; آب پرتقال و لیمو ترش و بررسی فواید درمانی و مضرات خوردن آب پرتقال و لیمو ترش - فال و خواب
علت قهر نوزاد با شیر مادر و چه دلایلی باعث می شود نوزاد شیر مادر را نخورد؟

علت قهر نوزاد با شیر مادر و چه دلایلی باعث می شود نوزاد شیر مادر را نخورد؟

علت قهر نوزاد با شیر مادر علت قهر نوزاد با شیر مادر ؛ چه دلایلی باعث می شود نوزاد شیر مادر را نخورد؟ همگی در …

خواص دارویی ادرار شتر ؛ همه چیز درباره خاصیت دارویی و درمانی ادرار شتر

خواص دارویی ادرار شتر ؛ همه چیز درباره خاصیت دارویی و درمانی ادرار شتر

خواص دارویی ادرار شتر خواص دارویی ادرار شتر ؛ همه چیز درباره خاصیت دارویی و درمانی ادرار شتر همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص سیاه دانه چیست و آشنایی با فواید و خواص مصرف سیاه دانه

خواص سیاه دانه چیست و آشنایی با فواید و خواص مصرف سیاه دانه

خواص سیاه دانه چیست خواص سیاه دانه چیست ؛ آشنایی با فواید و خواص مصرف سیاه دانه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

آب پرتقال و لیمو ترش

آب پرتقال و لیمو ترش ؛ بررسی فواید درمانی و مضرات خوردن آب پرتقال و لیمو ترش

آب پرتقال و لیمو ترش ؛ بررسی فواید درمانی و مضرات خوردن آب پرتقال و لیمو ترش همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

آب پرتقال و لیمو ترش

مطالعات نشان می دهد مصرف بیشتر مرکبات نظیر لیمو و پرتقال می تواند به حفظ سلامت و همچنین پیشگیری از تاثیرات مضر ناشی از چاقی کمک کند. مرکبات حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های گروه موسوم به فلاوانون ها هستند. زمانیکه انسان ها رژیم غذایی پرچرب مصرف می کنند مقداری چربی در بدن شان تجمع پیدا می کند.سلول های چربی انواع اکسیژن واکنشی بیشتری را تولید می کنند که می تواند در فرایندی موسوم به فشار اکسایشی به سلول ها آسیب برسانند.

این فشار اکسایشی همراه با التهاب موجود در افراد چاق موجب ریسک ابتلا به بیماری قلبی، بیماری کبدی و دیابت می شود. پائولا فریرا، عضو تیم تحقیق از دانشگاه استادول پالیستا برزیل، در این باره می گوید: «نتایج ما نشان می دهد که در آینده می توانیم از فلاوانون های مرکبات برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن بیماری های مزمن ناشی از چاقی در انسان ها استفاده کنیم.»

آشنایی با دیگر خواص آب پرتقال

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آب پرتقال آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص آب پرتقال

آب پرتقال یکی از پرطرفدار ترین و پرخاصیت ترین آبمیوه های جهان است که با فشردن میوه پرتقال تهیه می شود. جالب است بدانید که آب پرتقال بالاترین میزان مواد مغذی را در بین تمام مرکبات دارا می باشد.

آب پرتقال طبیعی حاوی مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان ها، فولات، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند، باعث کاهش التهاب بدن شده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را از بین می برد.

پرتقال، بومی آسیای جنوب شرقی است و بسیاری از محققان، جنوب چین و شمال هند را زادگاه این میوه آبدار و خوشمزه می‌دانند. تحقیقات باستان‌شناسی نشان می‌دهد که پرتقال برای اولین‌بار حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در کشور چین کشف شده است.

پرتقال در گروه مرکبات قرار می‌گیرد و جزو میوه‌های درختی طبقه‌بندی می‌شود. در حال حاضر، کشورهای برزیل، آمریکا و چین جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پرتقال در جهان محسوب می‌شوند. با این مقدمه، در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین خواص پرتقال و آب طبیعی این میوه خوش‌طعم می‌پردازیم.

خواص آب پرتقال برای ناشتا و صبحانه

بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه های طبیعی از جمله آب پرتقال صبح ناشتا و با شکم خالی است. هنگام صبح که با شکم خالی آب پرتقال بنوشید، مواد مغذی موجود در آن به سرعت جذب بدن می شوند. همچنین کربوهیدرات های پیچیده ی موجود در آن، گلوکز را به آهستگی به انرژی تبدیل می کنند و در طول روز منبع انرژی مداوم به شما می دهند.

