; گل محمدی و لاغری ؛ روش مصرف گل محمدی برای کاهش وزن - فال و خواب
طبع بلوبری ؛ ایا طبیعت بلوبری برای بدن انسان سرد است یا گرم

طبع بلوبری ؛ ایا طبیعت بلوبری برای بدن انسان سرد است یا گرم

طبع بلوبری طبع بلوبری ؛ ایا طبیعت بلوبری برای بدن انسان سرد است یا گرم همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

جوانه لوبیا برای طوطی ؛ از کی میتوان جوانه لوبیا تازه به پرندگان داد

جوانه لوبیا برای طوطی ؛ از کی میتوان جوانه لوبیا تازه به پرندگان داد

جوانه لوبیا برای طوطی جوانه لوبیا برای طوطی ؛ از کی میتوان جوانه لوبیا تازه به پرندگان داد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص دنبه در طب اسلامی و ایا مصرف دنبه ار نظر طب اسلامی مفیده

خواص دنبه در طب اسلامی و ایا مصرف دنبه ار نظر طب اسلامی مفیده

خواص دنبه در طب اسلامی خواص دنبه در طب اسلامی ؛ ایا مصرف دنبه ار نظر طب اسلامی مفیده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

گل محمدی و لاغری

گل محمدی و لاغری ؛ روش مصرف گل محمدی برای کاهش وزن

گل محمدی و لاغری ؛ روش مصرف گل محمدی برای کاهش وزن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

گل محمدی و لاغری

چای گل محمدی نوشیدنی سالم و بدون کالری است که جایگزین خوبی برای نوشیدنی های چاق کننده مانند قهوه خامه ای و انواع نوشابه ها و.. دارد و از این رو تاثیر خوبی در لاغری می گذارد.اگر بین وعده های غذایی خود ۱ فنجان چای گل محمدی بنوشید اشتهای شما کاهش یافته و سبب افزایش هضم چربی می شود.

آشنایی با دیگر خواص گل محمدی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گل محمدی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گل محمدی

گل محمدی یا گل رز از گل های خوش عطر و پرخاصیت است که بومی ایران بوده و در طب سنتی ایرانی و آیورودا جایگاه ویژه ای دارد. گل محمدی به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می شود.

غنچه گل محمدی یکی از انواع گل سرخ (رز) و متعلق به گیاهانی از خانواده Rosaceae با نام علمی Rose Damascenes است. نخستین زادگاه این خوش عطر و پر خاصیت، سرزمین کهن ایران است.

این گل اغلب در مناطق مرتفع و خشک کشت می‌شود. از آنجایی که گل‌های محمدی ایرانی، در آب و هوای سرد و خشک کاشته و کشت می‌شوند،‌به همین دلیل معمولا فاقد انواع آفات و بسیار ارگانیک هستند. در تولید غنچه گل محمدی خشک ایرانی، به هیچ عنوان از آفت کش‌ها و سموم استفاده نمی‌شود، به همین دلیل، کیفیت بسیار بالایی دارند.

گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی بوده و عطر بی نظیری دارد و از آن گلاب می گیرند. علاوه بر عطر استثنایی این گیاه ، خواص دارویی آن نیز از دیرباز شناخته شده است. گل سرخ دارای مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی پوست و مو است. گل محمدی را به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می شود.

بهترین حالت مصرف این گل، استفاده از غنچه گل محمدی است.استشمام کردن عطر این گل برای درمان افسردگی، رفع غم و اندوه، اضطراب، بی خوابی و سردرد‌های ناشی از ضعف مغز و قلب بسیار موثر است وعلاوه بر تقویت بدن، با بهبود عملکرد روده‌ها باعث سم‌زدایی و رفع یبوست هم می‌شود. همچنین مصرف موضعی گلاب با خاصیت ضد التهاب و خنک کننده بودن از پف کردن زیر چشم جلوگیری خواهد کرد.

خواص گل محمدی خشک

طبع گل سرخ یا گل محمدی مرکب القوى با جوهر مائى و ارضی است و نزد اکثر حکمای طب سنتی در اول سرد و در دوم خشک، اما برخی دیگر از حکما طبع گل محمدی را گرم و تر گفته‌اند و بعضى معتدل دانسته‌اند با قوت قابضه، اما طبع گل سرخ خشک شده را چنین گفته‌اند که قوت قبض آن زیادتر از گل سرخ تازه است و تلخی آن کمتر می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین خواص گل خشک، خاصیت آرام‌بخشی، ایجاد فرح و ضد افسردگی آن می‌باشد. این گیاه دارویی همچنین برای تسکین اعصاب، رفع پرخاشگری و خفقان، درمان بی‌خوابی و افسردگی آرامش سیستم عصبی موثر است.

