; خواص روغن بادام شیرین و تلخ خوراکی در طب سنتی برای پوست و مو - فال و خواب
عوارض روغن هسته آلبالو ؛ مضرات روغن هسته آلبالو برای فشار خون

عوارض روغن هسته آلبالو ؛ مضرات روغن هسته آلبالو برای فشار خون

عوارض روغن هسته آلبالو عوارض روغن هسته آلبالو ؛ مضرات روغن هسته آلبالو برای فشار خون همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

مضرات آلبالو خشکه و تازه برای کلیه و زنان باردار و معده و دوران بارداری

مضرات آلبالو خشکه و تازه برای کلیه و زنان باردار و معده و دوران بارداری

مضرات آلبالو مضرات آلبالو ؛ خشکه و تازه برای کلیه و زنان باردار و معده و دوران بارداری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص پنیر پیتزا برای کودک و مصرف پنیر پیتزا چه خواصی برای کودکان دارد

خواص پنیر پیتزا برای کودک و مصرف پنیر پیتزا چه خواصی برای کودکان دارد

خواص پنیر پیتزا برای کودک خواص پنیر پیتزا برای کودک ؛ مصرف پنیر پیتزا چه خواصی برای کودکان دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص روغن بادام

خواص روغن بادام ؛ شیرین و تلخ خوراکی در طب سنتی برای پوست و مو

خواص روغن بادام ؛ شیرین و تلخ خوراکی در طب سنتی برای پوست و مو همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص چای سفید ؛ کوهی سوزنی در طب سنتی را چگونه دم کنیم

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با خواص روغن بادام

روغن بادام که در دو نوع روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین یافت می‌شود یکی از بهترین روغن‌ها برای سلامت پوست و مو محسوب می‌شود. روغن بادام تلخ حاوی سیانید بوده که علاوه بر زیبایی پوست و مو دارای خواص ضدویروسی، ضدباکتری، ضدخارش، ضدقارچی و ضداسپاسم نیز است.

روغن بادام یکی از فراورده های میوه درخت بادام است که از انواع بادام های تلخ و شیرین تهیه می شود. این روغن می تواند جایگزین خوب برای روغن زیتون باشد و جالب است بدانید که در صنایع غذایی مانند تهیه ماکارونی ، نوقا و انواع دسرها کاربرد زیادی دارد.

بادام سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. حدود نیمی از وزن بادام خشک روغن است. برای تهیه روغن بادام شیرین، بادام رسیده را تحت فشار با حداقل حرارت مورد نیاز قرار می‌دهند تا عصاره آن را بگیرند. بهترین نوع مصرف خوراکی روغن بادام استفاده از آن در سالاد، آشپزی با دمای پایین یا بعد از پخت غذا است. می‌توانید از این روغن برای تزیین و خوش‌طعم کردن غذا استفاده کنید.

بادام منبع مواد مغذی است. این دانه یکی از خوراکی‌های سرشار از فیبر، چربی‌های مفید، مواد شیمیایی گیاهی و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. بادام اولین‌بار در خاورمیانه کشت شد و امروزه، کالیفرنیا بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی بادام در جهان است.

خواص روغن بادام در طب سنتی

طبع روغن بادام شیرین برخلاف روغن بادام تلخ گرم و تر است. در ادامه ارزش غذایی یک قاشق سوپ خوری (۱۴ گرم) روغن بادام را بررسی می کنیم: کالری: ۱۱۹ چربی کل: ۱۳٫۵ گرم چربی اشباع: ۱٫۱گرم چربی تک غیر اشباع: ۹٫۴ گرم چربی چند غیر اشباع: ۲٫۳ گرم ویتامین E: 26 درصد نیاز روزانه فیتوسترول: ۳۵٫۹ میلی گرم

روغن بادام همان روغن بادام شیرین است با روغن بادام تلخ متفاوت است. روغن بادام تلخ از نوع دیگری از بادام ها تهیه می شود. در واقع، بادام های شیرین، گونه مرسوم بادام هایی هستند که برای خوردن، طبخ غذا، روغن ها و مواد آرایشی استفاده می شوند. اگرچه این اعتقاد وجود دارد که بادام‌ تلخ خواص درمانی دارد، اما اگر به طور درستی فرآوری نشود می تواند حتی سمی باشد. این نوع بادام معمولا به فراوانی یافت نمی شود.

