; فواید دوغ برای بدن و تامین کلسیم مورد نیاز بدن با خوردن دوغ - فال و خواب
کلم سفید برای لاغری ؛ ایا کلم پیچ سفید برای لاغری مفید است

کلم سفید برای لاغری ؛ ایا کلم پیچ سفید برای لاغری مفید است

کلم سفید برای لاغری کلم سفید برای لاغری ؛ ایا کلم پیچ سفید برای لاغری مفید است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص ویتامین ث ۲۵۰ ؛ قرص اسوه ویتامین ث ۲۵۰ برای چیست

خواص ویتامین ث ۲۵۰ ؛ قرص اسوه ویتامین ث ۲۵۰ برای چیست

خواص ویتامین ث ۲۵۰ خواص ویتامین ث ۲۵۰ ؛ قرص اسوه ویتامین ث ۲۵۰ برای چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص دمنوش به و هل و خاصیت آنتی بیوتیک بودن خوردن دمنوش به و هل برای بدن

خواص دمنوش به و هل و خاصیت آنتی بیوتیک بودن خوردن دمنوش به و هل برای بدن

خواص دمنوش به و هل خواص دمنوش به و هل ؛ خاصیت آنتی بیوتیک بودن خوردن دمنوش به و هل برای بدن همگی در سایت …

فواید دوغ برای بدن

فواید دوغ برای بدن ؛ تامین کلسیم مورد نیاز بدن با خوردن دوغ

فواید دوغ برای بدن ؛ تامین کلسیم مورد نیاز بدن با خوردن دوغ همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید دوغ برای بدن

مزاج دوغ سرد و تر است.اندکی فلفل، نمک، نعناع یا پونه مصلح و بهبوددهنده خواص و مزاج دوغ هستند. ۱-یک لیوان دوغ کم‌چرب: ۵۰ کالری ۲-یک لیوان دوغ پرچرب: ۷۵ کالری . دوغ به عنوان یک پاک کننده بسیار عالی برای پوست است و باعث از بین رفتن گرد و غبار، خاک و سایر ناخالصی‌ها را از روی پوست می‌شود. مصرف دوغ به رفع بوی بد دهان کمک می‌کند، همچنین متخصصان طب سنتی مصرف آن را برای افرادی که دچار خشکی و تلخی دهان هستند، مفید می‌دانند. دوغ سرشار از میکروب‌های پروبیوتیک است که به هضم غذا کمک می‌کند. مصرف دوغ در گرم مزاجان موجب اعتدال مزاج و تقویت نیروی جنسی می‌شود. بسیاری از متخصصین تغذیه معتقدند دوغ همانند شیر می‌تواند دارای خاصیت ضد سرطانی باشد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

نوشیدن دوغ دارای فواید زیادی است. در زیر به برخی از مهمترین فواید دوغ خوردن اشاره شده است: – دوغ دارای ویتامین های B و D است از اینرو می تواند در تامین این ویتامین ها به بدن کمک نماید. – دوغ از رشد و نمو بسیاری از باکتری های مضر در سیستم گوارشی انسان جلوگیری می نماید. – دوغ هایی سنتی خیلی بهتر از دوغ های صنعتی هستند بیشتر بدلیل احتمال آلودگی های میکروبی در بسته بندی آنها است. از اینرو سعی نمایید دوغ های سنتی را بیشتر استفاده نمایید. – دوغ به هضم غذا کمک می کند و التیام بخش نیز است. – دوغ به گردش بهتر خون در بدن انسان کمک می کند. – برخی از سردردها که ناشی از گرمی هوا می باشد، با نوشیدن دوغ التیام می یابد. – نوشیدن دوغ از بوی بد دهان نیز جلوگیری می کند.

مصرف دوغ طبیعی با اندکی فلفل و نمک یا نعناع یا پونه برای کسانی که بین غذا دچار تشنگی می‌شوند، مناسب است. از دیگر فواید دوغ در طب سنتی، کمک به خواب آرام و راحت است. علت خواب آور بودن دوغ به دلیل داشتن برخی پپتید‌های موجود در کازئین و پروتئین‌های سرم شیر مثل تریپتوفان است. برخی از سردردها که ناشی از گرمی هوا می باشد، با نوشیدن دوغ التیام می یابد. نوشیدن دوغ معتدل در قوام و مزه (نه بسیار رقیق یا غلیظ، و نه بسیار ترش یا شور) برای کاهش حرارت بدن در فصول گرم سال، رفع تشنگی، بی‌قراری، کم‌خوابی و جوش‌های پوستی سودمند است.

