; خواص انجیر کوهی و سیاه و خشک در گلاب و طب سنتی برای معده - فال و خواب
خاصیت تاج خروس و خواص خوردن تاج خروس برای سرماخوردگی اطفال

خاصیت تاج خروس و خواص خوردن تاج خروس برای سرماخوردگی اطفال

خاصیت تاج خروس خاصیت تاج خروس ؛ خواص خوردن تاج خروس برای سرماخوردگی اطفال همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

بهترین روش مصرف شاهدانه و همه چیز درباره خواص خوردن شاهدانه

بهترین روش مصرف شاهدانه و همه چیز درباره خواص خوردن شاهدانه

بهترین روش مصرف شاهدانه بهترین روش مصرف شاهدانه ؛ همه چیز درباره خواص خوردن شاهدانه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

شکر تیغال برای دیابت ؛ موارد منع مصرف شکر تیغال برای قند خون

شکر تیغال برای دیابت ؛ موارد منع مصرف شکر تیغال برای قند خون

شکر تیغال برای دیابت شکر تیغال برای دیابت ؛ موارد منع مصرف شکر تیغال برای قند خون همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص انجیر

خواص انجیر ؛ کوهی و سیاه و خشک در گلاب و طب سنتی برای معده

خواص انجیر ؛ کوهی و سیاه و خشک در گلاب و طب سنتی برای معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص انبه ؛ و مضرات و فواید و خواص انبه در بارداری برای کودکان و مردان

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با میوه انجیر

انجیر یکی از میوه های درختی تابستانی است که عمر درخت آن تا بیش از ۱۰۰ سال هم می رسد. جالب است بدانید که درخت انجیر گونه های بسیار زیادی دارد که اکثر گونه های آن به صورت زینتی یا وحشی در طبیعت موجود هستند.

انجیر از میوه هایی محسوب می شود که با آن غذاها و خوراکی زیادی تهیه نمی شود و معمولا اگر فصل انجیر نباشد به صورت خشک شده مصرف می شود. از مهم ترین خوراکی هایی که با انجیر تهیه می شوند می توان به مربای انجیر و سرکه انجیر اشاره کرد.

درخت انجیر ریشه های عمیقی ندارد و خزان پذیر است و گاهی تا به ده متر هم می رسد.این درخت برگ های پهن و کرکدار با شیار عمیق دارد.

انجیر از خانواده گیاهی انجیران است که توت و انجیر شامل حال آن می شود.

خواص انجیر برای سلامت استخوان ها

انجیر یکی از میوه هایی است که برای سلامت استخوان های بدن بسیار مفید است. انجیر حاوی مقادیر غنی از منیزیم ، پتاسیم و کلسیم است که این مواد معدنی برای سلامت و تقویت استخوان های بدن ضروری هستند.

بیشتر بخوانید : خواص اسفناج ؛ و مضرات و طریقه مصرف و خواص اسفناج و ماست در طب سنتی

اگر جزو افرادی هستید که استخوان های ضعیفی دارید و احتمال ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا را می دهید بهتر است در رژیم غذایی خود میوه هایی مثل انجیر را جای دهید. علاوه بر این موارد انجیر برای تراکم استخوان نیز بسیار مفید است.

انجیر برای بهبود رشد مو

یکی از خاصیت های انجیر برای موهای سر این است که می تواند به افزایش رشد موهای سر کمک کند. انجیر حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین C ، ویتامین E و منیزیم است که وجود این مواد برای رشد و سلامت موهای سر ضروری است.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در انجیر باعث می شوند گردش خون در سر بهبود یابد و در نتیجه رشد موهای سر افزایش یابد. اگر جزء آن دسته افرادی هستید که رشد موهایتان کند است بهتر است انجیر تازه یا انجیر خشک شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خواص انجیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

انجیر از میوه هایی محسوب می شود که برای تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. با قوی شدن سیستم ایمنی بدن ، احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی کاهش می یابد و سلامت بدن حفظ می شود.

