; موارد استفاده از گشنیز ؛ خاصیت مصرف گشنیز برای انواع سبزی پلو - فال و خواب
لیمو عمانی برای لاغری ؛ چگونه با لیمو عمانی لاغر شویم؟

لیمو عمانی برای لاغری ؛ چگونه با لیمو عمانی لاغر شویم؟

لیمو عمانی برای لاغری لیمو عمانی برای لاغری ؛ چگونه با لیمو عمانی لاغر شویم؟ همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص گلاب و بارهنگ و فواید مصرف شربت گلاب و بارهنگ و جوشانده بارهنگ و گلاب

خواص گلاب و بارهنگ و فواید مصرف شربت گلاب و بارهنگ و جوشانده بارهنگ و گلاب

خواص گلاب و بارهنگ خواص گلاب و بارهنگ ؛ فواید مصرف شربت گلاب و بارهنگ برای سلامتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

روغن دم اسب برای مژه ؛ دستور تهیه دمنوش گیاه دم اسب برای بدن

روغن دم اسب برای مژه ؛ دستور تهیه دمنوش گیاه دم اسب برای بدن

روغن دم اسب برای مژه روغن دم اسب برای مژه ؛ دستور تهیه دمنوش گیاه دم اسب برای بدن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

موارد استفاده از گشنیز

موارد استفاده از گشنیز ؛ خاصیت مصرف گشنیز برای انواع سبزی پلو

موارد استفاده از گشنیز ؛ خاصیت مصرف گشنیز برای انواع سبزی پلو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

موارد استفاده از گشنیز

در ایران برگ ها و ساقه ی گشنیز را به عنوان سبزی خورد استفاده می کنند، علاوه بر این برگ های معطر گشنیز را می توان برای تهیه انواع ترشیجات، سالاد، اسموتی، برگر و فلافل، سوپ، نودل، ماکارونی و پاستا استفاده کرد.

آشنایی با دیگر خواص گشنیز

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گشنیز آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گشنیز

گشنیز یک سبزی معطر می باشد که دارای مصارف پزشکی و آشپزی است ، شما می توانید به لطف داشتن ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این گیاه از آن در آشپزی استفاده کنید. این سبزی برای کاهش کلسترول ، درمان التهاب های پوستی و تنظیم فشار خون موثر است.

گشنیز یکی از انواع سبزیجات معطر شبیه جعفری است و از برگ، ساقه، ریشه و تخم گشنیز برای مصارف پزشکی و آشپزی استفاده می شود.

در ایران برگ ها و ساقه ی گشنیز را به عنوان سبزی خورد استفاده می کنند، علاوه بر این برگ های معطر گشنیز را می توان برای تهیه انواع ترشیجات، سالاد، اسموتی، برگر و فلافل، سوپ، نودل، ماکارونی و پاستا استفاده کرد.

گشنیز زخم، التهاب و اسپاسم را درمان می‌کند، از کبد محافظت و مانند شربت سینه عمل می‌کند. این ماده، ضد سرطان، ضد تشنج، آنتی هیستامین و خواب‌آور است. گشنیز به عنوان یک تقویت کننده‌ی قوای جنسی طبیعی شناخته می‌شود و به طور سنتی ترکیبش با سایر گیاهان، برای افزایش میل جنسی افراد استفاده می‌شود.

خواص گشنیز برای رحم و قاعدگی

گشنیز محرکی طبیعی است و ترشحات غدد درون ریز را تنظیم می‌کند. این تأثیر هورمونی به تنظیم سیکل قاعدگی کمک می‌کند و درد قاعدگی زنان را کاهش می‌دهد.

گشنیز همچنین برای زنان به ویژه آنهایی که در دوره عادت ماهانه دچار خونریزی شدید می شوند، مفید است. برای استفاده از این خاصیت درمانی گشنیز می توانید شش گرم از دانه آن را در۵۰۰ میلی گرم آب بجوشانید و پس از افزودن شکر به آن، این مخلوط را به صورت گرم استفاده کنید.

خواص گشنیز برای تیروئید

تخم گشنیز یکی از موثرترین روش های طب مکمل است که به طور طبیعی می تواند کارکرد تیروئید را به حالت اول بازگرداند.۲ قاشق غذاخوری تخم گشنیز را با ۱ لیوان آب مخلوط کرده به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی حرارت کم بجوشانید سپس از روی حرارت برداشته و صاف کنید. پس از ۱۰ دقیقه با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و هر روز صبح ناشتا میل کنید.

