; خواص عرق کرفس برای بواسیر ؛ فواید عرق کرفس برای درمان بواسیر - فال و خواب
خواص سرکه سفید و جوش شیرین و محلول ضدعفونی کننده برای نظافت منزل

خواص سرکه سفید و جوش شیرین و محلول ضدعفونی کننده برای نظافت منزل

خواص سرکه سفید و جوش شیرین خواص سرکه سفید و جوش شیرین ؛ محلول ضدعفونی کننده برای نظافت منزل همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

روغن بادام شیرین در دوران بارداری و روغن بادام شیرین برای زایمان

روغن بادام شیرین در دوران بارداری و روغن بادام شیرین برای زایمان

روغن بادام شیرین در دوران بارداری روغن بادام شیرین در دوران بارداری ؛ روغن بادام شیرین برای زایمان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

بادرنجبویه برای زن باردار ؛ خواص بادرنجبویه برای زنان باردار چیست

بادرنجبویه برای زن باردار ؛ خواص بادرنجبویه برای زنان باردار چیست

بادرنجبویه برای زن باردار بادرنجبویه برای زن باردار ؛ خواص بادرنجبویه برای زنان باردار چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص عرق کرفس برای بواسیر

خواص عرق کرفس برای بواسیر ؛ فواید عرق کرفس برای درمان بواسیرc

خواص عرق کرفس برای بواسیر ؛ فواید عرق کرفس برای درمان بواسیر همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص عرق کرفس برای بواسیر

از خواص عرق کرفس میتوان به درمان همورئید ( داخلی و بیرونی ) – شقاق مقعد-یبـوست-خـونریزی-درد عرق کرفس: خـارش و سنگینی ناحیه مقعد اشاره کرد .

آشنایی با دیگر خواص عرق کرفس

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص عرق کرفس آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص عرق کرفس

عرق کرفس از گیاهی علفی به همین نام یعنی “کرفس” گرفته می شود. گیاه کرفس هم برگ و هم ساقه ی قابل مصرف دارد. دارای طبعی خشک و گرم می باشد و گیاهی است که خواص درمانی دارد. به همین دلیل عرق کرفس جایگاه خاصی در طب سنتی پیدا کرده است. گیاه کرفس در موقع گل دهی شامل گل هایی کوچک و سفید رنگ می شود. دسترسی به کرفس بسیار آسان است و به همین دلیل تولید عرق کرفس چه در بسیاری از کارگاه های محلی و چه در کارخانه های صنعتی انجام می گیرد.

عرقیات گیاهی را با جوشاندن آنها همراه با آب به دست می آورند به گونه ای که زمانی که ترکیب آنها بخار شد، بخار آب حاصل را خنک کرده و به مایع تبدیل می کنند که به این فرآیند میعان می گویند و از این رو عصاره مربوط به گیاه مورد نظر را دریافت می کنند. نمونه قابل درک این فرایند گلاب گیری می باشد که گل های مربوطه را در دیگ هایی همراه با آب، به جوش می آورند و بخار حاصل را خنک کرده و به مایع تبدیل می کنند و در نهایت گلاب به دست ما می رسد.

مهم‌ترین نوع دارویی کرفس، کرفس آبی یا کرفس مرداب است که به طور خودرو در کنار مرداب‌ها می‌روید. نوع دیگر آن کرفس عطری است که به علت داشتن عطر زیاد به کرفس مشک معروف است. برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A. (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه‌ی آن منبع ویتامین‌های B۶ ,B۲، B۱، ویتامین C. و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسید‌های امینه ضروری است.

خواص عرق کرفس برای بواسیر

از خواص عرق کرفس میتوان به درمان همورئید ( داخلی و بیرونی ) – شقاق مقعد-یبـوست-خـونریزی-درد عرق کرفس: خـارش و سنگینی ناحیه مقعد اشاره کرد .

خواص عرق کرفس برای کیست تخمدان

عرق کرفس داروی اختصاصی برای کیست تخمدان نیست ولی ممکن است کمک کننده باشد. اگر با مصرف آن خونریزی شما زیاد می شود، در روزهای قاعدگی آن را مصرف نکنید.

خواص عرق کرفس برای مردان

کرفس سرشار از ویتامین C و مواد مغذی گیاهی است که از ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی هستند و نشان داده شده است دارای خاصیت ضد التهابی می باشند. در حالی که آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر بیماری کمک کنند اما ممکن است سلامت جنسی مردان را نیز ارتقا دهند. به طور خاص، مطالعات انسانی انتخاب شده نشان می دهد که مصرف آنتی اکسیدان زیاد می تواند به بهبود تعداد اسپرم و تحرک آن ها که هر دو عامل حیاتی در باروری مردان هستند کمک کند. یک مطالعه روی حیوانات، اثر مصرف مکمل عصاره برگ کرفس را در افزایش تولید اسپرم مشاهده کرد. با این حال غلظت عصاره ها بسیار بیشتر است و لزوما با خوردن کرفس یا نوشیدن آب آن مقایسه نمی شود. علاوه بر این تحقیقات اضافی انسانی برای تعیین مزایای خاص کرفس بر باروری مردان مورد نیاز است.

