; خواص وانیل برای چاقی و پوست صورت در کیک و لاغری را چگونه مصرف کنیم - فال و خواب
افتیمون و عسل و درمان گرفتگی صدا و صافی گلو

افتیمون و عسل و درمان گرفتگی صدا و صافی گلو

افتیمون و عسل افتیمون و عسل ؛ درمان گرفتگی صدا و صافی گلو همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

نحوه مصرف ترب سیاه ؛ دستور استفاده از ترب سیاه برای کبد چرب

نحوه مصرف ترب سیاه ؛ دستور استفاده از ترب سیاه برای کبد چرب

نحوه مصرف ترب سیاه نحوه مصرف ترب سیاه ؛ دستور استفاده از ترب سیاه برای کبد چرب همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

مضرات گوجه سبز برای کلیه ؛ خوردن گوجه سبز چه ضرری برای کلیه دارد

مضرات گوجه سبز برای کلیه ؛ خوردن گوجه سبز چه ضرری برای کلیه دارد

مضرات گوجه سبز برای کلیه مضرات گوجه سبز برای کلیه ؛ خوردن گوجه سبز چه ضرری برای کلیه دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص وانیل

خواص وانیل ؛ برای چاقی و پوست صورت در کیک و لاغری را چگونه مصرف کنیم

خواص وانیل ؛ برای چاقی و پوست صورت در کیک و لاغری را چگونه مصرف کنیم همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص کاهو ؛ پیچ در لاغری و بدنسازی و سکنجبین برای کبد چرب و اسپرم

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با خواص وانیل

درخت وانیل گیاهی خزنده از خانواده ثعلب با ساقه‌ سبز دراز، برگ‌های پهن، نرم، ضخیم، بیضی شکل و نوک تیز است که تعداد زیادی ریشه هوایی دارد که از کنار هر برگی بیرون می‌آید و با کمک آن‌ها به تنه‌ درختان مجاور می‌چسبد و بالا می‌رود.وانیل خالص بسیار تلخ است و اگر مقدار استفاده از وانیل بیشتر شود باعث تلخی کیک و شیرینی میشود. به همین دلیل وانیل پودری را با شکر مخلوط میکنند تا درصد تلخی وانیل کمتر شود.

وانیل معمولا پای ثابت پختن کیک‌ها و شیرینی‌هاست. بوی خوش و طعم خوب آن باعث شده تا عضو مهمی از دنیای شیرینی‌پزی باشد. وانیل (Vanilla) میوه‌ یک نوع گیاه از خانواده‌ ثعلب‌ها میباشد. درمان افسردگی، ایجاد نشاط و جلوگیری از کم شدن حافظه از مهمترین خواص وانیل است.

وانیل، این مادهٔ خوش‌بو از تیرهٔ ارکیدهاست که میوه‌هایی در غلاف تولید می‌کند. غلاف‌ها ۵ تا ۲۲ سانتی‌متر قد می‌کشند و هر چقدر بزرگ‌تر می‌شوند، کیفیت بهتری هم پیدا می‌کنند. برای برداشت دانه‌های وانیل از غلاف باید در زمانی مناسب و با دقت، غلاف‌ها را از گیاه جدا کرد تا دانه‌های وانیل از غلاف بیرون نیفتند. برای برداشت وانیل، باید گیاه به خوبی رسیده باشد. فرایند برداشت وانیل، وقت‌گیر است. این مادهٔ خوش‌بو فقط در آشپزی نقش‌آفرینی نمی‌کند بلکه در درمان بیماری ها و مشکلات مختلف هم اثرات شگفت‌انگیزی دارد.

وانیل که به عنوان وانیلا یا ورق قماری هم شناخته می شود، میوه گیاهی از خانواده ی ثعلب بوده که دارای گل هایی به رنگ سفید و زرد می باشد. در واقع وانیل نوعی گل ارکیده می باشد و پودر قهوه ای رنگ وانیل طبیعی پس از خشک کردن غلاف های لوبیا شکل گیاه وانیل که در واقع میوه های آن می باشند به دست می آید.از آنجا که وانیل طبیعی پس از زعفران، دومین ادویه گران قیمت دنیا می باشد، معمولا از نوع مصنوعی و ارزان تر آن برای استفاده در خوراکی های وانیلی استفاده می کنند.