دوغ بخصوص همراه با برنج کته شده، چاق کننده است. مصرف دوغ در کاهش کلسترول خون موثر است و از همین رو در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مفید است. دوغ رقیق بیشتر رطوبت‌بخش است و دوغ غلیظ بیشتر سردی‌آور است. تامین کلسیم مورد نیاز بدن یکی از مهمترین فواید دوغ است. برای جلوگیری از بروز اختلال در گوارش غذا، بیش از یک لیوان دوغ مصرف نکنید.

از دیگر گیاهان معطری که در تولید دوغ از آنها استفاده می‌شود، کاکوتی است. از کاکوتی برای درمان اسهال و دل پیچه استفاده می‌کنند. و همچنین طبع گرمی دارد که طبع سرد دوغ را معتدل می‌کند. فواید کاکوتی در دوغ : • کاکوتی برای درمان اسهال استفاده می‌شود؛ کاکوتی دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که روده را پاک سازی کرده و اسهال را درمان می‌کند. • کاکوتی دارای خواص ضدالتهابی و آرام بخش طبیعی است که به درمان معده درد، نفخ شکم، دل پیچه و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. با وجود خواصی که دارد باید در مصرف آن‌زیاده‌روی نشود. مصرف کاکوتی در دوران بارداری بر جذب آهن بدن تاثیر دارد. همچنین ممکن است کاکوتی باعث افزایش فشار خون شود، به همین دلیل توصیه شده که افراد مبتلا به فشار خون بالا از زیاده روی در مصرف این گیاه دارویی اجتناب کنند.

دوغ یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های سنتی ایران است که مصرف آن در فصول گرم سال بسیار توصیه می‌شود. این نوشیدنی برخلاف آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار برای کودکان بالای یک سال مناسب بوده و می‌تواند پروتئین، چربی، ویتامین‌های B. D، کلسیم و همچنین آب مورد نیاز بدن را تا حدودی تأمین کند. دوغ به دلیل طبیعت سرد، علائم گرمازدگی، خستگی و عطش را التیام بخشیده و مانند ماست، حاوی میکروارگانیسم‌های زنده و مفیدی است که از رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند. ارزش تغذیه‌ای این نوشیدنی به دلیل رقیق بودن کمتر از ماست بوده و نمی‌توان آن را جایگزین این فرآورده کرد.

یک لیتر دوغ شامل ارزش غذایی زیر است: انرژی: ۲۷۰ کیلوکالری پروتئین: ۵/۱ تا ۲ درصد کلسیم: ۶/۰ گرم چربی: ۵/۰ درصد یک لیوان دوغ دارای حدود ۲۸۲ میلی گرم کلسیم است که تقریبا ۲۸ درصد از میزان توصیه شده تامین کلسیم بدن در روز را فراهم می‌کند. به‌عبارتی مصرف یک لیوان دوغ، یک چهارم نیاز روزانه بدن شما به کلسیم را تامین می‌کند.

معمولاً دوغ را به روش سنتی و صنعتی تهیه می‌کنند. البته دوغ صنعتی خالی از اشکال نیست. این نوشیدنی سرشار از نمک بوده و برای مبتلایان به فشار خون بالا، بیماران قلبی. عروقی و کسانی که دچار نارسایی کلیوی هستند بسیار مضر است؛ بنابراین برای آنکه این افراد از مصرف این نوشیدنی مفید بی بهره نمانند، بهتر است در منزل و به صورت خانگی آن را تهیه کنند. معمولاً برخی افراد جهت ترش و گازدارشدن این نوشیدنی آن را در دمای محیط نگهداری می‌کنند. این روش نگهداری برای سلامت افراد مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این نوشیدنی به طور طبیعی حاوی باکتری‌های مولد اسید لاکتیک و همچنین مخمرهای مولد گاز است که در دمای محیط فعال‌تر و باعث ایجاد طعم اسیدی و گازی می‌شوند. اما بد نیست بدانید اگر در این روش نگهداری آنزیم‌های تجزیه کننده پروتئین فعال شوند دوغ آلوده به کپک شده و بلافاصله تغییر رنگ و مزه داده و تاریخ انقضای آن سریع‌تر از آنچه روی بطری نوشته شده فرا می‌رسد که استفاده از آن توصیه نمی‌شود؛ بنابراین بهترین روش برای ماندگاری مطلوب دوغ نگهداری آن در دمای یخچال است. دوغ اگر به وسیله گاز CO ۲ گازدار شود مضرات گاز افزوده شده به آن مانند نوشابه‌های گازدار خواهد بود.