خواص عرق کرفس و کاسنی

برای درمان چربی خون بالا و بیماری نقرس مفید هستند و کاهش دهنده اسید اوریک خون است. عرق کرفس و کاسنی می‌توان برای درمان بیماری مربوط به مفاصل و استخوان مانند رماتیسم استفاده کرد که اگر با آب انگور و سیب مصرف شود تاثیر آن بیشتر می‌شود. عرق کاسنی و کرفس به دلیل اینکه دارای آنتی بیوتیک‌های طبیعی می‌باشد از این رو برای درمان عفونت‌ها و بیماری‌های عفونی مفید می‌باشد. اگر دارای سنگ کلیه می‌باشید، برای درمان و دفع آن و همچنین شستشوی مثانه می‌توان از این عرق استفاده کرد.

طریقه مصرف عرق کرفس

زمانی که شما به پزشک مراجعه می کنید و دارو دریافت می کنید بر اساس یک زمانبندی مناسبی داروها را مصرف کرده تا نتیجه بگیرید. اگر برخلاف زمانبندی و دوز دارویی که برای شما تجویز شده است عمل کنید مسلما نتیجه بخش نخواهد بود. داروها و عرقیات گیاهی نیز چنین هستند و صرفا چون گیاهی هستند نباید آنها را خودسرانه مصرف کرد. برای اثر بخشی داروها و عرقیات گیاهی مانند عرق کرفس هم میزان مصرف و زمان صرف وجود دارد. استاندارد مصرف آب کرفس و یا عرق کرفس روزانه یک لیوان می باشد. زیرا همانطور که گفته شد این گیاه ادرار آور بوده و به دلیل داشتن اگزالات قابلیت سنگ سازی را فعال می کند. از این رو بیش از این مقدار مصرف نشود.

عرق کرفس و شوید

شوید یکی از سبزیجاتی است که به دلیل عطر و طعم خوب به صورت خیس و خشک شده در یک برنامه غذایی گنجانده می شود. شیوه دیگر برای بهره بردن از خواص شوید استفاده از عرق آن می باشد. عرق شوید برای لاغری و بسیاری موارد دیگر کاربردهای فراوانی دارد.خواص عرق شوید برای لاغری در بین اطبا و کارشناسان طب سنتی اثبات شده است که چربی سوز بوده و به لاغری کمک می کند. البته ترکیب آن با عرقیاتی چون زیره و کرفس تاثیر دو چندانی دارد.

عرق کرفس و زیره

ویژگی اصلی عرق زیره و کرفس در کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافه بدن است. برای درمان بیماری مربوط به مفاصل و استخوان مانند رماتیسم استفاده کرد که اگر با آب انگور و سیب مصرف شود تاثیر آن بیشتر می شود. برای درمان چربی خون بالا و نقرس مفید است. برای درمان عفونت ها و بیماریهای عفونی مفید می باشد. برای درمان و دفع سنگ کلیه و همچنین شستشوی مثانه می توان از این عرقیات استفاده کرد.

عرق کرفس و نقرس

عرق کرفس که بیشتر از دانه‌های کرفس به دست می‌آید برای درمان نقرس مفید می‌باشد.کرفس برای مبتلایان به بیماری‌های رماتیسم، نقرس، درد مفاصل و تصلب شرایین، غذای مفیدی محسوب می‌شود .آب کرفس دارای ماده‌ای به نام پلی آستیلن است که خواص ضد التهابی دارد و به درمان پوکی استخوان،نقرس و آسم کمک می‌کند.

طرز تهیه عرق کرفس

تولید عرق کرفس با اسفاده از برگ و ساقه ی گیاه صورت می پذیرد. پس از استخراج و عصاره گیری از این گیاه، عرق بدست آمده با آب رقیق می شود و ترکیبی سرشار از مواد مغذی دارویی حاصل می شود. مصرف عرق کرفس می تواند هم به تنهایی و هم به صورت مخلوط با گیاهان دارویی دیگر مانند زنجبیل و یا آب انگور مورد استفاده قرار گیرد و اینگونه بر خواص دارویی آن افزوده خواهد شد. نحوه ی استفاده از عرق این گیاه می تواند به صورت شربت هم باشد. به طوری که از عرق این گیاه شربت تهیه شود و میل گردد تا مصرف آن دلپذیرتر گردد.

بهترین زمان مصرف عرق کرفس

عرق کرفس خواص بسیار زیادی دارد. شما می توانید این عرق گیاهی را بعد از صرف وعده های غذایی مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف عرق کرفس برای لاغری، صبح ها به صورت ناشتا است.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.