; خواص تمشک قرمز و درمان بیماری ها با خوردن تمشک قرمز - فال و خواب
فواید پونه و خواص پونه برای سلامت پوست و مو، درمان عفونت و پیشگیری از سرطان

فواید پونه و خواص پونه برای سلامت پوست و مو، درمان عفونت و پیشگیری از سرطان

فواید پونه فواید پونه ؛ خواص پونه برای سلامت پوست و مو، درمان عفونت و پیشگیری از سرطان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص طالبی در کودکان و فواید طالبی برای کودک ۱۱ ماهه تاثیر ان در رشد کودک

خواص طالبی در کودکان و فواید طالبی برای کودک ۱۱ ماهه تاثیر ان در رشد کودک

خواص طالبی در کودکان خواص طالبی در کودکان ؛ فواید طالبی برای کودک ۱۱ ماهه تاثیر ان در رشد کودک همگی در سایت فال و …

اسپند و لاغری ؛ بهترین روش استفاده از اسپند برای کاهش وزن

اسپند و لاغری ؛ بهترین روش استفاده از اسپند برای کاهش وزن

اسپند و لاغری اسپند و لاغری ؛ بهترین روش استفاده از اسپند برای کاهش وزن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص تمشک قرمز

خواص تمشک قرمز ؛ درمان بیماری ها با خوردن تمشک قرمز

خواص تمشک قرمز ؛ درمان بیماری ها با خوردن تمشک قرمز همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص تمشک قرمز

طبیعت میوه تمشک سرد و خشک می باشد. تمشک غنی ازآنتی اکسیدان و پلی فنول هایی مانند آنتوسیانین ها، اسید گالیک، کورستین، سیانیدین، کاتچین و اسید سالیسیلیک، ویتامین C، ویتامین B، اسید فولیک، مس و آهن، منگنز و فیبر رژیمی می باشد.

از تمشک برای تهیه ی سالاد میوه، مارمالاد و مربا تمشک، لواشک و رب و سس تمشک، آب میوه، شربت و اسموتی تمشک، تارت و کیک تمشک و چای و دمنوش تمشک استفاده می شود.

در ۱۰۰ گرم از این میوه ۵۳ کالری موجود است. مزاج تمشک از نظر طب سنتی سرد و خشک است و انواع مصلحات آن عسل معرفی شده است.

تحقیقات در دانشگاه ایالتی میشیگان نشان داده که مواد مغذی موجود در تمشک به بهبود تعادل انسولین و قند خون در بدن کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع دو را در افراد کاهش می دهد.

گفته می شود که اگر روزی سه بار تمشک بخورید، بینایی تقویت می شود و از ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا که در آن آسیب به شبکیه منجر به از بین رفتن بینایی می شود، در امان می مانید.

افزایش مصرف میوه هایی مانند تمشک خطر ابتلا به چاقی مفرط، بیماری قلبی، دیابت و میزان مرگ و میر را کاهش داده و مقارن با آن باعث داشتن چهره سالم، کاهش وزن و افزایش انرژی می شود.

تمشک به‌‌عنوان یک میوه شناخته می‌شود که از خانواده گل‌سرخیان است. این میوه دارای ساقه چوبی بوده و در رنگ‌های مختلف مانند قرمز، سیاه، سفید، صورتی و ارغوانی دیده می‌شود. خاصیت زیادی برای بدن داشته و به لاغری کمک می‌کند. همچنین این میوه برای سلامت قلب ، پیشگیری از بیماری دیابت ، سلامتی چشم ، بهبود گوارش ، سم‌زدایی بدن و سلامت پوست مفید است.

آشنایی با دیگر خواص تمشک

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص تمشک آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص تمشک

تمشک نام میوه ای از خانواده گلسرخیان است که دارای ساقه ی چوبی بوده و به رنگ های تمشک قرمز، سیاه، ارغوانی، طلایی، سفید و صورتی یافت می شود.

تمشک میوه ای خودرو در مناطق مختلف است که ما آنرا به نام تمشک جنگلی و وحشی می شناسیم. استان های مازندران، گیلان و گلستان، آذربایجان و برخی دیگر از شهر های ایران نیز تمشگ وحشی رشد می کند و این نوع تمشک ها را بعنوان تمشک ایرانی می شناسند.

تمشک یا آب نبات طبیعی هزارا سال است که توسط بشر جمع آوری می شود. تمشک دارای رنگ زیبا، طعم شیرین و آبدار و قدرت آنتی اکسیدانی قوی می باشد که یکی از پرمصرف ترین میوه های دنیا شناخته می شود.

تمشک دارای رنگ های مختلف بوده که از گونه های قرمز و سیاه وجود دارد و همچنین به صورت رنگ ها ارغوانی و زرد و طلایی نیز یافت می شود. رنگ های تمشک دارای ترکیب منحصر به فردی از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد.

خواص تمشک برای سلامت چشم

طبق تحقیقات انجام شده اگر روزی سه بار تمشک میل کنید باعث تقویت بینایی شده و از ابتلاء به بیماری دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند. پس برای سلامت چشم می‌توانید از تمشک استفاده کنید.