انجیر حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین های مورد احتیاج بدن را در خود گنجانده است ، علاوه بر خواص آنتی اکسیدان های موجود در انجیر برای حفظ سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و کاربردی هستند.

انجیر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش

انجیر از میوه هایی محسوب می شود که برای بهبود عملکرد و سلامت دستگاه گوارش یک گزینه مناسب است و علاوه بر اینکه باعث بهبود هضم غذا می شود ، می تواند به بهبود عملکرد و روند حرکات روده ای نیز کمک شایانی کند.

همانطور که مطمئنا می دانید انجیر حاوی مقادیر غنی از فیبر است که به بهبود روند هضم غذا کمک می کند. ضمنا مصرف انجیر می تواند حرکات روده را بهبود بخشیده و تنظیم کند و در نتیجه از عارضه هایی مثل یبوست جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید : خواص ازگیل ؛ هسته و برگ ازگیل شمال و جنگلی شمالی و زرد برای کبد

برای درمان طبیعی یبوست و اسهال نیز می توانید از انجیر بهره ببرید. برای این منظور چند عدد انجیر خشک را در آب بخیسانید تا نرم شوند سپس در صبح روز بعد به همراه کمی عسل طبیعی نوش جان کنید ، این کار برای درمان و پیشگیری از یبوست عالی است.

اگر با مشکلات رایج گوارشی مانند اسهال ، سوء هاضمه و معده درد پنجه نرم می کنید می توانید انجیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید. اگر در فصلی از سال هستید که انجیر تازه در بازار موجود نیست می توانید از انجیرهای خشک شده استفاده کنید.

خواص انجیر برای رفع چین و چروک پوست

عصاره انجیر تاثیرات ضدالتهابی و ضد کلاژن سازی فوق العاده ای داشته باشد. انجیر کار آبرسانی به پوست را انجام می دهد زیرا با افزایش سن آبرسانی به پوست کاهش می یابد و همچنین کلاژن سازی یگر انجام نمی شود و چین و چروک های بسیاری در سطح پوست پدیدار می شود.

انجیر برای کاهش فشار خون

انجیر به دلیل دارا بودن پتاسیم، امگا ۳ و امگا ۶ می تواند باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از بروز حملات قلبی می شود. پس بهتر است این میوه پر خاصیت را در بنامه غذایی خود بگنجانید.

خواص انجیر برای کاهش خطر سرطان روده بزرگ

اگر انجیر را به صورت مداوم و روزانه استفاده نمایید می تواند مانع بروز سرطان روده بزرگ شود. فیبر موجود در انجیر می تواند آلودگی های موجود در روده را از بین ببرد و دانه های فراوان آن حاوی مقادیر بالای موسین می باشد که مخاط روده را دفع می کند.

انجیر برای درمان بواسیر

انجیر می تواند برای درمان یبوست بهترین ماده باشد و زمانی که یبوست شما درمان شود دیگر برای دفع نیاز به فشار آوردن نیست در نتیجه بواسیر درمان می شود و دیگر عود نمی کند. دانه های انجیر نیز برای درمان بواسیر موثر است.

خواص انجیر برای بهبود آسم

اگر می خواهید آسم و برونشیت را به صورت طبیعی با نسخه های گیاهی و خانگی درمان کنید توصیه می شود مخلوط دانه شنبلیله، عسل و انجیر مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : خواص انار ؛ شیرین در طب سنتی و انار ترش برای پوست و لاغری با پیه

انجیر غشای مخاطی را مرطوب کرده و ترکیبات موجود در آن با مبارزه با رادیکال های آزاد از بروز علائم آسم جلوگیری می کند.

آب انجیر نیز برای تسکین آسم و برونشیت مفید است.

انجیر برای سلامت قلب

انجیر یکی از میوه هایی است که به سلامت قلب کمک شایانی می کند ، از جمله خواص مهم مصرف انجیر کاهش دادن سطح تری گلیسیرید است که به سلامت قلب کمک شایانی می کند. تری گلیسیرید ذرات ریز چربی های موجود در خون هستند

این چربی ها با مسدود کردن رگ ها و ایجاد مشکلات دیگر یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی هستند. علاوه بر این مصرف انجیر باعث می شود که رادیکال های آزاد کنترل شوند و از انسداد عروق کرونر جلوگیری شود.

