; خواص پاپ کورن برای چاقی در بدنسازی و بارداری و خواص پفیلا برای چاقی صورت
کالری زیتون وحشی ؛ میزان کالری زیتون وحشی برای بدن چقدره

کالری زیتون وحشی ؛ میزان کالری زیتون وحشی برای بدن چقدره

کالری زیتون وحشی کالری زیتون وحشی ؛ میزان کالری زیتون وحشی برای بدن چقدره همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

عرق زیره و شیردهی و مصرف عرق زیره در دوران شیردهی برای لاغری

عرق زیره و شیردهی و مصرف عرق زیره در دوران شیردهی برای لاغری

عرق زیره و شیردهی عرق زیره و شیردهی ؛ مصرف عرق زیره در دوران شیردهی برای لاغری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

مضرات سماق برای بدن و استفاده از سماق چه خطراتی برای سلامت دارد

مضرات سماق برای بدن و استفاده از سماق چه خطراتی برای سلامت دارد

مضرات سماق برای بدن مضرات سماق برای بدن ؛ استفاده از سماق چه خطراتی برای سلامت دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص پاپ کورن

خواص پاپ کورن ؛ برای چاقی در بدنسازی و بارداری و خواص پفیلا برای چاقی صورت

خواص پاپ کورن ؛ برای چاقی در بدنسازی و بارداری و خواص پفیلا برای چاقی صورت همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص پسته ؛ خام برای لاغری و بو داده و تر و تازه برای مردان و کودکان

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با خواص پاپ کورن

پاپ کورن که به نام های پفیلا، ذرت بو داده، چس فیل، پف فیل، ذرت‌ پفکی و شکوفه ذرت هم شناخته می شود، در اثر حرارت دادن نوع خاصی از دانه های ذرت به دست می آید و به عنوان یکی از میان وعده های خوشمزه و پرطرفدار در جهان استفاده می شود.طبیعت پاپ کورن سرد و خشک می باشد. پاپ کورن یا ذرت بو داده حاوی مقادیر بالای فیبر، ترکیبات پلی فنل، آنتی اکسیدان، ویتامین B کمپلکس، آهن، منگنز و منیزیم می باشد.

ذرت از حدود ۹ هزار سال پیش در مکزیک استفاده می شده و قدیمی ترین پاپ کورن کشف شده به ۵ هزار سال پیش در نیومکزیکو برمی گردد.امروزه پاپ کورن به عنوان محبوب ترین میان وعده میان آمریکایی ها شناخته شده به طوری که هر آمریکایی سالانه حدود ۵۰۰ میلیون کیلوگرم پاپ کورن مصرف می کند.

حرارت، آب درون دانه ها را تبخیر کرده و فشار بالای آب باعث شکسته شدن جداره دانه ی ذرت و شکفته شدن آن می شود. پاپ کورن را می توان در قابلمه، مایکرویو، فر و دستگاه هواپز تهیه کرد.پاپ کورن یا پف فیل یکی از سالم ترین میان وعده های فوق العاده پرطرفدار در سراسر جهان است که علاوه بر طعم دلپذیر دارای مواد مغذی فراوان بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

اکتشافات باستان شناسی نشان داده که پاپ کورن به انگلیسی (Popcorn) از حدود ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، در پرو، نیومکزیکو و آمریکای مرکزی تهیه و به عنوان میان وعده استفاده شده است.یک نظریه می گوید که اولین مدل ذرت بو داده که وارد ایران شد، مربوط به یک شرکت انگلیسی بود به نام چسترفیلد (Chesterfield) بوده و مردم برای راحت تر تلفظ کردن این کلمه، به آن چس‌ فیل گفتند.البته این نظریه هنوز تایید نشده و هیچ پاپ کورنی با نام تجاری چسترفیلد در جهان ثبت نشده است.

نظریه دوم می گوید که اولین محصولات چس‌ فیل که از اروپا و آمریکا وارد ایران شدند، دارای طرحی از فیل بودند که چون از پاپ کورن بیشتر در سیرک ها استفاده می شد، شاید فیل نماد همان سیرک باشد.چون در ایران بو دادن علاوه بر تفت دادن به معنی باد شکم هم، هست و تصویر فیل بر روی بسته‌ های پاپ کورن وجود داشته، در ایران به آن چس فیل گفته می شود.