روغن بادام منبع عالی ویتامین E و حاوی مقدار اندکی ویتامین K است. بیشتر خواص بادام ناشی از مقدار بالای چربی‌های سالم آن است.روغن بادام دارای اسیدهای چرب است که چربی پوست چرب را کنترل کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند. روغن بادام پوست را پاکسازی و لایه‌برداری کرده و به درمان جای جوش و لک صورت هم کمک می‌کند

روغن بادام که به سادگی با فشار دادن مغزها به دست می آید ، روغن تصفیه نشده است و بیشتر این مواد مغذی و عطر و طعم اصلی روغن را در خود نگه می دارد. از طرف دیگر ، روغن تصفیه شده بادام با حرارت دادن و تصفیه شیمیایی، روغن تصفیه نشده بادام بدست می آید. این نوع روغن در برابر گرما مقاومت بیشتری دارد اما مواد مغذی کمتری دارد.

تولید بادام در کالیفرنیا در بیست سال اخیر دوبرابر شده است. علت این است که آگاهی مردم نسبت به خواص بادام روز به روز افزایش می‌یابد. مرکز سلامت آمریکا مصرف بادام را به‌علت چربی‌های مفیدش برای سلامت قلب توصیه می‌کند.

آلودگی محیط، کمبود مواد غذایی، عدم تعادل هورمونی و استرس از دلایل اصلی ریزش مو هستند. برای کنترل ریزش مو، باید به طور منظم از روغن بادام استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ یا شیرین را گرم کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست سر بمالید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید. همچنین خوردن روزانه چند عدد بادام شیرین و یا اضافه کردن روغن بادام شیرین به سالاد هم از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

برای بیشتر ما ایده تمیز کردن صورت با روغن بسیار عالی است. اما تحقیقات نشان داده است که پاکسازی روغن برای پوست شما مفید است و روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن هایی است که برای پاکسازی استفاده می شود.

پاکسازی با روغن به شما کمک می کند از آلودگی های پوست به دور باشید و از سبوم اضافی و پوست مرده خلاص شوید و پوست بسیار جوانتر می شود. همچنین به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند. توصیه می شود برای از بین بردن هرگونه مانده روغن از پوست ، از پاک کننده ملایم صورت برای انواع پوست استفاده کنید.

روغن بادام سرشار از ویتامین E و جزو منابع غنی از منیزیم، فسفر و مس است. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است و به‌خاطر خاصیت مبارزه با رادیکال‌های آزاد شناخته شده است.

روغن بادام شیرین یک ملین طبیعی است که می‌تواند به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند. روزانه ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را به سالاد یا غذای خود اضافه کنید، بهتر است تا زمان بهبودی این روش را به کار ببرید. بعد از استفاده از روغن بادام آب و غذاهای حاوی فیبر بالا را برای تنظیم حرکات روده استفاده کنید. علاوه بر این ماساژ موضعی شکم با استفاده از روغن بادام شیرین هم می‌تواند یبوست را درمان کند.

این روغن همچنین ضدالتهاب است و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. روغن بادام به‌علت وجود اسیدهای چرب امگا ۳ به شما کمک می‌کند سطح کلسترول خوب بدن را حفظ کنید. روغن بادام همچنین باعث تقویت حافظه می‌شود و می‌تواند باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و نیز کاهش خطر سرطان شود.

یک درمان طبیعی برای ناخن‌های شکننده استفاده از روغن بادام است. روغن بادام شیرین حاوی مقادیر بالای روی است که باعث درمان شکنندگی ناخن‌ها و لکه‌های سفید روی ناخن می‌شود. این روغن همچنین حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین B و آهن است که باعث سلامت ناخن می‌شود. هر شب قبل از خواب یک قطره روغن بادام را گرم کنید و آن را بر روی ناخن بمالید و بگذارید یک شب بماند. برای یک ماه هر روز از این روش استفاده کنید تا ناخن های سالم تری داشته باشید.

