; خواص روغن بادام در طب اسلامی و روغن بادام شیرین از نظر طب اسلامی - فال و خواب
فواید هات چاکلت ؛ خواص هات چاکلت کلاسیک نیوشا برای بدن

فواید هات چاکلت ؛ خواص هات چاکلت کلاسیک نیوشا برای بدن

فواید هات چاکلت فواید هات چاکلت ؛ خواص هات چاکلت کلاسیک نیوشا برای بدن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

خواص تربچه قرمز برای پوست و فواید مصرف تربچه قرمز برای زیبایی پوست

خواص تربچه قرمز برای پوست و فواید مصرف تربچه قرمز برای زیبایی پوست

خواص تربچه قرمز برای پوست خواص تربچه قرمز برای پوست ؛ فواید مصرف تربچه قرمز برای زیبایی پوست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص جینسینگ برای زنان و بررسی خواصی که جینسینگ برای خانم ها دارد

خواص جینسینگ برای زنان و بررسی خواصی که جینسینگ برای خانم ها دارد

خواص جینسینگ برای زنان خواص جینسینگ برای زنان ؛ بررسی خواصی که جینسینگ برای خانم ها دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص روغن بادام در طب اسلامی

خواص روغن بادام در طب اسلامی ؛ روغن بادام شیرین از نظر طب اسلامی

خواص روغن بادام در طب اسلامی ؛ روغن بادام شیرین از نظر طب اسلامی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص روغن بادام در طب اسلامی

طبع روغن بادام شیرین برخلاف روغن بادام تلخ گرم و تر است. در ادامه ارزش غذایی یک قاشق سوپ خوری (۱۴ گرم) روغن بادام را بررسی می کنیم: کالری: ۱۱۹ چربی کل: ۱۳٫۵ گرم چربی اشباع: ۱٫۱گرم چربی تک غیر اشباع: ۹٫۴ گرم چربی چند غیر اشباع: ۲٫۳ گرم ویتامین E: 26 درصد نیاز روزانه فیتوسترول: ۳۵٫۹ میلی گرم

روغن بادام همان روغن بادام شیرین است با روغن بادام تلخ متفاوت است. روغن بادام تلخ از نوع دیگری از بادام ها تهیه می شود. در واقع، بادام های شیرین، گونه مرسوم بادام هایی هستند که برای خوردن، طبخ غذا، روغن ها و مواد آرایشی استفاده می شوند. اگرچه این اعتقاد وجود دارد که بادام‌ تلخ خواص درمانی دارد، اما اگر به طور درستی فرآوری نشود می تواند حتی سمی باشد. این نوع بادام معمولا به فراوانی یافت نمی شود.

روغن بادام منبع عالی ویتامین E و حاوی مقدار اندکی ویتامین K است. بیشتر خواص بادام ناشی از مقدار بالای چربی‌های سالم آن است.روغن بادام دارای اسیدهای چرب است که چربی پوست چرب را کنترل کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند. روغن بادام پوست را پاکسازی و لایه‌برداری کرده و به درمان جای جوش و لک صورت هم کمک می‌کند

روغن بادام که به سادگی با فشار دادن مغزها به دست می آید ، روغن تصفیه نشده است و بیشتر این مواد مغذی و عطر و طعم اصلی روغن را در خود نگه می دارد. از طرف دیگر ، روغن تصفیه شده بادام با حرارت دادن و تصفیه شیمیایی، روغن تصفیه نشده بادام بدست می آید. این نوع روغن در برابر گرما مقاومت بیشتری دارد اما مواد مغذی کمتری دارد.

تولید بادام در کالیفرنیا در بیست سال اخیر دوبرابر شده است. علت این است که آگاهی مردم نسبت به خواص بادام روز به روز افزایش می‌یابد. مرکز سلامت آمریکا مصرف بادام را به‌علت چربی‌های مفیدش برای سلامت قلب توصیه می‌کند.

آلودگی محیط، کمبود مواد غذایی، عدم تعادل هورمونی و استرس از دلایل اصلی ریزش مو هستند. برای کنترل ریزش مو، باید به طور منظم از روغن بادام استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ یا شیرین را گرم کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست سر بمالید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید. همچنین خوردن روزانه چند عدد بادام شیرین و یا اضافه کردن روغن بادام شیرین به سالاد هم از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

برای بیشتر ما ایده تمیز کردن صورت با روغن بسیار عالی است. اما تحقیقات نشان داده است که پاکسازی روغن برای پوست شما مفید است و روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن هایی است که برای پاکسازی استفاده می شود.