مصرف دوغ در تابستان و گرمای هوا بسیار توصیه می‌شود. گرمازدگی و علائم آن از جمله سردرد، عطش، ضعف و خستگی یکی از معضلات هوای گرم است که می توان آن را با نوشیدن دوغ التیام بخشید. پس در کنار آب فراوان برای مبارزه با کم آبی بدن، دوغ را به عنوان یک جایگزین مناسب برای نوشیدنی‌های کافئین دار فراموش نکنید.اسید لاکتیک موجود در دوغ به محو لکه‌ها و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند به‌طوریکه می توان با نوشیدن و حتی استفاده موضعی از آن در قالب ماسک به یک پوست شفاف تر و بهتر دست پیدا کرد.

بهتر است که دوغ را با معده خالی نخورید چرا که دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و خوب است که دوغ را ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت بعد از غذا میل کنید تا به هضم غذا کمک کند. ناگفته نماند که جذب کلسیم در ساعات انتهایی روز بیشتر است پس با نوشیدن دوغ پس از شام میزان بیشتری کلسیم دریافت خواهید کرد. حتما به دوغ، ادویه‎جات و سبزیجات معطری مثل نعناع اضافه کنید و پس از نوشیدن آن حتما دهان و دندان‌هایتان را بشویید. دوغ را تقریبا پس از هر غذایی می‌توانید میل کنید، اما مساله‌ای را که باید به آن دقت کنید این است که طبع این نوشیدنی سرد است و به همین خاطر است که به آن ادویه اضافه می‌کنند. پس در نوشیدن دوغ زیاده‌روی نکنید.

اغلب برای طعم دارکردن دوغ از نعنا، پونه، کاکوتی یا گلبرگ‌های خردشده گل محمدی و برخی عرقیات استفاده می‌شود که علاوه بر ایجاد طعم خوشایند، بر خواص درمانی دوغ می‌افزاید. دوغ حاوی نعنا و پونه، به ترشح شیره معده و هضم غذا کمک می‌کند و نفخ حاصل از دوغ را رفع و دل پیچه را التیام می‌بخشد. این دوغ خنک کننده محیط دهان بوده و به گردش هر چه بهتر خون کمک کرده، مجاری گوارشی را ضدعفونی و برای رفع سکسکه و اسهال ناشی از گرمی هوا نافع و به عملکرد مطلوب کبد کمک می‌کند. دوغ حاوی کاکوتی، مقوی قلب و معده بوده و مسکن سردردهای ناشی از گرمی هواست و به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی، کرم کش قوی بوده و خلط آور خوبی است و برای التیام علائم رماتیسم نافع است. دیگر خواص دوغ کاکوتی شبیه به دوغ نعناست. دوغ حاوی گلبرگ‌های گل محمدی بسیار معطر، مقوی قلب و کبد و اعصاب، آرام بخش و نشاط آور بوده و برای تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نافع و رفع کننده بوی بد دهان است.

آشنایی با دیگر خواص دوغ

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص دوغ آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص دوغ

دوغ یک نوشیدنی سالم و سنتی نزد ما ایرانیان است‌.این نوشیدنی محبوب که به طور سنتی در فرآیند تولید کره از ماست به دست می‌آید، در ترشح سروتونین نقش موثری داشته و مصرف آن باعث رفع افسردگی و خواب راحت‌تر در شب می‌شود. دوغ هایی سنتی خیلی بهتر از دوغ های صنعتی هستند بیشتر بدلیل احتمال آلودگی های میکروبی در بسته بندی آنها است. از اینرو سعی نمایید دوغ های سنتی را بیشتر استفاده نمایید.

ماست و نمک را در پارچ مخلوط کرده سپس با استفاده از همزن این ترکیب را یک دست کنید. نعناع خشک، نمک، گل محمدی، پونه کوهی و آب گازدار را به این ترکیب نیز اضافه کنید. آن را باید خنک سرو کنید. از مزایای دوغ برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد: دوغ به سلامت دندان ‌ها و استخوان ‌ها کمک می کند دوغ به دلیل دارا بودن کلسیم به استحکام استخوان‌ ها و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌ کند. مواد معدنی موجود در دوغ با قابلیت جذب بالا به سلامت استخوان ‌ها و دندان ‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان نیز کمک می ‌کند.

