; پاپ کورن و لاغری ؛ خاصیت چربی سوزی بالا با مصرف پاپ کورن - فال و خواب
خواص پسته برای لاغری ؛ خاصیت چربی سوزی و کاهش اشتها با مصرف پسته

خواص پسته برای لاغری ؛ خاصیت چربی سوزی و کاهش اشتها با مصرف پسته

خواص پسته برای لاغری خواص پسته برای لاغری ؛ خاصیت چربی سوزی و کاهش اشتها با مصرف پسته همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص گوشت مرغ محلی و گوشت مرغ منبع خیلی خوب پروتئین

خواص گوشت مرغ محلی و گوشت مرغ منبع خیلی خوب پروتئین

خواص گوشت مرغ محلی خواص گوشت مرغ محلی ؛ گوشت مرغ منبع خیلی خوب پروتئین همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

کالری فیسالیس و کالری یک عدد میوه فیسالیس برای بدن چقدره

کالری فیسالیس و کالری یک عدد میوه فیسالیس برای بدن چقدره

کالری فیسالیس کالری فیسالیس ؛ کالری یک عدد میوه فیسالیس برای بدن چقدره همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم …

پاپ کورن و لاغری

پاپ کورن و لاغری ؛ خاصیت چربی سوزی بالا با مصرف پاپ کورن

پاپ کورن و لاغری ؛ خاصیت چربی سوزی بالا با مصرف پاپ کورن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

پاپ کورن و لاغری

با مصرف یک فنجان پاپ‌کورن شما می‌توانید سی کالری بدست آورید علاوه بر این ذرت بوداده بدلیل داشتن فیبر غذایی بالا با مهار هورمون گرلین باعث کاهش اشتها شده و از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

همچنین ذرت بو داده دارای چربی‌های اشباع بسیار کمی می باشد که برای بدن مفید بوده و از اضافه‌وزن و چاقی جلوگیری می‌کند.

آشنایی با دیگر خواص پاپ کورن

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص پاپ کورن آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص پاپ کورن

پاپ کورن که به نام های پفیلا، ذرت بو داده، چس فیل، پف فیل، ذرت‌ پفکی و شکوفه ذرت هم شناخته می شود، در اثر حرارت دادن نوع خاصی از دانه های ذرت به دست می آید و به عنوان یکی از میان وعده های خوشمزه و پرطرفدار در جهان استفاده می شود.طبیعت پاپ کورن سرد و خشک می باشد. پاپ کورن یا ذرت بو داده حاوی مقادیر بالای فیبر، ترکیبات پلی فنل، آنتی اکسیدان، ویتامین B کمپلکس، آهن، منگنز و منیزیم می باشد.

ذرت از حدود ۹ هزار سال پیش در مکزیک استفاده می شده و قدیمی ترین پاپ کورن کشف شده به ۵ هزار سال پیش در نیومکزیکو برمی گردد.امروزه پاپ کورن به عنوان محبوب ترین میان وعده میان آمریکایی ها شناخته شده به طوری که هر آمریکایی سالانه حدود ۵۰۰ میلیون کیلوگرم پاپ کورن مصرف می کند.

حرارت، آب درون دانه ها را تبخیر کرده و فشار بالای آب باعث شکسته شدن جداره دانه ی ذرت و شکفته شدن آن می شود. پاپ کورن را می توان در قابلمه، مایکرویو، فر و دستگاه هواپز تهیه کرد.پاپ کورن یا پف فیل یکی از سالم ترین میان وعده های فوق العاده پرطرفدار در سراسر جهان است که علاوه بر طعم دلپذیر دارای مواد مغذی فراوان بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

اکتشافات باستان شناسی نشان داده که پاپ کورن به انگلیسی (Popcorn) از حدود ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، در پرو، نیومکزیکو و آمریکای مرکزی تهیه و به عنوان میان وعده استفاده شده است.یک نظریه می گوید که اولین مدل ذرت بو داده که وارد ایران شد، مربوط به یک شرکت انگلیسی بود به نام چسترفیلد (Chesterfield) بوده و مردم برای راحت تر تلفظ کردن این کلمه، به آن چس‌ فیل گفتند.البته این نظریه هنوز تایید نشده و هیچ پاپ کورنی با نام تجاری چسترفیلد در جهان ثبت نشده است.

نظریه دوم می گوید که اولین محصولات چس‌ فیل که از اروپا و آمریکا وارد ایران شدند، دارای طرحی از فیل بودند که چون از پاپ کورن بیشتر در سیرک ها استفاده می شد، شاید فیل نماد همان سیرک باشد.چون در ایران بو دادن علاوه بر تفت دادن به معنی باد شکم هم، هست و تصویر فیل بر روی بسته‌ های پاپ کورن وجود داشته، در ایران به آن چس فیل گفته می شود.