خواص پاپ کورن در طب سنتی

طبیعت پاپ کورن سرد و خشک می باشد. ارزش غذایی پاپ کورن (۱۰۰ گرم) کالری : ۳۷۵ چربی : ۴٫۳ گرم کربوهیدرات : ۷۴ گرم پروتئین : ۱۱ گرم فیبر : ۱۳ گرم قند : ۰٫۹ گرم . روغن کنجد، روغن زیتون، شیره انگور، شکر سرخ یا سفید و عسل سبب اصلاح ذرت و تأثیر مثبت آن می‌شوند.

یکی دیگر از مزایای پاپ کورن این است که حاوی مقدار زیادی فیبر است، چرا که جزو غلات کامل بحساب می‌آید. و همانطور که می‌دانید فیبر برای دستگاه گوارش شما خیلی مفید است. اگر در تهیه‌ی پاپ کورن به آن قند اضافه نشود می‌تواند یک ماده‌ی غذایی سالم برای افرادی باشد که از دیابت رنج می‌برند و لازم است که قند خونشان را کنترل کنند. در واقع باز هم پای فیبرهای موجود در ذرت در میان است. این فیبرها در روند سوخت و ساز بدن دخالت کرده و به تنظیم میزان قند خون و انسولین کمک می‌کنند.

فیبر موجود در پاپ کورن، کلسترول اضافی را از دیواره عروق خونی جدا کرده و با کاهش کلسترول بالای خون، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

پاپ کورن که با نام های ذرت بوداده ، پف فیل ، پفیلا و چس فیل هم شناخته می شود نوعی ذرت بو داده است که با حرارت دادن نوعی ذرت مرغوب تهیه می شود. پاپ کورن در کنار ذرت مکزیکی که آن هم از فراورده های ذرت است از محبوب ترین میان وعده ها می باشد.

ترکیبات موجود در پاپ کورن برای کاهش فشار خون و کاهش احتباس آب در بدن مفید هستند. البته توجه داشته باشید که نمک اضافی به آن نزنید یا از انواع دیگر پاپ کورن که نمک ندارد استفاده کنید. چرا که نمک باعث افزایش فشار خون میشود و برای مبتلایان به این بیماری مفید نیست. مصرف منظم این ماده غذایی باعث افزایش حجم ادرار شده و روش فوق العاده ای برای حفاظت از دستگاه ادراری در برابر بروز عفونت ها محسوب می شود.

پروفسور جو وینسون سال ۲۰۱۲ مطالعه ای درباره ارزش غذایی پاپ کورن انجام داد و با عنوان “پاپ کورن دارای آنتی اکسیدان های بیشتر نسبت به هر میوه ای می باشد” منتشر کرد. این مطالعه نشان داد ۲۴ گرم پاپ کورن حاوی ۳۰۰ میلی گرم آنتی اکسیدان های پلی فنلی است که دو برابر بیشتر از همان مقدار میوه می باشد.

طبق این مطالعه پلی فنل های موجود در میوه ها اغلب در آب آن ها یافت می شود (گاهی تا ۹۰ درصد) در حالی که پاپ کورن حاوی تنها ۴ درصد آب بوده و پلی فنل های متمرکز در آن بسیار بالا می باشد.

توصیه می کنیم به جای خوردن چیپس و پفک و خرید این میان وعده برای کودکانتان بیشتر از پاپ کورن استفاده کنید. البته دقت کنید که هنگام درست کردن پاپ کورن استفاده از نمک و روغن یا کره زیاد باعث می شود این ماده غذایی سالم تمام ارزش های غذایی خود را از دست داده و به یک غذای ناسالم تبدیل شود. پاپ کورن فاقد گلوتن است و به روند استخوان سازی و رفع کم خونی در کودکان کمک می کند.

پاپ کورن تقریبا در همه جای دنیا محبوب است و مصرف می شود. اما افزودن نمک و کره به پاپ کورن باعث کاهش سطح سلامتی این میان وعده شده و آن را جز غذاهای ناسالم قرار می دهد. اگر پاپ کورن ساده خورده شود، هم خوشمزه است و هم بسیار مفید.