دوغ در گذشته یکی از فراورده‌های جانبی کره محسوب می‌شد. برای تهیهٔ آن، ابتدا ماست پرچرب را با آب رقیق می‌کردند، سپس با استفاده از مشک، چربی آن جدا شده و باقی‌مانده به‌عنوان دوغ مصرف می‌شد. امروزه با تغییر در روند تولید کره به لحاظ تکنولوژی، روش تولید دوغ نیز به‌عنوان نوشیدنی تخمیری شیری تغییر یافته‌است. تولید صنعتی دوغ بدون گاز و دوغ گازدار در ایران سابقه‌ای بیش از چهل سال دارد و با توجه به نحوه تولید این فراورده، می‌توان آن را به انواع زیر تقسیم کرد: دوغ، دوغ گازدار، دوغ حرارت دیده بدون گاز، دوغ حرارت دیده گازدار و دوغ کفیر. دوغ وماست گلپایگان از معروفترین است. در حال حاضر، استاندارد بین‌المللی این نوشیدنی به نام ایران ثبت شده و به عنوان میراث فرهنگی غذا شناخته می‌شود.

خواص دوغ بعد از غذا

تحقیقات نشان می دهد که مصرف دوغ بعد از غذا تا حد زیادی میزان جذب آهن را بالا می برد. بر خلاف چای که بعد از خوردن غذا، نوشیدن آن مضر است و جذب آهن را مختل می کند، نوشیدن دوغ بعد از غذا توصیه می شود. دوغ از رشد بسیاری از باکتری های مضر در سیستم گوارشی انسان جلوگیری می کند. نوشیدن دوغ همچنین بوی بد دهان را از بین می برد. دوغ دارای ویتامین های B و D است که به تامین ویتامین ها در بدن کمک می کند. در طب سنتی، توصیه شده است که همراه با غذاهای گوشتی، دوغ مصرف نشود چون ممکن است به درد مفاصل بینجامد. اما می توان این نوشیدنی را با یک فاصله زمانی از غذای گوشتی مصرف کرد.

نوشیدن دوغ پس از مصرف غذاهای گوشتی می تواند در برخی مواقع می تواند باعث بیماری درد مفاصل شود. توصیه می شود مصرف دوغ به عنوان یک نوشیدنی سالم، بیشتر در فصل های گرم سال استفاده شود و همچنین در مصرف آن نیز زیاده روی نشود.

خواص دوغ در شب

دوغ به هضم غذا در شب کمک می کند و التیام بخش نیز است. دوغ به گردش بهتر خون در بدن انسان کمک می کند.می‌توانید شب ها قبل از خواب، با یک پنبه‌ی آغشته به دوغ، پوست خود را از گرد و خاک و آلودگی پاک کنید و سپس با آب بشویید. اسیدلاکتیک موجود در دوغ برای از بین بردن لکه های پوست عالی است. استفاده موضعی از دوغ باعث می شود که لکه‌های پوستی و ناشی از نور خورشید بدون اینکه پوست خشک شود، از بین بروند.

خواص دوغ در تابستان

مصرف دوغ در تابستان و گرمای هوا بسیار توصیه می‌شود. گرمازدگی و علائم آن از جمله سردرد، عطش، ضعف و خستگی یکی از معضلات هوای گرم است که می توان آن را با نوشیدن دوغ التیام بخشید. پس در کنار آب فراوان برای مبارزه با کم آبی بدن، دوغ را به عنوان یک جایگزین مناسب برای نوشیدنی‌های کافئین دار فراموش نکنید.

خواص دوغ و خرما

درباره خواص دوغ و خرما اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما مصرف خرما با ماست بسیار مضر است. ماست و خرما خواص خیلی زیادی دارند به شرطی که جداگانه مصرف شوند و خوردن آنها با هم خوب نیست و مضر است.متخصصان می گویند که خوردن این دو ماده می تواند موجب ایجاد حساسیت شدید در بدن شود و منجر به دردهای شکمی سخت شود.

خواص دوغ و گوشفیل

گوشفیلی یک غذای تقریبا شیرین است که از خمیر تهیه شده و به شکل سنتی در ایران همراه دوغ میل می‌کنند و ترکیب طعم شیرین و شور و ترش این دو بسیار خاص و دلپذیر است.

به گفته‌ی برخی از اطبای طب سنتی چون شیخ بهایی و ابن سینا، ترکیب دوغ و گوشفیل اصفهان علاج بیماری‌های فشارخون است؛ زیرا خوردن این ترکیب مانند سرم قندی و نمکی به بدن کمک می‌کند تا فشار خون منظمی داشته باشد. در واقع دو طعم شوری و شیرینی در کنار هم باعث می‌شود تا فشار خون فرد تنظیم شده و به حالت نرمال خود برگردد. ناگفته نماند که دوغی که به همراه گوشفیل نوشیده می‌شود باید مخلوط دوغ محلی و برگ گل سرخ و نعناع باشد.