خواص پاپ کورن بدون روغن

میزان سلامت پاپ کورن بستگی به روش تهیه آن دارد. دانه ذرت که خود یک میان وعده غنی از آنتی اکسیدان است. درحالات مختلف می تواند مفید یا مضر باشد.یک فنجان دانه ذرت بود داده بدون روغن حاوی ۹۳ کالری و ۱ گرم چربی و حدود ۴ گرم فیبر است. اما پاپ کورن های آماده شده در سالن نمایش فیلم که معمولا در روغن تفت داده می شوند. از قبل در نمک خوابانده می شوند و همراه با نوشابه میل می شوند.یکی از پر ضرر ترین میان وعده ها محسوب می شوند.این دسته از پاپ کورن ها ۲۰ فنجان ذرت حدود ۹۸۰ میلی گرم سدیم ۶۰ گرم چربی اشباع نشده که برابر سه روز ورزش کردن می باشد و ۱۲۰۰ کالری می باشد.

خواص پاپ کورن برای چاقی

پاپ کورن های آماده به دلیل مقادیر بالای نمک، کره و روغن که برای تهیه آن ها استفاده می شود، می توانند باعث چاقی و افزایش وزن شوند.

پاپ کورن برای سگ

پاپ کورن به دلیل تنوع ویتامین ها و مواد معدنی حاوی مقداری فیبر می تواند میان وعده ای سالم برای سگ ها باشد. کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی، ویتامین های B6، A، E و K، فولات (B9)، نیاسین (B3)، ریبوفلاوین (B2)، تیامین (B1) و اسید پانتوتنیک (B5) هستند همه به طور طبیعی در پاپ کورن وجود دارد. پاپ کورن اگرچه سالم و ساده باشد، اما اگر نمک، کره و طعم دهنده های دیگری به آن اضافه شود، سالم نیست.

مشکلات احتمالی تغذیه پاپ کورن کره ایی یا پاپ کورن طعم دار شامل اسهال، استفراغ، کم آبی بدن از نمک بیش از حد، آسیب کلیه در اثر مصرف زیاد و طولانی مدت نمک و افزایش وزن است. اسهال و استفراغ موقت رایج ترین علائمی است که در سگی مشاهده می شود که از خوردن پاپ کورن کره ایی لذت برده است، به خصوص اگر بیش از چند قطعه باشد. غیر از مواد افزودنی موجود در پاپ کورن، هسته های کامل می توانند برای سگ ها نیز مشکل ساز شوند. این موارد می توانند باعث شکسته شدن دندان یا حتی خطر خفگی سگ شما شوند.

پاپ کورن برای عروس هلندی

دادن درت بو داده یا پاپ کورن بدون نمک و کره به عروس هلندی کاملا مجاز می باشد می توانید از پاپ کورن بعنوان تشویقی و جایزه استفاده کنید .عروس هلندی به انواع ویتامین ها مینرال ها و پروتیین نیاز دارند و بی شک با صرف خوردن تخمه و دانه ها نمی توانند نیازهای غذایی خود را برطرف سازند.

پاپ کورن چگونه کشف شد

اکتشافات باستان شناسی نشان داده که پاپ کورن به انگلیسی (Popcorn) از حدود ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، در پرو، نیومکزیکو و آمریکای مرکزی تهیه و به عنوان میان وعده استفاده شده است.

محققین به تازگی شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد جوامعی که در سواحل پرو زندگی می‌‌کردند، در حدود ۱۰۰۰ سال قبل‌تر از زمانی که پیش از این تخمین زده شده بود، اسنک‌های پر شده از هوا می‌خورده‌اند، حتی قبل از این که از ظرف‌های سفالی استفاده کنند. محققینی از آمریکا و پرو، در پاردونز و هواکا پریتا، دو منطقه در ساحل شمالی پرو، از دل زمین، سبوس ذرت، ساقه و دانه ذرت و نیز کاکل ذرت (گل‌هایی ذرت که گرده تولید می‌کنند) پیدا کرده‌اند که تاریخ آن‌ها به ۶۷۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

دولارس پیپرنو،‌ متصدی باستان‌شناسی دنیای جدید در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیت‌سونیان و از دانشمندان بازنشسته موسسه مطالعات حاره‌ای اسمیت‌سونیان درباره این اکتشاف می‌گوید:‌ «این شواهد طی سه سال گذشته از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند». ویژگی‌های خاص ذرت‌های پیدا شده نشان می‌دهد که ساکنین کهن این سرزمین ذرت را به شیوه‌های متعددی آماده کرده و می‌خورده‌اند، مانند درست کردن آرد ذرت و نیز ذرت بوداده.