یکی از دیگر خاصیت های انجیر برای سلامت قلب وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شوند. ضمن اینکه انجیر حاوی فنول ها می باشد که برای سلامت قلب مفید هستند.

خواص انجیر برای تقویت قوای جنسی

انجیر برای باروری یک معجزه می شاد و مکمل جنسی طبیعی نیز محسوب می شود زیرا منبع غنی کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم است که از مواد معدنی حیاتی برای ترشح هورمون های جنسی آندروژن و استروژن هستند.

انجیر برای درمان کم خونی

انجیر دارویی عالی برای درمانکم خونی یا آنمی می باشد. خصوصا انجیر خشک که مقادیر فراوان آهن را دارا می باشد و می تواند باعث افزایش سطح هموگلوبین خون شود. سطح آهن بدن به ویژه در کودکان، زنان و دوران بارداری بسیار مهم است. اگر کم خونی دارید و یا به تازگی جراحی انجام داده اید که باعث شده میزان خون شما کم شود توصیه می شود از انجیر استفاده نمایید.

خواص انجیر برای سلامت چشم

انجیر می تواند بینایی را افزایش دهد زیرا حاوی ویتامین A می باشد که برای پیشگیری از بروز دژنراسیون ماکولا و آسیب شبکه بسیار عالی ست.

انجیر برای کاهش کلسترول خون

انجیر دارای نوعی فیبر محلول به نام پکتین است که برای کاهش کلسترول خون بسیار تاثیرگذار است.انجیر کلسترول اضافی سیستم گوارش را از بین برده و به روده منتقل می کند.

انجیر دارای ویتامین B6 استکه مسئول تولید سروتونین در بدن می باشد و در بهبود خلق و خو و کاهش کلسترول خون موثر می باشد. اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و فیتواسترول موجود در انجیر خشک نیز باعث کاهش سنتز کلسترول طبیعی بدن می شود.

خواص انجیر در طب سنتی

یک انجیر بزرگ تازه دارای ۴۷ کالری است و انجیر طبعی گرم است و مصلح آن سکنجبین است.

انجیر دارای خاصیت انتی اکسیدانی بسیار قوی است و برای مقابله با انواع سرطان مفید است.

انجیر برای درمان دیابت و کم خونی مفید است.

برای جذام مفید است و درمان کننده بیماری های کبد است.

برای درمان بیماری های پوستی و زخم معده مفید است و برای عفونت های مجاری ادراری و گوارشی مفید است.

دارای اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی است و منبع غنی از فیبر و پتاسیم است.

میوه و برگ انجیر برای بیماران دیابتی مفید است.

مصرف انجیر برای انواع مشکلات پوستی از جمله لک صورت و جوش و اکنه و پسوریازیس و اگزما مفید است.

مصرف انجیر برای مو مفید است و باعث آبرسانی به مو می شود و تقویت کننده مو است.

برای پیشگیری از یبوست و کاهش وزن مفید است و کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

برای پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر قلب مفید است و برای درمان سرطان کولون مفید است.

برای پیشگیری از سرطان سینه و فشار خون بالا مفید است و درمان کننده بیماری برونشیت است.

درمان کننده بیماری های مقاربتی است و برای درمان اختلال جنسی مفید است.

باعق تقویت استخوان های شما می شود و اجازه نمی دهد که کلسیم از طریق ادرار شما خارج شما شود.

برای تسکین گلو درد و درمان سیاه سرفه و آسم و دیگر مشکلات تنفسی مفید است.

خواص انجیر در بارداری

انجیر باعث افزایش قوای جنسی می شود و اگر قصد شما باردار شدن است می توانید رو خواص این میوه حساب کنید.

مصرف انجیر در دوران بارداری باعث تنظیم فشار خون می شود و از ایجاد تصلب شرایین در مادر جلوگیری می کند.