خواص وانیل در طب سنتی

طبع وانیل گرم و خشک است. کالری وانیل در حالت حالت طبیعی ۵۶ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم می باشد.زعفران، روغن پسته و گلاب مصلحات وانیل هستند.استفاده از دمنوش وانیل به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان باعث تقویت ایمنی بدن می شود.شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود می توانید از وانیل کمک بگیرید.

تحقیقات دربارهٔ اثرات وانیل روی وضعیت قلب و عروق بدن نشان می‌دهند که این ماده (به‌ویژه به‌کمک مواد فعال موجود در خود)‌ به کاهش کلسترول کمک می‌کند. کاهش سطح کلسترول برای افرادی که به‌شدت در خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی هستند بسیار ضروری است. کاهش کلسترول می‌تواند مانع از بروز تصلب شرایین شود و از لخته شدن خون و بروز التهاب در رگ‌های خونی جلوگیری کند.

وانیل به دلیل مقادیر بالای ویتامین های گروه B برای سلامت جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید می باشد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در وانیل به تقویت سیستم ایمنی زنان در دوران بارداری کمک می کند. بوییدن روغن وانیل برای درمان حالت تهوع و استفراغ زنان باردار مفید است. فراموش نکنید که در دوران بارداری قبل از استفاده از عصاره وانیل یا روغن وانیل با پزشک خود مشورت کنید.

عصاره وانیل یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان قاعدگی نامنظم در دختران جوان و زنان می باشد.وانیلی از زمان های قدیم برای درمان ناتوانی جنسی در مردان استفاده می شد، مطالعات نشان داده که حتی بوییدن وانیل با افزایش سطح تستوسترون در مردان باعث افزایش میل جنسی و درمان ناباروری در مردان می شود.

وانیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین می‌تواند از شکستن و تجزیه سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری و به رشد طبیعی و مجدد سلول‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، با توجه به خواص ضدمیکروبی وانیل، امکان استفاده از آن برای حفاظت از سیستم ایمنی و کاهش استرس در بدن هم وجود دارد. مصرف وانیل باعث می‌شود تا زخم‌ها و بیماری‌ها سریع‌تر بهبود و التیام پیدا کنند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در وانیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید می باشد. همچنین خواص ضد باکتری وانیل به درمان تب بالا، سرفه، گلودرد و عفونت تنفسی کمک می کند. روش استفاده از وانیل برای گلودرد چند قطره عصاره وانیل را با آب گرم ترکیب کنید و تا زمانیکه سرفه و گلودرد شما درمان شود، آن را بنوشید.

گفته می شود که بوییدن وانیل به طور مستقیم بر روی مغز تاثیر می گذارد و با ایجاد آرامش برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی مفید می باشد. درمان بی خوابی تحقیقات نشان داده که وانیل با تاثیر بر روی مغز باعث آرامش و احساس شادی شده و به درمان بی خوابی کمک می کند. نحوه استفاده از وانیل برای درمان بی خوابی اگر قبل از خواب یک لیوان آب را با دو قطره عصاره وانیل ترکیب کنید و بخورید به درمان بی خوابی کمک می کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آنتی‌اکسیدان‌ها، حذف رادیکال های آزاد از بدن است. محصول جانبیِ فرایند سوخت و ساز بدن، رادیکال‌های آزاد هستند که مشکلاتی مانند سرطان و بیماری‌های مزمن ایجاد می‌کنند. اما مصرف عصارهٔ وانیل به‌ویژه به شکل غلیظش از بروز اثرات منفی وجود رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند.

یکی از مهمترین خواص وانیل که در طب سنتی به آن اشاره شده است، تاثیر مثبت آن بر روی سیستم عصبی، ایجاد نشاط، رفع افسردگی و کاهش ترس است. استفاده از از وانیل در رژیم غذایی به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. وانیل دارای خاصیت باکتریواستاتیک است، بنابراین از فعالیت میکروبها جلوگیری میکند و از ایجاد نفخ و التهاب روده ها ممانعت به عمل می ‌آورد.

روغن وانیل به صورت موضعی برای درمان سوختگی، زخم پوستی و تقویت و افزایش رشد موی سر استفاده می شود. بوییدن روغن وانیل باعث احساس آرامش شده و برای درمان فشار خون بالا، استرس، اضطراب، افسردگی و بی خوابی مفید است. علاوه بر این ها بوییدن روغن وانیل به درمان حالت تهوع، معده درد و گرفتگی روده هم کمک می کند.