قلب شما به‌خاطر مصرف روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد. روغن بادام با مقادیر بالای اسیدهای چرب غیراشباع، میزان کلسترول خوب یا HDL را در خون بالا می‌برد. همچنین با جایگزینی اسیدهای چرب ترانس و اشباع، باعث کاهش میزان کلسترول بد یا LDL می‌شود. روغن بادام به‌علت وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، توانایی آن در کاهش التهاب و تأثیر آن بر کلسترول، از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

روغن بادام شیرین را می‌توان برای ماساژ بدن نوزادان و کودکان استفاده کرد. ماساژ دادن مفاصل نوزاد با روغن بادام، گردش خون را افزایش‌ داده و از مشکلات پوستی جلوگیری‌ می‌کند. ماساژ بدن نوزادان و کودکان با روغن بادام، بدن را آبرسانی کرده و سبب افزایش رشد و قوی تر شدن استخوان‌ها و عضلات آن‌ها می‌شود. همچنین روغن بادام کودک شما را آرام می‌کند، اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب بهتر او می‌شود.

روغن بادام منبعی غنی از ویتامین E (یک آنتی ‌اکسیدان قوی) است. در واقع، یک قاشق سوپخوری (۱۵ میلی لیتر) روغن بادام ۲۶ درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می‌ کند. ویتامین E مجموعه ‌ای از ۸ ترکیب محلول در چربی است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند.

یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های مفید می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. بسیاری از مردم برای وزن کم کردن از مصرف چربی ‌ها دوری می‌کنند. درحالیکه مصرف انواع درستی از چربی‌ها می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد. رژیم ‌های غذایی سرشار از چربی ‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع (مانند رژیم غذایی حاوی روغن بادام) نشان داده‌اند با کاهش چربی بدن، به مرور وزن شما نیز کاهش می یابد.

خواص روغن بادام برای رشد و ریزش مو و شپش

روغن بادام به دلیل داشتن مواد مغذی برای پوست و فولیکول های مو بسیار مفید می باشد چرا که باعث افزایش رشد مو شده و هم چنین از موی سر در مقابل اشعه UV محافظت می کند. شما می‌توانید برای یک ماه هر روز موهای خود را با روغن بادام تلخ یا شیرین ماساژ داده که این امر باعث تقویت و افزایش مو می شود.این روغن دارای آنتی‌اکسیدان بوده که باکتری‌ها و قارچ‌های پوست سر را از بین می‌برد و از شوره سر پیشگیری می‌کند.

روش کار برای درمان شپش :: مقدار نیازی (پنجاه سی سی روغن بادام تلخ و ده سی سی آب)را مخلوط و بخوبی تکان دهید سپس مخلوط اماده میشود که آن را به نواحی سر و ساقه مو آغشته کرده و ماساژ می دهیم تات مام سطح پوست سر را بپوشاند . بهتر است محلول شب استفاده و صبح ضمن شتشو و شانه کردن رشک ها با شانه ضد شپش از موها جدا کنیم. برای اطمینان بیشتر درمان را می توان به فاصله هفت تا ده روز بعد تکرار کرد. مکانیسم احتمالی: اسید سیاندریک موجود در روغن بادام باعث منحل شدن پوسته کپسول رشک و نفوذ و مسمومیت آن میگردد.

خواص روغن بادام برای پوست

روغن بادام دارای ویتامین ای بوده که می‌تواند به سفیدی پوست صورت کمک کند شما برای این امر می‌توانید مقداری روغن بادام را بر روی پوست صورت خود مالیده و پس از گذشت بیست دقیقه با آب بشویید.روغن بادام دارای ویتامین ای است که به‌‌عنوان یک نرم‌کننده طبیعی برای پوست های خشک محسوب می شود. برای این امر شما قبل از خوابیدن چند قطره روغن بادام تلخ یا شیرین را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید شب بر روی صورت شما باقی بماند و صبح آب کشی کنید.

روغن بادام یک روش طبیعی برای درمان چین و چروک و پیری پوست بوده که باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود. روغن بادام به عنوان یک لوسیون صورت باعث افزایش رطوبت پوست شما شده و از ایجاد چروک صورت جلوگیری می‌کند. صورت خود را با آب گرم بشویید، یک قاشق روغن بادام تلخ یا شیرین گرم را ۱۰ دقیقه به آرامی با انگشتان خود در حرکت دایره‌ای بر روی پوست صورت ماساژ دهید سپس صورت را با آب گرم بشویید. این روش را هر شب انجام دهید تا بهتر نتیجه بگیرید.