باعث تنظیم کلسترول خون بدن مادر می شود و از چشم های مادر و جنین محافظت می کند.

از ابتلا به سرطان سینه در مادر جلوگیری می کند و برای پیشگیری از یبوست بارداری بسیار مفید است.

سبب آرامش مادر می شود و از خستگی مادر در دوران بارداری جلوگیری می کند.

برای پیشگیری و درمان کم خونی در دوران بارداری حتما انجیر مصرف کنید.

خواص انجیر زخم معده

انجیر دارای خاصیت ترمیم کنندگی معده است و برای درمان بیماری زخم معده مفید است.

برای تقویت معده و درمان بیماری زخم معده می توانید انجیر را با عسل بخورید.

خواص انجیر برای دیابت

وجود انجیر خشک در رژیم غذایی افراد میتلا به دیابت توصیه می شود و برای آنها مفید است.

همچنین برگ های انجیر مانند خود میوه به تنظیم شدن علائم دیابت کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که عصاره ای در برگ درخت انجیر به نام فیکوزین است که حساسیت به انسولین را بهوبد می بخشد.

همچنین اسید چرب خون را عادی می کند و به درمان دیابت کمک می کند.

در مورد مصرف انجیر حتما با پزشک مشورت کنید چرا که مصرف ان می تواند اوضاع را برای شما خراب تر کند.

خواص انجیر برای کودکان

انجیر سرشار از ویتامین و مواد معدنی مفید است و برای کودکان ضعیف و کم اشتها بسیار مفید است.

برای درمان کودکانی که از کم خونی رنج می برند حتما از انجیر استفاده کنید.

انجیر را در هر نوعی و در هر روشی که می توانید به کودک خود بدهید.

خواص انجیر در بدنسازی

انجیر به خصوص انجیر خشک تامین کننده انرژی ورزشکاران است و به دلیل داشتن پتاسیم فراوان باعث تنظیم عصلات ورزشکار می شود و از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

خوشبختانه انجیر دارای اسید آمینه بسیار مهم آرژینین است که برای ترشح هورمون ها از جمله تستوسترون که در ساخت عضله و افزایش قدرت آن نقش دارد ضروری است.

خواص انجیر در شیردهی

برای افزایش شیر زنان شیرده سوپ انجیر بسیار خوب است و برای این کار باید انجیر نرسیده را گوشت بپزید.

همچنین مصرف میوه انجیر باعث افزایش و تقویت شیر می شود.

مصرف انجیر باعث می شود که مادران شیرده کمتر گرسنه شوند و میان وعده عالی است و باعث تقویت شیر مادر می شود.

خواص انجیر در صبح ناشتا

مصرف انجیر با رازیانه صبح ناشتا باعث چاق شدن می شود.

اگر انجیر را شب در آب بخیسانید و صبح ناشتا بخورید برای درمان یبوست های شدید بسیار مفید است.

خوردن انجیر ناشتا باعث پاکسازی دستگاه گوارش و روده می شود.

خواص انجیر در شیر

استفاده از شیر انجیر یکی از موثترین راههای درمان بیماری یبوست است.

اگر انجیر خشک را در شیر بخیسانید و مصرف کنید برای درمان بیماری آنژین مفید است و ورم لثه و ورم حخاط دهان را درمان می کند.

اگر انجیر سیاه و شیر بز را مخلوط کنید برای درمان آرتروز و درد مفاصل مفید است.

بعبارتی مخلوط بالا باعث می شود که سموم از بدن شما خارج شود و باعث تسکین درد شود.

خواص انجیر و زیتون

در فواید این دو همین بس که خداوند در قرآن به این دو میوه قسم یاد کرده است.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم انجیر و زیتون یک تنظیم کننده متابولیسم ، کلسیم و فسفر استخوانی خوب است.

اگر به مدت دو هفته غذای شما فقط ۲۱ عدد زیتون و ۲۱ عدد انجیر باشد که بین وعده های سه گانه تا شش گانه تقسیم کرده اید و فقط اجازه خوردن آب را غیر از این دو داشته باشید درمان بسیاری از بیماری هایی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

برای تنظیم وزن و درمان چاقی و لاغری مفید است و درمان کننده همه مشکلات استخوانی از پوکی و آرتروز و نرمی استخوان است.