از وانیل برای تولید محصولات بهداشتی و آٰرایشی هم استفاده می‌شود. خواص وانیل به تقویت و زیبایی پوست و مو کمک شایانی می‌کند. اگر از ریزش مو های خود ناراحت هستید، استفاده از روغن اسانس وانیل در ترکیب با روغن‌های گیاهی دیگر باعث تقویت مو و خون رسانی به پوست سر می‌شود. در نتیجه، موها رشد بهتری خواهند داشت و چهره‌تان را هم زیباتر می‌کنند.

جنگیدن با آکنه‌های پوستی بسیار خسته‌کننده و در موارد بسیاری همراه با شکست و تسلیم شدن است. اما اگر از خواص وانیل در رفع آکنه باخبر باشید، مشکل تا حد زیادی حل می‌شود. وانیل به‌خاطر اینکه دارای ویژگی‌های ضدمیکروبی است با قدرت به جنگ جوش‌ها و آکنه‌ها می‌رود و ضمن درمان دلایل اصلی ایجاد آکنه به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند. از خواص وانیل باید به از بین بردن جای جوش و آکنه هم اشاره کرد.

خواص وانیل برای چاقی صورت

گفته می شود که دمنوش وانیل یکی از بهترین مواد غذایی برای چاقی صورت می باشد.

خواص وانیل برای پوست صورت

وانیل دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی قوی بوده که می‌تواند باکتری‌های پوستی که عامل اصلی التهاب و جوش صورت هستند را از بین ببرد که این امر باعث درمان آکنه شده و جوش صورت را نابود می‌کند. وانیل به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان می‌تواند رادیکال‌های آزاد موجود در پوست را کاهش داده و به رفع چین‌وچروک پوست کمک می کند که این کار باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود.

خواص وانیل برای مو

روغن وانیل با بهبود جریان خون در پوست سر به تقویت فولیکو های مو کمک کرده و باعث تقویت و افزایش رشد موی سر می شود. ماسک وانیل برای تقویت رشد مو ۱۰ قطره روغن وانیل را با ۱/۴ فنجان روغن حامل مانند روغن زیتون، روغن جوجوبا، روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید و بر روی حرارت گرم کنید حالا ۱۰ روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. این روغن ها را بر روی مو ها و ریشه ی مو بمالید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در حرکات دایره ای ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

وانیل به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی و گیاهی است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده می شود و مو ها را براق و درخشان تر می کند. ماسک نرم کننده طبیعی مو ۵ قطره اسانس وانیل را با ۲ قاشق غذا خوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری شی باتر ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

خواص وانیل برای کودکان

ترکیب عصاره وانیل با یک لیوان آب گرم باعث کاهش تب در نوزادان و کودکان می شود.علاوه بر موارد گفته‌شده وانیل به دلیل داشتن خواص ضدعفونی کنندگی قوی برای پیشگیری و درمان عفونت در نوزادان بسیار مفید می باشد.

خواص وانیل برای دندان

همان‌طورکه اشاره شد ماده فعالی در وانیل وجود دارد که باعث جلوگیری از درد شده که این امر به بی حسی موضعی منجر می‌شود برای درمان دندان درد و عفونت دندان بسیار مؤثر می باشد.

خواص وانیل در چای

مخلوط چای سیاه و وانیل آرام بخش و کاهش دهنده ی استرس می باشد، مصرف چای وانیل باعث درمان سردرد، افسردگی و ناراحتی های معده می شود. خواص ضد باکتریایی وانیل، عفونت های زیر پوست را از بین می برد. چای وانیل روند بهبود و درمان بیماری های پوستی را سرعت می بخشد.

چای وانیل یا دمنوش وانیل نوعی نوشیدنی گیاهی است که از لوبیای وانیل یا عصاره آن و چای سیاه، سفید یا سبز تهیه می شود. بسته به اینکه از کدام طرز تهیه چای وانیل استفاده کنید، ممکن است میزان شیرینی آن تغییر کند. اما بهترین روش این است که این چای را با لوبیای وانیل تازه تهیه کنید. چای وانیل را میتوان به صورت سرد یا گرم سرو کرد و یکی از نوشیدنی هایی است که در سراسر جهان، به ویژه به عنوان یک نوشیدنی ضداسترس مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص وانیل در شیر

وانیل اثری آرامش بخش دارد و نوشیدن یک لیوان شیروانیلی آرامش بخش، تسکین دهنده و موجب خوابی راحت و آسان می شود.بی خوابی بخشی از زندگی بسیاری از اشخاص است. دو غلاف وانیل را از وسط نصف کرده در لیوان بیندازید و شیر گرم را روی آن بریزید. اگر مایل باشید خوش طعم تر شود کمی دارچین نیز به آن اضافه کنید.