پزشکان مصرف میوه، آبمیوه های طبیعی و فیبر را در صبح توصیه می کنند تا بدن بتواند به ترمیم خود و تامین نیاز روزانه ویتامین C کمک کند؛ ۱٫ نوشیدن آب پرتقال ناشتا به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه آب پرتقال می تواند منجر به افزایش امید به زندگی و کاهش کلسترول خون بالا شود. ۲٫ مصرف روزانه آب پرتقال تازه در صبحانه نیاز روزانه بدن به مایعات را تامین کرده و باعث هیدراتاسیون پوست و حفظ متابولیسم بدن می شود.

۳٫ نوشیدن آب پرتقال ناشتا به لطف قند های طبیعی، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم هایی که دارد به بدن در سوخت و ساز کربوهیدرات ها کمک می کند. ۴٫ مصرف آب پرتقال ناشتا به ساخت پروتئین ها کمک کرده و به لطف مقادیر زیاد پتاسیمی که دارد برای حفظ تعادل اسیدیته بدن مفید می باشد. ۵٫ نوشیدن آب پرتقال صبح ناشتا خطر ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی، آرتروز، دیابت، فشار خون بالا و حتی سرطان را کاهش می دهد. ۶٫ نوشیدن آب پرتقال ناشتا با معده خالی به بهبود عملکرد روده ها کمک کرده و باعث سم زدایی و پاک سازی بدن می شود.

خواص آب پرتقال در بدنسازی

پروتئین موجود در پرتقال یک پروتئین غلیظی است که می تواند به شکل گیری توده عضلانی کمک کند. علاوه بر پروتئین، از فواید پتاسیم موجود در آب پرتقال برای انتقال تکانه های عصبی و حفظ انقباض عضلات استفاده می شود. نوشیدن آب پرتقال به صورت روزانه به تقویت عضله بدن کمک می کند.

خواص آب پرتقال در شب

یکی از بهترین ساعت‌های مصرف این میوه خوشمزه بعد از ظهر و یکی از بدترین زمان استفاده از آن شب هنگام است؛ بنابراین خوردن پرتقال در ساعات پایانی روز و شب مفید نبوده و نیست. از طرفی خوردن پرتقال به دلیل خواص تقویت و احیا کنندگی در شب نیز توصیه نمی شود. بهترین زمان صرف این میوه خوشمزه صبح و در حال ناشتا است.

خواص آب پرتقال و لیموشیرین

پرتقال در کنار لیموشیرین پس از وعده های غذایی به جذب آهن کمک زیادی می کند. پرتقال و لیموشیرین باعث پیشگیری و درمان سرماخوردگی، گلودرد و بیماری خروسک می شود . مصرف پرتقال و لیموشیرین برای بیمارانی که تب دارند مفید است و دمای بدن آن را پایین می آورد. در این بیماران لیموشیرین بهتر از سایر مرکبات است و بیشتر از بقیه ی مرکبات سود می رساند. پرتقال و لیموشیرین از گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند و برای بیماران قلبی مفید است .

پرتقال و لیمو شیرین باعث تقویت بدن، مخصوصا ماهیچه ها می شود مصرف لیمو شیرین در دوره نقاهت (بعد از بیماری که هنوز بدن ضعیف است) باعث از بین رفتن ضعف و سستی بدن می شود. پرتقال و لیمو شیرین باعث دفع سموم بدن می شود ولی چون حالت اسیدی ندارد کمتر از لیمو ترش پاک کننده است . پرتقال و لیمو شیرین گلبول های سفید را تقویت می کند و باعث مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی می شود . پرتقال و لیمو شیرین باعث کاهش سرگیجه ، دلهره ، دلشوره و اضطراب می شود .

خواص آب پرتقال و گریپ فروت

ارزش غذایی آب پرتقال (یک فنجال معادل ۲۴۰ میلی لیتر) کالری : ۱۱۰ چربی : ۰٫۵ گرم کربوهیدرات : ۲۶ گرم پروتئین : ۲ گرم فیبر : ۰٫۵ گرم قند : ۲۱ گرم . آب پرتقال سرشار از سیترات است که می‌تواند از تشکیل سنگ‌های کلیه جلوگیری کند. این آب میوه حاوی فلاونوئیدهایی نظیر هسپریدین است که می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را تا ۱۹ درصد کاهش دهد. بنابراین، می‌توانید تصور کنید که نوشیدن آب پرتقال به صورت روزانه چقدر مفید خواهد بود.ثابت شده است که ویتامین C می‌تواند به جلوگیری از ناشنوایی کمک کند.

