; خواص پای مرغ در بدنسازی و فواید مصرف پای مرغ برای ورزشکاران - فال و خواب
برگ سنا برای چی خوبه و کاربردهای متفاوت برگ سنا برای درمان بیماری ها

برگ سنا برای چی خوبه و کاربردهای متفاوت برگ سنا برای درمان بیماری ها

برگ سنا برای چی خوبه برگ سنا برای چی خوبه ؛ کاربردهای متفاوت برگ سنا برای درمان بیماری ها همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص عرق بومادران و زنیان ؛ فواید عرق بومادران و زنیان برای قاعدگی

خواص عرق بومادران و زنیان ؛ فواید عرق بومادران و زنیان برای قاعدگی

خواص عرق بومادران و زنیان خواص عرق بومادران و زنیان ؛ فواید عرق بومادران و زنیان برای قاعدگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خربزه تلخ برای چی خوبه ؛ خاصیت مصرف خربزه تلخ برای زنان باردار

خربزه تلخ برای چی خوبه ؛ خاصیت مصرف خربزه تلخ برای زنان باردار

خربزه تلخ برای چی خوبه خربزه تلخ برای چی خوبه ؛ خاصیت مصرف خربزه تلخ برای زنان باردار همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص پای مرغ در بدنسازی

خواص پای مرغ در بدنسازی ؛ فواید مصرف پای مرغ برای ورزشکاران

خواص پای مرغ در بدنسازی ؛ فواید مصرف پای مرغ برای ورزشکاران همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص پای مرغ در بدنسازی

پای مرغ بیش‌تر از بافت همبند، پوست، غضروف، تاندون‌ها و استخوان‌ها تشکیل شده است. عصاره پای مرغ مملو از ویتامین D، ویتامین A، ویتامین B۹، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و اسید‌های چرب همچنین سرشار از مواد غضروف‌ساز ازجمله «سولفات کندروئتین» است که به جلوگیری و ترمیم نکروز و ساییدگی مفاصل و غضروف‌ها کمک می‌کند. حدود ۷۰ درصد از کل محتوای پروتئین پای مرغ از کلاژن است.

کلاژن پای مرغ یک پروتئین ساختاری است که سلامت، قدرت و استحکام پوست، ماهیچه‌ها و استخوان‌های شما را فراهم می‌کند. به همین خاطر پای مرغ برای بدنسازی هم مفید است .

آشنایی با دیگر خواص پای مرغ

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص پای مرغ آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص پای مرغ

پای مرغ (به انگلیسی: chicken feet) بخشی از مرغ است که همیشه دور ریخته می‌شود و حتی برخی از مردم، آن را چندش‌آور می‌دانند. اما پای مرغ برای عده‌ای دیگر بسیار خوش‌مزه و یکی از خوراکی‌های عالی روی سفره غذای‌‌شان است.

پای مرغ از مواد غذایی محسوب می شود که در کشور ما از طرفداران زیادی برخوردار نیست ، زیرا خیلی افراد نمی دانند پای مرغ چه خاصیت هایی دارد. جالب است بدانید بیشترین مصرف کننده پای مرغ کشورهایی مثل هند و چین هستند.

بافت نرم و طعم منحصربه‌فرد پای مرغ در کنار مواد غذایی دیگر یا جداگانه پختن آن با روش‌های مختلف می‌تواند علاقه بسیاری را به خود جلب کند. این روزها بیشتر مردم آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین پای مرغ می‌خورند.

می‌توانیم بگوییم که چون کلسترول پای مرغ درحد مطلوب است و ازنظر ترکیبات چربی درحد بالایی قرار ندارد، دو دسته از افراد جامعه، یعنی بچه‌های درحال رشد و افرادی که از سلامت جسمانی کامل برخوردارند، می‌توانند پنجه مرغ مصرف کنند.

خواص پای مرغ برای غضروف

مصرف این ماده غذایی برای کسانی که از نرمی غضروف رنج می‌برند بسیار مناسب خواهد بود، زیرا سولفات کندرویتین موجود در پای مرغ یک غضروف ساز طبیعی است که می‌توان از آن در کنار دیگر دارو‌ها استفاده کرد.جالب است بدانید پای مرغ، بهترین جایگزین برای افرادی است که از قرص های غضروف ساز خارجی استفاده می کنند

خواص پای مرغ برای بدنسازی

پای مرغ بیش‌تر از بافت همبند، پوست، غضروف، تاندون‌ها و استخوان‌ها تشکیل شده است. عصاره پای مرغ مملو از ویتامین D، ویتامین A، ویتامین B۹، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و اسید‌های چرب همچنین سرشار از مواد غضروف‌ساز ازجمله «سولفات کندروئتین» است که به جلوگیری و ترمیم نکروز و ساییدگی مفاصل و غضروف‌ها کمک می‌کند. حدود ۷۰ درصد از کل محتوای پروتئین پای مرغ از کلاژن است.