خواص وانیل در بدنسازی

درباره خواص وانیل در بدنسازی اطلاعات خاصی در دسترس نیست . تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد وانیل به دلیل داشتن خاصیت زیاد باعث کاهش اشتها شده و می‌تواند برای جلوگیری از پرخوری بسیار مؤثر باشد که این امر باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

خواص وانیل در بارداری

وانیل به دلیل مقادیر بالای ویتامین های گروه B برای سلامت جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید می باشد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در وانیل به تقویت سیستم ایمنی زنان در دوران بارداری کمک می کند. بوییدن روغن وانیل برای درمان حالت تهوع و استفراغ زنان باردار مفید است. فراموش نکنید که در دوران بارداری قبل از استفاده از عصاره وانیل یا روغن وانیل با پزشک خود مشورت کنید.

خواص وانیل و عسل

خواص وانیل: وانیل علاوه بر اینکه عطر و طعم خوشی دارد خواصی از جمله تقویت سیستم عصبی، کاهش افسردگی، تقویت مو و تلطیف پوست دارد. خواص عسل:کمک به رفع مشکلات معده، قلب و عروق، تقویت پوست و اعصاب

وانیل چگونه درست میشود

وانیل نوعی گل ارکیده می باشد و پودر قهوه ای رنگ وانیل طبیعی پس از خشک کردن غلاف های لوبیا شکل گیاه وانیل که در واقع میوه های آن می باشند به دست می آید. غلاف های سبز رنگ یا همان لوبیاهای وانیل را پس از چیدن در زیر نور آفتاب خشک می کنند تا قهوه ای شده و بوی دلنشین آن آزاد شود.

درون این غلاف ها را اگر باز کنید خواهید دید که پر از بذرهای ریز می باشد و در واقع بو و طعم وانیل به خاطر همین دانه های ریز می باشد. اگر شما خودتان غلاف خشک شده وانیل را خریداری کرده اید می توانید با چاقو غلاف را باز کرده و پس از خارج کردن بذرها آنها را پودر کنید.

همچنین می توانید از غلاف های باقی مانده و خالی از بذر در تهیه روغن وانیل استفاده کنید یا آنها را در فضای منزل تان آویزان کنید و بوی دلنشین وانیل طبیعی را تا چند روزی در منزل تان داشته باشید.

وانیل و سگ آبی

غده های مقعد سگ آبی، ماده ای ترشح می کنند که طعم وانیل می دهد و گاهی کمپانی ها از این ماده، به عنوان طعم دهنده وانیل استفاده می کنند. البته طبق نظر سازمان غذا و دارو، این ماده بی خطر است اما به هر حال فکرش هم آزار دهنده است.

وانیل و شکلات

کتاب وانیل و شکلات اثر ازووا کاساتی مودینیانی داستان این رمان در ایتالیا اتفاق می افتد و شخصیت اصلی داستان زنی سی ساله است که از زمان کودکی با او همراه می شوید.

وانیل و فشار خون

استفاده از از وانیل در رژیم غذایی به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.

وانیل و قهوه

مواد لازم ، پودر قهوه فوری : یک قاشق غذاخوری آب : نصف فنجان سیروپ وانیل یا شربت غلیظ وانیل : ۱/۴ قاشق غذاخوری شیر نارگیل یا شیر معمولی : یک فنجان دستور تهیه قهوه وانیلی خوش طعم برای تهیه این نوع نوشیدنی ابتدا قهوه را با آب گرم ترکیب نمایید و سیروپ وانیل را به آن بیفزایید سپس مواد را هم بزنید تا به صورت کامل یکدست شوند. در مرحله بعدی طرز تهیه قهوه وانیلی درون قالب های یخ مخلوط قهوه را بریزید و قالب ها را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون فریزر قرار دهید تا به صورت کامل منجمد شوند. یخ قهوه را درون لیوان های سرو بریزید و شیر نارگیل یا شیر معمولی را به آن ها بیفزایید و این نوشیدنی بی نظیر را میل کنید. در صورت تمایل می توانید برای تزیین قهوه وانیلی از روش های تزیین نوشیدنی استفاده کنید.

