; گندم سیاه و یبوست و فیبر موجود در گندم سیاه مفید برای درمان یبوست - فال و خواب
گوشت گنجشک برای زن باردار ؛ گوشت گنجشک به عنوان مفید ترین غذا برای بارداری

گوشت گنجشک برای زن باردار ؛ گوشت گنجشک به عنوان مفید ترین غذا برای بارداری

گوشت گنجشک برای زن باردار گوشت گنجشک برای زن باردار ؛ گوشت گنجشک به عنوان مفید ترین غذا برای بارداری همگی در سایت فال و …

خواص سیاه دانه برای چشم و تاثیر مصرف سیاه دانه برای سلامت چشم

خواص سیاه دانه برای چشم و تاثیر مصرف سیاه دانه برای سلامت چشم

خواص سیاه دانه برای چشم خواص سیاه دانه برای چشم ؛ تاثیر مصرف سیاه دانه برای سلامت چشم همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

ماش برای نوزاد و طرز تهیه جوانه ماش و خواص آن برای کودکان چیست

ماش برای نوزاد و طرز تهیه جوانه ماش و خواص آن برای کودکان چیست

ماش برای نوزاد ماش برای نوزاد ؛ طرز تهیه جوانه ماش و خواص آن برای کودکان چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

گندم سیاه و یبوست

گندم سیاه و یبوست ؛ فیبر موجود در گندم سیاه مفید برای درمان یبوست

گندم سیاه و یبوست ؛ فیبر موجود در گندم سیاه مفید برای درمان یبوست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

گندم سیاه و یبوست

گندم سیاه به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد به افزایش حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.گندم سیاه مقادیر بالای فیبر دارد و مصرف آن در دوران بارداری به بهبود هضم غذا، کاهش نفخ، درمان یبوست و کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند.

آشنایی با دیگر خواص گندم سیاه

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گندم سیاه آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گندم سیاه

گندم سیاه یا باک ویت (به انگلیسی : Buckwheat) یکی از گیاهان بومی آسیا می باشد. برخلاف تصور عموم گندم سیاه از خانواده غلات نبوده و از تیره هفت بندیان (مانند ریواس) محسوب می شود. در حال حاضر گندم سیاه در ایران به صورت آزمایشی در اردبیل کاشت می شود.گندم سیاه متعلق به گروهی از خوراکی‌هاست که به نام شبه‌غلات معروف‌اند. شبه‌غلات‌ها دانه‌هایی هستند که درست مانند دانه‌های غلات مصرف می‌شوند اما گیاهی، علفی نیست. از شبه‌غلات‌های معروف دیگر می‌توان به کینوا و تاج‌خروس (برخی از انواع این گیاه به صورت غلات مصرف می‌شود) اشاره کرد.گندم سیاه که به نام های دیگری مانند گندم گاوی، گندم راش و دیلار هم شناخته می شود، یکی از انواع دانه های خوراکی است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد، یبوست را درمان می کند و برای سلامتی قلب و عروق مفید می باشد.

آیا گندم سیاه را می‌شناسید؟ شاید به دلیل نامش تصور کنید از گروه غلات به شمار می‌رود ولی این گیاه غله نیست. این گیاه مانند غلات مصرف می‌شود ولی مثل آن‌ها در چمنزار به صورت علفی رشد نمی‌کند. همانند دانه کینوا، گندم سیاه هم در دسته شبه غلات قرار می‌گیرد و به گندم ربطی ندارد، بنابراین بدون گلوتن است. این دانه گیاهی را به صورت دم‌نوش، بلغور، آرد و نودل مصرف می‌کنند. بلغور گندم سیاه مانند برنج به عنوان عنصر اصلی بسیاری از غذاهای سنتی و قدیمی آسیایی و اروپایی استفاده می‌شود. گندم سیاه به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی زیاد، به عنوان یک ماده غذایی سالم شناخته و محبوب شده است.

گندم سیاه، برخلاف نامش، ربطی به گندم ندارد، بنابراین حاوی گلوتن نیست. گندم سیاه فراوری‌ شده و به شکل دانه، آرد، نودل یا دمنوش در دسترس مردم قرار می‌گیرد. غلات گندم سیاه مانند برنج در بازار وجود دارد و یکی از مواد غذایی اصلی اروپای قدیم و آسیاست. این گیاه به دلیل اینکه سرشار از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های متفاوت است، غذایی سالم به حساب می‌آید و طرفداران زیادی دارد. حتی گندم سیاه می‌تواند قند خون را کنترل کند. گندم سیاه، قهوه‌ای است و شکل نامنظمی دارد. دو نوع گندم سیاه، معمولی (با نام علمی Fagopyrum esculentum) و تارتاری (با نام علمی Fagopyrum tartaricum)، وجود دارد. گندم سیاه عمدتا در نیمکره شمالی زمین، به ویژه در اروپای مرکزی و شرقی، روسیه، قزاقستان و چین کشت می‌شود.

