; خواص عرق خار مریم برای کلیه و عرق خار مریم برای درمان سنگ کلیه - فال و خواب
درمان فوری سرماخوردگی با سیر ؛ ایا سوپ سیر برای سرماخوردگی مفیده

درمان فوری سرماخوردگی با سیر ؛ ایا سوپ سیر برای سرماخوردگی مفیده

درمان فوری سرماخوردگی با سیر درمان فوری سرماخوردگی با سیر ؛ ایا سوپ سیر برای سرماخوردگی مفیده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص عدس قرمز برای پوست ؛ فواید مصرف عدس قرمز برای پوست صورت

خواص عدس قرمز برای پوست ؛ فواید مصرف عدس قرمز برای پوست صورت

خواص عدس قرمز برای پوست خواص عدس قرمز برای پوست ؛ فواید مصرف عدس قرمز برای پوست صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص رویبوس برای لاغری ؛ تاثیر مصرف رویبوس برای چربی سوزی شکم

خواص رویبوس برای لاغری ؛ تاثیر مصرف رویبوس برای چربی سوزی شکم

خواص رویبوس برای لاغری خواص رویبوس برای لاغری ؛ تاثیر مصرف رویبوس برای چربی سوزی شکم همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص عرق خار مریم برای کلیه

خواص عرق خار مریم برای کلیه ؛ عرق خار مریم برای درمان سنگ کلیه

خواص عرق خار مریم برای کلیه ؛ عرق خار مریم برای درمان سنگ کلیه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص عرق خار مریم برای کلیه

بالا رفتن میزان کلسترول و افزایش مقدار مواد موجود در صفرا امکان ایجاد سنگ کلیه را به همراه دارد که با مصرف عرق خارمریم برای سنگ صفرا و کلیه می توانید از بروز این بیماری نیز جلوگیری نمایید.

سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که کلسترول و مواد دیگر در صفرا زیاد شوند؛ گیاه خار مریم به پاک سازی و سم زدایی کبد و کیسه صفرا کمک می کند به همین دلیل گفته شده که می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

آشنایی با دیگر خواص عرق خار مریم

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص عرق خار مریم آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص عرق خار مریم

مریم یکی از گیاهان گلدار است که نام علمی آنSilybmommarianum است. رنگ گل‌های این داروی گیاهی قرمز مایل به بنفش است که این گلبرگ‌های بنفش دارای رگه‌های سفید هستند. خار مریم با نام‌های دیگری از جمله خار اسکاتلندی، خار شیری، مدیترانه، کنگر اسکاتلندی و غیره شناخته می‌شود. دانه‌های خار مریم دارای مواد فعال است که یکی از مهم ترینمواد فعال موجود در این داروی گیاهی سیلیمارین است که عصاره دانه‌های خار مریم را گرفته و از خواص خار مریم و عصاره آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

خار مریم که به نام های مارتیغال، خار انگلیسی، خار اسکاتلندی و خار مقدس هم شناخته می شود یکی از بهترین گیاهان دارویی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که به سم زدایی کبد و کاهش التهاب بدن کمک کرده و برای بهبود هضم غذا مفید می باشد.

گیاه خار مریم سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند سیلیمارین است. خار مریم (به انگلیسی : Milk thistle و با نام علمی : Silybum marianum ) یک گیاه گلدار از تیره کاسنیان و بومی مدیترانه بوده که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش رشد کرده است. این گیاه بین ۳۰ تا ۲۰۰ سانتمیتر رشد می کند، ساقه های آن پنبه ای، برگ های آن خار دار مخروطی یا مستطیل شکل و گل های آن به رنگ قرمز یا بنفش می باشند.

خواص عرق خار مریم برای پرنده

بذر خار مریم که از دانه مهم است برای همه پرندگان و درمانی برای بیماری کبد و همچنین ضد عفونی و تمیز کردن کبد، کلیه و کیسه صفرا و مفید برای پرندگانی که از مصرف داروها و آنتی بیوتیک ها حل شده دراب استفاده و نیز یک درمان موثر برای مسمومیت در نظر گرفته که در نتیجه غذا خوردن و به عنوان یک پادزهرعمل میکند.

بیشترین تغذیه در بیابان برای سهره همین تخم خارمریم است که در بین سهره بازان به خارسهره نیز معروف است تخم خارمریم خاصیت کبد شویی دارد و پرنده را در مقابل ضعف بدلیل استفاده از انواع آنتی بیوتیک،ها و دارو ها، مقاوم ساخته و همیشه پرنده ای سالم خواهید داشت.

خواص عرق خار مریم برای کلیه

بالا رفتن میزان کلسترول و افزایش مقدار مواد موجود در صفرا امکان ایجاد سنگ کلیه را به همراه دارد که با مصرف عرق خارمریم برای سنگ صفرا و کلیه می توانید از بروز این بیماری نیز جلوگیری نمایید.

سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که کلسترول و مواد دیگر در صفرا زیاد شوند؛ گیاه خار مریم به پاک سازی و سم زدایی کبد و کیسه صفرا کمک می کند به همین دلیل گفته شده که می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

خواص عرق خار مریم و کاسنی

ترکیب عرق خارمریم و کاسنی و شاتره : ترکیب عرق گیاهی خارمریم و کاسنی و شاتره باعث بهبود و تقویت خواص این عرقیات گیاهی شده است. هر کدام از مواد تشکیل دهنده این عرقیات گیاهی دارای خواص مخصوص به خود هستند. شما از ترکیب این عرقیات گیاهی، می توانید برای پاکسازی و سم زدایی از کبد خود استفاده کنید. همچنین می توانید از ترکیب عرقیات گیاهی برای بهبود مشکلات پوستی، درمان مشکلات گوارشی و کاهش وزن نیز استفاده کنید.