فواید وانیل برای معده

در طب سنتی از وانیل برای درمان نفخ، معده درد و زخم معده، حالت تهوع و استفراغ، التهاب روده و سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود. استفاده از وانیل برای تهوع و استفراغ چند قطره وانیل را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید تا حالت تهوع شما درمان شود.

وانیل را چگونه مصرف کنیم

از این گیاه در ایران بیشتر به منظور تهیه‌ شیرینی و بستنی استفاده می‌کنند. وانیل بعد از زعفران، گرانترین ادویه محسوب می‌شود.این ادویه بسیار خوش طعم و مطبوع است و در صنعت مواد غذایی بسیار از آن استفاده می‌شود. وانیل را به شکل‌های مختلفی مانند: پودر، غلاف گیاهی، عصاره و شکر وانیلی می‌توان در درمان‌های گوناگون برای نقاط مختلف بدن استفاده کرد.

تشخیص وانیل تاریخ گذشته

اگر شما مقداری پودر وانیل در یک گوشه کابینت نگه می‌دارید، به هیچ عنوان لازم نیست که بعد از چند سال آن را دور بریزید! زیرا عمر وانیل، ابدی است. همچنین بهترین راه نگه داشتن وانیل، ذخیره آن در یک بطری دارای در بسته و همچنین قرار دادن آن در یک محیط تاریک و خنک است.

وانیل شکری بهتره یا پودری

وانیل شکری همون وانیل اصلی هست برای اینکه مقدار خالصی ش و کم کنن شکر میزنن چون وانیل خیلی تلخه واگه حواسمون نباشه کیک و شیرینی و تلخ میکنه.و فرقشم همین شکرش هست .وبرای کیک وشیرینی و مربا وکرمها استفاده میشه .

با توجه به انواع اسانس وانیل برخی افراد می پرسند وانیل مایع بهتره یا پودری . با توجه به توضیحاتی که پیش تر دادیم باید گفت که نمی توان گفت کدام نوع از اسانس وانیل بهتر است. بلکه بسته به موردی که می خواهید از اسانس وانیل در آن استفاده کنید باید انتخاب کنید که کدام مورد مناسب تر است. اگر چه موارد استفاده از اسانس وانیل بسیار گسترده است اما به طور کلی از اسانس وانیل بیشتر در شیرینی پزی، پودینگ ها، انواع دسر و یا به عنوان طعم دهنده در قهوه و بستنی استفاده می شود. امروزه از اسانس وانیل حتی در صنعت شمع سازی نیز استفاده می شود. در بخش شیرینی و شکلات یکی از مهمترین اسانس های مورد استفاده و در واقع پر فروش ترین آن ها اسانس وانیل است.

چگونه وانیل شکری درست کنیم

لوبیای وانیل خشک‌شده (غلاف وانیل هم گفته می‌شود) در بسته‌بندی‌های هوابندی‌شده به‌فروش می‌رسد. هر غلاف را با چاقویی تیز از طول به دو نیم تقسیم کرده و سپس دانه‌ها را با پشت چاقو بتراشید. اما غلاف‌های خالی را دور نریزید! با غلاف‌های خالی وانیل می‌توانید شکر وانیلی درست کنید. کافی است غلاف‌ها را به‌مدت یک هفته در ظرفی حاوی شکر محبوس کرده (درِ ظرف مورداستفاده باید کاملا کیپ باشد) تا عطر و مزه وانیل به‌تدریج در جان دانه‌های شکر بنشیند. از شکر وانیلی حاصل می‌توانید در چای و قهوه استفاده کنید یا روی تست فرانسوی و کِرِپ بپاشید. این را هم بدانید که شکرهای وانیلی آماده به احتمال زیاد با اسانس‌های مصنوعی طعم‌دار شده‌اند.

انواع وانیل

معروف‌ترین انواع وانیل برحسب محل کشت عبارت‌اند از:ماداگاسکاری: وانیل‌های کشت‌شده در جزایر بوربون ماداگاسکار از طعمی شیرین و خامه‌ای برخوردارند، همان طعم کلاسیک و آشنای وانیل. وانیل بوربون ماداگاسکار را می‌توان وانیلی همه‌کاره‌ توصیف کرد، چراکه با رسپی‌های بسیار مختلفی جور درمی‌آید. مکزیکی: وانیل‌های مکزیکی هم از طعمی شیرین و خامه‌ای برخوردارند، اما با ته‌مایه‌ای کمی ادویه‌ای و به همین دلیل همراه با ادویه‌هایی چون دارچین و میخک هم استفاده می‌شوند.

