; خواص کاکائو برای مغز و تاثیر خوردن کاکائو برای افزایش هوش و عملکرد مغز - فال و خواب
طرز تهیه بکینگ پودر ؛ چگونه می توان بکینگ پودر خانگی درست کرد؟

طرز تهیه بکینگ پودر ؛ چگونه می توان بکینگ پودر خانگی درست کرد؟

طرز تهیه بکینگ پودر طرز تهیه بکینگ پودر ؛ چگونه می توان بکینگ پودر خانگی درست کرد؟ همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

آب پرتقال برای فشار خون بالا و تاثیر خوردن آب پرتقال برای کاهش فشار خون

آب پرتقال برای فشار خون بالا و تاثیر خوردن آب پرتقال برای کاهش فشار خون

آب پرتقال برای فشار خون بالا آب پرتقال برای فشار خون بالا ؛ تاثیر خوردن آب پرتقال برای کاهش فشار خون همگی در سایت فال …

به لیمو برای بارداری و بهبود کیفیت خواب و آرامش اعصاب

به لیمو برای بارداری و بهبود کیفیت خواب و آرامش اعصاب

به لیمو برای بارداری به لیمو برای بارداری ؛بهبود کیفیت خواب و آرامش اعصاب همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص کاکائو برای مغز

خواص کاکائو برای مغز ؛ تاثیر خوردن کاکائو برای افزایش هوش و عملکرد مغز

خواص کاکائو برای مغز ؛ تاثیر خوردن کاکائو برای افزایش هوش و عملکرد مغز همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص کاکائو برای مغز

کاکائو حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها از جمله فلاونول است که به حفظ عملکرد مغز کمک کرده و اثر مطلوبی روی یادگیری و حافظه می گذارد. تحقیقات نشان می دهد مصرف محصولات کاکائو باعث افزایش جریان خون به مغز می شود و برای درمان اختلالات عروقی مفید است. کاتچین و اپیکاتچین موجود در کاکائو نیز به کاهش استرس اکسیداتیو در مغز کمک کرده و از بیماری های عصبی همچون آلزایمر پیشگیری می کند.

آشنایی با دیگر خواص کاکائو

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص کاکائو آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص کاکائو

کاکائو درختی از تیره پنیرکیان است که دارای میوه هایی زرد رنگ و به اندازه یک خیار و حاوی ۲۵ تا ۴۵ دانه است، میوه‌ های کاکائو را پس از چیدن انبار می‌کنند تا بپوسد و پس از آن دانه‌ ها را جمع‌ آوری کرده و پودر کاکائو را تهیه می کنند. کاکائو میوه درختی است که بومی جنگل های مرطوب استوایی می باشد. کاکائو به همراه گیاهان شناخته شده ای مانند بامیه و خارگیل در تیره پنیرکیان دسته بندی می شود. میوه کاکائو پس از چیدن انبار می شوند و پس از پوسیدن مصرف می شوند.

کاکائو از محبوب ترین مواد غذایی در جهان است که از میوه درخت گرمسیری کاکائو به دست می آید و علاوه بر طعم دوست داشتنی دارای خواص زیادی برای سلامتی می باشد.از جمله خواص کاکائو می توان به کاهش فشار خون و کلسترول بالا، سلامت قلب و مغز، درمان کم خونی و یبوست، بهبود حافظه و لاغری اشاره کرد. کاکائو برای دیابت، بارداری، کودکان، آسم و سرفه نیز مفید است.

نام لاتین کاکائو Theobroma cacao به معنای “غذای خدایان” است. درخت کاکائو بومی آمازون است و از ۱۰۰ میلیون سال پیش در نواحی آمریکای مرکزی و جنوبی رشد می کرده و امروزه در آفریقا، کوبا و جزایر کارائیب نیز دیده می شود. دانه های کاکائو در گذشته بسیار ارزشمند بودند و اولین بار توسط آزتک ها در مکزیکو به عنوان پول مورد استفاده قرار گرفتند، در برخی نقاط مالیات نیز با دانه کاکائو پرداخت می شده است.

خواص کاکائو تلخ

شکلات تلخ (Dark chocolate)، که به نام شکلات سیاه نیز شناخته می شود، از کره کاکائو به جای کره ی شیری ساخته شده است. حاوی سطح بالایی از کاکائو است، حدود ۶۰ تا ۹۹ درصد. کاکائو حاوی آنتی اکسیدان های فنلی بیشتری نسبت به اکثر غذاها است و محتوای کاکائو در این شکلات ها پر از آنتی اکسیدان است.

شکلات تلخ یک آنتی اکسیدان قوی است این آنتی اکسیدان ها واقعا رادیکال های آزاد و دیگر مولکول های خطرناک را که ممکن است خطرات بالقوه برای سلامتی را ایجاد کنند و باعث بیماری هایی مثل سرطان، پیری زودرس و بیماری های قلبی می شوند را نابود می کنند.شکلات تلخ غنی از مواد معدنی مانند منیزیم و مس است ؛ این مواد معدنی در تنظیم فشار خون طبیعی و سپس حفظ ضربان قلب مفید است.

