و کم کاری تیروئید دارد تره فرنگی مصرف کند.ید در گیاهان دریایی و به مقدار زیاد در هویج، در شاهی (تره تیزک) سیر، لوبیای سبز، پیاز، آناناس، اسفناج، شلغم، مارچوبه، کلم، قارچ، توت فرنگی، گوجه فرنگی، تمشک، برنج، ترشک، تره، انگور، تره فرنگی، فلفل سبز، کنگر، کاهو، لوبیای خشک، گلابی، تربچه وجود دارد.

خواص تره فرنگی برای بواسیر

این سبزی خوراکی در هنگام پخته شدن از خود لعاب لزجی تراوش می ‌کند که به همراه تار و پود سلولزی‌ اش می ‌تواند بقایای مدفوع و سموم روده را به خارج دفع کند. لذا برای مبتلایان به یبوست و بواسیر بسیار نافع است.

خواص تره فرنگی و عسل

ضماد تره برای گزیدن مار افعی و خوردن آن همراه با آب عسل برای خنثی سازی سموم جانوران از بدن مفید است.تخم تره برای ریه، کلیه و مثانه مضر است لذا باید همراه با عسل مصرف شود.

مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر است.

خوردن تره بعد از غذا مانع از ترش شدن آن شده و از ترشی معده جلوگیری می‌کند. ملین و برطرف کننده قولنج است. اگر با عسل خورده شود، برای رفع، کلیه عوارض مربوط به سردی غذا موثر می‌باشد و پخته آن با عسل برای رفع درد سینه مفید است.

تره فرنگی برای کرونا

مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر است.تره فرنگی یه سبزی با خواص خیلی زیاد هست، مخصوصا برای دوران شیوع کرونا که باید ریه‌های قوی داشته باشیم، این سوپ سرشار از خاصیت هست. تره فرنگی دارای مواد گوگردی با خاصیت ضدعفونی ریه هست، همینطور برای دفع سموم روده و رفع یبوست هم بسیار مفید هستش.

تره فرنگی برای فشار خون

در تره ‌فرنگی مقادیر زیادی فلاونوئید وجود دارد که با افزایش تولید اکسید نیتریک باعث رقیق شدن خون شده و می‌تواند فشار خون بالا را کاهش دهد که این امر باعث آرام شدن رگ‌های خونی می‌شود.

تره فرنگی برای سرماخوردگی

تره فرنگی یکی از گیاهان طبیعی برای درمان سرماخوردگی، تب و آنفولانزا می باشد.ویتامین آ و ویتامین سی موجود در تره فرهنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده که از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی پیشگیری می کند.

تره فرنگی از کجا بخرم

تره فرنگی را می توان از فروشگاه اینترنتی میوه و صیفی جات یا مکان عرضه سبزیجات و میوه جات تهیه کرد.موقع خرید تره‌فرنگی به دنبال ساقه‌های سفت و صاف باشید. ساقه‌ها باید سفید و بدون لک با برگ‌های سبز روشن باشند. از خرید تره‌فرنگی با ساقه‌های سبز تیره خودداری کنید چون نشان‌دهنده کهنگی تره‌فرنگی هستند. تره‌فرنگی‌های کوچک‌تر تازه‌تر و تردتر هستند. بدون اینکه آن را بشویید، ساقه‌های سبز تیره را جدا کنید اما بگذارید ریشه‌ها به گیاه متصل بمانند. سپس تره را در پلاستیک قرار دهید و در یخچال بگذارید. با این روش تره‌فرنگی به مدت ۵ روز تازه می‌ماند. موقع رشد تره‌فرنگی ممکن است خاک بین لایه‌های آن باقی بماند. برای تمیز کردن آن باید ۲ سانتی‌متر از پایین ساقه را قطع کنید چون بخش‌های سبز تلخ هستند. سپس ساقه را به تکه‌های مورد نظر برش بزنید. ساقه‌ها را در یک کاسه پر از آب سرد بریزید و گل‌و لای آن را جدا کنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا تره‌فرنگی‌ها کاملا تمیز شوند.

فرق تره با تره فرنگی

تره و تره فرنگی هر دو دارای برگ های مسطح و صاف هستند اما تره فرنگی در انتهای برگ ها دارای یک پیاز سفید می باشد.

تفاوت تره فرنگی و پیازچه

پیازچه از نظر اندازه نسبت به تره فرنگی کوچکتر بوده و طعم تندی دارد، تره فرنگی از نظر اندازه نسبت به پیازچه بزرگتر است و طعم شیرین تر و ملایم تری دارد. کلاهک سفید سر پیازچه مانند پیاز دارای لایه های در هم تنیده است اما کلاهک سفید سر تره فرنگی لایه های زیادی ندارد. برگ های پیازچه لوله ای شکل ولی برگ های تره فرنگی صاف و مثل تره هستند.

خواص تره کوهی چریش

هر بوته گیاه چریش چندین برگ دارد که مانند سبزی تره قسمت انتهایی آن در غلافی سفیدرنگ پیچیده شده‌ است

اما برگ های آن آبدار و درشت تر از تره و انتهای غلاف آن نیز زردرنگ است.اگر علاقه به خوردن

و مصرف گیاهان و سبزیجات خود رو دارید گیاه چریش یکی از آن‌ها می‌تواند باشد.

این سبزی خوش عطر و طعم را در فصل بهار می‌توانید در کوه‌ها و دشت‌های خراسان شمالی پیدا کنید.

بوته‌ی چریش دارای برگ‌هایی شبیه به تره است و با عطر و طعمی شبیه به والک می‌تواند

بهترین انتخاب برای انواع غذاها و میان وعده‌ها به مانند آش و تهیه‌ی انواع نان باشد.

با مصرف این گیاه خود رو در غذای خود می‌توانید حالت لعاب دار به غذا دهید. چریش خاصیت سم زدایی در بدن دارد

و می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش، سلامت گردش خون و تنفس شود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 17 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.