پاپ کورن حاوی مقادیری پروتئین است که نقش مهمی در فرایندهای مختلف بدن – از لخته شدن خون و تعادل مایعات بدن گرفته تا تقویت سیستم ایمنی و بینایی – ایفا می کند. همه سلول های بدن از پروتئین تشکیل شده اند که برای تولید و ترمیم سلول ها و بافت های بدن اهمیت زیادی دارد.

گرمای تنها برای درست کردن پاپ کورن کافیست، بنابراین از پختن پاپ کورن با روغن، حتی روغن زیتون و دیگر روغن های گیاهی اجتناب کنید، چرا که روغن می تواند بر روی محتوای پلی فنیک* polyphenolic پوسته ذرت زمانی که باز می شود، تاثیر بگذارد و بسیاری از خواص و ارزش های غذایی آن را از بین ببرد.

تحقیقات در سال های اخیر نشان داده که مقادیر بالای پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن، یک عامل دفاعی قدرتمند هستند که رادیکال های آزاد بدن را از بین می برند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. بهتر است بدانید که رادیکال های آزاد با متوقف ساختن DNA سلول های سالم، آن ها را به سلول های سرطانی تبدیل می کنند. فرولیک اسید موجود در پاپ کورن، خطر ابتلا به تومور را کاهش می دهد.

خواص پاپ کورن عبارتند از: تنظیم قند خون کاهش سطح کلسترول بهبود فرایند هضم محافظت از بدن در مقابل پوکی استخوان پیشگیری از سرطان کاهش میزان مشکلات شناختی پیشگیری از پیری زودرس کمک به کاهش وزن

مصرف آجیل ها، خشکبار و خوراکی هایی مثل پاپ کورن که سرشار از آنتی اکسیدان می باشند بهترین روش مقابله با اثرات مخرب رادیکالهای آزاد در بدن است.ذرت بوداده حاوی میزان زیادی پولیفنول است که مانند عوامل آنتی اکسیدانی عمل کرده و به این ترتیب بیماری های دژنراتیو، پیری و دیگر عوارض مربوط به آن را کاهش می دهند.

آنتی اکسیدان علاوه بر اینکه بر روی قلب و مقابله با سرطان تأثیر مفیدی دارد، بر روی پوست نیز تأثیر داشته و چین و چروک را به تأخیر می اندازد، پس اگر می خواهید سلول هایتان از پیری زودهنگام در امان بماند می توانید به یک تنقلات سالم مثل ذرت بوداده اعتماد کنید.

از آنجایی که پوست پاپ کورن اصالتاً جزو دانه‌های کامل است، تمام خوبی‌هایی که در جوانه، سبوس و اندوسپرم یک دانه‌ی کامل یافت می‌شود در پاپ کورن هم وجود دارد. متخصصان دریافته‌اند که پاپ کورن حاوی ویتامین E،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است. پس زمانی که پاپ کورن می‌خورید، در‌واقع در حال خوردن دانه‌های کامل هستید که بخش مهمی از برنامه‌ی غذایی شما هستند.

خواص پاپ کورن بدون روغن

میزان سلامت پاپ کورن بستگی به روش تهیه آن دارد. دانه ذرت که خود یک میان وعده غنی از آنتی اکسیدان است. درحالات مختلف می تواند مفید یا مضر باشد.یک فنجان دانه ذرت بود داده بدون روغن حاوی ۹۳ کالری و ۱ گرم چربی و حدود ۴ گرم فیبر است. اما پاپ کورن های آماده شده در سالن نمایش فیلم که معمولا در روغن تفت داده می شوند. از قبل در نمک خوابانده می شوند و همراه با نوشابه میل می شوند.یکی از پر ضرر ترین میان وعده ها محسوب می شوند.این دسته از پاپ کورن ها ۲۰ فنجان ذرت حدود ۹۸۰ میلی گرم سدیم ۶۰ گرم چربی اشباع نشده که برابر سه روز ورزش کردن می باشد و ۱۲۰۰ کالری می باشد.

خواص پاپ کورن برای کودکان

مقادیر بالای فیبر موجود در پاپ کورن، به بهبود هضم غذا و پیشگیری و درمان یبوست و اسهال در کودکان کمک می کند.مقادیر بالای ویتامین های B کمپلکس موجود در پاپ کورن، خطر ابتلا به افسردگی در کودکان را کاهش می دهد.کالری پایین و مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در پاپ کورن، احتمال چاقی و افزایش وزن در کودکان را کاهش می دهد.

مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در پاپ کورن به بهبود رشد کودکان کمک می کنند.آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن، به تقویت بینایی و سلامت چشم کودکان کمک می کنند.مقادیر قابل توجه آهن موجود در پاپ کورن به تولید گلبول های قرمز خون کمک کرده و کم خونی کودکان را درمان می کند.

نکته مهم : پاپ کورن در نوزادان ممکن است باعث خفگی شود و به همین دلیل توصیه می شود که پاپ کورن را بعد از سن ۵ سالگی به رژیم غذایی کودکان خود اضافه کنید.

خواص پاپ کورن برای چاقی

پاپ کورن های آماده به دلیل مقادیر بالای نمک، کره و روغن که برای تهیه آن ها استفاده می شود، می توانند باعث چاقی و افزایش وزن شوند.

خواص پاپ کورن در بارداری

پاپ کورن دارای مقادیر بالای فیبر است که خطر ابتلا به دیابت بارداری و یبوست در زنان باردار را کاهش می دهد. مقادیر بالای ویتامین E، سلنیوم و حتی برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در پاپ کورن، باعث تقویت رشد سلولی جنین می شوند.

پاپ کورن یا ذرت بوداده یکی از بهترین میان وعده های انرژی زا در دوران شیردهی محسوب می شود که به دلیل فیبر بالایی که دارد به بهبود هضم غذا کمک کرده و یبوست را درمان می کند. پیش از مصرف پاپ کورن خانگی در دوران بارداری و شیردهی بهتر است با پزشک تان نیز مشورت کنید.

پاپ کورن برای سگ

پاپ کورن به دلیل تنوع ویتامین ها و مواد معدنی حاوی مقداری فیبر می تواند میان وعده ای سالم برای سگ ها باشد. کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی، ویتامین های B6، A، E و K، فولات (B9)، نیاسین (B3)، ریبوفلاوین (B2)، تیامین (B1) و اسید پانتوتنیک (B5) هستند همه به طور طبیعی در پاپ کورن وجود دارد. پاپ کورن اگرچه سالم و ساده باشد، اما اگر نمک، کره و طعم دهنده های دیگری به آن اضافه شود، سالم نیست.

مشکلات احتمالی تغذیه پاپ کورن کره ایی یا پاپ کورن طعم دار شامل اسهال، استفراغ، کم آبی بدن از نمک بیش از حد، آسیب کلیه در اثر مصرف زیاد و طولانی مدت نمک و افزایش وزن است. اسهال و استفراغ موقت رایج ترین علائمی است که در سگی مشاهده می شود که از خوردن پاپ کورن کره ایی لذت برده است، به خصوص اگر بیش از چند قطعه باشد. غیر از مواد افزودنی موجود در پاپ کورن، هسته های کامل می توانند برای سگ ها نیز مشکل ساز شوند. این موارد می توانند باعث شکسته شدن دندان یا حتی خطر خفگی سگ شما شوند.

پاپ کورن برای عروس هلندی

دادن درت بو داده یا پاپ کورن بدون نمک و کره به عروس هلندی کاملا مجاز می باشد می توانید از پاپ کورن بعنوان تشویقی و جایزه استفاده کنید .عروس هلندی به انواع ویتامین ها مینرال ها و پروتیین نیاز دارند و بی شک با صرف خوردن تخمه و دانه ها نمی توانند نیازهای غذایی خود را برطرف سازند.

پاپ کورن چگونه کشف شد

اکتشافات باستان شناسی نشان داده که پاپ کورن به انگلیسی (Popcorn) از حدود ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، در پرو، نیومکزیکو و آمریکای مرکزی تهیه و به عنوان میان وعده استفاده شده است.