خواص روغن بادام برای واژن

از خواص روغن واژن این است که باعث نرمی پوست واژن می‌شود. یکی از خواص روغن بادام تلخ جوان‌سازی پوست است درنتیجه می‌تواند موجب ترمیم پوست واژن و روشن شدن رنگ پوست ناحیه واژن شود. به خانم‌هایی که در هنگام نزدیکی دچار خشکی می‌شوند، توصیه می‌شود که از روغن بادام که از روان‌کننده‌های طبیعی است استفاده کنند. از دیگر خواص روغن بادام تلخ درمان عفونت‌های زنانه که با بوی بد ترشحات، درد، خارش و سوزش همراه است می‌پردازد.

خواص روغن بادام برای مژه و ابرو

یکی از مواد طبیعی که برای افزایش رشد ابرو و پرپشت کردن آن استفاده می شود روغن بادام است. شما قبل از خواب مقداری روغن بادام را به‌صورت حرکت دایره ای بر روی ابرو ماساژ دهید و صبح آب کشی کنید. برای یک ماه این عمل را انجام دهید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

روغن بادام یک روش طبیعی و خانگی برای تقویت و افزایش رشد مژه ها می باشد.قبل از خوابیدن بهتر است روغن بادام تلخ یا شیرین را با استفاده از برس بر روی مژه‌ها بمالید، بگذارید یک شب باقی بماند و روز بعد آب کشی کنید.

خواص روغن بادام در ناف

روغن بادام را یک مقدار گرم کنید البته به انتخاب خودتان بستگی دارد اما اگر گرم کنید بهتر جذب بدن می شود و روی ناف بمالید ، به آرامی ماساژ دهید تاجذب بدن شود بهتر است اینکاررا شب انجام دهید نه تنها فایده بیشتری دارد بلکه تنها لباس خوابتان چرب می شود. ناف و بند نافی که هنگام تولد داریم با همه ی عضوهای داخلی بدن ارتباط دارد به همین ترتیب با پوست هم مرتبط است ،پس روغن بادام را روی ناف بمالید تابه حد مطلوبی جذب بدن شود که درنهایت موجب بهبود بافت پوست و درخشندگی آن می شود .

خواص روغن بادام در بارداری

بسیاری از زنان باردار بر این باورند که با مصرف روغن بادام شیرین می توانند چروک ها و ترکیدگی های ناشی از بارداری را از بین ببرند. اما گذشته از خاصیت نرم کنندگی و تقویت بخشی و آبرسانی که این ماده به بدن دارد باید گفت خطوط بعد از زایمان بر بدن ناشی از یک کشیدگی سریع و خشن پوست است که بر قابلیت الاستیک فیبرهای کلاژن پوست اثر می گذارد.

روغن بادام به ظاهر پوست را نرم می کند اما نمی تواند روی فیبرهای کلاژن که در ساختار عمیق پوست قرار دارد اثر بگذارد. هر چند این ماده را می توان برای جلوگیری از ترکیدگی و خطوط پوستی ران ها استفاده کرد، اما استفاده از آن برای زنان باردار و پوست حساس کودکان سفارش نمی شود چرا که این ماده اثر مستقیمی بر پوست نوزاد داشته و آلرژی را در او بالا می برد.

خواص روغن بادام و گنه گنه

برای کاهش ورم مفصل و درد آرتروز، روغن گنه گنه و روغن بادام تلخ را ترکیب کرده و روی محل درد ماساژ دهید.تب بری از پر کاربرد ترین خواص روغن گنه گنه است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم از قدیم مردم بومی نیز از این خاصیت گنه گنه استفاده می‌کردند و به دلیل تب بر بودنش به عنوان گیاه دارویی شناخته شد. این روغن دمای بدن را کاهش می‌دهد و برای کاهش تب بیماری‌های عفونی و انگلی مفید است. به این منظور روغن گنه گنه و روغن بادام تلخ را ترکیب کرده و بدن را با این ترکیب ماساژ دهید.

خواص روغن بادام و کرچک

روغن کرچک برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است. جذب روغن کرچک روی پوست به زمان احتیاج دارد، شما می‌توانید برای افزایش جذب روغن کرچک آن را رقیق کنید. یکی از روش‌های رقیق کردن روغن کرچک اسن است که روغن کرچک را با روغن بادام تلخ به نسبت نصف به نصف رقیق کنید. از این طریق پس از استفاده از این روغن‌ها برای پوست صورت، از خواص بی‌نظیر آن‌ها برای سلامت پوست و رفع جوش و آکنه بهره‌مند شوید.