خواص دوغ و نعنا

در تولید برخی از دوغ‌ها از نعناع استفاده می‌کنند. نعنا دارای طبیعت گرم می باشد، و مصرف آن مزایای فراوانی در جهت سلامتی دارد. فواید نعنا در دوغ :نعنا،دارای اثربخشی فراوان بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است. نعنا، اشتها‌برانگیز و نشاط‌آور بوده و برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سرفه، ناراحتی‌های روحی و عصبی، بواسیر، تپش قلب و سکسکه نیز مفید است. نعنا دارای ماده ای به نام منتول است که احساس خنکی در دهان ایجاد می کند. استفاده از نعنا در دوغ برای بی خوابی، کم خوابی و ناراحتی های شبانه یک داروی موثر است. با این حال باید در مصرف آن احتیاط کنید زیرا مصرف بیش از حد نعناع می‌تواند باعث تحریک خونریزی شود.

دوغ حاوی نعنا و پونه، به ترشح شیره معده و هضم غذا کمک می‌کند و نفخ حاصل از دوغ را رفع و دل پیچه را التیام می‌بخشد. این دوغ خنک کننده محیط دهان بوده و به گردش هر چه بهتر خون کمک کرده، مجاری گوارشی را ضدعفونی و برای رفع سکسکه و اسهال ناشی از گرمی هوا نافع و به عملکرد مطلوب کبد کمک می‌کند.

خواص دوغ و زردچوبه

با استفاده از پروتئین شیر و اسید لاکتیک موجود در دوغ می‌توان از شر ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده پوست خلاص شد. همچنین اسید لاکتیک درخشش طبیعی از دست رفته‌ی پوست را باز می‌گرداند و باعث می‌شود پوستی روشن و صاف داشته باشید. برای بهره‌مندی از این خاصیت دوغ، ابتدا ۱ فنجان از آرد گندم و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با مقدار کافی دوغ مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر صاف در‌آید. با استفاده از انگشتان مرطوب این ماسک را روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس آن را با آب شست‌و‌شو دهید. برای روشن شدن پوست از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده کنید. روش دیگر این است که، مقداری زعفران را با نصف فنجان دوغ مخلوط کنید و این ترکیب را ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا کاملا ترکیب شوند. حالا این ترکیب را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس کامل آبکشی نمایید. برای اثر بخشی خوب از این ترکیب روزی یک‌ بار استفاده کنید.

خواص دوغ و ماست

ماست یک ماده تخمیر شده است و به همین دلیل دارای موادی همچون کلسیم، پروتئین، ویتامین ب۶، ریبوفلاوین، ویتامین ب۱۲، روی و لاکتیک است و چربی کمی هم دارد. ماست میتواند با پاکسازی پوست کمک شایانی به زیبایی شما داشته باشد. به همین دلیل ماسک ماست بسیار موثر است و مناسب همه انواع پوست (حتی پوست های حساس) میباشد.ماست و عسل: فواید اسرار آمیز ترکیب ماست و عسل

نوشیدن دوغ دارای فواید زیادی است. در زیر به برخی از مهمترین فواید دوغ خوردن اشاره شده است: – دوغ دارای ویتامین های B و D است از اینرو می تواند در تامین این ویتامین ها به بدن کمک نماید. – دوغ از رشد و نمو بسیاری از باکتری های مضر در سیستم گوارشی انسان جلوگیری می نماید. – دوغ هایی سنتی خیلی بهتر از دوغ های صنعتی هستند بیشتر بدلیل احتمال آلودگی های میکروبی در بسته بندی آنها است. از اینرو سعی نمایید دوغ های سنتی را بیشتر استفاده نمایید. – دوغ به هضم غذا کمک می کند و التیام بخش نیز است. – دوغ به گردش بهتر خون در بدن انسان کمک می کند. – برخی از سردردها که ناشی از گرمی هوا می باشد، با نوشیدن دوغ التیام می یابد. – نوشیدن دوغ از بوی بد دهان نیز جلوگیری می کند.

خواص دوغ و پونه

دوغ حاوی نعنا و پونه، به ترشح شیره معده و هضم غذا کمک می‌کند و نفخ حاصل از دوغ را رفع و دل پیچه را التیام می‌بخشد. این دوغ خنک کننده محیط دهان بوده و به گردش هر چه بهتر خون کمک کرده، مجاری گوارشی را ضدعفونی و برای رفع سکسکه و اسهال ناشی از گرمی هوا نافع و به عملکرد مطلوب کبد کمک می‌کند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.