محققین به تازگی شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد جوامعی که در سواحل پرو زندگی می‌‌کردند، در حدود ۱۰۰۰ سال قبل‌تر از زمانی که پیش از این تخمین زده شده بود، اسنک‌های پر شده از هوا می‌خورده‌اند، حتی قبل از این که از ظرف‌های سفالی استفاده کنند. محققینی از آمریکا و پرو، در پاردونز و هواکا پریتا، دو منطقه در ساحل شمالی پرو، از دل زمین، سبوس ذرت، ساقه و دانه ذرت و نیز کاکل ذرت (گل‌هایی ذرت که گرده تولید می‌کنند) پیدا کرده‌اند که تاریخ آن‌ها به ۶۷۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

دولارس پیپرنو،‌ متصدی باستان‌شناسی دنیای جدید در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیت‌سونیان و از دانشمندان بازنشسته موسسه مطالعات حاره‌ای اسمیت‌سونیان درباره این اکتشاف می‌گوید:‌ «این شواهد طی سه سال گذشته از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند». ویژگی‌های خاص ذرت‌های پیدا شده نشان می‌دهد که ساکنین کهن این سرزمین ذرت را به شیوه‌های متعددی آماده کرده و می‌خورده‌اند، مانند درست کردن آرد ذرت و نیز ذرت بوداده.

محققین همچنین ریزفسیل‌هایی از ذرت‌های حاوی دانه‌های نشاسته و فیتولیت پیدا کرده‌اند، ذرات میکروسکوپی که توسط گیاهان تولید می‌شوند و به طور عمده از دی اکسید سیلیکون تشکیل می‌شوند. ذرت بوداده اهالی باستانی پرو، قدیمی‌ترین شاهد برای وجود ذرت بوداده در آمریکای جنوبی است. به گفته محققین، علیرغم وجود محصولات متنوعی که از ذرت درست می‌شده‌اند، باز هم ذرت، تشکیل دهنده اصلی غذای مردم در آن زمان نبود

پیپرنو می‌گوید: «ذرت برای اولین بار در مکزیک در حدود ۹۰۰۰ سال پیش از نوعی علف وحشی به نام تئوسینت گرفته شد و به عنوان یک گیاه مزرعه‌ای کاشته شد. نتایجی که ما به دست آورده‌ایم نشان می‌دهد که تنها چند هزار سال بعد، ذرت به آمریکای جنوبی رسید و در آن‌ جا تحول آن آغاز شده تا به تنوعی که امروزه از آن در منطقه آند سراغ داریم رسیده است». وی می‌افزاید:‌ «مدرکی که ما به دست آورده‌ایم نشان می‌دهد که در برخی از مناطق، ذرت زودتر از ظرف رسیده و اولین تجربه‌های استفاده از ذرت به عنوان غذا به ظروف هیچ وابستگی نداشته است.»

بیشتر بخوانید : خواص به ؛ پخته در طب سنتی برای مردان و لاغری و رحم و پوست و دم کرده به

خواص پاپ کورن برای کاهش قند خون

یکی از خواص مهم کاهش سطح قند خون است. همانطور که مطمئنا می دانید در پاپ‌کورن مقادیر زیادی از فیبر و منگنز وجود دارد که باعث بهبود سطح انسولین شده و قند خونِ در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

پاپ کورن برای کاهش وزن و لاغری

با مصرف یک فنجان پاپ‌کورن شما می‌توانید سی کالری بدست آورید علاوه بر این ذرت بوداده بدلیل داشتن فیبر غذایی بالا با مهار هورمون گرلین باعث کاهش اشتها شده و از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید : خواص بلوط ؛ طریقه مصرف بلوط برای معده و خواص بلوط لرستان و عسل

همچنین ذرت بو داده دارای چربی‌های اشباع بسیار کمی می باشد که برای بدن مفید بوده و از اضافه‌وزن و چاقی جلوگیری می‌کند.

خواص پاپ کورن برای تقویت استخوان

منگنز موجود در پاپ کورن باعث تولید ، حفظ سلامت و تراکم استخوان ها شده و برای افراد در سنین بالا مفید است. منگنز یک ماده معدنی بوده که از ساختار استخوانی زنان در دوران یائسگی حمایت کرده و خطر ابتلا به بیماری های استخوانی مانند آرتریت و آرتروز را کاهش می دهد. پس بهتر است برای جلوگیری از بیماری های استخوانی در سنین بالا پاپ کورن میل کنید.

پاپ کورن برای درمان یبوست و اسهال و رفلاکس معده

پاپ‌کورن از دانه‌های کامل ذرت می‌باشد که دارای جوانه و سبوس است. این خوراکی خوشمزه که به‌‌عنوان یک میان وعده شناخته می‌شود دارای فیبر فراوان بوده که به هضم غذا کمک کرده و با افزایش حرکات روده یبوست و اسهال را درمان می‌کند.