خواص تمشک برای تقویت سیستم ایمنی

در تمشک آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی به‌وفور یافت می‌شود که این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا به بیماری‌های مختلف عفونی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.

خواص تمشک برای کبد

خوردن تمشک از بروز سرطان کبد جلوگیری کرده و این میوه با ارزش و قدرتمند می تواند به سوختن چربی در ناحیه کبد کمک کند، مصرف تمشک از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند.کسانی که به ناراحتی های کبد مبتلا هستند در خوردن آن افراط نکنند.

تمشک برای جلوگیری از بیماری های کبدی مخصوصا سرطان کبد مناسب است. این میوه کوچک و قدرتمند بوده و به سوختن چربی در ناحیه کبد کمک می کند.

خواص تمشک برای یبوست و معده

میوه تمشک و دمنوش برگ تمشک به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای درمان معده درد و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشند.

مقادیر بالای فیبر موجود در تمشک به عنوان یک ملین عمل کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

۴۰ تا ۵۰ گرم از برگ خشک تمشک را در ۱ لیتر آب سرد خیسانده و ۱۰ دقیقه آنرا بجوشانید، سپس ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید تا دم بکشد. آنرا صاف کرده و روزانه ۳ مرتبه در وسط وعده های غذایی خود میل کنید. همچنین این جوشانده، بهبود بخش بند ادرار، درد های نقرسی و بسیاری از انواع رماتیسم ها است و مسکنی برای انواع درد های معده از قبیل نفخ، ترشی معده، گاز شکم و تشنج معده محسوب می شود.

هم تمشک و هم چای تمشک هضم غذا را کیفیت بخشیده و درمانی برای مشکلات معدوی و دستگاه گوارشی محسوب می شوند. این میوه ترش به عنوان یک ملین عمل کرده و یبوست را درمان می کند.

تمشک و شاه توت

تمشک سرشار از ویتامین های C وK است و دارای خواص خنک، نرم کننده و ضد اسکوربوت می باشد.تمشک خون را تصفیه می کند و برای کسانی که به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است.تمشک یبوست مزاج را معالجه می کند. تمشک برای تسکین درد سودمند است، زیرا تمشک دارای اسید سالسیلیک می باشد. تمشک خون را قلیائی می کند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است.

شاه توت ها دارای کالری پایینی بوده و منبع خوبی از ویتامین C و A و E و آنتی‌اکسیدان است. همچنین شاتوت‌ها منبع خوبی از آهن است. این میوه همچنین سرشار از پتاسیم،‌ منگنز و منیزیم است. پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که میزان ضربان قلب و فشار خون را کنترل می‌کند.

خواص تمشک برای تقویت حافظه

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که فلاونوئید در انواع توت‌ها مانند تمشک وجود دارد که باعث بهبود حافظه شده و از کاهش توانایی شناختی و بیماری آلزایمر در پیری جلوگیری می کند.

تمشک و سنگ کلیه

برای خرد کردن سنگ کلیه می‌توان از جوشانده پوست ریشه تمشک استفاده نمود.

خواص ساقه تمشک

عصاره برگ و ساقه تمشک که تازه چیده و کوبیده و با کمی صمغ مخلوط نمایند، جهت امراض ‍ چشم مخصوصاً جوش پلک و ریزش اشک و ناخنه و ورم پلک چشم مفید می باشد.

نوشیدن آب برگ و ساقه تمشک که تازه باشد با کمی صمغ عربی جهت تقویت معده و خونریزی معدی و بند آمدن اسهال و معالجه بواسیر نافع است.

ضماد برگ و ساقه های نازک تمشک جهت درد بیخ ران و کوفتگی پا که در اثر ورزش و راه پیمایی عارض شود نافع است.

خواص برگ تمشک

مقادیر بالای پتاسیم موجود در چاب برگ تمشک به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروزیس

و حملات قلبی را کاهش می دهد. خواص ضد التهابی دمنوش برگ تمشک برای درمان نفخ و معده درد مفید بوده و با بهبود حرمات روده به درمان یبوست کمک می کند. چای برگ تمشک به طور سنتی برای تحریک باروری در مردان و زنان استفاده می شود، دمنوش تمشک سطح هورمون ها را در بدن متعادل کرده و توانایی تولید مثل را بهبود می بخشد.

تمشک قرمز جزو معروف ترین درمانی های طبیعی ناباروری است. برگ های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون ها کمک زیادی می کند. مصرف همزمان آن با شبدر چمنی تأثیر بیشتری دارد. برگ های تمشک قرمز مشکل اختلالات تخمک گذاری را کم می کند. اختلالات تخمک گذاری بعد از چسبندگی لوله های رحم دومین علت ناباروری محسوب می شود.

خواص ریشه تمشک

جوشانده ریشه برگ تمشک برای تسکین سرفه‌های سخت و سیاه سرفه مفید است. ماساژ با دم کرده برگ و یا میوه آن برای سیاه کردن مو استفاده می‌شود.

برای خرد کردن سنگ کلیه می‌توان از جوشانده پوست ریشه تمشک استفاده نمود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.