گندم سیاه را به صورت دانه های کامل آن برای تهیه انواع غذا مانند سوپ ، سالاد و خوراک سبزیجات استفاده می کنند. آرد گندم سیاه را برای تهیه کیک، کلوچه و نان به کار می برند. جوانه گندم سیاه را برای تهیه سالاد و سوپ استفاده می کنند. از دانه های کامل گندم سیاه برای تهیه جوانه گندم سیاه هم استفاده می شود.

خواص عسل گندم سیاه

گندم سیاه در آب و هوای خنک شکوفه می‌زند و در کوتاه مدت محصول می‌دهد. این شکوفه‌ها بسیار متراکم هستند و کل گیاه را بصورت فرش ضخیمی از گل‌ها نشان می‌دهند. حشرات و عوامل گرده‌افشان بازده این شکوفه‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. زنبورهای عسل به شهد آن علاقه دارند و عسل تیره رنگی را از آن درست می‌کنند. امروزه چین بزرگ ترین تولید کننده گندم سیاه در جهان است که روسیه، اوکراین و فرانسه در رده‌های بعدی تولید این گیاه قرار دارند. در ایتالیا کشت گندم سیاه در حدود قرن ۱۶ آغاز شد، اما در دهه‌های اخیر کشت این گیاه به شدت کاهش یافت و امروزه تنها در برخی دره‌های آلپ یافت می‌شود. عسل تک‌گل گندم سیاه عمدتاً در آمریکای شمالی (کانادا و کالیفرنیا)، چین و برخی کشورهای اروپایی نظیر لهستان، روسیه، هلند و آلمان تولید می‌شود.

گندم سیاه گیاه مناسبی جهت تولید عسل بوده و عسل تک‌گل تیره و قوی تولید می‌کند. حتی گاهی اوقات رنگ بنفش این عسل آنقدر تیره است که سیاه به نظر می‌رسد. عسل گندم سیاه کمی دارای ریزدانه، غلیظ با بویی قوی و طعمی مشخص مانند مالت تند پر طعم و بو می‌باشد. به دلیل طعم قوی و طعم ثانویه مانای این نوع عسل، قطعاً نمی‌توان آن را با قاشق و بصورت مستقیم مصرف نمود. این عسل به آرامی متبلور می‌شود (مانند عسل‌های بلوط یا گل گاوزبان) و یکی از قوی‌ترین عسل‌ها به شمار می‌رود. رنگ: رنگ بنفش تیره، تقریباً سیاه مزه: تند و تیز، شیرین و کمی تلخ ترکیبات ارگانیک ناپایدار: ۱۰ نوع الکل، ۵ نوع فنول، ۷ نوع کتون، ۱۷ نوع اسید چرب آزاد، ۶ نوع استر، ۱۸ نوع آلدهید، ۱۰ نوع فوران، ۱۲ نوع ترپن و ۲ ترکیب متفرقه دیگر.

معمولاً هر چه رنگ عسل تیره‌تر باشد، مقدار مواد فنولی و قدرت آنتی‌اکسیدانی آن نیز بالاتر است. محققان اثرات هضم عسل بر ظرفیت آنتی‌اکسیدانی پلاسما را آزمایش کرده‌اند. به افراد تحت آزمایش شیره ذرت یا عسل گندم سیاه با ظرفیت آنتی‌اکسیدانی متفاوت و دوز ۵/۱ گرم در هر کیلوگرم وزن بدن داده شد. در مقایسه با گروه کنترل قند، مصرف عسل باعث افزایش میزان آنتی‌اکسیدان و کاهش ظرفیت سروم شد. در یک تحقیق دیگر، رژیمی با مصرف مکمل روزانه g/kg ۲/۱ عسل داده شد. در این تحقیق، عسل باعث افزایش عامل‌های آنتی‌اکسیدانی بدن شد: غلظت ویتامین C خون تا ۴۷٪، بتاکاروتن تا ۳٪، اسید اوریک تا ۱۲٪ و آنزیم کاهنده گلوتاتیون تا ۷٪ شد. عسل دارای مقادیر ویتامین زیادی نیست، اما درون بدن انسان چنین تأثیری دارد، بطور مثال، هر ۱۰۰ گرم عسل گندم سیاه حاوی تنها ۳۶/۷ تا ۶/۱۸ گرم اسید آسکوربیک (ویتامین C) است.

عسل گندم سیاه که مزایایی مانند داشتن اثر آرامش ‌بخش بر روی غشای مخاطی دارد و برای علائم سرما خوردگی و آنفولانزا مانند درد و یا به خاطر سوزش مفید بوده، همچنین خواص ضد میکروبی دارد که به ترمیم زخم کمک می‌کند و باعث بهبود بدن بعد از عفونت‌های تنفسی می شود. یک عمل آنتی‌اکسیدان قوی با مزایای ضد پیری و حفاظتی هم می باشد. البته مانند همه انواع عسل ها، گندم سیاه هم می‌تواند موجب واکنش‌های آلرژیک شود، ممکن است شما به عسل گندم سیاه نیز آلرژی داشته باشید، یا به این دلیل که نسبت به گرده حاوی آن حساسیت دارید. اولین مورد، گرده که به طور تصادفی وقتی زنبورعسل شهد را جمع می‌کند به عسل اضافه می‌شود، می‌تواند سیستم ایمنی شما را دچار واکنش کند. حساسیت به این معنی است که شما یک سیستم ایمنی تا حدودی فعال دارید، که بیشتر مستعد واکنش نسبت به عوامل بی‌ضرر است.