روغن بادام تلخ برای تقویت و پرپشت شدن مو‌ها بسیار مفید است. برای استفاده بهتر از روغن بادام تلخ می‌توان آن را با برخی روغن‌های گیاهی دیگر همراه کرد. برای این کار می‌توانید ۴ یا ۵ قطره روغن رزماری، ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک و روغن نارگیل را به روغن بادام تلخ اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۳۰ ثانیه روی سرتان ماساژ داده و سپس آن را با شامپو شسته و آبکشی کنید.

خواص روغن بادام و عسل

قبل از خواب روغن بادام شیرین و عسل را با نسبت های مساوی مخلوط کنید و آن را دور چشم بمالید و ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید. این روش ها را تا زمانی انجام دهید که سیاهی دور چشم کاملا درمان شود.

تابش مستقیم نور خورشید می تواند منجر به تولید لکه های قهوه ای روی پوست شود. برای خلاص شده از شر این لکه ها، یک قاشق چایخوری عسل را با چند قطره از روغن بادام و آب لیمو ترش مخلوط کنید. سپس، مخلوط حاصل را روی لکه های قهوه ای روی پوست بمالید و آن را به مدت یک ساعت به حال خود رها کنید. در آخر، پوست خود را با آب خالی بشویید. پس از مدتی این لکه ها برطرف می شوند.

خواص روغن بادام و نارگیل

برای تهیه ماسک روغن نارگیل و روغن بادام به این صورت عمل کنید. روغن نارگیل و روغن بادام را ترکیب کرده و به آرامی روی پوست تمیز زیر چشم ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح با آب سرد بشویید. از این ماسک می توانید هر شب استفاده کنید. این ماسک برای درمان سیاهی دور چشم است.

برای تقویت موهای شکننده و آسیب دیده که بر اثر اتو و سشوار صدمه دیده است، اگر از روغن نارگیل استفاده کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان کمی موهای شما تقویت شده و درخشندگی و نرمی خود را به دست می آورد. استفاده از این روغن طبیعی شادابی و نشاط را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد. اگر از ترکیب روغن نارگیل با روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید، در مدت زمان کوتاهی موهای شما نرم و لطیف می‌شود.

روغن بادام برای شنوایی و در گوش

برای تمیز کردن گوش می توان هر بار قبل از حمام یک قطره روغن بادام تلخ را درون گوش ریخته و پس از حمام با یک دستمال تمیز پاک کرد.اگر داخل گوش چرک نمود انزروت (گنجیده) را بسایند و پنبه را فتیله نموده در داخل روغن بادام تلخ فرو برند که پنبه چرب شود. بعد از روغن بیرون آورده گنجیده سائیده شده که تهیه نموده‌اند آغشته نمایند که گنجیده بر روى پنبهء چرب شده آلوده شود و همان پنبهء آغشته به گنجیده را در داخل گوش بگذارند و این عمل را دو سه شب تکرار نمایند به کلى چرکها را مى کشد.

روغن بادام برای دور چشم

روغن بادام یک روش طبیعی برای درمان سیاهی و پف زیر چشم است. قبل از خواب یک یا دو قطره روغن بادام تلخ یا شیرین را دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد بشویید. در روشی دیگر قبل از خواب روغن بادام شیرین و عسل را با نسبت‌های مساوی مخلوط کنید و آن را دور چشم بمالید و ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید. این روش‌ها را تا زمانی انجام دهید که سیاهی دور چشم کاملا درمان شود.

روغن بادام در بینی

مالیدن روغن بادام با پایه بادام و یا روغن سیاهدانه به روی بینی و داخل آن روزی سه بار برای کیپی و گرفتگی بینی خوب است.

روغن بادام و یبوست

روغن بادام شیرین یک ملین طبیعی است که می‌تواند به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند. روزانه ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را به سالاد یا غذای خود اضافه کنید، بهتر است تا زمان بهبودی این روش را به کار ببرید. بعد از استفاده از روغن بادام آب و غذاهای حاوی فیبر بالا را برای تنظیم حرکات روده استفاده کنید. علاوه بر این ماساژ موضعی شکم با استفاده از روغن بادام شیرین هم می‌تواند یبوست را درمان کند.