پاکسازی با روغن به شما کمک می کند از آلودگی های پوست به دور باشید و از سبوم اضافی و پوست مرده خلاص شوید و پوست بسیار جوانتر می شود. همچنین به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند. توصیه می شود برای از بین بردن هرگونه مانده روغن از پوست ، از پاک کننده ملایم صورت برای انواع پوست استفاده کنید.

روغن بادام سرشار از ویتامین E و جزو منابع غنی از منیزیم، فسفر و مس است. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است و به‌خاطر خاصیت مبارزه با رادیکال‌های آزاد شناخته شده است.

روغن بادام شیرین یک ملین طبیعی است که می‌تواند به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند. روزانه ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را به سالاد یا غذای خود اضافه کنید، بهتر است تا زمان بهبودی این روش را به کار ببرید. بعد از استفاده از روغن بادام آب و غذاهای حاوی فیبر بالا را برای تنظیم حرکات روده استفاده کنید. علاوه بر این ماساژ موضعی شکم با استفاده از روغن بادام شیرین هم می‌تواند یبوست را درمان کند.

این روغن همچنین ضدالتهاب است و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. روغن بادام به‌علت وجود اسیدهای چرب امگا ۳ به شما کمک می‌کند سطح کلسترول خوب بدن را حفظ کنید. روغن بادام همچنین باعث تقویت حافظه می‌شود و می‌تواند باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و نیز کاهش خطر سرطان شود.

یک درمان طبیعی برای ناخن‌های شکننده استفاده از روغن بادام است. روغن بادام شیرین حاوی مقادیر بالای روی است که باعث درمان شکنندگی ناخن‌ها و لکه‌های سفید روی ناخن می‌شود. این روغن همچنین حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین B و آهن است که باعث سلامت ناخن می‌شود. هر شب قبل از خواب یک قطره روغن بادام را گرم کنید و آن را بر روی ناخن بمالید و بگذارید یک شب بماند. برای یک ماه هر روز از این روش استفاده کنید تا ناخن های سالم تری داشته باشید.

قلب شما به‌خاطر مصرف روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد. روغن بادام با مقادیر بالای اسیدهای چرب غیراشباع، میزان کلسترول خوب یا HDL را در خون بالا می‌برد. همچنین با جایگزینی اسیدهای چرب ترانس و اشباع، باعث کاهش میزان کلسترول بد یا LDL می‌شود. روغن بادام به‌علت وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، توانایی آن در کاهش التهاب و تأثیر آن بر کلسترول، از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

روغن بادام شیرین را می‌توان برای ماساژ بدن نوزادان و کودکان استفاده کرد. ماساژ دادن مفاصل نوزاد با روغن بادام، گردش خون را افزایش‌ داده و از مشکلات پوستی جلوگیری‌ می‌کند. ماساژ بدن نوزادان و کودکان با روغن بادام، بدن را آبرسانی کرده و سبب افزایش رشد و قوی تر شدن استخوان‌ها و عضلات آن‌ها می‌شود. همچنین روغن بادام کودک شما را آرام می‌کند، اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب بهتر او می‌شود.

روغن بادام منبعی غنی از ویتامین E (یک آنتی ‌اکسیدان قوی) است. در واقع، یک قاشق سوپخوری (۱۵ میلی لیتر) روغن بادام ۲۶ درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می‌ کند. ویتامین E مجموعه ‌ای از ۸ ترکیب محلول در چربی است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند.

یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های مفید می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. بسیاری از مردم برای وزن کم کردن از مصرف چربی ‌ها دوری می‌کنند. درحالیکه مصرف انواع درستی از چربی‌ها می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد. رژیم ‌های غذایی سرشار از چربی ‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع (مانند رژیم غذایی حاوی روغن بادام) نشان داده‌اند با کاهش چربی بدن، به مرور وزن شما نیز کاهش می یابد.