میتوانید به منظور جلوگیری از رفلاکس معده از پاپ کورن استفاده کنید . پاپ کورن از غلات سبوس‌دار درست می‌شود و می‌تواند یک میان وعده‌ی عالی باشد. مطمئن شوید که پاپ کورن را به تنهایی و بدون اضافه کردن طعم‌دهنده‌های دیگر مصرف کنید.

خواص پاپ کورن برای مناسب ورزش های سنگین

پاپ‌کورن دارای کالری کمی بوده و به دلیل فیبر فراوانی که دارد برای افراد چاق مؤثر است چرا که از پرخوری جلوگیری کرده و کاهش چربی بدن را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید : خواص باقلا ؛ مضرات باقلا برای کودکان و کم خونی و خواص باقلا در روایات

ورزش‌کاران ورزش‌های سنگین مانند بدن‌سازی می‌توانند از این میان وعده استفاده کنند.

مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان موجود در ذرت بوداده خطر ابتلا به بیماری‌هایی قلبی و عروقی را در بدنسازان کاهش می دهد.

پاپ کورن برای درمان کم خونی

آهن موجود در ذرت بوداده باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون شده و به بیماری کم‌خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند.

خواص پاپ کورن برای جوان سازی پوست

آنتی‌اکسیدان موجود در ذرت بوداده با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مقابله می کند.

بیشتر بخوانید : خواص بامیه ؛ برای مردان و سنگ کلیه و دیابت و تیروئید و اسپرم به همراه مضرات

همچنین به رفع چین‌وچروک پوست کمک کرده و جوان‌سازی پوست را به دنبال دارد.

خواص پاپ کورن برای کلسترول

ذرت بوداده خوشمزه بوده و به راحتی آماده می‌شود. اما نباید تصور کنید که فاقد ارزش غذایی است.

این دانه‌های پف کرده‌ی سفید جزء مواد غذایی تنظیم کننده‌ی کلسترول خون محسوب می‌شوند.

فیبرهای غذایی طبیعی موجود در آن باعث تمیزی رگ‌ها و شریان‌ها شده و مازاد چربی موجود در آن‌ها را کاهش می‌دهد.

به این ترتیب نیز جریان خود را بهبود می‌دهند. پاپ کورن تأثیر مثبتی روی دستگاه قلب و عروق داشته

و خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی، تصلب شرایین و حملات مغزی و قلبی را کاهش می‌دهند.

مضرات پاپ کورن

ارتباط احتمالی بین پاپ کورن درست شده توسط مایکروویو و سرطان به خودی خود مربوط به پاپ کورن نیست،

بلکه به خاطر مواد شیمیایی‌ای به نام ترکیبات (PFC) که در کیسه‌های بسته بندی کاغذ آن وجود دارد، است.

این ترکیبات شیمیایی از نفوذ چربی پاپ کورن به بیرون از کیسه‌های کاغذی جلوگیری می‌کند.

ترکیبات شیمیایی PFC در تولید پکیج‌های بسته بندی کاغذی نیز استفاده می‌شود:

جعبه های پیتزا کاغذهای دور ساندویچ ماهی تابه‌های تفلونی و سایر انواع پکیچ‌های بسته بندی مواد غذایی مشکل با PFC ها این است

که آنها به اسید پرتوالوروکاتنیک (PFOA) تبدیل می شوند که یک ماده شیمیایی است که احتمال دارد باعث ایجاد سرطان شود.

پیش از مصرف پاپ کورن خانگی در دوران بارداری و شیردهی بهتر است با پزشک تان نیز مشورت کنید.

اگر از التهاب روده رنج می‌برید بهتر است از مصرف زیاد پاپ کورن خودداری کنید چرا که باعث التهاب دستگاه گوارشی شده

و بیماری های گوارشی را به دنبال دارد. استفاده از مقادیر بالای نمک برای تهیه پاپ کورن خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد

مقادیر بالای کره و روغن که برای تهیه پاپ کورن استفاده می شود، احتمال ابتلا به چربی خون و کلسترول خون را افزایش می دهد .

طعم دهنده هایی که برای تهیه پاپ کورن های آماده استفاده می شود، خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش می دهد .

برخی کیسه هایی که برای بسته بندی پاپ کورن آماده استفاده می شوند، سرطانزا هستند و خطر ابتلا به سرطان و تومور را افزایش می هند

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.