گریپ فروت میوه گرمسیری است و طعم ترش و ملسی دارد. این میوه یکی از سالم‌ترین مرکبات است و سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی است و برای کاهش چربی خون، کاهش وزن و کاهش خطر بیماری‌های قلبی مفید است.

خواص آب پرتقال و عسل

در خصوص خواص فوق العاده‌ی عسل زیاد شنیده‌اید. اما احتمالاً نمی‌دانید که ترکیب آب با پرتقال یک درمان طبیعی برای تمام خانواده است. اگر شما پرتقال عسلی در اختیار داشته باشید یک منبع انرژی طبیعی و ایده‌آل برای شروع یک روز بانشاط در اختیار دارید. این منبع انرژی طبیعی یک درمان ضدمیکروبی است. این صبحانه را به کودکان و افراد سالمند نیز توصیه می‌کنیم که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند.

این صبحانه همچنین برای روزهای سرد که گلودرد، سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی‌ها بیشتر می‌شود فوق‌العاده است. توصیه می‌کنیم پرتقال عسلی را صبح‌ها و به صورت ناشتا میل کنید. زمانی که معده خالی است بدن ترکیبات درمانی را سریع‌تر جذب می‌کند.

خواص آب پرتقال و هویج

در این روزها با شیوع بیماری کرونا مردم بیش از پیش نگران خود و خانواده شان هستند از این رو حاضرند برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود هر کاری انجام دهند. غافل از اینکه نعمت های بی شماری که در اطراف ماست، بزرگترین تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن هستند.

میوه هایی که در این فصل وجود دارد، همه حاوی ویتامین C هستند که برای پیشگیری از بیماری فوق العاده اند. ما نیز برای شما دستور تهیه آبمیوه هویج و پرتقال را قرار دادیم تا با تقویت سیستم ایمنی خود در برابر کرونا و یا سرماخوردگی در امان باشید.

مواد لازم: آب پرتقال: ۲۵۰ میلی گرم سیب: یک عدد متوسط که به هشت قسمت تقسیم شده باشد هویج پوست کنده: چهار عدد عسل: چهار قاشق مرباخوری تکه های های یخ ( اختیاری ) روش تهیه: هویج، سیب، تکه های یخ و عسل را در مخلوط کن با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آب پرتقال را به آن اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه مخلوط کنید تا غلیظ شود. آنها را داخل لیوان ریخته و میل کنید.

خواص آب پرتقال و سیب

عطر و طعم مرکبات طعم سیب را از بین نمی‌برد. با ترکیب آب سیب با آب مرکبات که ثروتمندترین منبع ویتامین C هستند، به جنگ ویروس‌ها و باکتری‌ها بروید.مصرف آب سیب و پرتقال برای افراد مبتلا به آترواسکلروز، کم خونی، اختلالات غدد درون ریز و به طور کلی همه مفید است.

آب پرتقال برای دیابتی ها

آب پرتقال برای بیماران دیابت نوع دو توصیه می‌شود، زیرا دارای قند کمی است و خواص دیورتیک دارد که می‌تواند به تنظیم قند اضافی در بدن شما کمک کند. همچنین محتوای ویتامین C به این بیماران کمک می‌کند تا عواقب ناشی از این بیماری که می‌تواند عفونت، مشکلات ناشی از زخم و یا مشکلات بینایی باشد، به حداقل برسد.

آب پرتقال برای کرونا خوبه

در کنار آب هویج و آب سیب، آب پرتقال هم به بیماران کرونایی توصیه می‌شود. نکاتی جهت اجرای اصول تغذیه صحیح در دوران بحران بیماری کرونا : ۱٫تامین مقادیر کافی مایعات همچون آب , آبمیوه تازه طبیعی ( آب هندوانه ,آب پرتقال ,آب سیب) و آب سبزیجات تازه طبیعی ( کرفس ,هویج و گوجه فرنگی) ۲٫استفاده از منابع غذایی ویتامینCبه دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی مانند مرکبات , فلفل دلمه ای سبز رنگ و آب نارنج و آب لیمو ترش

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 آذر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.