اندونزیایی: وانیل اندونزیایی دارای طعم و بویی دودی و چوبی است. تاهیتی: وانیل تاهیتی دارای طعمی میوه‌ای و گلی است، با نت‌های گیلاسی و اَنیسونی‌مانند، و به همین دلیل انتخاب خوبی برای دسرهای میوه‌ای است. هندی: وانیل هندی دارای طعمی اصطلاحا فول و نیز شکلاتی است. تونگایی: وانیل‌های کشت تونگا از طعمی خاکی و تقریبا شبیه انجیر یا کشمش برخوردارند. اوگاندایی: وانیل اوگاندایی چندان رایج نیست، اما دارای طعمی غنی و یادآور شیرشکلات توصیف می‌شود.

از بین بردن تلخی وانیل در خامه

شکر یا پودر قندش رو زیاد کنید . سعی کنید مقدار وانیل رو به حداقل برسونین که فقط عطر رو داشته باشه . استفاده وانیل اضافی در کیک، باعث تلخ شدن آن می شود. همچنین، وانیل یک ماده سمی است که استفاده بیش از حد آن برای بدنمان مضر است. یک نکته دیگه اینکه: دو نوع وانیل در بازار هست یک نوعش شکر داره و شیرین شده است. و نوع دوم بدون شکر. معمولا لوازم قنادی ها نوع دوم رو می فروشند و وانیلی که از سوپر مارکت ها تهیه می کنیم توش شکر داره.

تفاوت وانیل شکری با وانیل معمولی

وانیل شکری همون وانیل اصلی هست برای اینکه مقدار خالصی ش و کم کنن شکر میزنن چون وانیل خیلی تلخه و اگه حواسمون نباشه کیک و شیرینی و تلخ میکنه.و فرقشم همین شکرش هست .وبرای کیک وشیرینی و مربا وکرمها استفاده میشه .

ترکیبات وانیل چیست

دانه‌های وانیل حاوی ۲–۱ درصد وانیلین (۴ هیدروکسی ۳ متوکسی بنزالدهید) است. بخش عمدهٔ عطر و طعم وانیل به دلیل وجود ترکیب وانیلین، در آن است. اسید وانیلیک، پی هیدروکسی بنزوئیک آلدهید، تانن، پلی فنول، اسیدهای آمینهٔ آزاد و رزین سایر ترکیبات این گیاه هستند.

وانیل و دیابت

گفته می شود که نوشیدن دمنوش وانیل به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می کند. همچنین تحقیقات نشان داده که دمنوش وانیل با سم زدایی بدن از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.

ماسک وانیل

وانیل منبع خوبی از ویتامین های B مانند نیاسین، تیامین، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک است که نقش مهمی در پاک سازی پوست صورت دارند.۵ عدد لوبیای وانیل را بشکنید تا دانه های آن بیرون بیاید، این دانه ها را پودر کرده و با ۳ قاشق غذا خوری شکر قهوه ای و ۲ قاشق غذا خوری روغن وانیل ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید و خوب ماساژ دهید سپس اول با آب گرم و بعد با آب سرد خوب بشویید.

خواص چای وانیل

چای و دمنوش وانیل یکی از بهترین گیاهان دارویی برای بهبود هضم غذا، درمان معده درد، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می باشد.گفته می شود که دمنوش وانیل یکی از بهترین مواد غذایی برای چاقی صورت می باشد.چای و دمنوش وانیل باعث احساس آرامش در افراد می شود و به درمان افسردگی کمک می کند.

مواد لازم برای تهیه دمنوش وانیل آب جوش – ۱ فنجان چای سیاه – ۱ قاشق چای خوری شیر بادام (شیر گیاهی) – ۲ قاشق غذاخوری عصاره وانیل – ۱/۲ قاشق چای خوری شکر یا قند وانیلی – ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین – ۱/۲ قاشق چای خوری روش آماده سازی دمنوش وانیل و شکر یک لیوان بزرگ بردارید و آب جوش را در آن بریزید، چای سیاه را به آب اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد حالا از صافی رد کنید و شیر بادام، شکر، عصاره وانیل و دارچین را به چای اضافه کنید.