روغن بادام و سیر برای ناخن

فواید مواد اولیه لوسیون تقویت کننده ناخن ها: مصرف کردن این مواد به کوتیکول کمک می کند. این روش درمان خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و از عفونت جلوگیری می کند این لوسیون برای افرادی که ناخن های بلند و زیبا دارند عالی است گذشته از همه این ها از شکنندگی ناخن های در حال رشد جلوگیری می کند. روغن زیتون و بادام ویتامین e بالایی دارند ، همه ی این ها با گوگرد موجود موجب قوت ناخن می شود.

مواد اولیه برای تهیه لوسیون ناخن : ۸ عدد سیر – ۱/۲ فنجان روغن زیتون – ۱/۴ فنجان روغن بادام لوازم مورد نیاز : یک شیشه با در پوش – قلمو دستور العمل و روش تهیه لوسیون ناخن : پوست سیر را بکنید و آن را له کنید تا خمیری بدست بیاید سپس آن را داخل شیشه ای بریزید و با روغن بادام و زیتون بپوشانید . شیشه را ۲ یا ۳ روز در مکان تاریک قرار دهید. نحوه استفاده لوسیون گیاهی زیبایی ناخن: بعد از پاک کردن ناخن ها از لاک و مواد شیمیایی این مواد را با قلمو روی ناخن بمالید و منتظر بمانید تا جذب شود البته ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که قبل از خواب این مواد را روی ناخن بمالید و نشویید. سعی کنید هر روز از این لوسیون استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

روغن بادام و زیتون برای مو

یکی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست‌های خشک روغن بادام است. این روغن به راحتی در دسترس است. پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می‌کنند. بهتر است این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید تا اثربخشی بیشتر آن را ببینید.البته روغن بادام به تنهایی هم می‌تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. یادتان باشد برای مو بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

آشناترین و در دسترس ترین روغن، روغن زیتون است. به عبارتی مادر روغن‌های مفید برای پوست و مو است. این روغن می‌تواند جای بسیاری از محصولات حالت‌دهنده موها را بگیرد چراکه می‌تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک ‌کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی موها را از بین می‌برد و به همین دلیل برای کسانی که موهای خشکی دارند خیلی مفید است.

روغن بادام و سیاه دانه

برای درمان ریزش مو روزانه روغن سیاه دانه و بادام را بر روی پوست سر خود به خوبی ماساژ داده و بعد از ۲ ساعت بشویید.توجه: این فرآورده باید به صورت موضعی استفاده گردد و از خوردن آن اکیدا خودداری نمایید. این محصول فاقد هرگونه عوارض جانبی می باشد.

روغن بادام و زخم معده

زخم معده نوعی آسیب به مخاط معده می باشد که برای درمان آن روش های پزشکی و سنتی مختلفی وجود دارد. مصرف روغن بادام شیرین، بهترین درمان جهت کاهش التهاب و درد معده است. همچنین این داروی خوراکی در درمان زخم معده نیز مؤثر واقع می‌ شود.بسیاری از پزشکان طب سنت، مصرف روغن بادام شیرین برای معده را بهترین روش جهت درمان زخم معده عنوان کرده‌اند.  برای درمان زخم معده با بادام به روش سنتی می توانید بعد از هر وعده غذایی سه قاشق روغن بادام شیرین میل کنید و تا یک ساعت بعد از آن نیز چیزی میل نکنید.

بیشتر بخوانید : خواص گل گاوزبان ؛ کوهی و فشار خون و سنبل الطیب و به لیمو دز طب اسلامی

روغن بادام برای سلامت و تقویت ناخن ها

روغن بادام یک درمان طبیعی برای ناخن‌های شکننده است. این روغن حاوی روی بوده که باعث درمان شکنندگی ناخن ها شده و لکه‌های سفید روی ناخن را از بین می‌برد. این روغن دارای مقادیر قابل توجهی از آهن و ویتامین گروه ب می باشد که باعث سلامت ناخن می شود.

بیشتر بخوانید : خواص کنجد ؛ و عسل و خرما قهوه ای و سیاه محلی و سفید بو داده در بدنسازی

شما برای ترمیم ناخن‌های خود می‌توانید هر شب قبل از خوابیدن یک قطره روغن بادام را گرم کرده و آن را بر روی ناخن‌های خود بمالید و بگذارید شب باقی بماند. یک ماه این کار را تکرار کنید تا ناخن‌های سالم‌تری داشته باشید.