خواص گشنیز برای قناری

بی شک گشنیز یکی از غذاهای مورد علاقه ی پرنده هایی مثل قناری و طوطی سانان بوده. از جمله خواص این گیاه عبارتند از: ۱٫نوعی ضدعفونی کننده ی بدن پرنده ۲٫کمک به هضم غذا در بدن ۳٫کمک به دفع در پرندگان مولد فواید سبزی گشنیز در طوطیسانان ۴٫تقویت قوای جنسی در حیوانات بدین منظور بهتر است از این سبزی به طور هفتگی دو مرتبه استفاده کنید.

از جمله نکات مهمی که بهتر است بدانید این که: فواید سبزی گشنیز در طوطیسانان برخی از پرنده ها ساقه ی گشنیز را نسبت به برگ آن بیشتر ترجیح می دهند به همین دلیل بهتر است گشنیز را به همراه ساقه برای پرنده گذاشته تا به انتخاب خود آن را بخورد. لطفا در استفاده از این سبزی برای پرنده افراط نکنید زیرا که این سبزی در عین حال که خواص بالا را برای حیوان شما دارا هست، می تونه اثرات مخربی مثل اسهال را در بر داشته باشد.

نکته ای در مورد مدفوع پرنده: زمانی که اکثر پرنده ها اقدام به خوردن سایر غذاهایی غیر از غذای اصلی خود می کنند، باعث تغییر رنگ در مدفوع آنها می شود. پس اگر هر گونه تغییر رنگی در مدفوع پرنده مشاهده نمودید جای نگرانی نبوده و در عرض بیست و چهار ساعت برطرف خواهد شد.

خواص گشنیز و شنبلیله

در طب باستانی از خواص گشنیز برای رفع نفخ شکم، درمان اسهال، سرفه، استفراغ و ناراحتی های معده و مشکلات مجاری ادراری استفاده می شده است. دیده شده است که از برگ های گشنیز برای درمان دیابت و قند خون بالا نیز استفاده می شود اما در اینباره مورد اثبات شده علمی وحود ندارد.

نتایج بسیاری مطالعات نشان می‌دهد که مصرف شنبلیله به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) کمک می‌کند و در نتیجه خطر ابتلا به تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد. از آنجایی که گیاه شنبلیله سرشار از فیبر است، کلسترول موجود در سلول‌های خونی و شریان‌ها را تصفیه می‌کند، زمانی که کلسترول موجود در شریان‌های خونی کاهش پیدا کند خطر لخته شدن خون نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این تخم شنبلیله حاوی نوعی فیبر محلول به نام “گالاکتومانان” است که مانع بروز بیماری‌های قلبی می‌شود.

خواص گشنیز و جعفری

سالها می گذرند و کلیه هایمان مشغول تصفیه خون با جداسازی نمک , سموم و هر چیز ناخواسته ای که وارد بدن ما شده اند , میباشند . این کار خیلی آسانی هست , اول مقداری جعفری یا گشنیز ( برگ گشنیز ) بردارید و خوب بشورید . سپس به اندازه های کوچک ببرید (خردشان) کنید و داخل مقداری آب بمدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد بگذارید تا خنک شود سپس داخل یک بطری تمیز ریخته و در یخچال قرار دهید تا سرد شود .

روزی یک لیوان از آنرا بنوشید و متوجه خواهید شد که نمک و مواد سمی دیگر بهمراه ادرار از کلیه هایتان خارج میگرددند و همچنین متوجه تغییرات دیگری هم خواهید شد که قبلا حس نکرده بودید . جعفری و گشنیز بعنوان بهترین پاک کننده های کلیه شناخته شده اند و در عین حال طبیعی هم میباشند . هردو دارای تاثیر مشابه هستند اما جعفری انتخاب بهتری است جعفری بو ندارد در صورتیکه گشنیز بو دار هست از جعفری در سالاد استفاده میشود برگهای هردو شبیه همدیگر هستند اما در صورتیکه خوب دقت کنید متوجه فرق مابین آنها خواهید شد

خواص گشنیز و عناب

گشنیز حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است.سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می شود.

عناب را به صورت میوه، آب‌میوه و خشک می‌توان خورد. رنگ عناب، ترکیبی از قرمزو قهوه‌ای است که از روشن تا تیره تغییر می‌کند. اگرچه برخی از افراد مبداء عناب را چین و کشور‌های جنوب آسیا می‌دانند، ولی اکنون عناب در همه جای دنیا به راحتی یافت می‌شود. عناب برای کاهش وزن نیز مفید است چرا که با کمترین کالری ممکن فیبر و پروتئین بدن را فراهم می‌کند و چاق کننده نیست.