آشنایی با دیگر خواص روغن بادام

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص روغن بادام آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص روغن بادام

روغن بادام که در دو نوع روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین یافت می‌شود یکی از بهترین روغن‌ها برای سلامت پوست و مو محسوب می‌شود. روغن بادام تلخ حاوی سیانید بوده که علاوه بر زیبایی پوست و مو دارای خواص ضدویروسی، ضدباکتری، ضدخارش، ضدقارچی و ضداسپاسم نیز است.

روغن بادام یکی از فراورده های میوه درخت بادام است که از انواع بادام های تلخ و شیرین تهیه می شود. این روغن می تواند جایگزین خوب برای روغن زیتون باشد و جالب است بدانید که در صنایع غذایی مانند تهیه ماکارونی ، نوقا و انواع دسرها کاربرد زیادی دارد.

بادام سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. حدود نیمی از وزن بادام خشک روغن است. برای تهیه روغن بادام شیرین، بادام رسیده را تحت فشار با حداقل حرارت مورد نیاز قرار می‌دهند تا عصاره آن را بگیرند. بهترین نوع مصرف خوراکی روغن بادام استفاده از آن در سالاد، آشپزی با دمای پایین یا بعد از پخت غذا است. می‌توانید از این روغن برای تزیین و خوش‌طعم کردن غذا استفاده کنید.

بادام منبع مواد مغذی است. این دانه یکی از خوراکی‌های سرشار از فیبر، چربی‌های مفید، مواد شیمیایی گیاهی و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. بادام اولین‌بار در خاورمیانه کشت شد و امروزه، کالیفرنیا بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی بادام در جهان است.

خواص روغن بادام برای واژن

از خواص روغن واژن این است که باعث نرمی پوست واژن می‌شود. یکی از خواص روغن بادام تلخ جوان‌سازی پوست است درنتیجه می‌تواند موجب ترمیم پوست واژن و روشن شدن رنگ پوست ناحیه واژن شود. به خانم‌هایی که در هنگام نزدیکی دچار خشکی می‌شوند، توصیه می‌شود که از روغن بادام که از روان‌کننده‌های طبیعی است استفاده کنند. از دیگر خواص روغن بادام تلخ درمان عفونت‌های زنانه که با بوی بد ترشحات، درد، خارش و سوزش همراه است می‌پردازد.

خواص روغن بادام برای مژه و ابرو

یکی از مواد طبیعی که برای افزایش رشد ابرو و پرپشت کردن آن استفاده می شود روغن بادام است. شما قبل از خواب مقداری روغن بادام را به‌صورت حرکت دایره ای بر روی ابرو ماساژ دهید و صبح آب کشی کنید. برای یک ماه این عمل را انجام دهید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

روغن بادام یک روش طبیعی و خانگی برای تقویت و افزایش رشد مژه ها می باشد.قبل از خوابیدن بهتر است روغن بادام تلخ یا شیرین را با استفاده از برس بر روی مژه‌ها بمالید، بگذارید یک شب باقی بماند و روز بعد آب کشی کنید.

خواص روغن بادام در ناف

روغن بادام را یک مقدار گرم کنید البته به انتخاب خودتان بستگی دارد اما اگر گرم کنید بهتر جذب بدن می شود و روی ناف بمالید ، به آرامی ماساژ دهید تاجذب بدن شود بهتر است اینکاررا شب انجام دهید نه تنها فایده بیشتری دارد بلکه تنها لباس خوابتان چرب می شود. ناف و بند نافی که هنگام تولد داریم با همه ی عضوهای داخلی بدن ارتباط دارد به همین ترتیب با پوست هم مرتبط است ،پس روغن بادام را روی ناف بمالید تابه حد مطلوبی جذب بدن شود که درنهایت موجب بهبود بافت پوست و درخشندگی آن می شود .

خواص روغن بادام و گنه گنه

برای کاهش ورم مفصل و درد آرتروز، روغن گنه گنه و روغن بادام تلخ را ترکیب کرده و روی محل درد ماساژ دهید.تب بری از پر کاربرد ترین خواص روغن گنه گنه است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم از قدیم مردم بومی نیز از این خاصیت گنه گنه استفاده می‌کردند و به دلیل تب بر بودنش به عنوان گیاه دارویی شناخته شد. این روغن دمای بدن را کاهش می‌دهد و برای کاهش تب بیماری‌های عفونی و انگلی مفید است. به این منظور روغن گنه گنه و روغن بادام تلخ را ترکیب کرده و بدن را با این ترکیب ماساژ دهید.