برای درمان کمر درد و پا درد و درد خارپاشنه پا و درد مزمن دنبالچه مفید است.

برای درد مزمن دنده ها مفید است و تقویت کننده اسپرم است و برای درمان نازایی مفید است.

برای درمان یبوست و پاکسازی روده نیز کاربرد دارد.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

در روایتی انجیر نماد مدینه و زیتون نماد بیت المقدس است که در قران از آنها نام برده شده است.

خواص انجیر و عسل

برای چاقی مفید است اگر به صورت ترکیبی برای میان وعده استفاده شود.

برای درمان یبوست می توانید از خواص عسل و انجیر استفاده کنید.

ترکیب انجیر و عسل دارای خاصیت ضد سرطانی بالایی است و برای درمان بیماری آرتروز و کاهش علائم آن مفید است.

اگر شب انجیر را خیس کنید و صبح روز بعد با عسل خورده شود برای درمان یبوست و مشکلات هاضمه مفید است.

شما می توانید یک قاشق غذاخوری خمیر انجیر را با مقدار مساوی ماست و یک قاشق عسل مخلوط کنید.

از این ماسک صورت برای از بین بردن رنگ دانه ها و لکه های پوستی استفاده کنید که باعث صاف شدن و رفع پوسته پوسته شدن صورت می گردد.

برای بهبود مشکلات دندان و لثه مفید است و درمان کننده کم خونی است.

برای بهبود سرماخوردگی مفید است و تقویت کننده حافظه و کبد است.

باعث افزایش قوای جنسی می شود و مشکلات قلبی را کاهش می دهد.

مصرف کم برای بهبود دیابت مفید است و باعث خواب بهتر شما می شود.

خواص انجیر برای کلیه

مصرف روزانه انجیر باعث می شود که از سنگ کلیه پیشگیری کنید و اگر مبتلا به این بیماری هستید برای دفع آن مفید است.

برای این کار شش عدد انجیر را در آب بجوشانید و مصرف کنید.

همچنین مصرف جوشانده انجیر باعث تمیز شدن کلیه ها می شود.

التهابات کلیه را از بین می برد و کاهش دهنده فشار خون که از مشکلات بیماران کلیوی است می باشد.

خواص انجیر و گلاب

استفاده از انجیر و گلاب برای درمان بیماری یبوست و پاکسازی روده ها مفید است.

ارگ شب یک لیوان که یک سوم از گلاب و دو سوم از آب حاصل شده است را برداشته و ۷ ععد انجیر داخل آن بریزید و صبح ناشتا نیم ساعت قبل صبحانه به مدت سه هفته بخورید برای درمان یبوست و پاکسازی روده های شما مفید است.

خواص انجیر و گردو

انجیر و گردو بسیار گرم است و برای افرادسرد مزاج مفید است.

برای درمان یبوست کاربرد دارد و یک داروی عالی است برای کسانی که از فراموشی رنج می برند.

خواص انجیر و بادام

خوردن انجیر و بادام برای تقویت حافظه مفید است.

همچنین مصرف انها در دوران بارداری باعث می شود که حافظه جنین بهتر شود.

خواص انجیر و انیسون

مصرف چهل روز انجیر و انیسون باعث چاقی می شود به شرط اینکه صبح ناشتا مورد استفاده قرار گیرد.

افراد لاغر اگر به مدت ۲ ماه از انجیر خیسانده در عرق انیسون به صورت ناشتا استفاده کنند، چاق می‌شوند چرا که انجیر و انیسون مجاری جذب غذا را باز کرده و موجب تقویت بدن می‌شود؛

۱۰ عدد انجیر برای افراد بزرگسال و ۵ عدد انجیر برای کودکان کافی است.

انجیر در قرآن

خداوند در قرآن به انجیر قسم خورده است و بسیاری از مفسران انجیر را سرزمین شام می دانند.

تین کوهستانی است که دمشق بر بالای آن واقع شده است.