خواص گشنیز و عسل

هر عسلی طبق شهدی که زنبور از آن بیشترین تغذیه را دارد نام گذاری می شود و عسل گشنیز هم با توجه به اینکه زنبور بیشتر از ۵۰ تا ۶۰ درصد از شهد آن تغذیه کرده نام گذاری می شود. یعنی بخش عمده شهد مورد استفاده آن از گیاه گشنیز می باشد اما به این نکته هم توجه کنید که هیچ گاه امکان ندارد ۱۰۰ درصد شهد مورد استفاده زنبور از یک گیاه باشد.

عسل گشنیز ممکن است به کاهش قند خون کمک کند، قند خون بالا، یک عامل خطرناک برای دیابت نوع ۲ است. در حقیقت، افرادی که قند خون پایین دارند و یا داروی دیابت مصرف می کنند، باید در مصرف عسل گشنیز احتیاط کنند؛ زیرا در کاهش قند خون بسیار مؤثر است و ممکن است با فعال کردن آنزیم های خاص، قند خون را کاهش دهد. در واقع، به اندازه کافی قدرتمند است و این افراد باید با مشورت پزشک از عسل گشنیز مصرف کنند.

خواص گشنیز و نعناع

گشنیز حاوی سینئول و اسید لینولئیک است؛ سینئول یکی از ۱۱ ترکیب موجود در روغن‌های اسانسی است. این دو ماده دارای خواص ضدسرطانی و ضدروماتیسمی هستند و تورم ناشی از این بیماری‌ها را کاهش می‌دهند. گشنیز همچنین تاحدودی برای سایر تورم‌ها، نظیر تورم ناشی از نارسایی کلیه یا کم خونی نیز مؤثر است، زیرا بعضی از مواد آن مدر هستند و باعث آزاد شدن آب اضافی بدن می‌شوند. کاهش التهابات پوستی، منجر به کاهش ناراحتی‌ها و بهبود ظاهر پوست می‌شود.

نعناع، گیاهی است که آن را برای سبزی استفاده می کنیم و با گونه ی کوهی آن متفاوت است. البته از نظر ظاهری شبیه به هم هستند؛ ولی از نظر اثرهای درمانی، نعنای کوهی قوی تر است و از نظر کاربرد و خواص از نعنای معمولی، بسیار قوی تر و مؤثرتر است. این گیاه عطر بسیار نافذی دارد و در کرم هایی که برای پوست ساخته می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. نعناع ماده ای به نام منتول دارد که احساس خنکی در دهان ایجاد می کند.

گشنیز برای معده و یبوست

گشنیز یک ماده طبیعی برای درمان معده درد و سوزش سر دل می باشد ، اگر می خواهید گوارش خود را تنظیم کنید می توانید از گشنیز استفاده کنید. گشنیز دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده که باعث جلوگیری از مسمومیت غذایی می شود.گشنیز مانع ترش شدن غذا در معده میشود همچنین درد صفرا را تا حد بسیار زیادی تسکین می دهد.

گشنیز مقادیر بالایی فیبر دارد که حرکات روده را بهبود بخشیده و به درمان یبوست در افراد کمک می کند.خواص گشنیز همچنین برای جلوگیری از تهوع، استفراغ و بیماری‌های معده، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه، غنی از مواد زیست-فعال است و به همین دلیل همیشه خواص جدیدی از آن کشف می‌شود. علاوه بر این خواص بهداشتی، برگ‌های گشنیز تازه، پیش‌غذای مناسبی برای آماده کردن روده، برای یک وعده‌ی غذایی حسابی است.

گشنیز برای کم خونی

گشنیز حاوی مقادیر بالایی آهن است که به طور مستقیم به درمان افرادی که از کم خونی فقر آهن یا آنمی رنج می برند کمک می کند.

یکی از خواص عالی گشنیز آهن فراوان آن می باشد ، کسانی که از کم خونی رنج می برند بهتر است از گشنیز استفاده کنند.

کمبود آهن در بدن باعث تنگی نفس ، تپش قلب ، خستگی شدید و کاهش عملکرد ذهنی می شود.

آهن باعث می شود تا عملکرد ارگان های بدن افزایش پیدا کرده و استحکام استخوان ها تضمین شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.