خواص چای گندم سیاه

چای گندم سیاه یکی از چای هایی است که به دلیل این که فاقد کافئین است، می تواند به راحتی جای چای سبز را بگیرد. با این وجود چای گندم سیاه انواع آنتی اکسیدان ها از جمله روتین و ویتکسین را برای بدن فراهم می کند. روتین آنتی اکسیدانی است که شامل چندین ویژگی سلامتی از جمله بهبود جریان خون و جلوگیری از ایجاد واریس می باشد. هم چنین می تواند به بهبود شرایط متابولیکی مثل مقاومت انسولین، جلوگیری از دیابت و سندرم پُلی سیستمی کمک شایانی کند. پس با مصرف روزانه چای گندم سیاه می توان با همه این عوامل مقابله کرد.

طرز استفاده از چای گندم سیاه: گندم سیاه را پخته و از صافی عبور داده و دمنوش را میل کنید. گندم سیاه باقی مانده را پس از خنک شدن به سالاد اضافه کرده و میل فرمائید. کالری چای گندم سیاه: به دلیل این که چای گندم سیاه حاوی میزان بسیار اندکی کالری است، می توان از آن به عنوان یک نوشیدنی سالم به جای نوشیدنی های پرکالری در رژیم غذایی استفاده کرد.

گندم سیاه از کجا بخریم

گندم سیاه را می توان از فروشگاه های اینترنتی تهیه کرد.

گندم سیاه برای موش

مرگ موش راکومین سم موش کش قوی شبیه سیانور است که به صورت گندمی و سیاه به فروش می رسد. یکی از راه های مقابله با این جانوران موزی مرگ موش است . این سم ها برای فریب جونده به شکل گندمی، پودری، پفکی، پاستیلی، پاستایی،بدون بو تولید میشوند.

پایه این مرگ موش ها فسفید روی، زینک فسفاید،کلرت میباشند و ضد انعقادی هستند. از مرگ موش های قوی میتوان به راکومین، زاپی، زورنیخ، اشاره کرد. مرگ موشها رنگ های سیاه، خاکستری، قرمز و صورتی دارند و برای انسان و سایر حیوانات بسیار کشنده و پرخطر است.

گندم سیاه در بارداری

فولات موجود در گندم سیاه از نقایص لوله عصبی جنین در دوران بارداری جلوگیری می کند. مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گندم سیاه به بهبود رشد جنین کمک می کند. گندم سیاه مقادیر بالای فیبر دارد و مصرف آن در دوران بارداری به بهبود هضم غذا، کاهش نفخ، درمان یبوست و کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند. مقادیر بالای پروتئین و کربوهیدرات های موجود در گندم سیاه به افزایش انرژی روزانه کمک کرده و خستگی و بی حالی در زنان باردار را درمان می کند. مقادیر بالای ویتامین های B موجود در گندم سیاه برای پیشگیری و درمان افسردگی در زنان باردار مفید می باشد.

گندم سیاه و یبوست

گندم سیاه به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد به افزایش حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.گندم سیاه مقادیر بالای فیبر دارد و مصرف آن در دوران بارداری به بهبود هضم غذا، کاهش نفخ، درمان یبوست و کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند.

گندم سیاه و گلوتن

گندم سیاه، برخلاف نامش، ربطی به گندم ندارد، بنابراین حاوی گلوتن نیست. گندم سیاه فراوری‌ شده و به شکل دانه، آرد، نودل یا دمنوش در دسترس مردم قرار می‌گیرد.گندم سیاه بخصوص برای افرادی که نمی توانند غلات حاوی گلوتن مصرف کنند مفید است.

گندم سیاه گلوتن ندارد به همین دلیل یکی از بهترین مواد غذایی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و افرادی است که به گلوتن حساسیت دارند. متخصصان گندم سیاه را یکی از بهترین جایگزین های گندم، جو و چاودار در افراد مبتلا به سلیاک معرفی می کنند.

مضرات گندم سیاه

گندم سیاه در برخی از افراد موجب واکنش‌های حساسیتی می‌شود. اما اگر این غله در حد متوسط مصرف شود، عوارض بدی از خود به جای نمی‌گذارد.

افرادی که همیشه و در حجم بالایی گندم سیاه مصرف می‌کنند، بیشتر احتمال دارد به این حساسیت مبتلا شوند. افرادی که به لاتکس (نوعی پلیمر که در تولید دستکش کاربرد دارد) و برنج حساسیت دارند، ممکن است به گندم سیاه هم واکنش‌های حساسیتی نشان دهند.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.