نحوه و مقدار مصرف عرق خار مریم

مواد لازم برای تهیه چای خار مریم : برگ و دانه خار مریم – ۱ قاشق چای خوری . آب جوش – ۱ فنجان . عسل طبیعی – ۱ قاشق چای خوری . روش درست کردن : برگ و دانه های خشک شده گیاه خار مریم را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. دمنوش شما آماده است، یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کرده و بنوشید. میزان مصرف دمنوش خار مریم توصیه می شود که روزانه حداکثر تا ۲ فنجان چای خار مریم را استفاده کنید.

 امروزه از بذر و برگ های خار مریم برای تهیه قرص و کپسول های مکمل، پودر، تنتور، عرق و دمنوش استفاده می شود برگ های خار مریم را به عنوان جایگزین اسفناج و به صورت خام و پخته شده برای تهیه خورش و انواع سالاد سبزیجات به کار می برند ریشه گیاه خار مریم را به صورت خام و پخته شده استفاده می کنند دانه های خار مریم را به صورت خام برای تهیه انواع سالاد و ترشی به کار می برند. بهترین میزان مصرف گیاه خار مریم به فرم های مختلف بین ۲۰ تا ۳۰۰ میلی گرم در روز می باشد.

بهترین زمان مصرف عرق خار مریم

بهترین زمان مصرف عرق گیاهی خارمریم، نیم ساعت قبل از صرف وعده های غذایی است. مصرف بیش از سه استکان از این عرق گیاهی به صورت روزانه توصیه نمی شود.بهترین زمان مصرف داروهای گیاهی از جمله عرقیات، پودرها، کپسول‌ها و دمنوش‌ها متناسب است با اختلال فرد و عضوی که قصد رساندن دارو به آن را داریم.به‌عنوان مثال برای رساندن دارو به کبد صبح یا شب قبل از خواب ارجحیت دارد و یا برای رساندن دارو به معده بعد از غذا مناسب‌تر است همچنین رساندن دارو به روده باید قبل از صرف غذا صورت گیرد.

البته فراموش نشود در همه این موارد رژیم غذایی, پرهیزات و عادات بسیار مهم است مثلاً در درمان کبد چرب، شرایط تغذیه سالم متناسب با مزاج فرد باید در نظر گرفته شود همچنین از مصرف مایعات بلافاصله بعد از غذا یا مصرف غذاهای متنوع در یک زمان یا به‌اصطلاح روی هم خوردن باید پرهیز شود تا سیستم بدنی آرام آرام کبد را اصلاح کند و فرد سلامتی خود را به دست آورد.

عرق خار مریم برای کیسه صفزا

مقادیر بالای آنتی اکسیدان سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم به بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک کرده و با پاک سازی و سم زدایی آن، خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

عرق خار مریم و خارشتر

از خواص عرق خار مریم این است که اسید‌های چرب مفید و امگا۳ دارد که برای سلامت قلب لازم هستند. دم کرده خار مریم حاوی مقادسر بالای آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که موجب کاهش کلسترول خون و فشار خون بالا می‌شود و به همین علت باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته قلبی می‌شود. استفاده از عرق خارمریم برای مردان در جهت افزایش استروژن برای باروری و افزایش احتمال شانس باروی توصیه می شود. حتی استفاده از عرق خارمریم در شیردهی نیز در باب افزایش شیر ماردان نیز تاثیر گذار می باشد.این عرق با پاک کردن بدن از متابولیک، به بهبود عملکرد کیسه صفرا، کلیه ها و طحال کمک کرده و احتمال ایجاد سنگ صفرا را کاهش می دهد.

مصرف عرق خارشتر باعث ضدعفونی شدن بدن می‌شود. این عرق پرخاصیت از ابتلا به انگل جلوگیری می‌کند. استفاده از این عرق در زمستان، به دلیل گرم بودن طبع آن، توصیه شده است. عرق خارشتر کمردرد و سرفه را تسکین می‌دهد؛ این عرق برطرف کننده مشکلات گوارشی و اسهال است. عرق خارشتر کلیه را ضدعفونی می‌کند؛ با خاصیت ادرار آوری که دارد مجاری کلیه و مثانه را ضدعفونی کرده و سموم بدن را دفع می‌کند. عرق خارشتر از رسوب سموم در کلیه جلوگیری می‌کند به همین دلیل مصرف عرق خارشتر برای کلیه توصیه می‌شود. استفاده از خواص عرق خارشتر و خارخاسک، باعث رفع سنگ‌ کلیه می‌شود.

طرز تهیه عرق خار مریم

برای استفاده از گیاه خار مریم می توان آن را به صورت دمنوش ، عرق و یا تنتور مورد استفاده قرار داد. مراحل تهیه ی عرق آن به دو صورت صنعتی و سنتی صورت می گیرد. برای تهیه ی این عرق ، گل های گیاه خار مریم را جمع آوری کرده و شستشو می دهند تا کاملا تمیز شود. سپس گل ها را به همراه آب به خوبی می جوشانند. بخار ایجاد شده را از دستگاه تقطیر عبور می دهند تا کاملا سرد شده و به مایع تبدیل شود. مایع به دست آمده همان عرق خار مریم است.

خواص عرق خار مریم برای قلب

عصاره خارمریم حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب مفید و امگا ۳ می باشد که برای حفظ سلامت قلب ضروری است.

اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند سطح کلسترول بدن را متعادل نگه دارند، همچنین می تواند از ابتلا به آترواسکلروز جلوگیری کند.

بنابراین خطر ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 مهر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.