همچنین لباس آدم و حوا از برگ های درخت انجیر بوده است.

همچنین رسول خدا منظور از انجیر در قرآن را مدینه می دانند.

انجیر و به

یکی از بهترین ترکیب ها برای درمان بیماری های روده است که باعث پاکسازی کامل از روده می شود و درمان بیماری هایی نظیر یبوست است.

برای خانم های باردار مفید است و از سقط جنین جلوگیری می کند.

انجیر و کندر

این ترکیب برای درمان زود انزالی بسیار مفید است و کافی است که روزی هفت عدد انجیر را باز کنید و داخلش کندر قرار دهید و بخورید.

مصرف روزانه انجیر خشک

روزانه مصرف بین ۳ تا ۵ انجیر خشک و تا تر برای شما توصیه می شود.

طریقه مصرف برگ انجیر

برای استفاده از خواص برگ های انجیر معمولا یا مستقیما روی موضع قرار داده می شود و یا دم کرده آن مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص برگ انجیر

باعث کاهش ریسک بیماری های قلبی می شود و برای درمان فشار خون مفید است.

برای پاکسازی مجاری ادراری مورد استفاده قرار می گیرد و درمان کننده بیماری های مقاربتی است.

برای تقویت استخوان ها مفید است و خواص ضد سرطانی دارد.

از ابتلا به سرطان سینه بعد از یائسگی جلوگیری می کند و برای روده مفید است.

برای کاهش وزن مفید است و از دفع کلسیم جلوگیری می کند.

یک آنتی بیوتیک طبیعی است و درمان همه بیماری های پوستی است.

قند خون را تنظیم می کند و برای درمان زرخم معده مفید است.

از تباهی لکه زرد چشم جلوگیری می کند و به درمان برونشیت کمک می کند.

برای درمان بواسیر مفید است و از عصاره آن برای ریزش مو استفاده می شود.

چگونه انجیر سیاه را خشک کنیم؟

برای خشک کردن انجیر می توانید از فر استفاده کنید و درجه حرارت فر باید ۶۰ درجه باشد.

انجیر ها را بشویید و دو نیم کنید و در سینی فر قرار دهید.

باید سی و شش ساعت در فر قرار بگیرد و بعد در فر را باز کنید تا رطویت ان خارج شود.

صبر کنید تا کاملا خنک شود بعد در ظرف در بسته قرار دهید.

انجیر خشک برای چاقی صورت

خوردن انجیر خشک و کنجد باعث چاق شدن صورت شما می شود.

خوردن انجیر روزانه به مدت ۴۰ روز به‌صورت ناشتا و البته به همراه کمی بادیان باعث گشادشدن مجاری روده شده و به افزایش وزن کمک می‌کند.

ویتامینهای انجیر

اسید فولیک ۶ میکروگرم ۱٫۵ %

نیاسین ۰٫۴۰۰ میلی گرم ۲٫۵ %

پیریدوکسین ۰٫۳۰۰ میلی گرم ۶ %

ریبوفلاوین ۰٫۰۵۰ میلی گرم ۴ %

تیامین ۰٫۰۶۰ میلی گرم ۵ %

ویتامین (C) سی ۲ میلی گرم ۳ %

ویتامین (A) آ ۱۴۲ یکای بین‌المللی ۵ %

ویتامین(E)ایی ۰٫۱۱ میلی گرم ۱ %

ویتامین(K)کا ۴٫۷ میکرو گرم ۴ %

بهترین انجیر ایران

بهترین انجیر ایران متعلق به استان فارس است.

بر انجیر چیست

بعضی از گونه های انجیر احتیاج به گرده افشانی دارند و اگر گرده افشانی انجیر صورت نگیرد میوه انجیر بارور نشده و شروع به ریزش می کنند.

یکی از گونه های انجیر که نیاز به گرده افشانی داشته انجیر نوع ازمیر است.

این نوع از انجیر احتیاج به گرده افشانی توسط گونه دیگر انجیر به نام caprifig را دارند.

پس علت اصلی ریزش میوه انجیر عدم گرده افشانی است.