خواص گل محمدی با ماست

گل محمدی برای درمان یبوست بسیار مفید است. میتوانید آن را به صورت پودر و ساییده شده در ماست بریزید و بخورید. چطور ماسک گل رز درست کنم ؟ برای تهیه ماسک گل رز فقط کافیست : ۱۰ عدد گلبرگ رز یا گل محمدی یک قاشق شیر یا ماست کم چرب یک قاشق پودر جوانه گندم یک قاشق عسل طبیعی را به خوبی با هم ترکیب کنی و بعد از آماده شدن ماسک گل رز آن را بر روی صورت و گردن خود پخش نمایی .

۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کن و سپس با یک دستمال مرطوب صورت و گردنت را تمیز کن و سپس با آب سرد شستشو بده . این ماسک جوانساز باید حداقل هفته ای دو بار استفاده شود و خواهی دید که چطور پوستت روشن تر ، نرم تر و چین و چروک ها تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد . سلامت نیوز: ماسک گل رز شما را ۲۰ سال جوانتر می کند

خواص گل محمدی با چای

یکی از چای های بسیار معطر و خوشمزه چای سیاه با گل محمدی می باشد. چای گل محمدی نوشیدنی سالم و بدون کالری است که جایگزین خوبی برای نوشیدنی های چاق کننده است و از این رو تاثیر خوبی در لاغری می گذارد.اگر بین وعده های غذایی خود ۱ فنجان چای گل محمدی بنوشید اشتهای شما کاهش یافته و سبب افزایش هضم چربی می شود ؛ همچنین در رابطه با درمان تب ، چای گل محمدی باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می دهد و از تشدید عفونت جلوگیری می کند.

خواص گل محمدی برای عفونت زنان و قاعدگی

نوشیدن چای گل محمدی سبب کاهش علائم قاعدگی مانند گرفتگی های دردناک، نفخ و درد می شود . نوشیدن چای گل محمدی به تنظیم قاعدگی و بهبود خلق و خو کمک می کند. خانم هایی که دچار قاعدگی شدید هستند بهتر است روزی ۲ فنجان چای گل محمدی گرم به همراه پودر فلفل سیاه و عسل بنوشند.از دیگر خواص گل سرخ ترمیم زخمهای واژن و سرویکس، کاهش درد رحم و درمان ورم رحم است.

از چای گل سرخ برای بهبود دردهای قاعدگی نیز می‌توان استفاده کرد، همچنین برای رفع ترشحات زنانگی و درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی، می‌توان از گلاب یا روغن گل سرخ بهره گرفت.کاهش علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی از جمله خواص گل محمدی و خواص دمنوش گل محمدی است. شما می‌توانید با مصرف دمنوش گل محمدی از علائم سخت و دشوار یائسگی بکاهید.

چای گل محمدی به دلیل خاصیت دیورتیک، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی به درمان موثر عفونت دستگاه ادراری، کاهش التهاب مثانه و تسکین درد آن کمک می کند.محققان توصیه می کنند برای درمان بیماری های عفونی دستگاه ادراری هر روز ۳ یا ۴ فنجان چای گل محمدی بنوشید.چای گل محمدی منبع خوب ویتامین های B1، B2 و K، بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، تانن ها و پکتین می باشد که با عفونت ها مقابله کرده و التهاب را کاهش می دهد.

خواص گل محمدی برای اعصاب

چای گل محمدی به کاهش استرس و اضطراب و بهبود علائم افسردگی کمک می‌کند. اگر این چای به طور منظم مصرف شود مشکلاتی مانند بی‌خوابی و خستگی را بهبود می‌بخشد. نوشیدن دمنوش گل محمدی قبل از خواب باعث می‌شود هورمون‌های بدن فرد تنظیم شود؛ بنابراین فرد می‌تواند خوابی راحت را تجربه کند. علاوه بر این عطر گل محمدی نیز برای آرام‌سازی ذهن و بدن بسیار مفید است.

نوشیدن یک لیوان چای گل محمدی قبل از خواب به کاهش استرس، آرام سازی اعصاب و تنظیم هورمون مربوط با ریتم قلبی و الگوهای خواب کمک می کند و مشکلات خواب و بی خوابی را درمان می کند.

خواص گل محمدی برای مردان

گل محمدی باعث میشود نیروی جنسی آقایان کاهش یابد .