خواص کاکائو برای موی سر

کاکائو گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد و با تقویت موها به درمان ریزش مو کمک می کند. ماسک کاکائو برای مو ۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو، ۱ زرده تخم مرغ، یک فنجان خامه ترش و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست سر و مو ها بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

کاکائو با تقویت موی سر باعث افزایش رشد مو و پرپشت شدن موی سر می شود، همچنین پودر کاکائو مو ها را براق و درخشان می کند.ماسک مو با کاکائو ۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو، ۲ زرده تخم مرغ و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و بر روی موها بمالید، بگذارید ۱-۲ ساعت بماند و سپس مواه را با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

خواص کاکائو برای مغز

کاکائو حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها از جمله فلاونول است که به حفظ عملکرد مغز کمک کرده و اثر مطلوبی روی یادگیری و حافظه می گذارد. تحقیقات نشان می دهد مصرف محصولات کاکائو باعث افزایش جریان خون به مغز می شود و برای درمان اختلالات عروقی مفید است. کاتچین و اپیکاتچین موجود در کاکائو نیز به کاهش استرس اکسیداتیو در مغز کمک کرده و از بیماری های عصبی همچون آلزایمر پیشگیری می کند.

خواص کاکائو برای قلب

مطالعات نشان داده که فلاونوئید های موجود در کاکائو که شامل پروسیانیدین، کاتچین و اپیکاتچین هستند دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.فلاونوئید های موجود در کاکائو خاصیت ضد لخته شدن خون دارند و از ابتلا به آترواسکلروز و ترومبوز که از علل اصلی بیماری های قلبی و عروقی هستند، جلوگیری می کنند.همچنین کاکائو باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون شده و با کاهش چربی خون به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف کاکائو منجر به تپش قلب میشود .

خواص کاکائو و قهوه

علاوه بر فواید آنتی اکسیدانی کاکائو، خوردن کاکائو به شکل شکلات تیره می تواند برای قلب شما مفید باشد. فلاوانول های کاکائو با کاهش فشار خون موجب سلامت قلب و عروق شما می شوند، که در یک مطالعه منتشر شده در ژوئن ۲۰۰۸ “مجله تغذیه بالینی آسیا و اقیانوسیه” منتشر شده است این موضوع بررسی و اثبات گردیده است.

قهوه دومین نوشیدنی پر مصرف پس از آب است. قهوه به دلیل خاصیت “فیتوشیمی غنی” ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، برخی سرطان ها، بیماری های دژنراتیو مانند آلزایمر یا پارکینسون را کاهش دهد و فرد به طور موقت می تواند هوشیارتر شود. از آنجا که قهوه اساساً نوشیدنی با کالری صفر است، می توانید بدون ترس از افزایش وزن در طول روز، قهوه سیاه رو بنوشید.

خواص کاکائو و عسل

ماسک شکلات تلخ برای صورت ۱/۸ فنجان عسل طبیعی را با ۵ تکه شکلات تلخ، ۲ قاشق چای خوری آرد جو دوسر و ۱ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

ماسک مو شکلات تلخ ۳ تکه شکلات تلخ را در مایکروویو یا درون ظرف آب داغ ذوب کنید، نصف فنجان ماست و ۱٫۵ قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید و محلوط را بر روی پوست سر و مو های خود بمالید. موها را با کلاه بپوشانید و بگذارید یکساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

خواص کاکائو و شیر

کلسیم و ویتامین دی موجود در شیر مهمترین عوامل برای رشد استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و سلامت دندان‌ها در سنین پایین هستند. حذف کامل شیر می‌تواند کودکان را با کمبود جدی مواجه کند. به همین دلیل تا زمانی که کودکان آن را به‌جای شیر ساده می‌نوشند، بهتر است که شیر کاکائو را به‌صورت میان‌وعده برای آنها در نظر بگیرید.

کلسیم موجود در شیرکاکائو ۲۵ درصد نیاز کودکان را برطرف می‌کند. به همان اندازه که شیر ساده مواد مغذی دارد، شیر کاکائو هم سرشار از ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین د و پتاسیم است. این مواد مغذی به رشد کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن یک لیوان شیر کاکائو بعد از ورزش به تامین انرژی از دست رفته شما کمک می‌کند. شیرکاکائو پروتئین خوبی دارد و به عضله‌سازی در ورزشکاران و بدنسازان کمک می‌کند. یک فنجان شیر کاکائو حدود ۱۱ گرم پروتئین دارد.

کاکائو کافئین دارد؟

نوشیدن کاکائو داغ آرامش بخش بوده و می تواند جایگزینی برای چای یا قهوه باشد. یک فنجان کاکائو برابر با ۱۵۰ میلی لیتر تنها ۱ تا ۸ میلی گرم کافئین دارد. درصورتیکه تمایل به قطع مصرف کاکائو داشتید این کار برای شما سخت نخواهد بود زیرا کاکائو حاوی مقدار کمی کافئین بوده بنابراین کنارگذاشتن آن راحت تر از قهوه و چای است. همچنین برای کاهش مقدار کاکائو می توانید آن را با شیربیشتر یا آب جوش مخلوط کنید.

کاکائو برای سگ

اگر حیوان خانگی مانند سگ و گربه دارید، مواظب باشید که شکلات نخورند چون شکلات برای آن ها بسیار سمی می باشد.

کاکائو برای کبد چرب

مصرف روزانه کاکائو برای افرادی که دچار بیماری کبد مزمن هستند توصیه نمی شود

اما مصرف گاه به گاه کاکائو به دلیل فیبر فراوان برای کبد مفید است و به سم زدایی کبد کمک می کند.

اینکه شکلات تلخ می‌تواند سطح چربی‌های نامناسب خون را پایین بیاورد، حتی قند خون را کنترل کند

و برای بیماری‌های قلبی عروقی و افراد مبتلا به کبد چرب مفید باشد، مورد تایید همه متخصصان تغذیه است

اما از آن جایی که تغذیه علم تعادل است، حداکثر مصرف روزانه برای این افراد ۳۰ تا ۴۰ گرم است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.