البته گونه انجیر معمولی و سانپادرو احتیاج به گرده افشانی ندارند.

انواع انجیر caprifig در مناطق مختلف رشد کرده و نامگذاری متفاوتی دارند.

ممکن است این گونه انجیر با یک نام در یک منطقه معروف باشد ولی در مناطق دیگر با نام دیگری خوانده شود.

در شهرستان استهبان این رقم از انجیر به نام « بر » مصطلح است.

ولی در مناطق دیگر نام آن متفاوت می باشد به عنوان مثال در مناطقی مانند کوار و فیروز آباد به نام « کتک » و در شهرستان کازرون به این گونه ، « دک » گفته می شود.

درخت انجیر بر از گونه های خاص فیکوس ( ficus ) هستند که از آنها برای گرده افشانی انجیر نوع ازمیر استفاده می شود.

میوه های درخت بر غیر خوراکی هستند.

میوه انجیر نهنجی آبدار و گوشتی است که در بر دارنده گل های نر و گل های ماده است.

گل های ماده که حامل تخمدان هستند در صورت تلقیح شدن حامل بذر خواهند بود.

برای بارور کردن گل های ماده میوه درخت انجیر خوراکی از میوه درخت بر استفاده می شود.

عمل تلقیح بوسیله زنبوری به نام بلاستوفاگا ( blastophoga ) صورت می گیرد.

مضرات انجیر

پایین آمدن قند خون می تواند باعث بی حالی و خستگی دائمی بدن شود.

انجیر از میوه هایی محسوب می شود که می تواند سطح قند خون را در بدن کاهش دهد ، شاید این موضوع برای بیماران دیابتی و کسانی که قند خون بالایی دارند مفید باشد

اما برای افرادی که دارای سطح قند خون کم هستند می تواند مشکل زا باشد.

به همین جهت به افرادی که دارای سطح خون متوسط یا کم هستند در مصرف انجیر دقت داشته باشند تا با بی حالی و ضعف بدن مواجه نشوند.

مصرف متعادل انجیر برای دستگاه گوارش مفید می باشد و به هیچ وجه نفخ ایجاد نمی کند ، اما اگر از این میوه بیش از حد مصرف شود باعث ایجاد نفخ می شود.

کسانی که معده حساسی دارند بهتر است انجیر را به حد تعادل مصرف کنند. در صورتی که با مصرف بیش از حد انجیر دچار نفخ شدید می توانید با نوشیدن آب رازیانه این مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید : خواص آناناس ؛ مضرات و خواص پوست و برگ آناناس در طب سنتی برای معده

مصرف متعادل انجیر هیچ مشکلی برای معده ایجاد نمی کند اما اگر مصرف این میوه از حالت تعادل خارج شود می تواند مشکلاتی مثل سنگینی معده و در نتیجه معده درد ایجاد کند. اگر معده ضعیفی دارید بهتر است بعد از مصرف انجیر کمی آب بنوشید.

انجیر از میوه هایی محسوب می شود که کمتر کسی به آن آلرژی یا حساسیت دارد ، البته افراد محدودی هم هستند که به لمس کردن یا مصرف انجیر به صورت خوراکی حساسیت دارند که این حساسیت باعث مشکلاتی در بدن این افراد خواهد شد.

این افراد ممکن است با مصرف انجیر مشکلاتی مانند اسهال ، استفراغ و حالت تهوع یا خارش شدید پوست را تجربه کنند.

در صورتی که با مصرف انجیر این مشکلات را در بدن خود احساس کردید سعی کنید کمتر انجیر مصرف کنید تا دچار عارضه های بعدی نشوید.

در دوران بارداری می تواند عوارضی مانند مدفوع شل و افت فشار خون و قند خون را به همراه داشته باشد.

شیره سفیدی که با شکستن شاخه های درخت انجیر و یا از میوه نارس آن خارج می شود بسیار سمی است و اگر بر روی پوست زده شود سلولها را از بین برده و میکشد.

استفاده از برگ انجیر اگر به سم آغشته باشد می تواند موجب حساسیت شود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.