محققین همچنین ریزفسیل‌هایی از ذرت‌های حاوی دانه‌های نشاسته و فیتولیت پیدا کرده‌اند، ذرات میکروسکوپی که توسط گیاهان تولید می‌شوند و به طور عمده از دی اکسید سیلیکون تشکیل می‌شوند. ذرت بوداده اهالی باستانی پرو، قدیمی‌ترین شاهد برای وجود ذرت بوداده در آمریکای جنوبی است. به گفته محققین، علیرغم وجود محصولات متنوعی که از ذرت درست می‌شده‌اند، باز هم ذرت، تشکیل دهنده اصلی غذای مردم در آن زمان نبود

پیپرنو می‌گوید: «ذرت برای اولین بار در مکزیک در حدود ۹۰۰۰ سال پیش از نوعی علف وحشی به نام تئوسینت گرفته شد و به عنوان یک گیاه مزرعه‌ای کاشته شد. نتایجی که ما به دست آورده‌ایم نشان می‌دهد که تنها چند هزار سال بعد، ذرت به آمریکای جنوبی رسید و در آن‌ جا تحول آن آغاز شده تا به تنوعی که امروزه از آن در منطقه آند سراغ داریم رسیده است». وی می‌افزاید:‌ «مدرکی که ما به دست آورده‌ایم نشان می‌دهد که در برخی از مناطق، ذرت زودتر از ظرف رسیده و اولین تجربه‌های استفاده از ذرت به عنوان غذا به ظروف هیچ وابستگی نداشته است.»

خواص پاپ کورن برای کاهش قند خون

یکی از خواص مهم کاهش سطح قند خون است. همانطور که مطمئنا می دانید در پاپ‌کورن مقادیر زیادی از فیبر و منگنز وجود دارد که باعث بهبود سطح انسولین شده و قند خونِ در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

پاپ کورن برای کاهش وزن و لاغری

با مصرف یک فنجان پاپ‌کورن شما می‌توانید سی کالری بدست آورید علاوه بر این ذرت بوداده بدلیل داشتن فیبر غذایی بالا با مهار هورمون گرلین باعث کاهش اشتها شده و از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

همچنین ذرت بو داده دارای چربی‌های اشباع بسیار کمی می باشد که برای بدن مفید بوده و از اضافه‌وزن و چاقی جلوگیری می‌کند.

خواص پاپ کورن برای تقویت استخوان

منگنز موجود در پاپ کورن باعث تولید ، حفظ سلامت و تراکم استخوان ها شده و برای افراد در سنین بالا مفید است. منگنز یک ماده معدنی بوده که از ساختار استخوانی زنان در دوران یائسگی حمایت کرده و خطر ابتلا به بیماری های استخوانی مانند آرتریت و آرتروز را کاهش می دهد. پس بهتر است برای جلوگیری از بیماری های استخوانی در سنین بالا پاپ کورن میل کنید.

پاپ کورن برای درمان یبوست و اسهال و رفلاکس معده

پاپ‌کورن از دانه‌های کامل ذرت می‌باشد که دارای جوانه و سبوس است. این خوراکی خوشمزه که به‌‌عنوان یک میان وعده شناخته می‌شود دارای فیبر فراوان بوده که به هضم غذا کمک کرده و با افزایش حرکات روده یبوست و اسهال را درمان می‌کند.

میتوانید به منظور جلوگیری از رفلاکس معده از پاپ کورن استفاده کنید . پاپ کورن از غلات سبوس‌دار درست می‌شود و می‌تواند یک میان وعده‌ی عالی باشد. مطمئن شوید که پاپ کورن را به تنهایی و بدون اضافه کردن طعم‌دهنده‌های دیگر مصرف کنید.

خواص پاپ کورن برای مناسب ورزش های سنگین

پاپ‌کورن دارای کالری کمی بوده و به دلیل فیبر فراوانی که دارد برای افراد چاق مؤثر است چرا که از پرخوری جلوگیری کرده و کاهش چربی بدن را به دنبال دارد.

ورزش‌کاران ورزش‌های سنگین مانند بدن‌سازی می‌توانند از این میان وعده استفاده کنند.

مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان موجود در ذرت بوداده خطر ابتلا به بیماری‌هایی قلبی و عروقی را در بدنسازان کاهش می دهد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.