کلاژن پای مرغ یک پروتئین ساختاری است که سلامت، قدرت و استحکام پوست، ماهیچه‌ها و استخوان‌های شما را فراهم می‌کند. به همین خاطر پای مرغ برای بدنسازی هم مفید است .

خواص پای مرغ برای دیسک کمر

پای مرغ ، بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر است .طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند :خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد

خواص پای مرغ و قلم گاو

قلم گاو و آب قلم از فواید و خواص بی‌نظیری برخوردار هستند. پروتئین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می‌شود. متخصصان تغذیه انگلیس بر این باورند که عصاره قلم گاو، گوسفند و مرغ مملو از آمینواسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان‌سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است.

پای مرغ حاوی مقدار زیادی کلاژن، اسید آمینه و دیگر مواد ژلاتین ساز که اعصاب لثه ها را تقویت می کنند.مواد مغذی پای مرغ، ازجمله کلسیم، پروتئین، غضروف و کلاژن، می‌توانند مفاصل بدن را قوی و از شکنندگی استخوانی در کهن‌سالی پیشگیری کنند.

پای مرغ باعث چاقی میشود ؟

میزان چربی و کلسترول پای مرغ بسیار بالا است . یکی از غذاهایی که بسیاری از افراد برای لاغر شدن می خورند، گوشت مرغ است. باید بدانید مصرف مرغ به مقدار زیاد می تواند سبب اضافه وزن شود. مرغی که به طور عمقی و زیاد سرخ شده باشد و روی آن مواد مختلفی ریخته شده باشد، به عنوان مثال مرغ شکم پر یا مرغ همراه با سس های مختلف، قطعاً باعث چاقی می شود اما مصرف قسمت هایی از مرغ بدون استخوان و پوست و به صورت آب پز اضافه وزن نمی آورند.

پای مرغ برای زانو درد

یکی از مهم ترین دلایل درد های زانو، وارد شدن فشار زیاد روی مفاصل زانو است. به گفته محققین بسیاری از بیماری های درد زانو به دلیل ضربه هایی است که به زانو وارد شده اند و در نتیجه موجب التهاب و در نتیجه ورم زانو شده اند. کلاژن یکی از اجزای مهم بافتی است که موجب استحکام و قوام بافت‌های مختلف بدن به خصوص استخوان ها و غضروف ها می شود. بنابراین با مصرف پای مرغ میتوان کلاژن بدن را تامین کرد و مانع بروز بیماری‌هایی مانند زانودرد و ورم زانو شد.

پای مرغ برای چاقی صورت

درباره مصرف پای مرغ برای چاقی صورت اطلاعات زیادی در دسترس نیست . پای مرغ بیشتر برای تقویت استخوان ها و درمان کمر درد و زانو درد استفاده می شود.

پای مرغ برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

با افزایش سن، از مقدار کلسیم بدن کاسته می‌شود و بازسازی سلول‌ها به‌کندی صورت می‌گیرد، اما مصرف مرتب پای مرغ این فرایند را تغییر می‌دهد. مواد مغذی پای مرغ، ازجمله کلسیم، پروتئین، غضروف و کلاژن، می‌توانند مفاصل بدن را قوی و از شکنندگی استخوانی در کهن‌سالی پیشگیری کنند.

پای مرغ برای آرتروز

یکی از غذاهایی که می توانید برای جلوگیری از آرتروز مورد استفاده قرار دهید خوراک پای مرغ می باشد. برای تهیه این خوراکی کافی است یک بسته پای مرغ تهیه کرده آن را پخته و کاملا له کنید پس از پخته شدن استخوان ها و پوست آن را خارج کنید. به پای مرغ در حال پخت مقدار کمی زنجبیل تازه رنده شده اضافه کنید و اجازه دهید پای مرغ ها به خوبی با زنجبیل پخته شود.

یعد از اینکه پای مرغ ها به خوبی با زنجبیل پخته شد آن را در ظرف جداگانه ای ریخته و اجازه دهید کمی خنک شود و سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. این خوراک آماده شده را در هر یک از غذاهایی که می خواهید درست کنید به مقدار دو قاشق غذاخوری اضافه کنید. خوراک پای مرغ از جمله غذاهایی می باشد که برای کمک به درمان آرتروز زانو بسیار موثر می باشد.

پای مرغ در رژیم کتوژنیک

پروتئین حیوانی (گوشت، ماهی، و غیره) دارای کربوهیدرات بسیار کمی هستند که در رژیم کتوژنیک خیلی مورد توجه قرار میگیرند. شما می توانید آنها را در مقادیر متوسط برای کنترل گرسنگی خود مصرف کنید. به طور کلی، گوشت های چرب تر را به جای گوشت های کم چربی انتخاب کنید. به عنوان مثال، ران و پای مرغ نسبت به سینه مرغ، ارجحیت دارند، زیرا حاوی چربی بیشتری هستند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 فروردین 1403
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.