دمنوش وانیل شما آماده است، میل کنید. میزان مصرف وانیل بهترین میزان مصرف پودر وانیل ۱ گرم در روز و بهترین زمان مصرف چای و دمنوش وانیل ۲ ساعت قبل یا بعد از غذا می باشد.

بیشتر بخوانید : خواص شلغم ؛ و عسل برای کرونا و مردان و کبد و قلب و سرماخوردگی خام برای کودکان

خواص وانیل برای قوای جنسی مردان

از زمان‌های قدیم وانیل برای درمان ناتوانی جنسی در مردان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که بوییدن وانیل باعث افزایش سطح تستوسترون در مردان شده که این امر باعث افزایش میل جنسی و درمان ناباروری می‌شود.

وانیل برای افسردگی

مطالعات نشان می‌دهد که بوییدن وانیل باعث می‌شود تا به‌صورت مستقیم بر روی مغز اثر می گذارد.

بیشتر بخوانید : خواص خارگیل ؛ همه چیز در مورد خواص و مضرات میوه خارگیل

همچنین با ایجاد آرامش برای جلوگیری از اضطراب، افسردگی و استرس بسیار مفید می باشد.

وانیل برای کاهش وزن و لاغری

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد وانیل به دلیل داشتن خاصیت زیاد باعث کاهش اشتها شده و می‌تواند برای جلوگیری از پرخوری بسیار مؤثر باشد که این امر باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

خواص وانیل برای سلامت قلب

ماده فعال موجود در وانیل باعث کاهش کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را به شکل ویژه‌ای کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید : خواص ریواس ؛ کردستان در طب سنتی برای لاغری و دیابت و خواص ریشه ریواس

وانیل برای کاهش علائم قاعدگی

عصاره وانیل یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان قاعدگی نامنظم در دختران جوان و زنان است.

خواص ضد سرطان وانیل

عصاره وانیل نوعی نوشیدنی می باشد که به عنوان خاصیت ضد سرطانی عمل می کند.

با این توانایی، از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و همچنین به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند.

بیشتر بخوانید : خواص ماش ؛ در طب سنتی و بدنسازی برای پوست صورت و کودکان و فشار خون

مضرات وانیل

وانیل برای زنان باردار چندان مناسب نیست و به علت قاعده آور بودن ، زنان باردار در مصرف آن بایستی احتیاط کنند.تا به امروز هیچ‌گونه عوارضی از وانیل گزارش نشده است اما ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک و حساسیت شود.استفاده زیاد از بکینگ پودر عامل کم کاری و ناکارایی تخمک ها بوسیله تاثیر گذاری روی غدد تناسلی بانوان می شود.بخاطر وجود جوش شیرین در بکینگ پودر باعث زخم معده و روده می شود و تنش عصبی را بیشتر می کند.

وانیل به طور کلی حساسیت های پوستی ایجاد نمی کند اما برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده موضعی از وانیل ( ماسک های طبیعی حاوی وانیل ) حتما تست حساسیت پوست را انجام دهید تا از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری کنید. برای تست حساسیت کافیست مقداری از ماسکی که برای پوست تهیه کرده اید را به مدت حداقل ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید سپس آنرا بشویید. اگر با گذشت ۲۴ ساعت هیچگونه حساسیت پوستی مشاهده نکردید می توانید با خیال راحت از وانیل به صورت موضعی استفاده کنید.

درباره مضرات وانیل برای کودکان اطلاعات زیادی در دسترس نیست . در شرایطی که از وانیل (یا وانیلین) به مقدار زیاد استفاده می‌شود امکان پیش آمدن حالت هیپنوز و بی حسی کامل وجود دارد. وانیلین در مواردی نیز اثراتی مشابه کافئین از خود نشان می‌دهد که تأثیر آن بر سیستم عصبی و فشارخون بسیار شبیه به آثار کافئین است. ماده استیل کولین موجود در وانیلین نیز می‌تواند همچون ماده (Kobratoxin) که در زهر مارهای سمی وجود دارد عمل کند. استفاده زیاد از وانیلین می‌تواند آثاری شبیه (Phencyclidine) از خود بروز دهد. این ماده که با نام (Angel Dust) معروف است دارای توانایی تخدیر می‌باشد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.