خواص گل محمدی در درمان آلزایمر

به تازگی محققان ثابت کرده‌اند، که یکی از اثرات مفید و شگفت‌انگیز گل محمدی ، کمک به درمان بیماری آلزایمر است. درمان بیماران آلزایمر با عصاره گل سرخ از ابتدای امسال وارد فاز بالینی شده و اقدام به درمان بیماران آلزایمر به عنوان نمونه های آزمایشی با کپسول گل سرخ کرده است. منظور از گل سرخ همان گل محمدی است و با گل رز فرق دارد، تمام گل از ‌جمله مادگی سرشاراز ویتامین C و پرچم‌ها و کاسبرگ های آن باید پودر شوند.

مقدار مصرف به اندازه یک قاشق چایخوری در هر ۸ ساعت است و باید همرا با غذا میل شود و البته این را هم اضافه کنم که مکانسیم اثر گل سرخ این است که مواد زاید تجمع یافته در بافت عصبی (بتا آمیلویید) را پالایش کرده و مغز را از خطر اختلال عملکرد و در نهایت مرگ و میر سلولی نجات می‌دهد، و حتی موجب تکثیر سلول‌های جدید عصبی در مغز می‌شود.بیماران آلزایمر که بیماری آنها پیشرفته کرده است و دارو مصرف می کنند نیز پودر گل سرخ را به همان صورت هشت ساعت یکبار به مقدار یک قاشق چایخوری مصرف کنند موجب تخفیف در علایم بیماری آنها خواهد شد نه اینکه بیماری آنها کاملا درمان شود.

این دوره سه هفته درمانی، که در مصاحبه قبلی آمده بود برای فراموشی سالمندی است و در تجربه ما، موارد متعددی که برای این مشکل با ما تماس گرفته‌اند و از کلافگیِ فراموشی شکایت داشتند با توصیه به استفاده از پودر گل سرخ و مصرف آن پس از سه هفته احساس رضایت کردند و مشکل فراموشی آنها رفع شد. البته اینگونه افراد برای جلوگیری از عود فراموشی باید به درمان بطور مستمر ادامه دهند. بیماران آلزایمری که دارو مصرف می کنند لازم نیست داروی خود را قطع کنند بلکه در کنار مصرف این داروها، از پودر گل سرخ نیز می توانند استفاده کنند.

خواص گل محمدی و برگ سنا

از ترکیب سنا مکی و گل محمدی یک دمنوش خوشمزه و بسیار مفید ایجاد می شود. طبق نظر پزشکان طب سنتی و طبیعت درمانگران، برای برطرف کردن چاقی شکم، اولین درمانش سنای مکی و گل سرخ است، به این منظور بایستی، برگ سنا و گل سرخ را مخلوط کرده، مانند چای معمولی دم کرده و مصرف شود.

سنای مکی این خاصیت را دارد که چربی بدن اعم از چربی خون، چربی دور شکم و کبد چرب را درمان و از بدن خارج می کند. البته همه مسهل‌ها این خاصیت را دارند ولی سنا این خاصیت را بیشتر دارد و اثر گذارتر است. ترکیب برگ سنا و گل محمدی برای درمان یبوست مفید است.

خواص گل محمدی و عسل

به گلبرگ گل محمدی چند قطره عسل و یک قاشق خامه اضافه نموده تا یک ترکیب خمیری شکل تشکیل شود سپس این خمیر را حدود ۱۵ تا ۲۰ روی لب ها بگذارید و سپس آن را بشویید. این ماسک، لب های تان را مرطوب و درخشان می کند.نکته: قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک اندکی از آن را روی پوست دست تست کرده و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا به آن حساسیت نداشته باشید.

  برای نرم و ابریشمی شدن موها، افزایش رشد مو و کنترل چربی سر می‌توانید از ماسک گل محمدی و روغن نارگیل استفاده کنید. برای تهیه این ماسک مو نصف فنجان روغن نارگیل را برای مدت دو دقیقه روی حرارت کم گرم کرده و اجازه دهید خنک شود و بعد ۵ قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید و هم بزنید. بعد یک قاشق غذاخوری از پودر گلبرگ‌های خشک شده گل‌های محمدی را به آن اضافه کنید و در نهایت به این ترکیب یک قاشق غذاخوری عسل نیز اضافه کنید. این ماسک مو را برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ریشه مو و پوست سر ماساژ دهید و بعد از ۴۵ دقیقه با شامپو شسته و آب‌کشی کنید.

خواص گل محمدی و زعفران

یکی از خوش‌طعم‌ترین ترکیباتی که می‌توان آن را به عنوان یک جوشانده طبیعی مصرف کرد، چای گل محمدی و زعفران است.

ترکیب این دو گیاه خوش عطر علاوه بر مزه و بوی فوق‌العاده، تاثیر بسیار زیادی بر روی آرامش اعصاب و کاهش استرس دارد.

در زمان دم کردن جوشانده گل محمدی، مقدار کمی زعفران هم به آن اضافه کنید تا معجزه این چای را ببینید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.