خواص روغن بادام برای کودکان

روغن بادام برای ماساژ بدن نوزادان و کودکان بسیار مفید می‌باشد، ماساژ دادن مفاصل نوزاد با روغن بادام باعث افزایش گردش خون شده و از مشکلات پوستی پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید : خواص روغن رزماری ؛ برای مو و ریش و ابرو در طب سنتی و بهترین مارک و عوارض

ماساژ بدن نوزادان و کودکان با روغن بادام باعث آب‌رسانی بیشتر شده و باعث رشد بهتر استخوان‌ها و عضلات کودکان می شود.

همچنین این روغن اعصاب کودک را آرام کرده و اضطراب را کاهش می‌دهد که این امر سبب خواب بهتر می‌شود.

روغن بادام برای افزایش رشد ریش و سبیل

منیزیم و بیوتین موجود در روغن بادام باعث تقویت و افزایش رشد ریش می شود. مقداری روغن بادام را بر روی پوست صورت خود قرار داده و پس از گذشت بیست و چهار ساعت با آب بشویید.

خواص روغن بادام برای درمان اگزما و پسوریازیس

اگر از اگزما و پسوریازیس رنج می‌برید می‌توانید از روغن بادام کمک بگیرید که این امر باعث آب‌رسانی بهتر به پوست شده و پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید : خواص روغن کنجد ؛ برای پوست و مو در طب سنتی و لاغری و رحم و بیضه و بواسیر

آیا روغن بادام مناسب آشپزی است

قلب شما به‌خاطر مصرف روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد.

روغن بادام با مقادیر بالای اسیدهای چرب غیراشباع، میزان کلسترول خوب یا HDL را در خون بالا می‌برد.

همچنین با جایگزینی اسیدهای چرب ترانس و اشباع، باعث کاهش میزان کلسترول بد یا LDL می‌شود.

روغن بادام به‌علت وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، توانایی آن در کاهش التهاب و تأثیر آن بر کلسترول، از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

وقتی از روغن بادام برای آشپزی استفاده می‌کنید، مواظب باشید.

روغن بادام خام یا تصفیه‌نشده را در معرض درجه حرارت بالا قرار ندهید تا نسوزد و مواد مغذی ارزشمند آن از بین نروند.

بهترین روش مصرف روغن بادام، استفاده از آن در سالاد، پخت‌وپز در دمای پایین یا افزودن به غذا برای بهبود طعم و افزایش ارزش تغذیه‌ای آن است.

طعم ملایم روغن بادام، آن را برای افزودن به غذاها بسیار مناسب می‌کند.

روغن بادام تصفیه‌شده را می‌توان برای سرخ‌کردن یا کباب‌کردن به‌کار برد زیرا می‌تواند دماهای بسیار بالا (تا ۲۱۵ درجه سانتیگراد) را تحمل کند.

مضرات روغن بادام

مصرف زیاد روغن بادام می‌تواند باعث افزایش بیش‌ از حد ویتامین ای شود که به اسهال، تاری دید، گیجی و ضعف منجر می‌شود.افرادی که به آجیلها حساسیت دارند، بایستی در مصرف روغن بادام نیز احتیاط کنند. استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست و مصرف خوراک آن مضر نیست ولی در مورد روغن بادام تلخ به دلیل وجود مواد سمی استفاده خوراکی آن ممنوع است. درباره مضرات روغن بادام برای چشم اطلاعات زیادی در دسترس نیست .

هر چند این ماده را می توان برای جلوگیری از ترکیدگی و خطوط پوستی ران ها استفاده کرد، اما استفاده از آن برای زنان باردار و پوست حساس کودکان سفارش نمی شود چرا که این ماده اثر مستقیمی بر پوست نوزاد داشته و آلرژی را در او بالا می برد.

این روغن به سرعت می‌‌سوزد پس هنگان آشپزی با روغن بادام شیرین به یاد داشته باشید که روغن‌های تصفیه نشده نباید در معرض حرارت زیاد قرار گیرند تا ارزش مواد مغذی موجود در آن‌ها از بین نرود. استفاده بیش از حد و کنترل نشده از روغن بادام شیرین در رژیم غذایی می‌تواند باعث افزایش وزن شود، پس بهتر است در مصرف روغن بادام شیرین احتیاط کنید.از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.