خواص روغن بادام و کرچک

روغن کرچک برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است. جذب روغن کرچک روی پوست به زمان احتیاج دارد، شما می‌توانید برای افزایش جذب روغن کرچک آن را رقیق کنید. یکی از روش‌های رقیق کردن روغن کرچک اسن است که روغن کرچک را با روغن بادام تلخ به نسبت نصف به نصف رقیق کنید. از این طریق پس از استفاده از این روغن‌ها برای پوست صورت، از خواص بی‌نظیر آن‌ها برای سلامت پوست و رفع جوش و آکنه بهره‌مند شوید.

روغن بادام تلخ برای تقویت و پرپشت شدن مو‌ها بسیار مفید است. برای استفاده بهتر از روغن بادام تلخ می‌توان آن را با برخی روغن‌های گیاهی دیگر همراه کرد. برای این کار می‌توانید ۴ یا ۵ قطره روغن رزماری، ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک و روغن نارگیل را به روغن بادام تلخ اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۳۰ ثانیه روی سرتان ماساژ داده و سپس آن را با شامپو شسته و آبکشی کنید.

خواص روغن بادام و عسل

قبل از خواب روغن بادام شیرین و عسل را با نسبت های مساوی مخلوط کنید و آن را دور چشم بمالید و ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید. این روش ها را تا زمانی انجام دهید که سیاهی دور چشم کاملا درمان شود.

تابش مستقیم نور خورشید می تواند منجر به تولید لکه های قهوه ای روی پوست شود. برای خلاص شده از شر این لکه ها، یک قاشق چایخوری عسل را با چند قطره از روغن بادام و آب لیمو ترش مخلوط کنید. سپس، مخلوط حاصل را روی لکه های قهوه ای روی پوست بمالید و آن را به مدت یک ساعت به حال خود رها کنید. در آخر، پوست خود را با آب خالی بشویید. پس از مدتی این لکه ها برطرف می شوند.

خواص روغن بادام و نارگیل

برای تهیه ماسک روغن نارگیل و روغن بادام به این صورت عمل کنید. روغن نارگیل و روغن بادام را ترکیب کرده و به آرامی روی پوست تمیز زیر چشم ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح با آب سرد بشویید. از این ماسک می توانید هر شب استفاده کنید. این ماسک برای درمان سیاهی دور چشم است.

برای تقویت موهای شکننده و آسیب دیده که بر اثر اتو و سشوار صدمه دیده است، اگر از روغن نارگیل استفاده کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان کمی موهای شما تقویت شده و درخشندگی و نرمی خود را به دست می آورد. استفاده از این روغن طبیعی شادابی و نشاط را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد. اگر از ترکیب روغن نارگیل با روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید، در مدت زمان کوتاهی موهای شما نرم و لطیف می‌شود.

روغن بادام برای شنوایی و در گوش

برای تمیز کردن گوش می توان هر بار قبل از حمام یک قطره روغن بادام تلخ را درون گوش ریخته و پس از حمام با یک دستمال تمیز پاک کرد.اگر داخل گوش چرک نمود انزروت (گنجیده) را بسایند و پنبه را فتیله نموده در داخل روغن بادام تلخ فرو برند که پنبه چرب شود. بعد از روغن بیرون آورده گنجیده سائیده شده که تهیه نموده‌اند آغشته نمایند که گنجیده بر روى پنبهء چرب شده آلوده شود و همان پنبهء آغشته به گنجیده را در داخل گوش بگذارند و این عمل را دو سه شب تکرار نمایند به کلى چرکها را مى کشد.

روغن بادام برای دور چشم

روغن بادام یک روش طبیعی برای درمان سیاهی و پف زیر چشم است. قبل از خواب یک یا دو قطره روغن بادام تلخ یا شیرین را دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد بشویید. در روشی دیگر قبل از خواب روغن بادام شیرین و عسل را با نسبت‌های مساوی مخلوط کنید و آن را دور چشم بمالید و ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید. این روش‌ها را تا زمانی انجام دهید که سیاهی دور چشم کاملا درمان شود.

روغن بادام در بینی

مالیدن روغن بادام با پایه بادام و یا روغن سیاهدانه به روی بینی و داخل آن روزی سه بار برای کیپی و گرفتگی بینی خوب است.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 27 مهر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.